Kaiken negan vastapainoksi: kiitos opettajat!
Teette tärkeää työtä meidän lasten ja nuorten eteen. Mulla on kaks lasta: toinen yleisopetuksessa ja toinen pienryhmässä. Yleisopetuksessa olevan pojan opettajien kanssa en hirveästi ole ollut tekemisissä, mutta asiallista toimintaa on ollut. Poika on oppinut paljon ruuanlaitosta yhtälöiden ratkaisemiseen. Ennen kaikkea on ollut järkevää toimintaa päivällä ja turvalliset aikuiset katsomassa perään.
Mutta erityisesti kiitos erityisopettajat. Mulla on ysiluokkalainen, jolla todella vaikeita toiminnanohjauksen häiriöitä edelleen. On kuntoutuksessa ja saa paljon tukea arkeen, mutta haasteet on silti suuria. Vaikka toisin voisi luulla, poika tykkää käydä koulussa. Luokassa on open lisäksi yksi vakituinen ohjaaja. He yhdessä tukevat pojan koulunkäyntiä. Ovat tukena ja auttavan alkuun pääsemisessä. Esittävät aina yhden tehtävän jonka jälkeen saa esim jonglöörata tai tehdä leuanvetoja. Ope myös on tarkkaillut paljon olemusta ja välillä esim passittanut jaloittelemaan jos poika on näyttänyt väsyneeltä. Luokassa on huomioitu kaikkien oppilaiden tarpeet ja aikuiset on oikeasti läsnä nuorille. Kuten oon monta kertaa opelle ja omillekin ystäville sanonut, vaikka mulla on erityislapsi en ole kertaakaan yläasteen aikana ollut huolissani miten poika pärjää, tiedän että siellä on aikuiset turvana, oli kuinka "paska" päivä tahansa. Kiitos opet! ❤️
Kommentit (37)
Kiva että teillä on sujunut hyvin. Meillä myös oli hyvä vuosi :)
Kuulostaa hyvältä. Kiva että nuorikin viihtyi.
Minulla on ysiluokkalainnn poika, jolla on pahoja lukivaikeuksia. Tämä huomattiin jo eskarissa honka sitten kertasi kun katsottiin että olisi hyvä vielä vuosi kypsyä.
Koko kouluajan on saanut todella hyvin tukea. Olen ollut positiivisesti yllättynyt tästä. Suuret kiitokset kaikille ihanille ja ammattitaitoisille opettajille ja ohjaajille.
Jaha. Ei ne numerot enää ap taida nousta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsella on taas niin vittumainen opettaja että usko koko ammattikuntaan kuollut aikapäiviä sitten. Antaa kolmosluokkalaisille viikonlopuksikin normaalusti läksyä..
Voi ei, koulusta tulee läksyjä, jopa viikonlopuksi 😳
Niinpä. Ihan tiedoksi, että suurimmassa osassa maailmaa koulun eteen pitää tehdä ajallisesti aivan hirvittävän paljon enemmän töitä kuin Suomessa ja paljon nuoremmasta lähtien. Näinollen teidän lastenne ollessa aikuisia globaalissa maailmassa töistä kilpailevat nämä vähän kovempaan työntekoon tottuneet. Mitäpä luulette, että käy näiden viikonloppuläksyistä itkevien? Ajatteletteko, että lastenne etu on ope, joka päästää helpolla?
T. Alaa vaihtanut ope, joka piti työstään ja lapsista, mutta sai tarpeekseen muutamista, mutta tuön sietämättömäksi tekevistä vanhemmista
Vierailija kirjoitti:
En tykkäisi jos minusta tehtäisiin aloitus...
Taidat tehdä työsi siis huonosti 🤔
En ymmärrä vanhempia jotka on niin kavereita opettajille... Myötähäpeä on vahvasti läsnä...
Ihana ap! Tästä tuli hyvä mieli :)
Hyvä että tajusit kiittää. Tuo sun pallero on varmasti raskas opetettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista opetus on käytännössä ollut? Millaista tukea opettajalta saanut?
Sanoisin että ovat menneet nuorta kuunnellen. Se varmaan se pääperiaate. Heillä ei ole sääntöä että välitunnilla saa vain käydä vessassa tai että tunnin aikana ei saa nousta pulpetilta vaan jaloitteluun kannustetaan. Meillekin opettaja sanonut sitä että kotonakin kun oppilaat opiskelee niin muistakaa että surullinen tai vihainen nuori ei opi. Tai jos joku jännittää tai on tapahtunut jotain ihanaa. On opettanut mun lapsellekin paljon vuorovaikutustaitoja. Nykyään poika itsekin osaa kertoa asioista ja se on ihanaa. Ope on myös tunneilla sanonut että jos sulla on jano tai pissahätä niin käy juomassa/vessassa. Ymmärrys siis siihen että oppimiseen vaikuttaa niin monet asiat. Toinen on tuo että motivoidaan nuorta. Kun homman hoitaa saa palkkioksi kivaa puuhaa. Siellä myös pilkotaan tehtävät ja esim kokeet useaan eri osaan että nuori ei turhaudu valtavaan työmäärään. Poika kohdataan joka päivä ja kysytään kuulumisia. Tehtäviin saa apua kun tarvitsee.. kaikki on sujunut hyvin :) ap
Siis hyi olkoon. Ope kertoo sulle joka kerta että lapsesi kävi kusella tunnilla? 🤮
Vierailija kirjoitti:
Tarvi tulla tänne kehumaan. Onko kivaa pahoittaa muiden olo?
Millä tavalla ap pahoitti sun mielen? Mulla oli raskas kevät kun yritin hakea lapselleni apua psyykkisiin ongelmiin. En silti kehenkään tiettyyn henkilöön tai opeen pura. Aloitus oli musta oikein hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki opettajat eivät ole lapsen turvana. Saattavat jopa syrjiä tiettyjä oppilaita ja ottaa suosikkeja.
Taitaa aloittajan naperoiset olla lellikkejä...
Tuli oksennus suuhun aloituksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista opetus on käytännössä ollut? Millaista tukea opettajalta saanut?
Sanoisin että ovat menneet nuorta kuunnellen. Se varmaan se pääperiaate. Heillä ei ole sääntöä että välitunnilla saa vain käydä vessassa tai että tunnin aikana ei saa nousta pulpetilta vaan jaloitteluun kannustetaan. Meillekin opettaja sanonut sitä että kotonakin kun oppilaat opiskelee niin muistakaa että surullinen tai vihainen nuori ei opi. Tai jos joku jännittää tai on tapahtunut jotain ihanaa. On opettanut mun lapsellekin paljon vuorovaikutustaitoja. Nykyään poika itsekin osaa kertoa asioista ja se on ihanaa. Ope on myös tunneilla sanonut että jos sulla on jano tai pissahätä niin käy juomassa/vessassa. Ymmärrys siis siihen että oppimiseen vaikuttaa niin monet asiat. Toinen on tuo että motivoidaan nuorta. Kun homman hoitaa saa palkkioksi kivaa puuhaa. Siellä myös pilkotaan tehtävät ja esim kokeet useaan eri osaan että nuori ei turhaudu valtavaan työmäärään. Poika kohdataan joka päivä ja kysytään kuulumisia. Tehtäviin saa apua kun tarvitsee.. kaikki on sujunut hyvin :) ap
Siis hyi olkoon. Ope kertoo sulle joka kerta että lapsesi kävi kusella tunnilla? 🤮
En ole ap, mutta mullakin on erityislapsi. Ja kyllä. Välillä raportoi esim kaikki viikon vessareissut. Ei niinkään siksi että soo soo kun ei käynyt välkällä, vaan lähinnä kun kiinnitti huomiota että keskittyminen mennyt todella huonoksi. 7krt päivässä vessassa.... Eli joskus näinkin
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä vanhempia jotka on niin kavereita opettajille... Myötähäpeä on vahvasti läsnä...
Häh? Samalla puolella me tässä ollaan ja tavoite on yhteinen.
Yksi mieleenpainuvimmista kiitoksista tuli yhden hankalan sällin isältä. Vaikeaa oli ollut koulunkäynti nuorelle miehelle. Viestissään yläkoulun lopussa isä kiitti minua "taistelusta pahaa vastaan". Sanamuoto jäi mieleen. Joka tapauksessa yhdessä yritettiin poikaa pitää kaidalla polulla.
Kyllä se on kuule paljon häpeällisempää keskittyä rähisemään opettajan kanssa, kun pitäisi lasta kasvattaa ja auttaa eteenpäin.
T. Ope
En tykkäisi jos minusta tehtäisiin aloitus...