Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Ystävän” jännä reaktio raskauteen

Vierailija
01.06.2021 |

Odotettiin yhtä aikaa esikoislapsia. Kaverini raportoi joka päivä olostaan, ja noudatti hysteerisesti suosituksia. Ei uskaltanut käydä mm uimahallissa koska kloori, ei uskaltanut käydä hieronnassa, koska hieronta aiheuttaa keskenmenon. Sama hysteria jatkui sitten lapsen kanssa...

Nyt hän haukkui täysin pataluhaksi miehensä. Että mies ei tee mitään lapsen kanssa. Ulospäin mies on tavallinen osallistuva isä, ei päihteitä tms. Kertoi että on aivan valmis eroamaan. Ovat kerran jo eronneet ennen lasta.

Minä ”jouduin” samaan aikaan kertomaan toisen lapsemme odotuksesta. Hyvä jos onnitteluja kuului. Enää mikään kyläily ei onnistu. Ei ole kertaakaan kysynyt minkälainen olo minulla on, tai miten raskaana voin pienen taaperon kanssa.

Aivan selvästi ei pysty millään tavalla iloitsemaan puolestamme, vaikka omasta meitä ennen alkaneesta raskaudestaan tuli näyttämään ihan ultrakuvia ja raportoi päivittäin oloaan, ja hänen kanssaan iloittiin tästä mukana.

Todella tullut fiilis että miten inhottavaa käytöstä häneltä 😓

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on tälläinen ”kaveri”

Tai tätä kusipäistä käytöstään myöten aivan pian entinen kaveri.

Meillä on molemmilla n. 1v pojat. Hän käy viikottain ihan kotimme lähellä piknikillä, hotellilomilla johon kutsuu muita kavereita mukaan, mutta meitä ei kutsuta koskaan. Häntä ja hänen läheisiään on aina kutsuttu meille ihan perhejuhlia myöten.

Nyt pitää miettiä koko kuvio uudestaan, olen myös kurkkua myöten täynnä. On näyttänyt selvästi että minä ja/tai pieni poikani emme hänen ystäväpiiriinsä mitenkään kuulu😡

Vierailija
2/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on selvästi kestämistä omassa elämässään. Ehkä sielläkin olisi ollut toive toisesta lapsesta ja auvoisasta perhe-elämästä, joka ei sitten ole toteutunut odotetunlaisena. Älä kuvittele, että tiedät ulkopuolelta, minkälainen ystäväsi arki on. Vähän vähemmälle tuota "anna minulle huomiota"-asennetta nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo hankala tilanne kaverille, jos itse on eroamassa. Ja sinä taas raskaana ja hyvin pyyhkii.

Vierailija
4/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan stressiä hänellä tai masennusta. Ja miksi aina ihmiset odottaa että muita kiinnostaa heidän raskaus, varsinkin kun olet jo saanut esikoisesi.

Vierailija
5/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helv@@@@ siinä on niin vaikeaa iloita toisen puolesta??? Apn kaverin puolesta on iloittu hänen odotuksissaan! Törkeää käytöstä kaverilta

Vierailija
6/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Hänen kanssaan iloittiin tästä mukana”

Apn kaverin kanssa on iloittu hänen tärkeässä asiassaan.

Tämä ”kaveri” ei iloitse Apn puolesta. Hieman vähemmälle tuota Apn syyllistämistä ja kaverin kusipäisen käytöksen normalisointia

Vierailija
7/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammoille normaalia ”käytöstä” osoittaa mieltään ja olla iloitsematta toisen onnesta jos itsellä menee pieleen.

Vierailija
8/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on selvästi kestämistä omassa elämässään. Ehkä sielläkin olisi ollut toive toisesta lapsesta ja auvoisasta perhe-elämästä, joka ei sitten ole toteutunut odotetunlaisena. Älä kuvittele, että tiedät ulkopuolelta, minkälainen ystäväsi arki on. Vähän vähemmälle tuota "anna minulle huomiota"-asennetta nyt.

Ei varmaan tule koskaan toteutumaankaan, kun on niin hysteerinen.

Vierailija
9/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ihminen on tosi itsekäs. Vaikka hänellä onkin vaikea tilanne, niin silti...

Vierailija
10/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävien valinnassa on yksi sääntö: jos ystävä saa sinut tuntemaan olosi paremmaksi, mukavammaksi, "suuremmaksi", hän on todellinen ystävä.

Ja jos hän saa sinut tuntemaan olosi huonommaksi, pienemmäksi, väsyneemmäksi, skippaa hänet, ellei hänestä ole edes mitään hyötyä.

Joskus takana on vaikea luonne, joskus kemiat eivät vain kohtaa ja joskus elämäntilanne on niin erilainen, että ystävyyttä ei synny.

Mutta älä tuhlaa energiaasi ja psyykettäsi itsellesi haitallisiin suhteisiin.

Vierailija
11/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävien valinnassa on yksi sääntö: jos ystävä saa sinut tuntemaan olosi paremmaksi, mukavammaksi, "suuremmaksi", hän on todellinen ystävä.

Ja jos hän saa sinut tuntemaan olosi huonommaksi, pienemmäksi, väsyneemmäksi, skippaa hänet, ellei hänestä ole edes mitään hyötyä.

Joskus takana on vaikea luonne, joskus kemiat eivät vain kohtaa ja joskus elämäntilanne on niin erilainen, että ystävyyttä ei synny.

Mitä jos kaveri on kateellinen ap:lle ja hänen pelkkä olemassaolo saa kaverin olon huonoksi kateudesta. Eikö silloin kannattaisi katsoa peiliin eikä vaan jättää kaveria? Otan vaan huomioon sinänsä hyvässä ehdotuksessasi näkökulman jota ei huomioitu.

Vierailija
12/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos kaveri on kateellinen ap:lle ja hänen pelkkä olemassaolo saa kaverin olon huonoksi kateudesta. Eikö silloin kannattaisi katsoa peiliin eikä vaan jättää kaveria? Otan vaan huomioon sinänsä hyvässä ehdotuksessasi näkökulman jota ei huomioitu.

Voi älä nyt ala raskaana olevaa ja kaverinsa ensin alkaneesta raskaudesta iloinnutta Apta tässä syyttämään! Huh huh.

Olisihan Ap voinut olla samanlainen mölö silloin kun kaveri ilmoitti ekana raskaudestaan.

Vierailija
13/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä oikeassa. Kannattaa vähän selvittää taustaa ensin. Voi esim. kysyä toiselta, miten hän kokee asian. Hyvä ja syvä ystävyys kestää kyllä kolhuja, mutta ei ylenmäärin. Joskus on hyvä vaan tyynesti kääntää selkänsä ja kiinnittää huomionsa muualle.

Vierailija
14/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on molemmilla n. 1v pojat. Hän käy viikottain ihan kotimme lähellä piknikillä, hotellilomilla johon kutsuu muita kavereita mukaan, mutta meitä ei kutsuta koskaan. Häntä ja hänen läheisiään on aina kutsuttu meille ihan perhejuhlia myöten.

Nyt pitää miettiä koko kuvio uudestaan, olen myös kurkkua myöten täynnä. On näyttänyt selvästi että minä ja/tai pieni poikani emme hänen ystäväpiiriinsä mitenkään kuulu😡

Öhh? Ei kai kenenkään ole pakko kanssasi viettää aikaa, jossei halua? Tai selvästi mielestäsi on, mutta hei haloo, ei hänen tarvitse, jossei seurassasi viihdy.

Vierailija
15/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-mammoille normaalia ”käytöstä” osoittaa mieltään ja olla iloitsematta toisen onnesta jos itsellä menee pieleen.

Tää. Ihmetyttää miten näihin ihmissuhdejuttuihin tulee muutenkin aina niin negatiivisia kommentteja täällä. Aina käännetään niin, että ap on se kamala tyyppi ja kaveri tekee oikein. Tulee usein mielikuva, että siellä ruutujen takana on jotain keskenkasvuisen tasolle jääneitä mörköjä, joilla ei ole mitään sosiaalista älyä.

Vierailija
16/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öhh? Ei kai kenenkään ole pakko kanssasi viettää aikaa, jossei halua? Tai selvästi mielestäsi on, mutta hei haloo, ei hänen tarvitse, jossei seurassasi viihdy.

Ok.

Olisin vaan odottanut pitkäaikaiselta kaverilta toisenlaista käytöstä. Tai selkärankaa sanoa suoraan miksi hän käy perheemme juhlissa, mutta ei koskaan kutsu minua tai meitä.

Ei tarvitse jatkossa hänenkään enää viettää aikaa perhejuhlissamme kuten lastemme syntymäpäivillä tai tulevan vauvamme ristiäisissä.

Vierailija
17/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ilmainen vinkki:

Jätä tämä tyyppi pois babyshowereiltasi, ja teidän tulevan vauvan ristiäisistä.

Katsotaan tuntuuko mukavalta hänestä.

Hänhän voi mennä silloin piknikille! 🤦🏾‍♀️

Vierailija
18/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi älä nyt ala raskaana olevaa ja kaverinsa ensin alkaneesta raskaudesta iloinnutta Apta tässä syyttämään! Huh huh.

Olisihan Ap voinut olla samanlainen mölö silloin kun kaveri ilmoitti ekana raskaudestaan.

Siis en puhunut ap:sta, vaan siitä kun neuvotaan että jos kaverin seurassa tulee huono olo, jätä kaveri. Niin mitä jos se huono olo tulee joillekin ihan ilman syytä, että syy onkin itsessä. Ei se nyt oikeastaan tähän ap:n tapaukseen liity.

Vierailija
19/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä on toisen lapsen odottamisessa? Hommahan on nähty jo kertaalleen. Ihan kiva että olet raskaana, mutta outoa odottaa suurta huomiota asialle muilta ihmisiltä.

Vierailija
20/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tämmöinen kokemus.

Meidän ystävän kaksoissisko on tosi yksinäinen. Hän käy myös meillä juhlissa. Oli mm minun babyshowereilla. Minun mielestä on ollut kohteliasta kutsua hänet, ja olen näin halunnut osoittaa arvostusta kaverilleni mutta myös hänen perheelleen huomioimalla myös siskon.

Tämän jälkeen tämä sisko on järjestänyt useita naisteniltoja, mm synttärit tälle kaverilleni, ja minua ei myöskään koska kutsuttu.

Tuntui myös todella pahalta ja loukkaavalta. Myös ihan vieressä asutaan, ja olisi pystynyt helposti osallistumaan vaikka ihan vain parin tunnin ajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi