Töissä ilmoitettiin, että koronariski on niin pieni, että takaisin toimistolle ensi maanantaista lähtien. 15 kuukautta ollut kotona
En ole muuten menossa. Sanoin jo esimiehelle, että jos etätyömahdollisuus otetaan kokonaan pois niin en ole tulossa takaisin tai sitten haluan ainakin 500€ nettona lisää kuukaudessa. En mene enää koskaan 5/7 päivänä viikossa toimistolle. Menen vaikka te-toimiston kursseille ja etsin töitä, joita saa tehdä etänä
Vapaa-aikani ei ole enää ostettavissa.
Kommentit (33)
Joo se alkaa olemaan hiljalleen paluu normaalin aikaan. Aikansa vie totutella siihenkin ja parempi näin.
No sullahan on tuossa suunnitelma.
Minä ilmoittaisin maanantaina, että kurkkuni on kipeä ja minua yskittää.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti.
Hauska tavata Idiootti, olen Riitta.
Sisätiloissa riski on moninkertainen ulkotiloihin verrattuna. Joten sen mukaan harkittakoon toimistotyötä, varsinkin kun rokotteet viipyy ja viipyy. Vasta joskus syksyn mittaan alkaa toista rokotetta olla merkittävällä määrällä porukkaa.
Jos ei ole riskiä, ei tarvitse maskia.
Olen aina töissä siteerannut Stalinia, luottamus hyvä, kontrolli parempi, kun suhtautuminen etätöihin on ollut nihkeää.
Ymmärrän sinua täysin. Itse etsin netistä vain töitä, joissa saisi tehdä etätyötä. Aika harva osaa ilmoittaa sitä, melkein kaikissa on paikkakunta merkitty. Kannattaa siis hakea ja haastattelussa sanoa, että olet kiinnostunut jos voit tehdä etätyötä ja vain satunnaisesti käydä toimistolla.
Tässä on työntekijän markkinat, ei yritykset voi enää mitään tälle muutokselle.
Voi arse! Joutuu laittamaan korkin kiinni. Onkohan mentävä katkon kautta?
Työpaikalle siitä kotoa lorvimasta!
Ja suuresti on uutisoitu että "maailma ei palaa enalleen" ja "työelämä muuttuu pysyvästi", justo joo...
Työnantajat ihan yhtä epäluottavaisia työntekijää kohta ja pitää päästä selän takaan valvomaan.
Ähä kutti. Vaihtakaa alaa. OnlyFanssissa voi ansaita etänä tai puhelin/vakuutusmyyjänä
T. Ns kriittisten alojen työntekijä.
Minua ei ole vielä edes kertaakaan rokotettu. Taidan maanantaina ensitöikseni ilmoittaa, että minulla on pientä lämpöä ja makuaisti heikentynyt, mitä tehdään?
Etätyösuositus on edelleen voimassa. Sitä ei ole kumottu mihinkään. Työnantajien ei pitäisi ryhtyä sooloilemaan tässä.
Aloituksessa "Vapaa-aikani ei ole enää ostettavissa".
Etätyön on tarkoitus olla TYÖAIKAA, ei vapaa-aikaa. Onko sinulla menneet puurot ja vellit sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
Etätyösuositus on edelleen voimassa. Sitä ei ole kumottu mihinkään. Työnantajien ei pitäisi ryhtyä sooloilemaan tässä.
Töihin siitä. Se kotona lorvaileminen loppuu jossain vaiheessa kuitenkin.
Ymmärrän. Meillä tajuttiin, että vttuako toljotetaan kaikki toimistolla. Jatketaan etätöitä ja toimistolle saa tulla sillon, kun kiinnostelee.
Vierailija kirjoitti:
Ja suuresti on uutisoitu että "maailma ei palaa enalleen" ja "työelämä muuttuu pysyvästi", justo joo...
Työnantajat ihan yhtä epäluottavaisia työntekijää kohta ja pitää päästä selän takaan valvomaan.
Se luottamuskin pitää ansaita.
Meillä ainakin on ollut välillä ihan katastrofaalinen tilanne, kun kaikki kiireesti hoidettavat asiat esim tilitoimiston kanssa on vaan venyneet kun "tämä on nyt vähän tätä kun meillä ei ole ketään toimistolla"
Ja toisaalta, omassa työpaikassa 'paloi' se periaate, että saa vapaasti valita tehdä etätöitä kun useampi 'jäi kiinni' siitä, ettei heille käynyt joku asiakaspalaveri tai tiimikokous, kun heillä oli jotain omia menoja tyyliin "ehdin jo sopia vievän Minnin heppatallille" - eli työnantajan ostama työpanos kärsi.
se on nyt 15 kuukauden lomat lusittu sinulla. joko menet kiltisti töihin tai sitten kortistoon.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa "Vapaa-aikani ei ole enää ostettavissa".
Etätyön on tarkoitus olla TYÖAIKAA, ei vapaa-aikaa. Onko sinulla menneet puurot ja vellit sekaisin?
En tarkoittanut sitä niin. Minulla menee työmatkoihin 50-60 minuuttia yhteen suuntaan. Herätä pitää klo 05.15 tai sitten olla klo 18 asti töissä, jos haluaa nukkua pidempään. Etätöissä herään klo 6.30 ja olen työpisteellä klo 7 aamutoimien jälkeen. Kun työt loppuvat ja laitan koneen kiinni niin tehokas vapaa-aikani alkaa heti eikä vasta yli tunnin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Etätyösuositus on voimassa vain ja ainostaan koska nykyhallitus ei ymmärrä taloudesta mitään, tai siin niitä ei kerta kaikkiaan kiinnosta, miten moni firma menee nurin (koska se on vain oikein ahneille kapitalistiselle -siis heidän mielestään).
Idiootti.