Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä ilmoitettiin, että koronariski on niin pieni, että takaisin toimistolle ensi maanantaista lähtien. 15 kuukautta ollut kotona

Vierailija
01.06.2021 |

En ole muuten menossa. Sanoin jo esimiehelle, että jos etätyömahdollisuus otetaan kokonaan pois niin en ole tulossa takaisin tai sitten haluan ainakin 500€ nettona lisää kuukaudessa. En mene enää koskaan 5/7 päivänä viikossa toimistolle. Menen vaikka te-toimiston kursseille ja etsin töitä, joita saa tehdä etänä

Vapaa-aikani ei ole enää ostettavissa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha. Ja varmaan napsahti heti 500e korotus tilille

Vierailija
22/33 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos itselläni on fiksu työnantaja ja olen koko ajan saanut käydä toimistolla 😊 etätöissä olin pari koulutuspäivää. Etätyöt on ihan kamalia. Ja siis työni kyllä pystyisi tekemään etänä, mutta jos työnantaja sitä vaatisi, minä vaatisin sen 500€n korotuksen, kun pitäisi hankkia itse työtilat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa "Vapaa-aikani ei ole enää ostettavissa".

Etätyön on tarkoitus olla TYÖAIKAA, ei vapaa-aikaa. Onko sinulla menneet puurot ja vellit sekaisin?

Työmatkat ei ole työaikaa. Tunti työmatkaa aamuisin ja iltapäivisin on kaikki pois vapaa-ajasta.

Vierailija
24/33 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun etätyötä tekevät ovat valittaneet vuoden verran kotona olemista niin nyt voi aloittaa itkuvirren toimistolle palaamisesta. Ja toiset itkee sitä kun ovat menettäneet työn eikä uutta ole löytynyt.

Vierailija
25/33 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin IHANAA!

Ihanaa taas nähdä työkaverit ihan livenä ja ennen muuta saada työt erilleen kotielämästä !!!

Jes jes JES!

Vierailija
26/33 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on joutunut työpaikalla töitä tekemään koko pandemian ajan ja kohtaamaan pitkissä lähikontakteissa maskittomia asiakkaita (kiitos siitä, että maskipakkoa ei ole).

Helpolla olet tämän pandemian päässyt, jos etänä olet töitä saanut tehdä. Joko olet rokotettu? Minä en vielä.

Vierailija
27/33 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyön on tarkoitus olla TYÖAIKAA, ei vapaa-aikaa. Onko sinulla menneet puurot ja vellit sekaisin?

En tarkoittanut sitä niin. Minulla menee työmatkoihin 50-60 minuuttia yhteen suuntaan. Herätä pitää klo 05.15 tai sitten olla klo 18 asti töissä, jos haluaa nukkua pidempään. Etätöissä herään klo 6.30 ja olen työpisteellä klo 7 aamutoimien jälkeen. Kun työt loppuvat ja laitan koneen kiinni niin tehokas vapaa-aikani alkaa heti eikä vasta yli tunnin päästä.

Niin, no sehän ei työnantajalle kuulu missä hevonheivatassa sinä halut asua 🤷

Mutta toki työnantajan silmissä "we are all replacable" - kannattaa sitten alkaa päivittämään sitä cvtä

Vierailija
28/33 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalle siitä kotoa lorvimasta!

Töissäkö kirjoitit tuon kommenttisi?

Vierailija
29/33 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut sitä niin. Minulla menee työmatkoihin 50-60 minuuttia yhteen suuntaan. Herätä pitää klo 05.15 tai sitten olla klo 18 asti töissä, jos haluaa nukkua pidempään. Etätöissä herään klo 6.30 ja olen työpisteellä klo 7 aamutoimien jälkeen. Kun työt loppuvat ja laitan koneen kiinni niin tehokas vapaa-aikani alkaa heti eikä vasta yli tunnin päästä.

Mutta toki työnantajan silmissä "we are all replacable" - kannattaa sitten alkaa päivittämään sitä cvtä

Miksi se on työntekijän vika, jos työpaikka on sijoitettu väärin?

Vierailija
30/33 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja suuresti on uutisoitu että "maailma ei palaa enalleen" ja "työelämä muuttuu pysyvästi", justo joo...

Työnantajat ihan yhtä epäluottavaisia työntekijää kohta ja pitää päästä selän takaan valvomaan.

Se luottamuskin pitää ansaita.

Meillä ainakin on ollut välillä ihan katastrofaalinen tilanne, kun kaikki kiireesti hoidettavat asiat esim tilitoimiston kanssa on vaan venyneet kun "tämä on nyt vähän tätä kun meillä ei ole ketään toimistolla"

Ja toisaalta, omassa työpaikassa 'paloi' se periaate, että saa vapaasti valita tehdä etätöitä kun useampi 'jäi kiinni' siitä, ettei heille käynyt joku asiakaspalaveri tai tiimikokous, kun heillä oli jotain omia menoja tyyliin "ehdin jo sopia vievän Minnin heppatallille" - eli työnantajan ostama työpanos kärsi.

Mutta Minniä ei voi viedä heppatallille työaikana. 

Vierailija
31/33 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi työaikana

- viedä Minniä ratsastustallille

- siivota

- pestä pyykkiä

- pestä ikkunoita

- tehdä kodin pikku remontteja ja korjaustöitä

- leipoa

- yms

On se varmaan kamalaa, kun joutuu olemaan työajan työnantajan käytettävissä.

Miltäköhän tuntuu heistä, jotka ovat olleet työpaikoillaan koko ajan? Esim bussinkuljettajat, hoitajat, markettien kassat ja moni muu.

Vierailija
32/33 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi arse! Joutuu laittamaan korkin kiinni. Onkohan mentävä katkon kautta?

Litteä povipullo on hyvä.

Vierailija
33/33 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on työntekijän vika, jos työpaikka on sijoitettu väärin?

Eihän se olekaan. On voinut mennä töihin firmaan, jonka toiminta on siirretty toiselle paikkakunnalle. Vaihtoehtoina karenssi, ansiosidonnaisen maksimiaika ja sitten peruspäivärahalla eläkeikään TAI käyttää työpäivinä kaiken ajan työmatkaan ja töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme