Osallistuisitko kipeänä valintakokeeseen?
Hemmetti. Kurkku aivan tulessa ja nenä vuotaa, pari päivää pääsykokeisiin. Ei huvita siirtää vuodella sen takia, että eivät tuota tietokoneella tehtävää koetta ole viitsineet muokata kotona tehtäväksi. Onko muita menossa kipeänä pääsykokeisiin?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti, todennäköisesti menisin jos voisin salata asian. Tiedän että se on väärin.
Korjaan että sinuna kävisin kyllä koronatestissä kun aikaa on. En menisi jos tulos positiivinen.
Kai olet saanut negatiivisen koronatestituloksen?
En ole käynyt. Jos ei ehdi tulla vastaus tai on positiivinen ei pääse, siksi en halua mennä testiin.
Hemmetti, niin minäkin. Toivottavasti et tule samoihin pääsykokeisiin kuin minä. Sairaana ei tulla tartuttamaan muita. Toivottavasti sinua ei päästetä sisälle, jos olet tunnistettavasti sairas.
Koronatestiin siitä!
Tos jo näkee kuinka itsekkäitä korkeesti koulutetut on, et oma koulutus ja tulotaso menee muitte terveyden edelle.
Suomessa typerä systeemi että tämä pääsykoeruljanssi korkeakouluihin on vain kerran vuodessa. Monissa muissa maissa haut jopa 2 krt/vuosi esim. Ruotsissa. Jos olisin kipeä, niin menisin kokeeseen silti. Itsekästä ehkä mutta vuosi on pitkä aika odottaa seuraavaa mahdollisuutta.
Mene testiin. Ihan sen vuoksi, että paikalla voi olla joku nuori, jolla on sairaus joka ei näy päälle, mutta sen lääkityksen takia korona voi olla hengenvaarallinen.
T. Äiti, jonka biologisia lääkkeitä ja sytostaatteja saava lapsi on menossa parin päivän päästä pääsykokeeseen.
No, korkeakoulut tiesi kyllä riskit. Ei oikeasti kukaan oota vuotta uudelleen hakeakseen, jos on nuhassa. Kokeet olis mahdollista järjestää etänä. Miten mun maskin läpi joku päälle päin näkee, että oon flunssassa :D
Minulla on korona ja kävin laitoshuoltajan YAMK valintakokeessa. Kirjoitin Vileda väärin, en päässyt. :(
Mille alalle haet? Oletko aiemmin hakenut?
Tietysti koska muuten se on vuosi lisää odottamista. Eiköhän siellä maskipakko ole.
M26 kirjoitti:
Tos jo näkee kuinka itsekkäitä korkeesti koulutetut on, et oma koulutus ja tulotaso menee muitte terveyden edelle.
Mikäs korkeakoulutettu sellainen on joka vasta haaveilee pääsevänsä opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on korona ja kävin laitoshuoltajan YAMK valintakokeessa. Kirjoitin Vileda väärin, en päässyt. :(
Moi jonne, eilenhän sä vasta hait laitoshuoltaja AMK-tutkintoon etkä muistanut saippuan nimeä.
Raukkaparka.
Eiköhän siellä ole maskitja käsidesit. Mikä on syy niiden käyttöön, jollei suojaaminen bakteereilta?
No mä ajattelen niin, että jokainen joka sinne kokeeseen menee, ottaa tietoisen riskin. Olen täältä intiavariantin polttopisteestä ja täällä ilmeisesti on satoja oireettomia kantajia ja leviää myös sairaalaolosuhteissa. On todellakin mahdollista saada korona kokeesta, ymmärrän sen.
Rehellisesti, todennäköisesti menisin jos voisin salata asian. Tiedän että se on väärin.