Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä herkkukaappia?

Vierailija
31.05.2021 |

Toisessa keskustelussa joku mainitsi, että nykyään monella on herkkukaappi. Onko tämä yleistäkin? Te, joilla on, haluaisitteko selventää mitä kaapista löytyy, kuinka iso se on ja kuinka usein sinne ostetaan täytettä?
Palstalla aina joskus oppii uusia asioita ja tämä on mulle ihan uus juttu. Itse en osta herkkuja "varalle" ja kukaan ei omassa tuttavapiirissä ainakaan tunnista kaapin olemassaoloa.

Onko teillä herkkukaappia?

Vaihtoehdot

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi kaappia kun kotona on kaunis herkkuperse joka syö kaikki heti.

Onko isokin perse?

Ei, mutta erittäin kaunis.

Vierailija
22/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on helpompi olla himoitsematta herkkuja, kun tiedän, että niitä on kaapissa. Saattaa olla vaikka monta kiloa suklaata, sieltä nappaan joskus palan, kun tekee mieli makeaa. Jos kiellän itseltäni suklaat ja ostokset, alan miettimään vaan sitä ja sitten vedänkin jo levyn kerrallaan.

Mun herkkukaapissa on jotain keksejä, suklaita, karkkia, purkkaa, sipsiä/poppareita ja mitä nyt milloinkin. Ostan täytettä, kun näen jotain, mitä voi joskus tehdä mieli.

Meilä on lapsetkin tottuneet tähän, että herkkuja on kaapissa, niin kukaan ei kahmaloi niitä kaksin käsin. Herkut eivät ole mikään kielletty hedelmä, vaan on ihan ok syödä niitä joskus.

t. normipainoisten perhe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiranherkuille on oma iso laatikko (sellainen Ikean Kallax-hyllyn laatikko), kissannameille pienempi loota. Ihmisenherkuille löytyy noin kolme hyllyllistä tilaa, suklaata on tällä hetkellä ehkä kolme kiloa, sieltä löytyy esim. italialaisia suklaalevyjä tosiherkuttelua varten ja sitten fasun sinistä ja punaista perustarpeisiin (ja sirkkalakua). Yhdellä hyllyllä on suolaiset herkut, popkornit, suolakeksit, voileipäkeksit, sipsit, pähkinät. Ja kolmannella sitten sekalaiset keksit, marmeladit, hunajaakin löytyy. Käydään kerran viikossa kaupassa, eikä aina tule ostettua mitään herkuiksi luettavaa. Leivon paljon, ja siihen kuluu myös noita suklaita ja keksejä. Meillä asuu kotona 4 aikuista ja 2 alaikäistä, joten yksi sipsipussillinen ei riitä leffailtaa varten tälle porukalle!

Asiaa!

Vierailija
24/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy herkkuvetolaatikko. Mun on myös helpompi olla syömättä ylettömästi herkkuja, kun niistä ei ole pulaa kotona.

Laatikossa on tällä hetkellä pieni sipsipussi, poppareita, 2 avaamatonta karkkipussia + 1 avattu, 2 avaamatonta suklaalevyä + 1 avattu. Leipä on mulle myös suurta herkkua, joten herkkulaatikossa on myös aina jotain hyviä leipiä.

Ostan täytettä aina silloin tällöin kun sattuu jokin uutuus silmiin tai jotain tiettyä tekee mieli. Joskus laatikko tyhjenee nopeammalla tahdilla ja joskus samat herkut pyörii siellä vaikka kuinka kauan.

N32

Vierailija
25/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eikä tule. En ikinä osta mitään herkkuja. Ei tee mieli imelyksiä eikä mitään suolaistakaan. Säästyypä rahatkin ja keho liittoon. Sokeri on vaarallinen myrkky

Vierailija
26/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ruokakaapissa yksi hylly jossa herkut. Jos ostan isompia määriä karkkia tarjouksesta, saan herkkuja lahjaksi tai varaan vieraita varten keksejä, ne menee herkkuhyllylle. Sieltä löytyy myös popcornia. Olen treenannut itsehillintää ja hyvin ne siellä säilyy, pyrin syömään karkkia korkeintaan kerran viikossa. Jotenkin tykkään siitä että kotona on jotain hyvää jos tulee akuutti herkkuhimo.

Vierailija
27/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on. Ostan aina kerralla enemmän ruokaa, myös herkkuja ja säilytän niitä tietyssä kaapissa. Useinhan on joku tarjous, esim. 3 karkkipussia jollain hinnalla tai 2 sipsituubia tällä hinnalla. Enkä myöskään käy kaupassa aina just silloin kun niitä herkkuja halutaan, niin pakkohan niitä on jossain säilyttää. Ostettiin joku aika sitten myös tehtaanmyymälästä iso kassillinen suklaata, jota riittää varmaan moneksi kuukaudeksi.

Vierailija
28/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmeissäni katsonut, kun Pippa Laukka tai Kape Aihinen ratsaa tuollaisen kaapin. Näköjään niitä on sitten aika yleisesti. Meillä ei kylläkään ole.

Vierailija
29/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin ärsyttävää olis, jos joku tulis meille ratsaamaan herkkukaapin ja vaatisi sen tyhjennystä, syödään ihan terveellisesti ja herkut odottelee siellä kaapissa herkkuhetkiä. Se on mun mielestä jopa terveellisempi tapa kuin se, ettei voi pitää kotona mitään herkkua, ettei vaan lankea. (= ahdistus ja syyllisyys herkkujen syömisestä)

Vierailija
30/32 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta mieheni haluaisi sellaisen.  Muistan kun olin lapsena katkera siitä että kaikilla kavereilla tuntui kotona olevan kaappi keittiössä missä herkkuja. Meillä ei ollut koska meille ostettiin todella harvoin herkkuja kun vanhemmat joi ja poltti eivätkä halunneet tuhlata juomis ja polttamisrahojaan lapsien herkkuihin.

Vierailija
31/32 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, muttei enään ko mitään voinu sinne ostaa esim itseäni varten ku vaimo söi ja sit väitti "ei siel mitään sellasta oo ollukkaa" ku kysyin et missä mun itelle ostama ässämix pussi on. Päätin sit olla ostamatta sinne enää mittää vaan pidän omat herkkuni piilossa ja vaimo omansa kaapissaan

Vierailija
32/32 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli, muttei enään ko mitään voinu sinne ostaa esim itseäni varten ku vaimo söi ja sit väitti "ei siel mitään sellasta oo ollukkaa" ku kysyin et missä mun itelle ostama ässämix pussi on. Päätin sit olla ostamatta sinne enää mittää vaan pidän omat herkkuni piilossa ja vaimo omansa kaapissaan

Ärsyttävää kyllä jos toinen syö herkut ja sit väittää ettei siellä ole sellaisia ollutkaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme