Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä herkkukaappia?

Vierailija
31.05.2021 |

Toisessa keskustelussa joku mainitsi, että nykyään monella on herkkukaappi. Onko tämä yleistäkin? Te, joilla on, haluaisitteko selventää mitä kaapista löytyy, kuinka iso se on ja kuinka usein sinne ostetaan täytettä?
Palstalla aina joskus oppii uusia asioita ja tämä on mulle ihan uus juttu. Itse en osta herkkuja "varalle" ja kukaan ei omassa tuttavapiirissä ainakaan tunnista kaapin olemassaoloa.

Onko teillä herkkukaappia?

Vaihtoehdot

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole herkkukaappia, mutta herkkulautanen kylläkin. Sisältäen vähintään 79 prosenttista tummaa suklaata ja hedelmiä, hedelmiä on useita laatuja. Siitä sitten napsitaan kun siltä tuntuu, toimii. 

Vierailija
2/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiä et mikä joku tarttis oman kaapin sitä varte.

Meillä on iha vaa ruokakomero ja jostai sieltä voi löytyä joku suklaapatukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta lapsuudenkodissani oli. Sellainen pieni, muistaakseni noin kolmen hyllyn kaappi, jossa säilytettiin karkkeja, sipsejä, popcornia, suklaata. Sitä sitten toki joskus lapsena vanhemmilta salaa kaiveltiin. En osaa sanoa, kuinka usein varastoa täydennettiin, mutta varmaan sitä mukaa, kun se tyhjeni.

Vierailija
4/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin sellaista pitkään, mutta kuulun heihin, joiden itsehillintä ei riitä säilyttämään herkkuja seisoksimassa kaapeissa. Kaikki menee omiin suihin saman tien. En siis enää hanki mitään herkkuja varalle ja etukäteen.

Vierailija
5/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta aamiaiskaappi on!

Vierailija
6/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eikä tule. Aamiaiskaappi on :D.

Juuri tulin kaupasta ja käsi meinasi siellä käydä suklaalevyyn kiinni, kun monena iltana on sitä tehnyt mieli, mutta totesin, että kun sitä kotona ei ole, en sitä myöskään syö. Onneksi ei myöskään ole kioskia/kauppaa/huoltoasemaa lähimmän 3 km säteellä, niin ei tule hetken mielijohteesta lähdettyä mitään ostamaan. Metsä sen sijaan on 500 m päässä, siispä sinne, kun herkkuhimo iskee.

Vierailija
7/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No periaatteessa kai on, tai siis säilytetään karkkipusseja yhdellä tietyllä keittiönkaapin hyllyllä. Ja suklaat meillä on aina jääkaapin ylähyllyllä. Tunnen muitakin joilla on herkut tietyssä paikassa. Varmaan joka kauppareissulla (kerran viikossa) tulee jotain täytettä ostettua, osa säilyy pitkäänkin ja osa menee saman tien.

-Lapseton normaalipainoinen pariskunta.

Vierailija
8/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko jääkaappia pitää herkkukaappina?

Mulla on jääkaapin koko pohjataso varattuna herkuille.

Vierailija
9/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja ei ole. Meillä on kaappi, jossa säilytetään herkkuja ja sitä kutsutaan herkkukaapiksi, yleensä aina sieltä löytyy jotain herkuksi miellettävää, popcornia, suklaata, keksiä, muuta karkkia. Aika hyvin herkut säilyy viikot, viikonloppuisin ovi käy kyllä tiheää, joten minulla itselläni on oma kätkö. Syön yleensä samaa suklaalevyä kuukauden, kätken sen muualle, kuin herkkukaappiin.

Vierailija
10/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi kaappia kun kotona on kaunis herkkuperse joka syö kaikki heti.

Vierailija
11/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Asun yksin, mutta en välitä sipseistä, karkeista, suklaista, limsoista  ym.

Vierailija
12/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, syvä hylly komerossa. Siellä on n. 4 kg suklaata eri muodoissa (Fazer- ja Ritter-levyjä, Snickers- ja Japp-patukoita, muutama salmiakki- ja lakupussi, rusinoita, kuivattuja hedelmiä, keksejä...

Täytän aika ajoin. Minulla säästyy herkut hyvin, mutta saan tyydytystä siitä, että niitä on ja että voin aina ostaa lisää.

T. Normaalipainoinen, lihavuuden kokenut

Vierailija
13/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi kaappia kun kotona on kaunis herkkuperse joka syö kaikki heti.

Onko isokin perse?

Vierailija
14/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei periaatteessa ole, mutta kissanruoalle  on oma vetolaatikko ja sinne mies työntää herkkunsa. Tälläkin hetkellä siellä on kolme pussia lakua, suklaalevy ja sipsejä. Mua ottaa hermoon tää touhu. 

Vierailija
15/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten herkkukaappi, jos ostaa vaikka suklaalevyn, jota syö vähän kerrallaan, vaikka kahden viikon ajan ja säilyttää levyä koko ajan samassa kaapissa?

Vierailija
16/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, kokonainen komero.

Joskin se, mitä kukin pitää herkkuna, vaihtelee...

Vierailija
17/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin ostaa Gigantista itsestään täyttyvän jääkaapin mutta siellä sanottiin että sellaisia myydään vain pääministereille.

Vierailija
18/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks laatikko, jossa on tummaa suklaata ja välillä esim suklaakuorrutettuja manteeita, jotka on mun heikkous. Kai se on mun herkkukaappi. En oikein jaksa uskoa että tämmönen ois kauheen tavatonta, mulla noi suklaat säilyykin ihan hyvin tuolla. 

Vierailija
19/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on. Lähinnä siellä on lapsen saamia erilaisia herkkuja. Harvemmin täydennetään itse, kun isovanhemmat roudaa vähän liikaakin herkkuja lapselle. Onneksi on sorttia säästeliäs, joten hilloaa karkkekaan herkkukaapissa mielummin kuin syö. Itselläni siellä on yleensä hätävarana tummaa suklaata. Muita herkkuja en oikeastaan syö.

Vierailija
20/32 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranherkuille on oma iso laatikko (sellainen Ikean Kallax-hyllyn laatikko), kissannameille pienempi loota. Ihmisenherkuille löytyy noin kolme hyllyllistä tilaa, suklaata on tällä hetkellä ehkä kolme kiloa, sieltä löytyy esim. italialaisia suklaalevyjä tosiherkuttelua varten ja sitten fasun sinistä ja punaista perustarpeisiin (ja sirkkalakua). Yhdellä hyllyllä on suolaiset herkut, popkornit, suolakeksit, voileipäkeksit, sipsit, pähkinät. Ja kolmannella sitten sekalaiset keksit, marmeladit, hunajaakin löytyy. Käydään kerran viikossa kaupassa, eikä aina tule ostettua mitään herkuiksi luettavaa. Leivon paljon, ja siihen kuluu myös noita suklaita ja keksejä. Meillä asuu kotona 4 aikuista ja 2 alaikäistä, joten yksi sipsipussillinen ei riitä leffailtaa varten tälle porukalle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä