Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin se maskipakko loppuu? En tod aio helteillä istua maski päässä junassa tai bussissa!

Vierailija
30.05.2021 |

Mur.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös odotan mielenkiinnolla, milloin täällä Turussa poistuu maskipakko busseista. Tartuntoja viime aikoina ollut tosi vähän, nyt viimeisimmät perjantain viisi ja lauantain kaksi tartuntaa.

Itse en ole käyttänyt enää viikkoihin, mutta olen ollut yleensä ainoa maskiton bussissa. Tosin kuljen bussilla vain 1 - 2 kertaa viikossa.

Mutta jos tartuntoja on muutama päivässä, niin onko mitään perusteita maskipakolle olemassa? Varsinkin, kun ilmat alkavat tosiaan lämmetä....

Vierailija
22/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös odotan mielenkiinnolla, milloin täällä Turussa poistuu maskipakko busseista. Tartuntoja viime aikoina ollut tosi vähän, nyt viimeisimmät perjantain viisi ja lauantain kaksi tartuntaa.

Itse en ole käyttänyt enää viikkoihin, mutta olen ollut yleensä ainoa maskiton bussissa. Tosin kuljen bussilla vain 1 - 2 kertaa viikossa.

Mutta jos tartuntoja on muutama päivässä, niin onko mitään perusteita maskipakolle olemassa? Varsinkin, kun ilmat alkavat tosiaan lämmetä....

Kerjäätte neljättä aaltoa... hienoa että niitä rokotteita suunnattiin turuun mulukuille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään maskipakkoa ei ole koskaan ollutkaan.

On vain maskisuositus, siitäkin huolimatta, vaikka jotkut esim. julkiset julistavatkin sitä maskipakkona.

Jos ei pysty/jaksa/halua maskia käyttää, on käyttämättä.

Ei se sen kummempaa ole.

Mitään seuraamuksia ei käyttämättä jättämisestä tule.

Voihan tulla vaikka juuri se koronatartunta. Ole hyva ja nauti.

Kiitos, samoin.

Myös siitä naamarätistäs huolimatta, voit saada tartunnan.

Jos näin käy, älä sinä anna sen kaivella omaa pers...

En minäkään ..

🙂

Vierailija
24/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maski on semmoinen taikausko. Pakko laittaa naamalla, me pelastumme sillä. Miksi ihmeessä maskin maanisella käytöllä ei näytä olleen mitään vaikutusta lopputulokseen? Epämiellyttävä, vahingollinen ihmisten väliselle kommunikaatiolle, lasten kanssa työskennellessä suorastaan suuri virhe.

Jätä pois vaan. Itse viskasin vapaa-ajalla maskin pois jo toukokuun alkupuolella. Monia muitakin maskittomia on alkanut näkyä ja mitä useampi jättää pois, sitä useampi muu rohkaistuu. Ei pidä alistua kaikkeen pelleilyyn. Olen itse sairastanu koronan ja saanut jo ekan rokotteenkin. Miksi ihmeessä minun, joka olen käytännössä 100% suojattu, pitäisi vielä kulkea toisten mieliksi naama peitettynä hikoillen? Sairastettu korona jo itsessään antaa lähes täydellisen suojan kuukausiksi ja sairastin sen tammikuulla, joten olen senkin puolesta vielä täydellisessä kuoressa ja siihen päälle nyt toukokuun alussa rokote.

Vierailija
25/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä häntä minäkää oo maskia pääsä pitäny. pipo sitä varten ompi. ihan kasvoin eesä vaan oon maskia pitäny.

😁

Vierailija
26/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun vaan jätät sen maskin käyttämättä. Hyvin yksinkertaista.

En ole käyttänyt kertaakaan missään, en kaupassa, en apteekissa, en junassa (jossa on muka pakko), en bussissa, eikä kukaan ole sanonut MITÄÄN.

Vierailija
27/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkun vaan jätät sen maskin käyttämättä. Hyvin yksinkertaista.

En ole käyttänyt kertaakaan missään, en kaupassa, en apteekissa, en junassa (jossa on muka pakko), en bussissa, eikä kukaan ole sanonut MITÄÄN.

Vähänkö oot pelle.

Vierailija
28/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuo markkinoille hellemaskin.

Vierailija
29/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, sellasen ilmastoidun, jossa on mukavan vilpoinen kangas ja hyvä ilmanvaihto.

Vierailija
30/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista päivää ei tule, että 70 % kansasta olisi rokotettu.

Vierailija
31/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, sellasen ilmastoidun, jossa on mukavan vilpoinen kangas ja hyvä ilmanvaihto.

Mulla on tällainen maskipakkomaassa Espanjassa. Ohuesta puuvillalangasta itse virkattu, ohut ja hyvin hengittävä.

Menee täydestä kuin väärä raha.

Vierailija
32/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukossa tyhmyys tiihistyy. Ulkona , jossa turvavälit hyvät , on outoa mennä lauman bäää mukana. Maskia naama täyteen, seuraavaksi haarniska.

Vierailija
33/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan ole ollut maskipakkoa.

AInakin junakuulutuksissa käyttävät nimenomaan tuota termiä.

Sanoo vaan että on terveydellinen syy.

Yleensä nämä, joilla on ihan oikeasti terveydellinen syy, käyttävät sujuvasti visiiriä.

Vierailija
34/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo vaan että on terveydellinen syy.

Yleensä nämä, joilla on ihan oikeasti terveydellinen syy, käyttävät sujuvasti visiiriä.

Ei ole mikään pakko käyttää visiiriäkään.

Ihan oikeasti, mitä järkeä on maskittaa täysin terveitä ihmisiä? Varsinkin kun maskien hyöty on tutkitusti olematon.

Vierailija
35/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junalla ei ole pakko matkustaa. Jos ei maskin käyttö maita niin kulje vaikka polkupyörällä.

Ei ole mitään oikeaa maskipakkoa junissakaan ja syy olla käyttämättä turhaa maskia ei kuulu kenellekään.

Vierailija
36/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuussa, koska suomalaiset ei pidä kuitenkaan. Tyhmä perusteluhan se on Suomen säässä, mutta tällä mennään.

Suomalaisten 70% rokotusaste arvioidaan olevan valmis syyskuussa. Heinäkuussa maskitta kulkeva vaikuttaa vastuunpakoilijalta.

Vierailija
37/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole maskipakkoa.

Luulet vain.

Koska opit ajattelemaan itse?

Toiseksi: maskit eivät suojaa viruksilta.

Etkö todellakaan osaa ajatella itse?

Menet vaikka giljotiinin alle kun joku sanoo.

Vierailija
38/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina viruksia on ollut ja tulee olemaan.

Kuolleisuus ei ole noussut.

Missäs se influenssa on?

Niinpä.

Vierailija
39/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän maski estä virusten leviämistä. Se estää vain pärskeet. Jos et pärski, niin vaikutus on käytännössä nolla.

Pelokkaat voi jatkossa käyttää FFP2-maskia. Ne maksaa enää noin Euron kappale ja ne suojaavat käyttäjäänsä. Minusta muutenkin nyt riskissä olevat tai läheisiään suojelevat voisivat siirtyä noihin. En oikein ymmärrä, miten ihmisillä on pokeria vaatia toisia käyttämään näitä lähes hyödyttömiä kirurgisia maskeja. Kuin jakamaan oma epämukavuus. Ei se oma epämukavuus sillä vähene, että toisellakin on. Siispä hanki sinä suojautumista tarvitse laadukkaampi maski ja anna toisten nauttia elämästä.

Vierailija
40/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuppa sitten vaikka paskahuussissa maskilla tai ilman