Milloin se maskipakko loppuu? En tod aio helteillä istua maski päässä junassa tai bussissa!
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Joku tuo markkinoille hellemaskin.
: D kuvioituna kärpäsillä ja auringolla
Maskipakko kirjataan Suomen lakiin ja sen käyttämättä jättämisestä seuraa sanktio. Vertaa mopon kypärään tai turvavöihin tai veroilmoitus.
Itse tein ratkaisun viime viikolla, ja hyvältä on tuntua painaa menemään paljaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan ole ollut maskipakkoa.
AInakin junakuulutuksissa käyttävät nimenomaan tuota termiä.
He rikkovat suomenlakia, pyydä kirjallisena paperilla.
Riippumatta siitä, onko oikeasti pakko vai ei, minua ainakin suunnattomasti ärsyttää tuo "junassa on voimassa maskipakko"-muodon käyttö. Minulle ainakin tulee heti jonkinlainen vastarinta, kuin päiväkotilapsen vastustus kurahousupakkoa kohtaan.
Miksi asiaa ei voisi sanoa aikuismaisemmin, esim "junassa on käytettävä maskia" tms. Asiasisältö olisi sama, mutta vähemmän alentava kuin tuo "maskipakko".
Onko sinulla PDA (Pathological Demand Avoidance)?
Siinä ulkoa päin tulevat vaatimukset aiheuttavat voimakasta vastustusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan ole ollut maskipakkoa.
AInakin junakuulutuksissa käyttävät nimenomaan tuota termiä.
He rikkovat suomenlakia, pyydä kirjallisena paperilla.
Riippumatta siitä, onko oikeasti pakko vai ei, minua ainakin suunnattomasti ärsyttää tuo "junassa on voimassa maskipakko"-muodon käyttö. Minulle ainakin tulee heti jonkinlainen vastarinta, kuin päiväkotilapsen vastustus kurahousupakkoa kohtaan.
Miksi asiaa ei voisi sanoa aikuismaisemmin, esim "junassa on käytettävä maskia" tms. Asiasisältö olisi sama, mutta vähemmän alentava kuin tuo "maskipakko".
Onko sinulla PDA (Pathological Demand Avoidance)?
Siinä ulkoa päin tulevat vaatimukset aiheuttavat voimakasta vastustusta.
Kuka tahansa normaali ihminen vastustaa pakkoja, joille ei ole kunnollisia perusteluja. Esim. pakkoruotsi, maskipakko jne.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Kärsi korona teholla niin vinkuminen loppuu.
Sitä samaa sinulle.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Kuule kun se hiestä märkä maski ennemminkin levittää pöpöjä kuin suojaa niiltä.
Maski tuntuu olevan joillekin kuin uskonto, jota kohtaan ei minkäänlaista perusteltuakaan kritiikkiä saisi esittää.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
No tsiisus, toi juna meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa Espanjaan, maskien ihmemaahan. Toinen ihana maskikesä tulossa 45 asteen helteessä. Espanja on niitä muutamia maita maailmassa jossa maski on pakollinen sakon uhalla aina ja kaikkialla kun kotiovesta ulos astuu. Kaikilla yli 6-v mutta täällä onkin niin maski-intoista porukkaa että jopa sylivauvatkin suurin piirtein maskitettu. Porukat täysin psykoosissa kun on niin paljon kuollut ihmisiä. Maskipakko on siis voimassa jopa siellä ulkoilmassa kuten rannalla tai yksin vuorilla samoillessa. En ymmärrä miten kukaan haluaa tulla tänne lomailemaan tänä kesänä. Itse menisin esim Portugaliin jossa maskeja ei käytetä. Kummasti se virus muuttuu kun rajan ylittää.......
Espanja on sitten varmaan säilynyt hyvin koronan ulottumattomissa, kun maskia niin ahkerasti käytetään
Valitettavasti maskeista ei ole ollut mitään hyötyä. Vuosi on niitä jo käytetty ja siitä huolimatta tuli toinen, kolmas ja neljäskin aalto. Ja porukkaa on kuollut todella paljon. Itse asiassa Espanja on yksi Euroopan pahimpia koronamaita. Olen lopen kyllästynyt näihin maskeihin. Voisin ne vielä ymmärtää jos niistä olisi todella ollut hyötyä tartuntojen ja kuolemien torjumisessa.
Onneksi ei tarvitse käyttää bussia tai junaa. Kaupassa ffp-maski, niin varmasti on itselle kaikkein turvallisinta. Ihan sama miten muut toimii.
Jääpaloja maksin sisään ja kaksi maskia päällekkäin. päälle vielä kumiremmivarmistus. Kyllä jaksaa koko kesän. kun jääpalat sulavat niin vesi virtaa kopan alka kaulallesi rinnalle, mahaan javyötärölle, viilentäen siten puolet kehostasi. Erinomainen apu helteessä. E pökerry kuumuuspoistokseen