Blind Channel appreciation OFFICIAL
No nii, pelkästään Blind Channeliin liittyvää keskustelua tänne, kun joku sitä tuossa euroviisuketjussa toivoi.
Ja koitetaan pitää asiallisena.
Kommentit (2709)
Just look up, we are both under the same strarry sky.
Vierailija kirjoitti:
Melko vaikeat ja se ei kerro niinkään BC: sta kuin ”ajasta jossa elämme” ja musiikkikulttuurin nykyisestä tilasta. Luulen, että rockyhtyeen on huomattavasti haasteellisempaa lyödä isosti enää läpi. Paljon on tietysti kiinni taustatyöstä ja -koneistosta, mutta semmoisen ilmiömäisen tähteyden saavuttaminen on varmaan aika mahdotonta.
On myös mahdollista, että BC on yksinkertaisesti liian aito saavuttaakseen kultinomaista menestystä. Jotenkin kaikki on vaan nykyään niin laskelmoitua, erikoisuutta tavoittelevaa, sliipattua tai tarkoitushakuista tai sitten tekovaatimatonta muka-yksinkertaista minimalismia. Voi myös olla, että itse parhaassa nuoruuden kukoistuksessani tuon HIM-aikakauden eläneenä vaan näen kontrastin niin vahvana ja nostalgiapäissäni kaipaan sitä nollarin alkua liikaa. Mutta kuten sanoin, paljon riippuu siitä, paljonko bändin läpimurtoon panostetaan ja nähtäväksi jää, ovatko pitkäaikaisimmat fanit lopulta meitä nykyisiä nelikymppisiä, joita heidän musiikkinsa ehkä kaikkein eniten puhuttelee.
Jatkan vielä tätä omaa vastaustani. Aloin miettimään HIMin menestyskaarta ja sitä, mikä lopulta oli se ratkaiseva tekijä ja miksi Razorblade Romance oli läpimurtava albumi ja Deep Shadows etc taas monen mielestä vähän pettymys siitä huolimatta, että sitä tehtiin tosi isolla rahalla. Musta itsestäni nimenomaan tuntui, että osa HIMin autenttisuudesta katosi tuolla levyllä. Jossain arvosteltiinkin, että se oli tehty niille faneille, joille musiikki oli toissijaista ja Valon kuolaaminen ensisijaista.
Niin. En oikein osaa sanoa. Ehkä oikea ajoitus, muutama tajunnanräjäyttävä hitti ja ammattimainen managerointi ja markkinointi yhdistettynä Villen mielettömään karismaan oli se yhtälö mikä tämän ratkaisi. Periaatteessa BC: lla on jossain määrin ihan hyvät mahdollisuudet samaan komboon, pois lukien tietty Vesterinen :( (R.I.P.)
Yhtyeen menestys ainakin Euroopan markkinoilla tulee riippumaan paljon siitä, miten bändi menestyy Saksan markkinoilla. Tässä mielessä tammikuun kiertue tulee olemaan tärkeä, koska se on melkoisen Saksa-keskeinen johtuen Eskimo Cow Boysin saksalaisuudesta.
Mokaamiseen eli dokaamiseen ei ole varaa. Pitää ymmärtää, että tunnin slotin jälkeen ei ole tarvetta neljän tunnin after partylle, koska kiertueohjelma on tosi tiukka. Nuo viime kesän öiset gugguu-videot instassa ovat aika surullisia. Minkäköhänlaisia ovat ne videot, joista bändin managerit ovat onnistuneet estämään laajemman levittämisen? Tuo ’raskas työ vaatii raskaat huvit’ on lapsellinen motto.
Jenkkimarkkinoista ei koskaan tiedä. Levy-yhtiö saattaa perua sovittuja asioita melko yksipuolisesti, jos heidän listoilleen tulee toinen bändi, jonka levy-yhtiö haistaa trendaavan ja myyvän paremmin kuin BC. Lisäksi jenkkien musiikkimaku on itärannikolla erilainen kuin länsirannikolla. Paikallisten radioasemien soittolistoilla on suuri merkitys.
All in all, aika tulee näyttämään. Toivon bändille kuitenkin kaikkea hyvää ja erityisesti sitä heidän toivomaansa kansainvälistä menestystä.
Vierailija kirjoitti:
Onko Joelilla darradepis päällä vai miksi taas synkkä sävy ig-kuvan tekstissä ja storyssa?
Olenko mä vähän dorka, kun mua on jotenkin alkanut säälittää tuo Joel?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Joelilla darradepis päällä vai miksi taas synkkä sävy ig-kuvan tekstissä ja storyssa?
Olenko mä vähän dorka, kun mua on jotenkin alkanut säälittää tuo Joel?
En tiedä onko varsinaisesti sääliin syytä, hän vaikuttaa ihmiseltä joka kokee sekä huiput että matalikot hyvin voimakkaasti. Varmaan noiden synkimpien hetkien vastapainoksi hän tunneihmisenä elää täysillä myös ne hyvät hetkensä.
"I am the lover in your bed" Hyvä valinta, hyvä biisi. Nice 😉
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämän ketjun ktarkoitus on alunperinkin ollut keskustella kaikesta Blind Channeliin liittyvästä, joten miksi nyt yhden kommenttisi takia yrität epätoivoisesti rajata keskustelua..
Jo ketjun otsikko rajaa keskustelua. Sana ’appreciation’ tarkoittaa ihailua.
Ehkä siksi kaikki vähänkin negatiiviset kommentit keräävät hetkessä alanuolia.
Tämä on sarkasmia.
Huomasiko kukaan muu viimeistä Joelin stories kuvaa? *kuolaa*
Vierailija kirjoitti:
"I am the lover in your bed" Hyvä valinta, hyvä biisi. Nice 😉
Ilmeisesti
Joel ottaa ig-storyssaan ytimekkäästi kantaa rokotuksen puolesta. Tykkään tuosta tyypistä koko ajan enemmän :)
Sama juttu. Jotenkin olen jäänyt seuraamaan Joelin instaa. Se on tyyppinä kyllä niin mielenkiintoinen. Tietenkään julkisuuteen annettu kuva ei aina näytä kaikkea, se on sanomattakin selvää, mutta se mitä Joel antaa on mielenkiintoista.
Joo, on tosi ihana. En kestä! 😂 kiusaus laittaa jotain Dm, mutta ei pysty. Tuskaan olen menossa todennäköisesti, joten ehkä siellä vahingossa sattuu häneen törmäämään.
Pitäiskö ketjun nimeksi vaihtaa Joel Hokka appreciation?
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö ketjun nimeksi vaihtaa Joel Hokka appreciation?
Hahha, on ehkä hieman pyörinyt ajatuks... keskustelu hänen ympärillä.
Hei, no nyt yleisesti bändistä! Ootteko te pistäny merkille, kuinka hyvin pojat on ottanu julkisuuden vastaan? Onnistunu pitää jalat maassa mutta tavotteet korkeella, ja jaksaa aina muistuttaa kuinka kiitollisia on kaikista meistä. Ja on aivan ihana huomata, kuinka ne huomioi fanien tekemiä videoita niistä netissä ja jakaa niitä omissa someissaan.
Blind channelin kasvutarina toimii mulle kyllä todella suurena motivaation lähteenä elämässä. Rakastan koko bändiä vaan päivä päivältä enemmän<3
Vierailija kirjoitti:
Joo, on tosi ihana. En kestä! 😂 kiusaus laittaa jotain Dm, mutta ei pysty. Tuskaan olen menossa todennäköisesti, joten ehkä siellä vahingossa sattuu häneen törmäämään.
"Vahingossa"....
Myönnä että etsisit kissojen ja koirien kanssa😏😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vahingossa"....
Myönnä että etsisit kissojen ja koirien kanssa😏😏
Okey, okey! Mä voin myöntää et saattaisin hieman avittaa sattumaa ja pitää silmät normaalia enemmän auki. Ja toki ne vainukoirat 😏😏😏
Tässä ketjussa pyörii sairaita ihmisiä. Jotain ihme päiväunia, kuolaamista jne. Varmasti muutaman vuoden kuluttua, kun aikuistuvat, häpeävät itsekin käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa pyörii sairaita ihmisiä. Jotain ihme päiväunia, kuolaamista jne. Varmasti muutaman vuoden kuluttua, kun aikuistuvat, häpeävät itsekin käytöstään.
Ei kannata ottaa kaikkea ihan vakavissaan ja kirjaimellisesti. Toi kissojen ja koirien kanssa ja vainukoiraläppä oli ihan totaalisen pilke silmäkulmassa kirjoitettu. Itse olen hyvin chilli tyyppi ja tykkään kommunikoida välillä värikkäästi. Elämä olisi ihan liian tylsää muuten.
Toki on hyvä pitää bisnes ja tietty laskelmointi mielessä, mutta tehdä silti aidosti sitä omaa juttua miettimättä "tuleeko musta tarpeeksi iso". Sille ei aina voi itse mitään, vaikka kuinks olisi taitoa ja lahjoja. Toki voi olla agressiiviselle musiikille tarve näin pitkän erikoisajan jälkeen. Kuten vaikka miksi 90luvulla laman keskellä löi nämä esikuvat läpi milleniumin kynnyksellä.