Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva tulossa ja miehen vakava sairastuminen

Vierailija
30.05.2021 |

Olen raskaana viimeisen kolmanneksen alussa ja aivan kauhuissani tulevasta, sillä mieheni on sairastunut vakavasti ja menettänyt toistaiseksi suurimman osan liikuntakykyvystään. Mietin, että minun täytyy käytännössä pärjätä vauva-arjessa yksin kun miehestä ei ole apua vauvan kantelemisessa, ulos viemisessä ja kotitöiden tekemisessä. Miten voisin tsempata itseäni tässä tilanteessa ja luoda toivoa, että selviän/selviämme?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selviät hyvin? Mies voi kuitenkin vahtia vauvaa esim vauvan nukkuessa, vaikkei voisi kantaa. Tällöin sulla on hetki omaa aikaa. Kannattaa etsiä valmiiksi ostoapua varalle - ei ole pakko välttämättä käyttää mutta on katsottuna jos tarviikin.

Neuvolasta ei saa mitään apua, itse en ola ainakaan saanut vaikka hätä ollut. Eli rahalla pitänyt ostaa.

Ei liikuntakyvytöntä voi kuitenkaan jättää hetkeksikään vauvan kanssa kahdestaan eli sinäänsä huono neuvo. Eli ap ei voi kuitenkaan poistua kotoa ilman vauvaa edes lenkille koska mies ei pysty hätätilanteessa tekemään mitään. Vauva voi myös herätä lenkin aikana ja silloinko mies vain jättäisi vauvan yksin itkemään niin kauaksi aikaa, että ap tulee kotiin. Eri asia olisi jos mies pääsisi liikkumaan pyörätuolilla tms. mutta muuten ei voi liikuntakyvyttömälle lasta jättää.

Vierailija
22/24 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kehtaakin sairastua! Jätä se SIKA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te jotenkin selviätte. Ihminen on hämmästyttävän sopeutumiskykyinen. Tsemppiä ❤️

Vierailija
24/24 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko MS-tauti?