Ärsyttävimmät asiakastyypit kaupoissa
Tuli vaan mieleen, kun TAAS joku riemuidiootti oli päättänyt käydä siirtelemässä elintarvikehyllyillä tuotteita väärille paikoille. Huomasin vasta kotona, että tuli ostettua ihan jotain muuta kuin mitä piti...
Toinen tyyppi, mikä ärsyttää on nämä käytävillä päälle tungeksivat minäminä-tyypit. Ei malteta odottaa omaa vuoroa maitohyllyllä kassajonosta puhumattakaan. Onneks tuossa lähikaupassa on pikakassat, joiden ansiosta asiointi sujuu usein helpommin.
Tekisi myös mieli mainita ne mammat, joiden kullannuput kiipeilevät kassalla siihen lastauspaikalle ja parhaimmassa tapauksessa alkavat ropeltamaan toisen asiakkaan ostoksia ilman, että aikuinen puuttuu asiaan.
Huh...kylläpä helpotti purkaa tämä. Mites muilla? Mikä nostaa käyrät?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka parkkeeraavat kärrynsä pokittain hyllyväliin (ei pääse läpi) tai vastaavasti sen kärryn kanssa tullaan kiinni hyllyyn (blokataan seuraavat 2 m hyllystä, mistä itse ei ole edes etsimässä tuotteita). Ylipäätään ihmiset jotka eivät ole ollenkaan tietoisia ympäristöstään. Hidastellaan ja tukitaan muiden kulkemista.
Tämä! Hyvin tyypillistä käytöstä. Tuntuu ihan tahalliselta, koska kuka on oikeesti niin tyhmä että toimii noin?
Mä teen tätä tahallani, kun en halua, että tulet hönkimään mun niskaan.
Maksamisen jälkeen ärsyttää kun kassatyttö survoo niitä ostoksia pieneen tilaan. Eikö voisi odottaa että se maksava asiakas kerkiää ne ostokset pakkaamaan, kun max 5 minuuttia se veisi. Siinä vaiheessa kun kertaostos on satoja euroja, niin vidyttää kun osa menee käyttökelvottomiksi. Ei näin.
Vierailija kirjoitti:
Asiakas joka on leveästi kärryn kanssa pakkaamassa ostoksiaan kassan päädyssä.
Tämänkin teen ihan tahallani, että pysyt vähän kauempana. Ihmisillä on ihan hirveä tarve tunkea iholle.
Kaikki kassojen kanssa elämäntarinaansa höpöttävät, onpa kivaa kuinka kasautuu väkeä siihen jonon jatkeeksi ja muutenkin koronarajoitukset. Kiljuvat pennut ovat myös rasittavia, joskus jotain muksuja meni rullalaudoilla kaupassa käytävillä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka eivät käytä maskia.
Tuntuuko liian nololta olla ainoa maskinisti, kassan lisäksi?
Tullaan kiireellä kassaa kohti ja huikataan että on kiire. Kysytään että sopiiko mennä ensin, siis ladataan ne ostokset hihnalle odottamatta vastausta. Tai että ostan esimerkiksi askin presuja ja laitan sen kapulan siihen että kassa ymmärtää että seuraavat ostokset hihnalla eivät ole minun. Kassa ottaa ne molemmat kapulat ja alkaa ottamaan niitä vaikka sanon etteivät ole minun. Jään siinä tavallaan väliin, ja mua ei enää palvella koska pitää siirtyä alta pois. Argh
Ihmiset, joilla ei ole mitään pelisilmää. Ei voida odottaa sekuntiakaan, ei väistää, ei mennä toista reittiä jne. Eniten ärsyttää ne, jotka tunkee ostoksensa ihan edellisen asiakkaan ostosten perään. Tunkeilu ei nopeuta yhtään mitään.
Liian lähelle tunkevat ääliöt kassajonoissa ja äitylit metrin leveine vaunuineen ja per seineen käytävillä hitaasti löntystäen näin tukkien muiden kulkureitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että ne kirkuvat pennut pitää raahata sinne kauppaan väkisin? Pelkkää riesaa ja rasitusta kaikille.
KOSKA MEILLÄ PERHEELLISILLÄ ON OIKEUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Siis joo, mutta miksi korona-aikana pitää tunkea koko perheen voimalla kauppaan? Eikö yksi voi hoitaa niitä ostoksia.
Miksi minään aikana sinne pitää tunkea koko perheen voimalla? Ei se mikään särkänniemi ole.
Ei Särkänniemeenkään pidä tunkea koko perheen voimalla. Yksi perheestä riittää oikein hyvin.
Ne, jotka jostakin syystä yrittää mennä väkisin aina siitä pienimmästä mahdollisesta raosta! Vaikka käytävä ois kuinka tyhjä ja leveä, niin silti pitää ahtautua siitä pienestä rakosesta ja hipoa samalla mua ja mun kärryä. En ymmärrä. Ympärillä ois metreittäin vapaata tilaa vaikka kuinka paljon, mutta pitää yrittää siihen pieneen rakoseen joka jää mun ja hyllyn väliin.
Ärsyttää ne mulk*t asiakkaat, jotka huutavat kaupanmyyjille, jotka ovat syyttömiä koneelta tuleviin virheellisiin hintoihin. Olen ruokakaupassa asiakkaana nähnyt useamman naapurin tutun työttömän keski-ikäisen miehen toimivan näin ja kyseessä ovat pikkupomon paikalta ääliökäytöksen vuoksi potkut saaneista tyypeistä. Kun on se vähäinen valta viety, niin täytyy yrittää pienipalkkaisia asiakaspalvelijoita kyykyttää, jotta saa edelleen kuvitella, että itsellä on jotain valtaa. Kuvottavaa!!!!
Vierailija kirjoitti:
Itse shoppailen vain Stockan Herkussa. En edes muista kuin etäisesti millaista on käydä ruokaostoksilla huonokäytöksisen rahvaan seassa, hyhhyh. Onneksi ei enää tarvitse.
Valitettavasti Stokkan herkku muistuttaa s-markettia mitä se nykyään onkin. Palvelustiskillä on huonokäytöksiset mummelit kuten ennenkin. Hih
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että ne kirkuvat pennut pitää raahata sinne kauppaan väkisin? Pelkkää riesaa ja rasitusta kaikille.
KOSKA MEILLÄ PERHEELLISILLÄ ON OIKEUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Siis joo, mutta miksi korona-aikana pitää tunkea koko perheen voimalla kauppaan? Eikö yksi voi hoitaa niitä ostoksia.
Miksi minään aikana sinne pitää tunkea koko perheen voimalla? Ei se mikään särkänniemi ole.
- Koska lapsilla ei välttämättä ole muuta paikkaa olla eikä voi yksinään jättää
- Koska lasten on tärkeä oppia käyttäytymään ja tekemään arjen asioita perheen kanssa, ja joskus tekemään myös asioita mitkä ovat mielestään tylsiä
- Koska lasten on tärkeä tulla osaksi yhteiskuntaa ja yhteisöä missä asuvat ja oppia käymään esim ruokakaupassa
No opettakaa niitä sitten. Näin koronan aikana voisi kuitenkin käydä yksin kaupassa. Ymmärrän tietysti että yh ei voi jättää pieniä lapsia ja aina ei löydy lapsenvahtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Koska lapsilla ei välttämättä ole muuta paikkaa olla eikä voi yksinään jättää
- Koska lasten on tärkeä oppia käyttäytymään ja tekemään arjen asioita perheen kanssa, ja joskus tekemään myös asioita mitkä ovat mielestään tylsiä
- Koska lasten on tärkeä tulla osaksi yhteiskuntaa ja yhteisöä missä asuvat ja oppia käymään esim ruokakaupassa
No opettakaa niitä sitten. Näin koronan aikana voisi kuitenkin käydä yksin kaupassa. Ymmärrän tietysti että yh ei voi jättää pieniä lapsia ja aina ei löydy lapsenvahtia.
Usko huviksesi, jos se lapsi ei osaa olla kaupassa niin sitä ei kovin mielellään sinne oteta. Nuo "opetusreissut" on aika harvassa, yleensä jos on mukula mukana niin silloin se on pakko. Jos se lapsi ärsyttää teitä kaupassa niin kerro se kymmenellä, lisää ärsytys matkalla kotiin ja matkalla kauppaan, ja koristele koko helvetin kakku vielä sillä häpeällä kun oma lapsi perseilee ja muut paheksuu kaupassa.
En yritä hakea tässä mitään sääliä koska ihan itse olen minäkin mennyt lisääntymään, mutta 96% kerroista lapset on mukana koska ei ollut vaihtoehtoa. Jos voin jättää kotiin tai autoon tai muualle odottamaan niin jätän. Kaikilla on kivempaa.
Asiakkaat, jotka väkisin yrittävät maksaa 500 euron setelillä, ja alkavat raivota, jos myyjä ei voi ottaa sitä vastaan esim. siksi, että koko vaihtokassa menisi siihen, tai koska esimies on sanonut, että viissatasia ei oteta vastaan.
Ärsyttää kun maksamisen jälkeen jäädään pakkaamaan ostoksia siihen sivuun. Kassanpäädyt ovat pakkaamista varten Maksutilanteessa pitää olla tarkkana ettei omia ostoksia joku sujauta omiin ostoksiinsa. Mä vedän kärryjä aina kassajonossa perässä. Karsii ne pahimmat lähentelijät.