Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten useamman lapsen vanhemmat pystyvät antamaan tarpeeksi huomiota

Vierailija
30.05.2021 |

Kaksi lasta on itselle kyllä maksimi. En millään taipuisi kolmeen tai neljään.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua mitä ihmettä toisten lapsien mitä kuuluu yhtään kellekään muulle. Jokainen hoitaa oman elämänsä. Mä en ainakaan koe olevani mitenkään oikeutettu arvostelemaan ketään. Toisten valintojen arvostelu on moukkamaista. Ja sitä te tässä ketjussa olette.

Mä tunnen useita isoja perheitä ja kaikki on tosi varakkaita ja onnellisia, sanoisin että sata kertaa parempi lapsuus on kuuden lapsen varakkaassa hyvässä perheessä kuin yhdellä lapsella köyhässä ja ongelmaisessa perheessä.

Kaikki varakkaat eivät ole hyviä vanhempia. Eikä se raha korvaa vanhempia jotka ovat aina töissä.. kokemusta on.

Varakkaat just on hyviä vanhempia. Ostavat apua (on varaa) tai lyhentää työaikaa. Tuttavan perheessä isä on kotona kun vaimolla loistavat tulot. Lapsilla asiat loistavasti, paremmin kuin useinmilla 1-2 lapsisilla.

Ahaa eli rahalla voi ostaa kasvatustaidot? Enpä ole moista kuullutkaan! Oma isäni oli surkea isä vaikka palkka huiteli pilvissä asti. Et tiedä mistä puhut 🙄

Vierailija
42/64 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pystykään. Aina joku saa vähemmän huomiota.. en ymmärrä miksi täytyy tehdä liian monta lasta.

Mistä sinä tiedät mikä on liian monta? Tiedät vain oman tilanteesi. Helvettiäkö sä muitten tilannetta olet pätevä arvioimaan?

1-2 on sopiva. Mitäs sinä siellä uhoat? Huonoa käytöstä.

Se on SULLE sopiva. Et sinä tiedä etkä päätä mikä on MUILLE sopiva. Onko koulut jääneet käymättä aikanaan? Olet yksinkertainen.

Ihan on itsestäänselvä asia että jos on monta lasta niin ei vanhemmat repeä joka suuntaan.

Mistä sinä sen siis TIEDÄT? Ei 1-2 lasta takaa lasten onnea. Tiedän lukuisia 1-2 lapsen onnettomia moniongelmaisia perheitä. Ja onnellisia suurperheitä. Sun ajatuksissa ei ole mitään logiikkaa.

Ihmeellisen aggressiivinen henkilö olet. Kohteletko aina eri tavalla ajattelevia ihmisiä noin?

Vattuako uhoat että vain 1-2 lasta on sallittu? Näytä mulle mikä diktaattorin lupakirja sulla on sanella muiden asiat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua mitä ihmettä toisten lapsien mitä kuuluu yhtään kellekään muulle. Jokainen hoitaa oman elämänsä. Mä en ainakaan koe olevani mitenkään oikeutettu arvostelemaan ketään. Toisten valintojen arvostelu on moukkamaista. Ja sitä te tässä ketjussa olette.

Mä tunnen useita isoja perheitä ja kaikki on tosi varakkaita ja onnellisia, sanoisin että sata kertaa parempi lapsuus on kuuden lapsen varakkaassa hyvässä perheessä kuin yhdellä lapsella köyhässä ja ongelmaisessa perheessä.

Kaikki varakkaat eivät ole hyviä vanhempia. Eikä se raha korvaa vanhempia jotka ovat aina töissä.. kokemusta on.

Varakkaat just on hyviä vanhempia. Ostavat apua (on varaa) tai lyhentää työaikaa. Tuttavan perheessä isä on kotona kun vaimolla loistavat tulot. Lapsilla asiat loistavasti, paremmin kuin useinmilla 1-2 lapsisilla.

Ahaa eli rahalla voi ostaa kasvatustaidot? Enpä ole moista kuullutkaan! Oma isäni oli surkea isä vaikka palkka huiteli pilvissä asti. Et tiedä mistä puhut 🙄

Kateus iski :D

Vierailija
44/64 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse katselin kun yhdellä perheellä oli 5 alle kouluikäistä lasta. Ala-asteen ekalla täytyy ostaa jo älypuhelin ettei lapsi jää ulkopuolelle, joten ostamista riittää. Ja teininä haluavat kaupoista muotivaatteita, ei kelpaa kirppari vaatteet ja kuosit tunnistetaan koulussa, että on vanhoja.

Mitähän tämä teksti nyt yritti sanoa? Mistä sinä tiedät perheen tilanteen? Mulla on 5 lasta ja olen toimitusjohtaja reilu 100ke vuositulolla, jokainen lapsi saa huomiota ja rakkautta ja vaikka nyt uusimman iphonen. Mutta ihanaa että sinä säälit minua ja kannat huolta perheeni selviämisestä. Ihan vaan siksi kun on viisi lasta.

Ps. Eniten lapsia tekee hyväpalkkaiset ja koulutetut, voit tarkistaa asian tilastokeskuksesta

Ei hyväpalkkaisuus ja koulutus takaa hyvää vanhemmuutta. Saati se, saako lapsi uusimman iphonen. Asenteesi elämään on käsittämättömän pinnallinen.

Vierailija
45/64 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei paskan vertaa kiinnosta mitättömien, kouluttamattomien, köyhien ja typerysten mielipiteet siitä mikä on hyvä lasten lukumäärä. Teen just niin monta kun haluan. Mulla on vara elättää vaikka sata.

Hmm? Kuulostat ihanalta ihmiseltä. Tee ihmeessä sata lasta, olet hyvä roolimalli tuolla käytöksellä :)

Vierailija
46/64 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutetut vanhemmat on kaikkein parhaimpia vanhempia. Ihan kiistatta. Älykkäitä, lukevat lapsen kehityksestä, osaavat kasvattaa, on älyä ja osaamista,

Kouluttamattomat weeteet ei tee mitään tuosta.

Vierailija
47/64 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei paskan vertaa kiinnosta mitättömien, kouluttamattomien, köyhien ja typerysten mielipiteet siitä mikä on hyvä lasten lukumäärä. Teen just niin monta kun haluan. Mulla on vara elättää vaikka sata.

Hmm? Kuulostat ihanalta ihmiseltä. Tee ihmeessä sata lasta, olet hyvä roolimalli tuolla käytöksellä :)

Teen ihan sun kiusaksi 9 lasta.

Vierailija
48/64 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus iski :D

Ai kateus mistä? Ihan faktaahan tuo on mitä sanoin. Isälläni oli hyvä todella hyvä palkka mutta ei hän osannut lapsia kasvattaa tai olla läsnä tms. Lämpöä ei hänessä ollut yhtään.

Vierailija
49/64 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä niiden varakkuudesta ja onnellisuudesta tiedät? Ongelmia voi olla varakkaassakin perheessä, ihan lapsimäärästä riippumatta.

Vierailija
50/64 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun on näköjään eksynyt vihaisia ihmisiä. Lähtekääpä lenkille niin helpottaa kummasti.

Vierailija
51/64 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutetut vanhemmat on kaikkein parhaimpia vanhempia. Ihan kiistatta. Älykkäitä, lukevat lapsen kehityksestä, osaavat kasvattaa, on älyä ja osaamista,

Yleistät siihen malliin ettet vaikuta kovin koulutetulta itse. Tosin koulutuskaan ei takaa sivistystä.

Vierailija
52/64 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee vain mutta käy kyllä lapsia sääliksi.

Vierailija
53/64 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua käy sääliksi

Vierailija
54/64 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä trolli :D

Vierailija
55/64 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua käy sääliksi

Vierailija
56/64 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pystykään. Aina joku saa vähemmän huomiota.. en ymmärrä miksi täytyy tehdä liian monta lasta.

Mistä sinä tiedät mikä on liian monta? Tiedät vain oman tilanteesi. Helvettiäkö sä muitten tilannetta olet pätevä arvioimaan?

1-2 on sopiva. Mitäs sinä siellä uhoat? Huonoa käytöstä.

Se on SULLE sopiva. Et sinä tiedä etkä päätä mikä on MUILLE sopiva. Onko koulut jääneet käymättä aikanaan? Olet yksinkertainen.

Ihan on itsestäänselvä asia että jos on monta lasta niin ei vanhemmat repeä joka suuntaan.

Mistä sinä sen siis TIEDÄT? Ei 1-2 lasta takaa lasten onnea. Tiedän lukuisia 1-2 lapsen onnettomia moniongelmaisia perheitä. Ja onnellisia suurperheitä. Sun ajatuksissa ei ole mitään logiikkaa.

Ihmeellisen aggressiivinen henkilö olet. Kohteletko aina eri tavalla ajattelevia ihmisiä noin?

Vattuako uhoat että vain 1-2 lasta on sallittu? Näytä mulle mikä diktaattorin lupakirja sulla on sanella muiden asiat?

Älä hermoo

Vierailija
57/64 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mammat vauhdissa! Huvittava ketju 😂

Vierailija
58/64 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleistät siihen malliin ettet vaikuta kovin koulutetulta itse. Tosin koulutuskaan ei takaa sivistystä.

Mikään ei takaa mitään lasten kohdalla, mutta tilastollisesti huono-osaisuus periytyy. Onko menestyminen sitten sama kuin, että varakkaat vanhemmat onnistuivat kasvatuksessa ja huonosti menestyneiden vanhemmat epäonnistuivat? Ehkä.

Onnellisuus tutkimusten mukaan suomalaiset ovat maailman onnellisinta kansaa, joten sen tilaston mukaan tulotasosta riippumatta kaikki ovat enemmän tai vähemmän onnellisia.

Jos hyvän vanhemmuuden mittari on lasten merkkivaatteiden määrä, niin silloin rikkailla on helpompi yltää siihen. Jos taas kenellä on eniten aikaa olla lasten seurassa, niin silloin työtön tai kotiäiti voittaa.

Vierailija
59/64 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi jokaisella on vapaus päättää lapsiluvustaan ja rakentaa elämänsä haluamansalaiseksi.

Meillä on kuusi lasta. Vanhimmat ovat koululaisia, nuorimmainen on vauva.

Ostamista riittää, se on totta, mutta ostosten suhteenkin voi käyttää järkeä. Lapset voi myös opettaa vaateliaiksi - samoin on mahdollista opettaa järkevää kuluttamista.

Ei meille ainakaan hankita jokaista markkinoilla olevaa härpäkettä vain siksi, että kaverilla on. Oikeasti hyväkuntoiset vaatteet ja tarvikkeet siirtyvät meillä kätevästi nuoremmalle, jos koko, maku ym. täsmää. Vielä paljon voisimme pihistelläkin.

Puhelimia kaikki lapset eivät tarvitse samaan aikaan, eikä puhelimen tarvi mielestäni olla se viimeisin markkinoille tullut I Phone.

Lapsilla on mieleisiään harrastuksia, mutta monestakaan syystä meillä lapset eivät voi harrastaa jotain lajia, jossa harkat on kuusi kertaa viikossa.

Lapsiin ei mitenkään syydetä rahaa, mutta saavat kyllä esim. käyttörahaa aina tarvittaessa. Huomaan, että meillä lapset on tyytyväisiä vähempäänkin - esimerkiksi tunnin shoppailureissulle ei olla vailla viittäkymppiä, jos ei ole jotain tiettyä mielessä - samaan aikaan kaverin kiukutellessa, että 30 euroa on liian vähän, jotta saisi sukkia ostettua.

Kotimme on valittu tarkoituksella maaseudulta, jossa talojen hinta on alhaisempi ja tilaa niin sisällä kuin ulkonakin enemmän. Toki joskus tulee mietittyä, että kaupungissa palveluita olisi enemmän ihan lähellä.

Huomion antaminen taas on asia, josta voi olla montaa mieltä. Voidaan tietysti sanoa ihan suoraan, että jos riittävän huomioinnin kriteeri on tuntikausia kohdistettua aikaa per lapsi per päivä, niin eihän se millään onnistu. Meidän perheessä lapset on usein mukana vähän kaikessa, ja yksilöllistä huomiota kukin saa päivän aikana.

Vauvaa lukuunottamatta kaikki lapset ovat myös sen ikäisiä, että viihtyvät keskinäisissä leikeissä/touhuissa, eivätkä koko ajan vaadi vanhempaa vierelle/katsomaan. Toki pienempien kanssa tulee leikittyä, ja isompien kanssa sitten touhuttua mitä nyt kukin haluaa.

Meillä tosiaan on vauva, joten olen kotona. Vähän aikaa sitten tilanne oli huomattavasti hektisempi, kun tein kolmivuorotyötä. Nyt meistä töissä on puolisoni. Kunhan tämä vauva oppii kävelemään ja puhumaan, palailen töihin, tarkoituksena etsiä arkeemme sopivampi päivätyö.

Vierailija
60/64 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kaipaa mieluummin seuraa (sisaruksia), kuin merkkivaatteita!

Parasta, mitä voit lapsellesi antaa, on sisarus!