Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä näistä erikoisemmista tyttöjen ja poikien nimistä lapselle?

Vierailija
30.05.2021 |

Luna
Evian
Malla
Seera
Ninna

Eemin
Otava
Joska
Ossian
Seemi
Joonia

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää yhtään. Eivät myöskään tunnu oikeasti erikoisilta vaan väkinäiseltä erikoisuuden tavoittelulta. Noihan on just sen tyylistä nimiä joita trendikkäät vanhemmat nyt lapsilleen antavat.

Vierailija
22/105 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evian pullovettä.

Lunasta väännetään englanninkielisissä maissa Lunatic.

En usko että väännetään. Luna oli top 20 nimi Yhdysvalloissa viime vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo useimmat ole huonoja, kannattaa kumminkin valita sen verran "tuttu" nimi, ettei lapsesi joudu sitä joka paikassa tavaamaan ja saa silti postiaan väärällä nimellä...

Keksimällä keksityillä nimillä ei ole perinteitä ja historiaa, kulttuurista merkitystä - minun mielestäni se on puute, ettei nimi "tarkoita" oikein mitään. Eikä sillä tietenkään ole silloin myöskään nimipäivää.

Ja tosiaan kannattaa etunimipalvelu.fi:stä tarkistaa, onko nimi kenties jo vastakkaisella sukupuolella käytössä. Ei sillä, joillekin sillä ei ole merkitystä, mutta voi se olla lapselle rasite myöhemmin.

Aivan tavallisessa almanakassakin on kyllä paljon nimiä, jotka eivät ole nykyään lapsilla yleisiä. Itse olen valinnut siten lapsilleni nimet, ainakin toinen heistä on ainoa senniminen Suomessa, vaikka nimi on aivan supisuomalainen ja nimipäivällinen. Miksi et valitse ap sellaista? Yleisyydenkin voit siis tarkistaa tuosta etunimipalvelusta.

Vierailija
24/105 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää yhtään. Eivät myöskään tunnu oikeasti erikoisilta vaan väkinäiseltä erikoisuuden tavoittelulta. Noihan on just sen tyylistä nimiä joita trendikkäät vanhemmat nyt lapsilleen antavat.

Päinvastoin. Trendikkään vanhemmat nimeävät lapsensa suomalaisilla perinnenimillä, joita ei vaan ole joka toisella.

Tuollaiset itse keksityt nimet ovat valkoroskaväen suosiossa. Erityisesti jenkeissä tuo on yleistä alemman keskiluokan köyhälistössä.

Vierailija
25/105 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää erikoisuuden tavoittelua vaihtaa tavallisesta nimestä pari kirjainta ja esittää että uusi nimi on jotenkin sitä "tavallista" nimeä hienompi :D

Vierailija
26/105 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon sellaisia nimiä joita ei ole jokatoisella, mutta ovat kuitenkin tavallisia. Onko ne liian tylsiä sitten.

Aloituksen nimet kuulostaa keksimällä keksityiltä juurikin.

Vierailija
27/105 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti erikoisia nimiä olisivat vaikka Arhippa, Kustaava, Leopert ja Heliodora, eivät nämä iänikuiset eemi-aami-haavi-miska-ruska-naomi-noelit.

Vierailija
28/105 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala keksiä lapselle nimeä kun en haluaisi mitään liian erikoiseksi väännetyn kuulosta, mutta en myöskään mitään ihan perusnimeä mitä on itse koko elämänsä kuullut, ne vaan kuulostaa väkisinkin liian käytetyiltä ja tylsiltä. Nimiehdotuksia voi myös laittaa :) Ja lisää rehellisiä mielipiteitä

Ap

Ap, on paljon nimiä joita tällä hetkellä annetaan tosi vähän mutta jotka silti ovat ihan oikeita nimiä, eivät mitään erikoisuudentavoittelua. Käy vähän nimipäiväkalenteria läpi ja mieti asiaa. Itse keksityissä nimissä on se, että joku muu voi keksiä saman ja sitten onkin aika kurjaa jos samalle luokalle sattuukin kaksi erittäin harvinaisen nimen kantajaa. Lapsi on ainutlaatuinen yksilönsä ja myös lapsen nimi alkaa tuntua siltä, ei sitä tarvitse nimellä hakemalla hakea. Omalla lapsellani on tavallinen mutta ei muotinimi, ja olen siitä iloinen.

Vierailija
29/105 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen aika monta Lunaa.

Ovat kaikki kissoja tai koiria.

Vierailija
30/105 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Trendikkään vanhemmat nimeävät lapsensa suomalaisilla perinnenimillä, joita ei vaan ole joka toisella.

Tuollaiset itse keksityt nimet ovat valkoroskaväen suosiossa. Erityisesti jenkeissä tuo on yleistä alemman keskiluokan köyhälistössä.

Musta nyt on vallalla nämä kaksi suuntausta. Varakas etelähelsinkiläinen lähiö on täynnä Urhoja, Ainoja, Lunia ja Eemejä.

Vierailija
31/105 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisitkö nimestä Joose? Olisi enemmän oikea nimi mutta samantyylinen kuin listaamasi pojan nimet.

Vierailija
32/105 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttian, Jussian, Mikkoan, Mattian..

Vierailija
33/105 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anttian, Jussian, Mikkoan, Mattian..

Ville-Petterian.

Vierailija
34/105 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta nyt on vallalla nämä kaksi suuntausta. Varakas etelähelsinkiläinen lähiö on täynnä Urhoja, Ainoja, Lunia ja Eemejä.

Luna on kalenterinimi nykyään. Myös Eemi on muuttunut varsin tavalliseksi nimeksi, pitkälti siksi, että poikien nimiä on vähemmän kuin tyttöjen. Harvinaisempi nimi muuttuu nopeammin suosituksi.

Sieltä teidän lähiöstänne ei kuitenkaan löydy Seeroja tai Joonioita tai muuta tekoroskaa, mitä ap:n listassa.

Vierailija
35/105 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vl nimiä

Vierailija
36/105 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on mitä muut on nimestä mieltä. En ainakaan Aada nimeä laittaisi, just näitä nimiä, että suvussa on 7 Aada nimistä lasta ja leikkipuistossa kaikki huutaa Aadaa. Tai Julia mikä on joka toisen teinitytön nimi. Ylioppilaaksi kirjoittaa samasta koulusta 8 Juliaa ja 9 Emmaa.

Keksikää nyt muitakin nimiä.

Ja työpaikalla keksitään lempinimiä, kun samannimisiä on monta.

Vierailija
37/105 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on eteläeurooppalainen puoliso ja lapsille tuli jotenkin vaivattomasti kivat ja sopivan persoonallisen nimet, kun valittiin näiden kahden kulttuurin väliltä nimet jotka taipuivat luontevasti molempiin kieliin. Teennäiseltä kyllä kuulostaa jos kahdella supilla on joku Dominique Pöntinen.

Vierailija
38/105 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun täytyisi nyt työpaikalla keksiä itselleni uusi nimi, kun saman nimisiä on monta ja se on mielipide työpaikalla, että lempinimi on keksittävä, kun on saman nimisiä.

Vierailija
39/105 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma, Aada, Julia, Olivia, Ella. Kaikilla lapsilla sama nimi, mielummin niitä erikoisempiakin nimiä kiitos.

Vierailija
40/105 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun täytyisi nyt työpaikalla keksiä itselleni uusi nimi, kun saman nimisiä on monta ja se on mielipide työpaikalla, että lempinimi on keksittävä, kun on saman nimisiä.

Ilmoita, että uusi nimesi on siinä tapauksessa Ruhtinatar ja lakkaa reagoimasta oikeaan nimeesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi