Mietitkö koskaan aamupalaa syödessäsi mitä kaikkea voisitkaan syödä aamupalaksi 10 euron päiväbudjetilla
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Joo, jos kymppi pitää jakaa perheen kesken, niin mun osuus on reilut 3e.
Mä juon aamupalalla puoli litraa hedelmälihamehua, joka maksaa 3,50e purkki, joten kulutin jo 1,60e. Sit syön pari leipää 0,40e/kpl, päällä voita, juustoo, kinkkua ja tomaattia. Pääliset min. 30snt per leipä. Pari kananmunaa 20 snt kpl. Jugurttia ja marjoja, ehkä 50 snt. Meni jo 3,90.
Puoli litraa mehua? Ei kovin terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön aamulla mitä huvittaa. En ole kateellinen kenenkään toisen aamupalasta.
Sama tilanne.
Menin vuosien syöpähoitojen jälkeen töihin enkä kadehtinut yhtään niitä ihmisiä, joilla ei ole syöpää.
Eikö olekin ihmeellistä?
Vertauksesi ei toimi. Syöpään sairastumista ja syövästä paranemista ei voi säädellä poliittisin päätöksin eikä syöpä ole sosiaalisen oikeudenmukaisuuden kysymys.
Verorahojen käytöstä sen sijaan päätetään poliittisesti, ja verorahojen käyttö on sosiaalisen oikeudenmukaisuuden kysymys.
Jättääkö Marin ministeriössä jonkun aamuleivän syömättä? Voihan vaikuttaa sellaiseen. Tarjotaanko ministereille kokouksissa syötävää ja kahvia?
En mieti. Enkä tiedä mitä aamiaiseni maksaa.
Joka aamu lautasellinen kaurapuuroa, tuoreita mustikoita ja mansikoita, saksanpähkinöitä, kananmuna, pari kuppia kahvia vaahdotetulla maidolla. Tuoreista appelsiineista puristettua mehua.
Mitä kaikkea voisit tehdä 77.000 eurolla minkä persut vetivät pöntöstä alas elvytyspaketin jarrutusmaratonilla....
Vierailija kirjoitti:
Tuo Marinin aamupala on maksanut suomalaisille (vauvasta vaariin) 0.0000545€, joka kuukausi. Marinin pitäisi syödä noita aamupaloja 1527 vuotta jotta se kustantaisi sinulle euron.
Minäkin ajattelen just tällä demarimallilla kun kierrän veroja. Ei minun veronkiertoni maksa muille suomalaisille kuin 0,0000545 ekulia/kk/hlö ja on sen vuoksi ihan jees.
Kela- ja sossutaustaisilta kiinnostaa valitusta.
Minä maksan ihan itse mm. sähkölaskuni. Joka kuukausi. Viimeistään eräpäivänä.
En mieti, koska syön koko ajan juuri sen aamupalan minkä haluankin syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne.
Menin vuosien syöpähoitojen jälkeen töihin enkä kadehtinut yhtään niitä ihmisiä, joilla ei ole syöpää.
Eikö olekin ihmeellistä?
Vertauksesi ei toimi. Syöpään sairastumista ja syövästä paranemista ei voi säädellä poliittisin päätöksin eikä syöpä ole sosiaalisen oikeudenmukaisuuden kysymys.
Verorahojen käytöstä sen sijaan päätetään poliittisesti, ja verorahojen käyttö on sosiaalisen oikeudenmukaisuuden kysymys.
Inisijöiden vuoksi hän maksaa rahat takaisin.
En ole mistään lukenut, että persut korvaisivat naurettavan viivyttelynsä yhtään kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kaikkea voisit tehdä 77.000 eurolla minkä persut vetivät pöntöstä alas elvytyspaketin jarrutusmaratonilla....
Demokratia maksaa, onko sinulla ehdottaa jokin toinen järjestelmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne.
Eikö olekin ihmeellistä?
Inisijöiden vuoksi hän maksaa rahat takaisin.
En ole mistään lukenut, että persut korvaisivat naurettavan viivyttelynsä yhtään kenellekään.
Ottakaa huomioon mahdollisuudet!
Hyvästäkään aamupalasta ei seuraa kuin kakka.
6 miljardin lahjoittaminen ulkomaille rikollisille - olisi voitu kieltäytyäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Marinin aamupala on maksanut suomalaisille (vauvasta vaariin) 0.0000545€, joka kuukausi. Marinin pitäisi syödä noita aamupaloja 1527 vuotta jotta se kustantaisi sinulle euron.
Minäkin ajattelen just tällä demarimallilla kun kierrän veroja. Ei minun veronkiertoni maksa muille suomalaisille kuin 0,0000545 ekulia/kk/hlö ja on sen vuoksi ihan jees.
Tämä on hyvä argumentti.
Kauempaa tulevan kansanedustajan veroton kulukorvaus on 1809€/kk, sillä saa aika monta aamupalaa. Oma aamiaiseni maksaa 7.80. Saan sillä lautasellisen puuroa, keitetyn munan, sämpylän, leikkeleitä, mehun ja jugurtin sekä kahvin. Veroton kuskin päiväraha on 18€.
Miksi kansanedustajille maksetaan niin suurta kulukorvausta palkan päälle? Johtuuko siitä, että pitää vuokrata asunto Helsingistä? Eikös Hakkarainen asunut jossain saunakamarissa 200 eurolla kuukaudessa. Jäi paljon rahaa kuukaudessa säästöön jo kulukorvauksista.
Hohhoijaa. En mieti. Persujen on turha yrittää piiskata kuollutta hevosta liikkeelle. En kadehdi kenenkään työsuhde-etuja.
En osaisi kuvitella mitä pitäisi ostaa kaupasta tuollasella budjetilla. Omat ruokakauppalaskut, siis kaikkien aterioiden, on 135-150 euroa kuussa.
Per lätty marinin aamupalat on 3,3€. Laskin että meillä menee ruokaan per lätty 9€ päivässä. Ja kun en arkisin syö aamupalaa, niin olettaisin mun vkl-aamun aamupalan olevan arvokkaampi kuin marineilla on.
Jos niin kateelliseksi tekee hakekaa itse töihin. Kouluttautukaa, tehkää oikeita valintoja, käyttäkää vapaa aika verkostoitumiseen. Omista huonoista valinnoista ja rahattomuudesta on turha syyttää muita.
Tarvitaan pikemmin kaksi kymppiä ja ne minulta tarvittaessa löytyvät.
https://www.relove.fi/page/19/menu