Meillä on 1890 vuoden huvila joka tarvitsee nimen!!
Auttakaa keksimään sille nimi! Tyyliin Tammilehdon tila, Villa Tilma tms? Joku kaunis naisen tai miehen vanha nimi tai luontonimi
Kommentit (632)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Villa" talon nimessä on lähinnä täällä Hangossa. Villat eivät olleet tavanomaisia asuinrakennuksia, vaan vapaa-ajan käyttöön, ikäänkuin huviloita. Jos kyse ei ole perinteikkäästä vapaa-ajan asumuksesta, niin villa on kyllä hupsu nimi. Se ainoa oikea lähtee talonne todellisesta historiasta, eikä talo ole huvila eikä villa, ellei se ole vapaa-ajan asumukseksi rakennettu. Joku "Ida ja Erik" talon rakentaneen nuorenparin mukaan on vähemmän hupsu, juurevampi.
Näin. Villa on rakennus, joka on vapaa-ajan asumukseksi/kakkoskodiksi rakennettu. Maatilan päärakennus, tai ylipäätään sellainen asumus, joka on tarkoitettu vakituiseksi, ja jossa on alunperin harjoitettu maanviljelyä, ei ole villa, eikä siitä sellaista nimeämällä saa. Aivan samalla tavalla kuin esikaupunkialueella sijaitseva uusvanha puutalo ei muutu kartanoksi, vaikka talopaketti olisi nimetty sillä nimellä - tällainen omakotitalo kun ei varmaankaan ole suurtilan päärakennus.
Nimeämällä vanha maatilan päärakennus villaksi ei muuta sen kulttuuriperintöä tai historiaa. Paremminkin tällainen osoittaa melkoista rahvaanomaisuutta ja huonoa historiantuntemusta (tai siitä piittaamattomuutta). Rakennus ei siitä muuksi muutu.
Tulee mieleen Hyacinth Bucketin tapa kutsua esikaupunkilaista kotiaan ”residenceksi” jotta se kuulostaisi hienommalta.
Mistä näitä tosikkoja sikiää. Minä nimeän vaikka telttani Villaksi jos sillä tuulella olen, tulkaapa kieltämään.
Juuri näin❤️❤️
Meidän on nimetty jo, Villa Tilda.
Aivan turhaa nostella ketjua ja ehdotella, kun on päätetty yksimielisesti.
Mun mummon ja vaarin pientila oli heidän nimeltään Höpölä, ja sitä nimeä myös käytettiin. Antoivat itse sen nimen.
- Kyllä noin vanhalle rakennukselle kuuluu sen alkuperäinen nimi - Jos et tiedä sitä, selvitä. Alkuperäinen nimi on osa historiaa ja muistuttaa huvilan historiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Villa" talon nimessä on lähinnä täällä Hangossa. Villat eivät olleet tavanomaisia asuinrakennuksia, vaan vapaa-ajan käyttöön, ikäänkuin huviloita. Jos kyse ei ole perinteikkäästä vapaa-ajan asumuksesta, niin villa on kyllä hupsu nimi. Se ainoa oikea lähtee talonne todellisesta historiasta, eikä talo ole huvila eikä villa, ellei se ole vapaa-ajan asumukseksi rakennettu. Joku "Ida ja Erik" talon rakentaneen nuorenparin mukaan on vähemmän hupsu, juurevampi.
Näin. Villa on rakennus, joka on vapaa-ajan asumukseksi/kakkoskodiksi rakennettu. Maatilan päärakennus, tai ylipäätään sellainen asumus, joka on tarkoitettu vakituiseksi, ja jossa on alunperin harjoitettu maanviljelyä, ei ole villa, eikä siitä sellaista nimeämällä saa. Aivan samalla tavalla kuin esikaupunkialueella sijaitseva uusvanha puutalo ei muutu kartanoksi, vaikka talopaketti olisi nimetty sillä nimellä - tällainen omakotitalo kun ei varmaankaan ole suurtilan päärakennus.
Nimeämällä vanha maatilan päärakennus villaksi ei muuta sen kulttuuriperintöä tai historiaa. Paremminkin tällainen osoittaa melkoista rahvaanomaisuutta ja huonoa historiantuntemusta (tai siitä piittaamattomuutta). Rakennus ei siitä muuksi muutu.
Tulee mieleen Hyacinth Bucketin tapa kutsua esikaupunkilaista kotiaan ”residenceksi” jotta se kuulostaisi hienommalta.
Mistä näitä tosikkoja sikiää. Minä nimeän vaikka telttani Villaksi jos sillä tuulella olen, tulkaapa kieltämään.
Juuri näin❤️❤️
Meidän on nimetty jo, Villa Tilda.
Aivan turhaa nostella ketjua ja ehdotella, kun on päätetty yksimielisesti.
Varmaan ikinä asunut ketään Tildaa siellä, mutta joo se ei kuulu minulle :)
Vierailija kirjoitti:
Villa Damiano :)
No voi vit** 🤦 Varmaan joillakin on jo sen niminen huvila...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika naurettavaa kun pitää mökille keksiä nimi. Melkoinen myötähäpeä kavereilla kun nimellä sanoo mökkiä ja vielä jokin villa eriste.
Yleensä jos ei sanota mökiksi niin vaikka piilopirtti. Suomessa kuitenki asutaanYhy yhy😁
Nimi on päätetty ja se on Villa Tilda!
Piste.
Tuliko kyltti seinään yms? 😊
Ilmeisesti kirjoitti:
Aloittaja on jo päättänyt huvilalle nimen "Villa Tilda"
Kappas. Onko varmaa tietoa?
Villa Vauva.fi