Mikä olisi kiva kiitoslahja ihanalle eskariopelle?
Hän on ollut lapselleni tärkeä aikuinen koko eskarivuoden ja minäkin olen saanut hönen iloisuudestaan ja empaattisuudestaan osani. Mikä olisi kiva tapa kiittää häntä lapsen tekemän kortin lisäksi?
Kommentit (42)
Opettajana eniten ilahdun itse tehdystä kortista.
Vierailija kirjoitti:
Hän on ihana, koska tekee työtään ja saa siitä palkkaa. Ihan hyvää sellaista. Kortti riittää, lapsesi on yksi muiden joukossa eikä hän välttämättä kaipaa jokaisesta oppilaastaan muistoja. Miksi et ostaisi lahjaa vaikka koulun siivoojalle? Hänelle tulisi enemmän tarpeeseen.
Vaikka en lahjoja kaipaakkaan, niin lapset ei todellakaan ole vain yksi muiden joukossa. Heitä muistellaan kyllä vielä vuosienkin päästä, oli lahjoja annettu tai ei. Joitakin lapsia tulee ihan ikävä kun lähtevät.
T. Sydämmellään töitä tekevä
Ihana kortti ja joku pieni syötävä juttu, kahvipaketti, teepaketti, kukka tai kynttilä. Ilman muuta kannattaa viedä pieni lahja tai edes kortti. On tärkeää opettaa lapsi kiitolliseksi ja olla sellainen itsekin.
Mä oon samaa mieltä, että tässä opetetaan lapsellekin kiitollisuuden osoittamista. Ehdottomasti joku pieni muistaminen on paikallaan.
Kortti ja kiitos riittää. Hän saa palkan työstään.
Päiväkodin aikuiset viettävät "huonossa tapauksessa" päivittäin enemmän aikaa lapsesi kanssa, kuin lapsen vanhemmat, joten minun mielestä on vähintäänkin reilua, että heitä muistetaan jotenkin erityisesti. Turha vedota mihinkään palkkaan: se ei ole paljoa, eikä liity tähän asiaan mitenkään.
Olen usein keväällä antanut lahjaksi aurinkovoidetta. Siihen on kiva liittää mukaan kortti kesäisellä tekstillä. Plus se on jotain mitä kaikki tarvitsevat, eikä keräänny nurkkiin.
Aurinkorasva!!!! Ihan loistava idea! Korkealla suojakertoimella, kun joutuvat (tai saavat) kesällä olla paljon ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Joku kiva pentikin juttu, tai marimekon.
Opettajana työskentelevä siskoni manasi juuri, että hän on saanut vuosien saatossa lahjaksi niin paljon Pentikkiä, Iittalaa, Marimekkoa yms., että voisi perustaa näitä myyvän liikkeen.
On ihan kiva idea muistaa opettajaa, mutta kun aika moni muukin vanhempi keksii muistaa samalla tavalla, niin lopputuloksena on kymmeniä muumimukeja ja Kivi-tuikkuja yhdelle ja samalle opettajalle.
Itsetehty kortti on paras ja riittävä. T. Toinen pienten ope
Ehkä lapsesi voisi kirjoittaa tekemäänsä korttiin pienen runon, tai vaikka kertoa mikä eskarivuodesta on erityisesti jäänyt mieleen, mikä on ollut kaikkein kivointa ym. Tällaisia on aina kiva lukea ja jäävät mukavina muistoina mieleen.
Kortin mukaan laittaisin kukkia, tai jotain muuta kuluvaa, kuten suklaata.
Minusta on tärkeää ja ihanaa muistaa lasten hoitajia, opettajia ja harrastusohjaajia. Jokin käyttölahja on hyvä, viini, suklaa, oliiviöljy, kukka-amppeli tai miksei vaikka ehdotettu aurinkovoide! Tosin jotkut käyttävät vain tiettyjä voiteita, jos on esim. herkkä iho. Lapsen itse tekemä kortti on tietenkin pääasia!
Mä oon päikkärin ope. Parhaita omasta mielestä: kahvipaketti, tuo yllä mainittu aurinkorasva (isolla kertoimella ja tuoksuton!), kaikki pienet herkut, lisäksi olen tykännyt tuikuista ja saippuoista (esim. kaunis käsisaippua). Lisäksi oli ihana saada lapsen maalaama kivi, leppäkerttu siis.
Jos kehtaisin toivoa, haluaisin jonkun pienen lahjakortin vaikka kirjakauppaan! Tai johonkin paikalliseen liikkeeseen :) En pistäisi pahaksi myöskään viinipulloa, mutta ei niitä koskaan saa =D Yksi toi kerran istutetun minttupuskan, se oli mahtava, kun siitä sai koko kesäksi mojitoihin lehdet!
Lahjakortti S-kauppoihin (tai Stockalle tai johonkin kauneusjoitolaan) eli käy myös Emotioniin josta voi sitten itse vallata mieluisan aurinkorasvan tai vaikka käsivoiteen/hajuveden jne.jne
Siihen käytän oman 50€ lahjakorttini.
Me ostettiin kaikille eskarin työntekijöille (4) Luhdan Aalto-kylpypyyhkeet. Lapsi tiesi jokaisen työntekijän lempivärin, joten sen mukaan värit. Tykkäsivät kovasti!
Minusta aivan paras muistaminen on kirje, jossa kerrot arvostavasi open työtä. Sellaisen voimalla jaksaa pitkälle!
Saa palkkaa, totta. Mutta se palkka on ihan liian pieni työn vaativuuteen nähden ja siihen, mitä opet ja hoitajat ovat meidänkin perheellemme merkinneet ❤️
Lapsi on askarrellut ja meiltä vanhemmilta laitamme mukaan kukat ja jäätelölahjakortit kaikille.
Ei mitään liian kallista, niistä tulee kiusaantunut olo. Lapsen tekemä, henkilökohtaisella tekstillä varustettu kortti on paras.
Jos jotain haluaa lisäksi, niin kukat ja pienet herkut toimii. Myös joku mehu tai muu alkoholiton kesäjuoma voisi olla mukavaa vaihtelua kahviin ja teehen.