Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin ulkomaille?

Vierailija
29.05.2021 |

En ole käynyt kuin Tallinnassa ja Tukholmassa. Haluaisin lähteä yksin ulkomaille, koska ei ole oikein ystäviä, tai ei ainakaan sellaista joka lähtisi. Yhden kanssa tuli kinaa reissussa, ja se nainen käyttäytyi oudosti ja suorastaan töykeästi. Mieluummin sitten vaikka yksin.

Mutta asiaan: haluaisin moneenkin maahan, mutta nyt ekana olisi Britannia kohteena. Lontoo varmaankin, myös muita kaupunkeja haluaisin nähdä.

Uskallanko?

Mitä kaikkea pitää selvittää? Onko mitään riskejä? Jos tulen ryöstetyksi ja maksukorttini viedään, niin miten pääsen takaisin Suomeen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilla järjellä ja varovaisuudella pärjää. Olen matkustanut yksin esimerkiksi Puolassa. Yksin on mukavampi, jos ei ole hyvää kaveria. Nainen olen.

Tee ennen matkaa matkustusilmoitus;

https://um.fi/matkustusilmoitus

Vierailija
2/5 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä, kun kiinnostaa! Nyt on haastava aika matkustuksen suhteen, eli rokotteista, testeistä yms täytyy erikseen huolehtia. Brittien suhteen en ole varma mikä on tämänhetkinen viisumikäytäntö vai onko mitään, joten sekin kannattaa selvittää.

Uskallat totta kai, normaalilla varovaisuudella pärjäät loistavasti. Passista kopiot jossain hotellihuoneen tallelokerossa tm. mikäli dokumentit häviävätkin matkalla, ja ei koskaan kaikkea rahaa mukana käteisenä. Sitten löytyy tietysti ties mitä vinkkejä osan piilottamisesta kenkiin yms, mutta tuskin tuolle Briteissä on tarvetta. Katsele tarkemmin mitä kaikkea haluat nähdä, ja tee matkasuunnitelmasi sen mukaan. Varmasti tulee ihana reissu ja uusia elämyksiä.

Ja mikä lienee itsestäänselvää, jos et tunne paikallisia ihmisiä kannattaa vältellä paikkoja joilla on huono maine :) Nämä löytää googlesta kunhan tiedät missä haluat vierailla.

T. Anniina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähteä. Mulla ei myöskään ole ollut paljon sellaisia kavereita, joiden kanssa olisin halunnut matkustaa ja aikataulut olisi ikinä natsanneet.

Muutamalla kimppareissulla olen käynyt, ja ne on olleet ihan ok, mutta myös ärsyyntymistä on pitänyt sietää.

Omin päin olen tehnyt kuitenkin parhaat reissut. Olen mm ollut 90-luvulla omin päin Aasiassa, Etelä-Amerikassa ja Afrikassa kuukausia kerrallaan. Myös Euroopassa olen tehnyt monta reissua yksin. Ei ollut nettiä, eikä kännyköitä, eikä ekalla matkalla edes luottokorttia. Hyvin on kuitenkin aina mennyt, toki on pitänyt pohtia riskejä ja olla varovainen. Enemmän kaduttaisi, jos en olisi koskaan lähtenyt.

Vierailija
4/5 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin 90-luvulla kesäisin yksin 5 kertaa Lontoossa ja muualla Britanniassa ja

kerran Kiinassa. Koskaan ei ollut uhkaavaa tilannetta. Toki aina pitää olla varuillaan

enkä nykytilanteesta tiedä.

Vierailija
5/5 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilla varovaisuudella pärjäät kyllä. Jos sinut ryöstetään niin hätätapauksessa voit pyytää että joku läheisesi lähettää sinulle rahaa esim. Western Unionin kautta.

https://www.westernunion.com/fi/fi/home.html

Ilman passia kotiinpaluu ei onnistu eli passia ei kannata mukana kuljettaa, säilöt sen esim. hotellin tallelokeroon.

Olen matkustanut paljon yksin ja kaksi kertaa minut on ryöstetty. Niistäkin selviää kun rohkeasti pyytää apua esim. paikallisilta. Kielitaidottomana en lähtisi ehkä yksin matkalle, mutta jos tulet toimeen paikallisella kielellä niin osaat myös tarvittaessa kysyä apua.

Yksin matkustamisessa on se hyvä puoli että ei tarvitse mennä kenenkään muun aikataulujen ja mielihalujen mukaan. Toki korona-aika nyt on hieman haasteellinen aika matkustaa, joten ehkä suosittelisin lykkäämään matkaa sen jälkeen, jos et ole kokenut matkailija (lähinnä jos tulee jotain yllättävää paikan päällä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän