Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

#*#*#Ensikoiden Sunnuntai#*#*#

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oii,Sipulla rupee olee suhteellisen jännät paikat siellä!!!Meinaakoha tikru tulla paljonki etuajassa!?

Quukin oli käyny,kiva kiva,vauvantuoksuista arkea sinne!!!!!

Niamey on takuna saanu nyyttinsä jo kainaloon,kumpikoha sieltä tulla tupsahti?

Kuis Ull-maij jakselee?

Tänneppä ei ihmeempii,Villipyllyn jalat työntää massua kokoajan ja se sattuu jonki verran ku se oikee venyttelee,auts!Mistä sillä riitttää energiaa olla kokoajan liikkeessä?!Huh,jos menee vaik 2vk yli niin vielä ois 5vk eessäpäin,huoh!Mieluummin aattelen että saattas jo viikon päästä tulla.....

Liitoskivut rupee olee aika inhoja,iltasin kävelee ku ois p...kat housussa,sisäreidet on ku ne ois revähtäny ja peräsuolta vihloo jne.uuuuuuuuuh!!!!!

Onko kellää käsien puutumista?Mulla ollu jo varmaa 3vk vasen käsi vähä välii puuduksissa ja välillä ei kärsi ottaa tukee sillä ku lattialta nousee ylös,inha vaiva,mistä lie johtuu.

Nyt o ruvennu massu repeemään,ei sille näköjää mittää voi,no haalistuuhan ne arvet sit vosien myötä.

Nyt taian taas oikasta,ei paksu jaksa pidempään.........:)

Ai niin ja kilojen kertymisessä vedän varmaa pohjat,nyt tullu noin 17-18kg tähän mennessä,huh!

-Pepsi ja Villipylly rv37+0.......vimmesiä viikkoja viedään.......jeeeee!!!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sippu taitaa kyllä kiilata muutaman edelle :)

Pepsi: Onko sun vaavis jo laskeutunut ja kiinnittynyt? Eikös sullakin ollut jo jonkun verran jo supisteluja? Mitäpä tuosta painosta ja raskausarvista, ne kuuluu asiaan ;)

No eipä tää pää näin sunnuntai-aamuna muuta järkevää keksi :D

MiaMik rv 34+4

Vierailija
4/22 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohan laittaa ton edellisen pvn linkin...sorkke!!!!!

Kyllä se laskeutunut on,mut kiinnittymisestä lääkäri ei sanonu mittää.Suppareita ruvennu nyt viikon sisään olee enemmä,niitä mahaa kiristäviä ;)Jee!!!Vähä kyl rupee jo jänskättää et ei hitsi kohta se tosiaa syntyy ja sit tosiaan elämä muuttuu totaalisesti,hui!Mulla vielä yks polikäynti,7.9, eli kolme pv enne laskettua aikaa,ne kun haluaa seurata niitten verenpaineiden takia tiuhaan tahtiin.

Juuu-uu,Sippu saattaa kiilata aika monen ohi ;)

Vierailija
5/22 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] Plääh ja plaah, kirjoitin niin pitkän viestin äsken ja sit nää sivut jumittui, grrr! Otetaanpas kertauksena uudestaan...

Kiva, että queiro oli käynyt kertoilemassa kuulumisia!

Heidillä taitaa mun laskujen mukaan olla reilut 30 työpäivää jäljellä! Hienosti olet jaksanut töissä olla! Ja varmasti kiva, kun valmennukset ym. alkaa!

Mihinkäs tenttiin Aurora lukee? Joskus taisi olla puhetta, että suoritat opintoja työn ohessa, mutten yhtään muista, mitä ne oli. Mäkin tein avoimessa sitä viestinnän aproa ja yksi osio taitaa jäädä odottamaan myöhempää ajankohtaa. Se alkaisi vasta 19.9. ja silloin taitaa olla muuta puuhaa!

Makkaralle ja Serenitylle tsemppiä pahoinvoinnin kanssa! Ei varmaan nyt paljon helpota tieto, että jossain vaiheessa se kyllä helpottaa...

Amalia, täältä löytyy kohtalotoveri. Mulla oli sokrua pissassa viikolla 33 ja sokerirastikusessa 2h arvo oli yli suosituksen. Ruokavaliolla ja paastosokerin tarkkailulla mennään eteenpäin. Yritä välttää tyhjien hiilareiden syöntiä. Mulla on HUS:in ravitsemusterapeuttien ohje, jossa hiilareita saisi tulla vrk:ssa 200-240g. Ei tule mietittyä karkkien tai vaalean leivän popsimista! Ja pieni ateria voisi olla vaikka 1dl keitettyä tummaa riisiä ja 1dl broilerikasviskastiketta. Siinä on noin 30g hiilareita.

Sirukin oli käynyt moikkaamassa! Tulethan kertomaan neuvolakuulumisia tiistaina... Teillähän tulee puoliväli ihan pian vastaan!

Aliinalle tervetulotoivotukset takaisin kotisuomeen! Miten sait ajan kulumaan Kanadassa? Muistelin, että olitte siellä miehen työn takia... Ja teilläkin pian puoliväli!

Amy oli rehkinyt mökin grillikatosraksalla! Muistathan levätä välillä! Toivottavasti shoppailupäivä on onnistunut!

Ope, mäkin mietin, että kuinka monta meidän asuntoa mahtuu teidän reiluun 300 neliöön ja mielessäni mietin siivousurakan suuruutta, huh! Tarkkailehan niitä suppareita, josko johtuvat kuitenkin töiden rasituksesta?! Sitten sitä saikkua hakemaan, jos yhtään siltä tuntuu...

Burde, onneksi unesi oli tosiaan vain unta! Minkäslainen oli valmennus tänään?

Pepsi oli pirteänä aloittanut pinon! Teilläkin voi olla h-hetki jo aika lähellä! MiaMik ehtikin jo kysellä vauvan kiinnittymisestä ym. Milloinkas teillä on seuraava neuvola?

Omasta massusta vielä vähän rustaan... Kivut loppuivat eilen illalla saunan jälkeen, ihanaa! Köllöteltiin sohvalla ja katsottiin telkkaria. Yökin meni hyvin, paitsi viiden aikaan tuli aika kipeä suppari. Aamulla on ollut taas vähän kipuja ja pari kipeää supistusta. Kiilaamisesta en tiedä, mutta toivoisin kyllä ettei tikru tuolla paljon yliaikaa viihtyisi, jos kipuja ja kipeitä suppareita on näin joka päivä näin paljon... Meillä on tiistaina neuvola ja torstaina NKL:lle tutustuminen, niitä odotellessa!

Musta tuntuu, että kohta tulee oikein synnytyssuma meidän enskojen joukkoon! Vai johtuuko se vain omasta lähestyvästä la:sta, kun tuntuu, että pian synnyttäviä on paljon...

Voikaa hyvin! =) Sippu ja pikku-tikru 35+2

Vierailija
6/22 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin mietin, että jos ykkösopella on päälle 300 neliötä ja KOLME huonetta, niin yksi huone on siis sellainen 100-neliöinen..! Mutta ei siis sentään. Meillä tällä hetkellä 39 neliötä, mutta ensi viikon muuton jälkeen kokonaiset kymmenen neliötä lisää, eli 49 + suuri lasitettu parveke. Mutta eiköhän siinä kolmestaan pärjää, ja ensi vuonna on tarkoitus ottaa vielä kissanpentukin (mikäli vaavi ei peri äitinsä suvun allergioita)...

Taas pitää mennä, mutta ehkä illalla paremmalla ajalla...

Kandi & muhku

Vierailija
7/22 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas alkaa viikonloppu olla pulkassa ja huomenna työviikko taas alkaa, voi itku:( Onneksi enää kuukausi ja sit lähdetään etelän lämpöön viikoksi, sitä odotellessa siis:))

Sippu kyseli mun opinnoista. Eli suorittelen VTS-tutkintoa tossa työn ohella. Vielä kaksi tenttiä ja sit se on suoritettu ja sijoitus- ja arvopaperitutkinto mun piti aloittaa syksyllä, mut nyt en voikaan " sattuneista syistä" sitä aloittaa, siirtynee siis äippäloman jälkeen tuo tutkinto!

Milläs alalla täällä ihmiset on ,eli mitä kouluja takana ja mitä työkseen tekee? En muista onko mun aikana galluppia ollut. Itse siis tradenomi ja rahoitusalalla vaikutan...

Nyt täytynee mennä katsomaan makrulaatikkoa ettei pala uuniin, saattais raksamiehet olla vihaisia jos eivät lounasta saisi!! (raksamiehet= mies ja sen kaveri)

Tulkaahan mukaan meseilemään, tossa Poppiksen kanssa jo pikaiset kuulumiset vaihettiin:=)

A rv 13+2

Vierailija
8/22 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auroran gallupiin tulin vastailemaan. Eli aikasta yhtenevät on meidän koulutukset ja työt. Tradenomi olen minäkin ja rahoitusalalla työskentelen, lähinnä sijoituspuolella. Suoritin arvopaperivälittäjätutkinnon toista vuotta sitten ja suunnitelmissa oli asiantuntijatutkinto, mutta tämä mammaloma vähän siirsi sitä. No töihin palatessa olisi toiveissa päästä heti sitä tekemään. Sitten sivuraiteena on tämä viestinnän apro. Ajattelin joskus vielä hakea valtsikkaan ja lukea Kansantaloutta ja sivuaineena viestintää... Että näin täällä. Eikös joku kolmaskin ollut vielä rahoitusalalla?

Sippu

Vierailija
9/22 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vain poikkean.

Keinis: Ei mulla muuten olis olut niin hätää sen ohjeen kans, mutta kun kaks kveria pääsi sitä ihanaa kakkua maistamaan ja halusivat sen reseptin. No nyt on se ohje korjattuna niilläkin ja pääsevät herkuttelemaan. Tein sen muuten sattumalta kuitenkin oikeen.

Burden unelle täällä nauroin, aika vakava unihan tuo oikeesti oli, vaan hassu myös.

Meillä on oikeasti 300 neliötä talossa ja se on kova homma siivota!! Viis makkaria ja isot muutkin huoneet. Vielä kahdessa kerroksessa, niin ei ole yhtään kiva ravata yläkerrasta alas tuomaan mattoja, kun ei siellä ole vielä edes parveketta.. No yläkerrassa asustelee kissat, on ainakin tilaa!!

Täytyy taas rientää.

Hyvää sunnuntaita kaikille toivottelee Yedotus

Vierailija
10/22 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Kylläpä sunnuntait on mukavia! =) Mun peloista huolimatta vielä ei oo miestä soitettu töihin, mutta onhan tätä päivää jäljellä =)

Mitähän sitä muistais eilisestä..?

Serenitylle jaksuja pahoinvoinnin kanssa! Tää saattaa kuulostaa oudolta, mutta joskus oon vähän kateellinen kun lueskelen noita juttuja kun itsellä ei ole ollut oikeastaan mitään pahoinvointia..Mieskin oli niin valmis passaamaan mua kun kuvitteli, että makaan sohvalla ulisten ja pyydän viimeisillä voimillani aina tuomaan jotain mehua ym. =D Voi meitä.

Amalia: hitto noita sokerirasituksia!!! Mä pelkään nyt jo ihan homona, että jään kanssa kiikkiin ja pitää jaksaa jotain ihmedieettejä. Nostan Sippulle kyllä hattua kun on ollut säntillinen tossa ruokavaliossa! =)

Keinis senkin reseptiterroristi!! =D Mä tulostin sen valmiiksi tohon jääkaapin oveen odottamaan..ONNEKSI on vielä korjattavissa..hihiii =)

Sirustakin mukava kuulla! Etkö sä vois sopia duunissa, ettet tekis vähään aikaan ainakaan niitä yövuoroja? =/

Aliinalle tervetuloa Suomeen! =)

Open autojutusta näin mielessäni miten kauheella lössillä mahat pystyssä marssitaan autokaupoille ja saadaan HERVOTTOMAT paljousalennukset ja sit meillä olikin kaikilla samanlaiset autot..Hah =)

Burdenki ' näin' mesessä aamulla, mutta olit kerinny lähteä kun havahduin kunnolla =) Auroraa ja Tapperttia kerkesin terrorisoida =)

Pepsillä kuulostaa tukalalta oltavat, mutta pianhan se on ohi! =) Mulla puutuu nykyään tosi helposti paikat, ei tartte kauaa olla samassa asennossa. Ja yöllä herään siihen kun käsi on ihan pelottavan tunnoton (niin, että rannekaan ei pysy suorana vaan lerpahtaa) tai jopa naama on puutunut! Välillä pelkään, etten saa heräteltyä paikkoja =)

Nyt pitänee lähteä suihkuun ja vähän käveleen kaupungille..

Ihanaa ja rauhallista sunnuntaita kaikille!

t. poppis ja räpätti rv17+4

Vierailija
11/22 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se resepti mistä kaikki hehkuttaa!!!!Kiitos!Rakastan leipomista ja ruuanlaittoo,menny vaa tuo resepti jotekii ohi!

Mullaki neuvola taas tiistaina,ja perhevalmennuksen viimenen kerta,saahaa kuulema iha kahvitkii sitte.Toivottavasti ois jotai hyvää kahvin kaa ;)

Mulle o tullu nyt pikkase pahoinvointi takas,aamusin ku pesee hampaita ni se harja aiheuttaa yökkörefleksin,iha niiku alkuraskaudessaki.Huh!

Huiskutus kaikille!Taian mennä syömää suklaajäätelöö.....;)

Vierailija
12/22 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin " omin lupine" hakemassa tämän reseptin. Tässä tämä korjattuna :)

keinuhepo - 14.08. 19:21 (30/31)

Varoitus! Tämä viesti sisältää suklaajuustokakun reseptin!!!

Eli jos haluaa välttyä kiusaukselta, kannattaa jättää tämä lukematta! :)

SUKLAA-JUUSTOKAKKU

(Resepti on muistaakseni jostain tämän vuoden Kotivinkistä, josta sen siis suoraan lainaan.)

Pohja:

100g voita tai margariinia

1½ dl sokeria

1 muna

3dl vehnäjauhoja

2rkl kaakaojauhoja

1tl leivinjauhetta

Täyte:

100g tummaa suklaata

250g rahkaa

200g maustamatonta kevyttuorejuustoa

3 keltuaista

2tl raastettua sitruunankuorta

1rkl sitruunamehua

1rkl vaniljasokeria

½dl perunajauhoja

3 valkuaista

2rkl sokeria

Vadelmakastike:

200g vadelmia

2rkl tomusokeria

2rkl appelsiinimehua

Vatkaa huoneenlämpöinen rasva ja sokeri vaahdoksi. Vatkaa joukoon muna. Yhdistä vehnäjauhot, kaakoajauhot ja leivinjauhe keskenään ja lisää jauhoseos taikinaan. Painele taikina irtopohjavuoan (halkaisija noin 20 cm) pohjalle ja reunoille. Laita vuoka jääkaappiin täytteen valmistamisen ajaksi.

Sulata suklaa vesihauteessa. Sekoita keskenään rahka, tuorejuusto, keltuaiset, sitruunankuoriraaste, sitruunamehu, vaniljasokeri ja perunajauhot. Lisää sulatettu suklaa. Vatkaa valkuaiset ja sokeri kovaksi vaahdoksi ja yhdistä vaahto juustosuklaaseokseen varovasti käännellen. Lisää täyte vuokaan. Paista kakkua uunin alaritilällä 175-asteessa noin tunti. Kakun pinta saattaa halkeilla, mutta se kuuluu asiaan.

Sulata vadelmat ja soseuta ne tehosekoittimella. Lisää joukkoon tomusokeri ja appelsiinimehu.

On muuten mahtavan hyvää ihan uunituoreena, mutta maistuu myös jääkaappisäilytyksen jälkeen ihanalle! :)

Vierailija
13/22 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja leppoisaa sunnuntaita vaan kaikille!

Pepsi kyseli käsien puutumisesta...muistan lukeneeni että jossain vaiheessa raskautta se kuuluis ikään kuin taudinkuvaan. Mut kun mulla on sitä ollut jo nyt, n. kuukauden! Mulla puutuu ja pistelee ainoastaan kämmenestä pikkusormesta keskisormeen oleva alue...peukalo ja etusormi on siis ok. Onks tää normaalia?! Vai oonks mä joku sormifriikki??

Burdelta haluaisin kuulla siitä valmennuksesta! Miten aikaisin muuten sinne piti ilmoittautua? Kattelin netistä sen laittamasi linkin ja mietin, että tuota vois harkita sit joskus talvella... Mitä siellä ammeessa tehtiin kun piti uimalasitkin olla mukana?! Mä pelkään vetta ihan tajuttomasti enkä kyllä mee sukeltelee minnekään...

Aliinalle hyvää Suomeen paluuta! Perästä tullaan viikon kuluttua - ehdin just neuvolaan sit ennen 4. raskauskuukauden loppua :) Kukakohan nää mun kamat täällä pakkais, ja hoitais muutkin muuttoon liittyvät jutut?? Oon ollu niin väsy ja saamaton viime viikot ettei mitään rajaa. Saakohan sinne koneeseen muuten vieläkään ottaa mitään käsimatkatavaroita mukaan?!

Ammateista joku kyseli - minä oon psykologi ja tykkään erityisesti neurologisista potilaista. Lapsuuden unelma-ammatti oli maatalouslomittaja, joten Yedon ja Tappertin (meniköhän oikein?) maatilatouhuiluja seurailen ihaillen ja innolla!

Nyt mies tuli ajamaan minut pois tästä....höh.

Makkara rv14+1

Vierailija
14/22 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkaralle tsemppiä muuton kanssa - alkaa tää oma muutto tuntumaan melko helpolta, kun ei sentään maata tarvitse vaihtaa :)

Ammattigallupiin: olen opiskelija, kuten nickistä käy ilmi, ja pääaineena on maailmanpolitiikkka Helsingin yliopistolla, valtsikassa. Sivuaineena luen poliittista hissaa, mutta ympäristöpolitiikka kiinnostaisi myös. Ehkäpä sitten vuoden päästä aloittelen sitä.. Ja siis kandin tutkinto alkaa olla loppusuoralla, mitä nyt nuo sivuaineopinnot seisoo. Ehkäpä ensi kevääseen mennessä olen lähes valmis, jos saan sen ruotsin tehtyä jotenkin (en siis ole lukenut lukiossa ruotsia, koska suoritin IB-linjan Britanniassa - ymmärrettävästi ruotsi ei ollut siellä " toinen kotimainen" :)).

Niin ja ne työt mistä aina valitan on osa-aikaista duunia kaupan kassalla. Nyt kun jään äippälomalle tästä paikasta, niin en aio enää ikinä olla ainakaan ruokakaupan kassalla töissä!

Tuo suklaajuustokakku kuulostaa ihanalta! Mulla vaan aina reseptit tyssää siihen, jos kananmunasta pitää erotella keltuaiset ;) Sämpylöitä on kyllä pakko leipoa vielä ennen muuttoa, jotta saan lähes tyhjistä jauhopusseista pohjatkin käytettyä. Ei viitsisi muuttaa sataa pikku nyssäkkää jauhoja ja jyviä...

Sipulle edelleen jaksamista! Sormet ja varpaat ristiin ettei mene yliaikaiseksi!

Ja unohdin viimeksi kommentoida Queenin synnytystarinaa - se oli ihana, ja loi uskoa epiduraalikammoisellekin odottajalle! Mä taidan tosiaan yrittää pärjätä vaan ilokaasun ja paracervikaalin turvin, mikäli se kätilöille sopii...

Kandi & muhku 21+jotain

Vierailija
15/22 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä toi toinen oli - ilokaasu ja MIKÄ? Kysyy tyhmä-makkara... Mua kammoksuttaa ne aqua-rakkulat ihan kamalasti enkä missään nimessä halua semmoisia. Ei epiduraalikaan tämmöistä neulapelkoista houkuttele, mut mieluummin se kuin noi rakkulat. Yäks.

Niin ja vielä tuosta maasta toiseen muutosta...itse asiassa tän muuton ei pitäis olla ihan kauheen vaativa kun meillä ei oo täällä astioita, huonekaluja yms.. Tavaraa on toki kertynyt, mut kuitenkin sellaista suht helposti pakattavaa. Enemmän mua stressaa muutto sit Suomessa - kun siellä on koko maallinen omaisuus pahvilaatikoissa odottamassa muuttoa uuteen kotiin. Kuka ne siellä odottavat laatikot ikinä purkaa?!? Vapaaehtoisia?! :)

Kandilta pitää vielä sekin kysyä, että minkälaista duunia haluaisit tulevaisuudessa tehdä? Hirvittävän mielenkiintoista alaa opiskelet :)

Joo mutta ei tääkään muuttohomma ainakaan tällä pers homeessa istumisella etene...että jospa taas koittais pari tavaraa siirtää paikasta toiseen!

makkara

Vierailija
16/22 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vielä kysyä hassu kysymys mikä tuli tässä mieleen... Eli kuuntelen tässä pakkailun (pakkauiluyrityksen, toim.huom.) lomassa suomi poppia ja tuli kauhea hinku johonkin keikalle sit Suomessa. Noh, sit tuli mieleen että se vauvahan tuolla masussa alkaa jossain vaiheessa kuulemaankin jotain...että häiritseekö sitä kova melu esim. jossain konsertissa??

Voi olla vähän tyhmä kysymys, mutta mietin vaan että onko se beibi sit tuolla ihan tuskissaan kädet korvilla?!

Voi ei, nyt alko soimaan Heikki ja Kaija yhtyeineen: " Tampere" ....näääs näääs näsinneula tillikka takahuhti tappara......nääääs nääääs nättiä naisia paljon enemmän kun miehiä nääääs!!!"

Tasokasta viihdettä lapselleen jo kohdussa tarjoava

Makkara

Vierailija
17/22 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toipumassa ollaan siitä perjantaisesta piikityksestä :D eli näyttäis nyt siltä, että pahasti oli päässyt vuotamaan tonne käden sisään verta näytteen oton jälkeen koska ei ikinä oo ollut näin pahan näkönen käsi eli tumman sinipunainen ts. violetti yli 10 cm alue mutta toipumaan päin, vähän arka vielä. Meinaan käydä huomenna työterveyslääkärillä ja selvittää sitä toksotestiä ja samalla vielä näyttää kättäni on se niin kaameen näkönen. Lääkäri perjantaina kyllä sanoi että jos verta on sinne vuotanut eikä siitä lähde punasia juovia eteenpäin kuten imusuonen tulehduksesta eikä ole kuumotusta niin ei pitäisi olla huolta. Turvotuskin on nyt laskenut pois, huh. Kai se neuvolatäti jonnekin ylös noita verenpaineita ja tuloksia laittoi, mutta ei mun korttiin ainakaan. Verenpaine oli normaali ja paino laskenut pari kiloo (kiitos kun ei herkut maistu).

kiitti kommenteista Poppis ja MiaMik, jäi vähän kaiveleen kun ei kertonut siitä pissasta mitään (en ees tiä mitä siitä katotaan, siis ilmeisesti bakteerit, entäs sokeri?), soittelen sitten ens viikolla. Hb oli 139 eli otti sen sormesta (sekin sattui). Tuloksista totesi että seuraavalla kerralla saat ne (kuukauden päästä) ja jos jotain hälyttävää on niin minuun otetaan yhteyttä kyllä. Samoin sydänääniä ei edes yritetty kuunnella, lupasi että viikolla 12 sitten. Blääh:( Mielessä kävi tän kokemuksen jälkeen että pitäsikö sittenkin siirtyä yksityiseen neuvolaan, oli niin epämielyttävä käynti vähän tuli semmonen aikavaras olo. Mies tulee sit jatkossa mukaan, nyt sille ei ois ollukaan mitään iloa tästä käynnistä. Ultraan mennään myös yhessä jatkossa.

Poppis oo muuten ilonen jos et kärsi näistä huonoista oloista:), mulla on tällä viikolla megaväsymys vaan lisääntynyt, odotan todella sitä seesteistä ja energistä kautta:)

Viipuli toivottavasti sulla on kiva neuvola käynti, tuu sit kommentoimaan:)

huomasin että Jouhikin oli kysellyt jotakin aloituksessa ain nii noista kivuista, mullakin on nyt ollut semmosta pistelyä/vihlontaa aika ajoin..vau kirjan mukaan normia, että en huolestu. Kiva että Jouhillakin on kaikki ok (nuo kivut on tod.näk. ihan normia), tuu joskus moikkaileen:)

Kaikille muillekin vilkutukset ja hyvää vointia :)

nauku rv 8+6

Vierailija
18/22 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tuon otsikon keksiminen on aina niin vaikeaa.. Nyt keksin aika persoonallisen.

Nauku, siinä pissanäytteessä näkyy bakteerien lisäksi mm. sokeri. Jatkossa sitten katsotaan neuvolassa pelkästään sokeri ja valkuainen pissasta, ja ne tulokset näkee heti. Toivon tosiaan että saat jatkossa parempia neuvolakokemuksia, itse oon kokenut käynnit aina mukaviksi ja antoisiksi.

SS: Sullahan on mielenkiintoinen ala! Haaveilin psykologin ammatista myös aikoinaan, mutta ei sitten tullut haettuakaan yliopistoon.. Minkälaista työtä teet? Tuohon musiikinkuuntelukysymykseen en osaa vastata mutta kiinnostaisi muakin minkä verran kova musiikki häiritsee vauvaa, tietääkö joku? Paracervikaalipuudutuksessa puudutetaan kohdunsuu helpottamaan ponnistusvaiheen kipuja.

Poppis, toivottavasti miehesi ei joudu töihin vaan saatte viettää iltaa yhdessä!

Voi kuinka pepsikin on jo pitkällä! Sä plussasit silloin kun itse tulin kuumeilijoihin mukaan, muistan sen kuin eilisen päivän. Kyllä aika menee nopsaan..

Sippu, tuntuu vähän ettei sulla VOI mennä raskaus yliaikaiseksi, noilla suppareilla! Toivotaan niin! Koita kestää kipujen kans, ei varmaan oo ihan helppoa..

Yedo, huh onhan sulla siivoilemista noissa neliöissä! Meillä 90 neliötä ja ihan liikaa siivottavaa jo siinä, mulle ainakin :/ Vaikka onhan se mukavaa että on tilaa. Kiitos kun kaivoit tuon kuuluisan reseptin esiin, otin nyt itsekin sen ylös jos ylittäisi joku päivä itsensä ja kokeilisi leipoa. Viimeistään sit äippäloman alettua.

Auroran galluppiin: Terveydenhoitaja/sairaanhoitaja olen. Sh:n töitä olen tehnyt koko ajan valmistumisen jälkeen.

(.) Huh kun on raskas olo kun on syönyt mahan täyteen. Vaikea hengittää... Masu noussut jo sen verran ylös. Ehkä pitäisi siirtyä pienempiin annoskokoihin.. Ja nivusissa liitoskipuja, auts. Mitenkähän vaivainen sitä on 10 viikon päästä!! :)

Viipero & Kaapo rv 28+6

Vierailija
19/22 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas shppailtua: ostin Ikeasta sellaisen Diktad hoitopöydän ja ylähyllyn, joista saa joskus sitten lipaston. (tässä linkki, jos jotain kiinnostaa... http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?cattype=s… ) Mä tykkään puunvärisistä kalusteista ja meillä onkin vielä tummempaa puuta aika paljon. Aiotaan ostaa samaan sarjaan aikanaan pinnis ja joskus varmaan kaappia jne. Menevät sitten monta vuotta, kun niitä voi muunnella tekstiileillä. Ikeasta ajettiin Jumboon ja sieltä ostin housut, laukun ja kengät. Eilen kun vielä tankkas auton ja käytti sen pesurissa, niin ihan hirvittää katsoa noita kuitteja tai ensi viikolla tiliotetta. *Glups* No, tuo hoitopöytä olikin eka isompi oma ostos, kun miehen vanhemmat osti meille ne vaunut. Ja ensisänky saadaan siis heiltä myös: sellainen vanha vauvalan sänky, valkoinen, metallipinnainen.

Eilinen urakointi verotti sen verran, että yöllä vetelin 12 tunnin unet ja turvotus jaloissa alkaa olla sitä luokkaa, että vain yhdet kengät mahtuu. Nyt oikeesti sitä matalapainetta ja vettä tänne!!! (Mut viikonloppuna vois taas olla kuivaa, kun ois rapujuhlat möksällä... ;o)

Ykkösope, ihan hyvinhän sitä siihen 80 neliöönkin mahtuu! Meillä on tällä hetkellä 56 neliöö ja täytynee mahtuu kans jonkin aikaa. Mutta Yedolla riittää siivottavaa - huh! Mutta onpas sitten ipanalla tilaa temmeltää - ja mennä äitiä piiloon. =)

Pepsiksellä alkaa olla tukalat oltavat villipyllyn kanssa - joskohan sielläkin oltais jo lähtökuopissa, niin äiteen olo helpottuis!

Sipulle kyllä toivon nyt joko pikaista jonossa kiilausta tai sitten muuten vain mukavampaa oloa! Toivotaan, että pian helpottaa - tavalla tai toisella!

Aurora, mihinkäs kauas ootte lähdössä lämpöisempää hakemaan?

Ja siis jos nyt jollekin on vielä jäänyt huomaamatta, niin luokanopettajahan meikäläinen on. Koulutuksena kasvatustieteiden maisteri ja nyt päälle olen lukenut opetushallinnon tutkinnon (=rehtorin pätevyys) ja johtamisen erikoisammattitutkinnon. Ehkäpä siis joskus isona muutakin kuin kuperkeikkaa ja aapista tiedossa...

Vai, että makkarankin kotimatka jo lähestyy. Kyllä tuo pakkaaminen on aina yhtä kamalaa! Oletkos ollut ihan oman alan töissä siellä muailmalla? Keikoista sen verran, että kyllä mä oon ymmärtänyt, että tuo masu eristää ääntä ihan hyvin. Itse olin rv25+ kuuntelemassa ulkoilmakonsertissa Menneisyyden vankeja ja se oli ihan ok, mutta kun Popeda alkoi tykittää niiden jälkeen, niin bassot tuntui masussa aika ilkeältä.

Kandi, oon kyllä aiemminkin lueskellut jotain noista sun opinnoista, mutta ennen sitä mulla oli jostain syystä pitkään käsitys, että sä opiskelet lääkiksessä. Enpä tiedä mistä moinen johtuu. Mutta nuo on tuollaisia vaikutelmia, mitä tulee tässä kun juttelee, mutta ei näe teitä. vaikutelmat varmaan aika hyvin karisee ainakin ulkonäön osalta sitten kun ne meitin treffit on ja nähdään ainakin osan kanssa ihan nokakkain. Pitäsiköhän muuten ennen treffejä vähän arvuutella, että minkä näköisiä muut on? Jotkut rohkeathan on jo kuviaan meille esitellyt, mutta ne vielä, joista ei ole kuvia nähty.

Nauku, mulla kun kerran otettiin kaks putkiloo verta kädestä, niin hoitaja tais puhkaista suonen takaseinänkin, sillä koko käsi kyynärtaipeesta ranteeseen oli ihan musta ja sellainen monta senttiä paksu pallo. Se oli samalla kivikova ja kosketusarka. Soitin perään ja kysyin, niin sanoi että kannattaa pitää kohoasennossa, jotta veri laskee pois ja että aika on ainoo, mikä auttaa. Mut ei kyllä jäänyt oikein hyvä maku siitä hoitajasta.

Jospas nyt lähtis tuohon sohvalle ja nostais jalat kohti kattoa. Jollainhan tää turvotus ois saatava pois. Vedenjuonnin lisääminenkään ei taitais olla pahasta...

Voikaahan hyvin ja paksusti ystäväiset!

-Amy ja EkaVekara, rv 30+3

Vierailija
20/22 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan anoppilassa käymässä ja lueskelin aikani kuluks eilisen ja tän päivän pinot... ->

Fio: Meillä on VW passat farmari ja oon miettiny, että miten ihmeessä mahdutaan sinne sit ku lähetään esim. siskolle kylään kun tarttee ottaa rattaatkin mukaan. Meillä on siis beauceron uros (= iso koira) ja se pitää mahduttaa kyytiin myös.. eli takaosastolla on aika tiivistunnelma Simballa rattaiden kanssa... Mut toivottavasti harvemmin tarttee niitä rattaita ottaa mukaan, ni sit on koiruudellekin paremmin tilaa. Me ostettiin Hankasalmen mummolaan mummolarattaat, ettei tartteis kuskata aina omia sinne....

Q: Kiva kun kävit kertomassa kuulumisia!!! Masuvaivoista tuli heti mieleen, että annatko D-vitamiinia? Se voi tehdä myös niitä masuvaivoja...

Serenity: Voimia sinne sairastelun ja pahoinvoinnin keskelle!!! Toivottavasti paranet pian!

Amalia: Ruokavalio vinkkejä kaipailit... En oikeen tiiä osaanko mitään fiksuja vinkkejä antaa, vaikka itsekin aikani sillä ruokavaliojutulla olin.. Mut just kaikki vihannekset ja hedelmät on hyviä. Ja sit mun lempparia on ollu maustamaton viili/jugurtti + marjat/vähäsok. hillo + myslihiutaleet + intiaanisokeri. Se on aika hyvä ja vähäsok. välipala.

Mehut kantsii kans kattoo tarkkaan -> mulla nosti verensokeria tosi paljon esim. appelsiinituoremehu.

Viipero: Mulla ei oo kovin kummosia supistuksia oo ollu vähään aikaan, mutta kyllä mustakin se " toispuoleisuus" supistuksen aikana johtuu just siitä, että siellä on peppu tai pää...

Aliina: Tervetuloa takas Suomeen!!! Ja hienoa, että masussa on kaikki hyvin.

Ope: Penni-Ennillä on ollu kans välillä hiljasempia päiviä. Esim. eilen se ei liikkunu juuri ollenkaan... herättelin sitä jossain vaiheessa ja sit se potkas pari kertaa äkäsesti, eikä sen jälkeen taaskaan oikeen mitään koko loppu päivänä... Tänään sitten on hillunu senkin edestä. =)

SillySausage: Me oltiin pari viikkoo sitten YÖ:n keikalla.. ja pennari potkiskeli aikalailla, mutta en kyllä usko, että siitä sille mitään haittaa oli. Ja enhän mä tiedä, että potkiko se tykkäämisestä vai ei-tykkäämisestä. ;)

Sä kirjotit, että et haluu missään nimessä aquarakkuloita... Mä taas just haluisin ne. =) Näin myö ollaan erilaisia kaikki. =D

Auroran Galluppeihin:

- Me ollaan oltu yhdessä mun miehen kanssa n.7v ja kohta 1v naimisissa.

- Koulutukset/ammatti: talouskoulu-> lähihoitaja (hammashoitaja) -> sairaanhoitaja (mielenterv.- ja päihde)

MiaMik kysy, että joko oon toipunu kummitytön hoitamisesta... =) No juu.. Mökillä olin aivan poikki ja eilen nukuin siellä pitkät päiväunet. Ne autto kummasti ja nyt jaksaa taas. :)

Monet kyseli siitä Napapiirin synnytysvalmennuksesta... Se oli oikein mukava ja sieltä sai kyllä hyviä vinkkejä mm. avautumis- ja ponnistusvaiheen asentoihin, äänenkäyttöön, ym. Mies sai paljon varmuutta ittelleen ja uskoo, että selvitään synnytyksestä ihan " kaksin" . Yllätyin hieman, kun mies sanokin siinä esittelykierroksella, että sitä jännittää kuin sen käy sit ku synnyttämään joudutaan (että pyörtyykö ja pystyykö siellä edes olemaan). Mutta siis... mies sai itsevarmuutta mikä oli tosi hyvä Bonus!!! =)

Sinne altaille ei päästykään, kun se olikin yllättäen remontissa. Siellä olis ollu kaikkia erilaisia harjotuksia mitä ny vedessä vaan voi tehdä... Saatiin kyllä sitten neuvoja ja katottiin videoo, että mitä voidaan tehdä ittekseen uimahallissa ja järvessä, kun ei nyt sinne altaille päästy.

Kaiken kaikkiaan se oli hyvä kokemus... paremmin varmaan osaan verrata " tavalliseen" synnytysvalmennukseen huomenillalla, kun ollaan käyty ekan kerran Taysin valmennuksessa... Ja sit huomenna soitan sinne Vammalaan tutustumisaikaa. =)

Omaa napaa noin muuten -> Voinnissa ei juuri kummosia muutoksia oo ollu. Ehkä väsyttää nykyään entistä enemmän?! Tiistaina on taas neuvola ja ootan sitä innolla... tosin puntarille meno jännittää -> entä jos taas on tullu paljon painoo lisää? Sit mä en kyllä ala! :)

Mulle on alkanu tulee semmosia " pikku paniikkeja" -> hetkellisesti pelkään, että " entä jos penni-enni kuoleekin kohtuun?" , " mitä jos se kuolee synnytyksessä?" , " entä jos pennari onkin sairas?" ja sit semmosia ihan älyttömiä, että " entä jos pennari ei ookkaan mikään sulonen pikku vauva vaan joku mörssäri, eikä kukaan haluu tulla kattoo meidän pikku nyyttiä?" , jne... Noita on tullu nyt entistä enempi sen synnytysunen jälkeen. Onneks noi on vaan hetkellisiä ahdistuksia, mitkä menee sitten ohi... Mut mä kyllä tiän, että vielä joku ilta joudun noita itkee tihrustaa miehelle. :D

Kai se on ku toi synnytys alkaa olee niin " lähellä" ja on jo jonkinlainen side muodostunu mun ja pennarin välille... ja sitä odottaa ja rakastaa masuvauvaa niin kovasti, että pelottaa jos jotain kamalaa sattuukin?! Onks muilla ollu samaa nyt loppuraskaudessa?

No juu... tollasta tänne. =) Pitää mennä lepuuttaa selkää välillä...

Burde ja Penni-Enni 34+0 ! :)