Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymypatsaat nykyaikana...

Vierailija
29.05.2021 |

Mielestäni nämä ei kuulu enää nykyaikaan. Tässähän taustalla on, että lapsen pitää olla reipas ja iloinen yms. Eikö nykyään korosteta sitä, että lapsi saisi näyttää myös muita tunteina ja patsaan historiaan katsoen esim. 1950 luvulla lapsen juurikin piti olla ns. Kiltti.

En tarkoita, että koulussa pitäisi saada näyttää kaikki tunteensa, toki yleisissä tilanteissa tunteita hallitaan, mutta juurikin lähes aina samat lapset (kiltti ja reipas) saavat patsaat, stipendit yms. Korostetaan edelleen sitä samaa vanhaa laulua, että hymyillään ja ollaan reippaita niin se on oikea tapa ihmisen olla.

Tässä vielä muuten Ylen juttua aiheesta ja aikoja sitten

https://yle.fi/uutiset/3-7269857

Mitä olette mieltä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni luokalla hymypoikapatsaan saaneet menestyivät myöhemmässä elämässä selkeästi paremmin kuin ne, jotka eivät patsasta koskaan saaneet.

Vierailija
22/22 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän luokalla meni aina samalle mielistelijälle. Oma kaveriporukka piti äänestyksestä huolen.

Opettaja siinä tyytyväisenä hymisteli kun ruskea kieli haki palkintoaan.

Huomasin muuten tämän ”opettajan lellikki” -systeemin jo tokalla luokalla, en ennen sitä tiennyt tollaista olevankaan.

Meillä oli kaunokirjoitusvihkot, opettaja laittoi yhden nastalla seinään että ottakaa tästä oppia kun on niin hienoa. Ihan tavallista ja melko rumaa. Mä olin aivan hölmistynyt, koska mun oma oli tosi hienoa, on edelleen kaunis käsiala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi