Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla on luottokortti, onko se aina käytettynä lähes tappiin asti? Mulla on aina

Vierailija
29.05.2021 |

Jotenkin sitä vaan kuvittelee että luottokortin raha olisi minulla olevaa rahaa eikä osaa ajatella sitä lainana, niin tulee helposti ostettua kun ajattelee että rahaa on, koska luottokortti. On ne pankit kelmejä. Unelma olisi saada joku päivä maksettua molemmat kortit nollaan. Ehkä vielä joskus...

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole koskaan lähelläkään tappia ja nyt jo useamman vuoden en käytä luotto-ominaisuutta ollenkaan vaan maksan nettiostokset yms heti kun olen tuotteen saanut.

Noista koroista ja tilinhoitomaksuista menee todella paljon rahaa ihan kankkulan kaivoon.

Vierailija
2/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa hölmö. Ei kai kukaan täyspäinen käytä kortin luotto-ominaisuutta vaan maksaa kaiken pois aina laskun eräpäivänä, ei siis pelkkää minimisummaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Spotifyn maksu menee sieltä. Muuten en käytä. Hätävara, jonka pankki on tyrkyttänyt.

Vierailija
4/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt luottokorttia, mutta lähinnä aivan välttämättömiin asioihin kuten vuokratakuu, polkupyörän korjaus jotta pääsee töihin jne. 

Edes pesukone ei ole minulle mikään välttämättömyys kuten se monilla on, voin pestä käsin tai käyttää taloyhtiön konetta. Auto ei ole välttämätön. Osaan polkea polkupyörää. Proteiinipitoinen ruoka on välttämätöntä, että jaksan töissä ja polkea sitä pyörää.

Vierailija
5/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut kortti ns. tapissa. Käytän luottokorttia lähinnä kalliimpien elektroniikkalaitteiden ostamiseen, koska kortissa on turva laitteen rikkoutumista varten useammaksi kuukaudeksi.

Olen aina ajatellut luottokorttia ns. hätävarana, johon turvaudutaan vain välttämättömissä tilanteissa. Poikkeuksena tuo edellä mainittu elkektroniikka.

Vierailija
6/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri nyt sattuu olemaan, mutta ei se omista kuvitteluistani johdu, vaan koronavuoden kurimuksesta. Mutta pikkuhiljaa tästä päästään.

Vierailija
7/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin moinen piru oli. Sitä käytettiin tosin vain hätätapauksissa. Jos jokin kodinkone hajosi tai ruokakauppaan. Jossain kohtaa viime vuoden lopulla, en ollut sitä pitkään aikaan käyttänyt ja se oli lakannut toimimasta. Ja eivät sitten uutta myöntäneet ennenkuin olen ulosottovelkani maksanut. No. Siinä hetki menee. Ja tuon luottokortilaskun maksoin aina hyvissä ajois ja enemmän kerralla kuin minimi oli. Sinne ei koskaan ollut kerralla kuin jokunen satanen velkaa. En ota enää moista riesaksi.

Vierailija
8/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut aina tapissa.

Nyt olen vuoden alusta lähtien pelkästään lyhentänyt sitä, kun kerrankin on ollut taloudellisesti mahdollista, eikä se nyt siis ole enää tapissa, ja teen kaikkeni, ettei enää menekään.

Vierailija
9/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan kaiken ruoan ja päivittäistavarat luottokortilla. Mutta en käytä luotto- ominaisuutta, vaan käytän Visaa maksuaikakorttina eli maksan kerran kuussa kaiken pois. Ei mene tilinhoitomaksua eikä korkoa. Tykkään tehdä näin, ei ole siitä kiinni että ei olisi rahaa.

Vierailija
10/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka iso tappi sinulla on?

Vierailija
11/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka iso tappi sinulla on?

4K.

Vierailija
12/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan kaiken ruoan ja päivittäistavarat luottokortilla. Mutta en käytä luotto- ominaisuutta, vaan käytän Visaa maksuaikakorttina eli maksan kerran kuussa kaiken pois. Ei mene tilinhoitomaksua eikä korkoa. Tykkään tehdä näin, ei ole siitä kiinni että ei olisi rahaa.

Mikä tässä on pointti, siis miksi et käytä pankkikorttiominaisuutta niin, että maksat ostokset saman tien?

Vierailija
13/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käynyt tapissa, yritän saada maksettua sen nollille, mutta menee vuosi jos toinenkin. Remontti aiheutti paljon käyttöä ja vielä muutaman vuoden jälkeenkin kun maksaa kortille niin joutuu ennen palkkapäivää joskus käyttämään.

Vierailija
14/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän myös vain maksuaikakorttina, eli maksan aina heti laskun kokonaisuudessaan pois.

Vierailija
15/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 - 250e, suunnilleen ollut tuota luokkaa joka kuukausi, maksan kaikki pois kuukausittain niin ei tule korkoja.

Vierailija
16/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on pointti, siis miksi et käytä pankkikorttiominaisuutta niin, että maksat ostokset saman tien?

Kuten totesin, mä tykkään tehdä näin. Tiedän aina tasan tarkalleen paljonko mun kuukauden kulut on. Kyllä, olen kontrollifriikki.

Vierailija
17/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on tapissaan, välillä ei. Sitä varten kai se luottokortti otetaan, että on pelivaraa?

Teen sivuduunia, jolla maksan pois.

Vierailija
18/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin ylitöitä tekemättä pois luottokorttivelat.

Aloitin perinteisen neuvon mukaan pienemmästä velasta ja nyt on oikeasti parempi olo, kun korttivelat on maksettu pois. 

Toivottavasti syöpä, jonka vuoksi velkaannuin, ei enää palaa. 

Vierailija
19/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kollega selitti vuosia sitten, että hän pystyy paremmin seuraamaan ruokaostoksiaan, kun hän ostaa ne luotolla.

Vaikea hahmottaa, mutta kukin tavallaan. 

Vierailija
20/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luotto-ominaisuus kortissa. Muutaman kerran vahingossa maksanut creditin puolelta, ikinä en tarkoituksella. On se hyvä olla olemassa jos auto tai kodinkone hajoaa, mutta shoppailuun en ikinä käyttäisi.