Riita tiskikoneen täyttämisestä
Olen sanonut hänelle, että jos ei viitsi tyhjentää astioita biojäteastiaan, niin jättää sen koneen töyttämisen sitten kokonaan minun hommaksi. Että ei laittaisi sitä biojätettä tiskikoneeseen.
Nyt ilmiriita lähti liikkeelle kun tyhjensin tiskikonetta ja havaitsin että siellä on puolikas lasagne siellä tiskikoneen poistoritilässä. Olenko ihan kohtuuton kun muistutin pelisäännöistä että ei sitten laittaisi ollenkaan astiaa koneeseen jos ei viitsi niitä mitenkään tyhjentää.
Minä olen kuulemma hullu kun nipotan... Ehkä vähän loukkaannun hulluksi haukkumisesta kun en ole komentanut häntä täyttämään konetta tavallani vaan pyytänyt ettei sitten tekisi sitä ollenkaan kun minua oksettaa ne moskat siellä koneessa..
Mitäs raati arvelee, olenko kohtuuton? Nyt harmittaa että kahdella ihmisellä meni aamu pilalle pikkuasian takia. Moskan siivoamisesta ei ole riidelty enkä viitsi edes aloittaa..
Kommentit (27)
Meillä toimii syy-seuraus -taktiikka. Eli huomauttaisin aina, että ukko saa taas tyhjentää sen suodattimen sieltä koneesta. Se siivoo, joka sotkee. Kun tätä tapahtuu löhes joka koneellisen jälkeen, luulisi opin menevän perille.
Syy riitaan ei ole teissä kummassakaan, vaan siinä tiskikoneessa. Oletteko lainkaan tietoisia siitä, että se on kirottu? Hankkiutukaa siitä eroon mitä pikimmin myymällä se romumetalliksi tai romuttamalla itse. Tuulettakaa tämän jälkeen hyvin, ettei paha energia jää leijuman keittiön työtason yläpuolelle.
Jos se noin vaikeeta on, niin luopukaa tiskikoneesta ja tiskatkaa käsin. Aikuiset ihmiset..
Vierailija kirjoitti:
Meillä toimii syy-seuraus -taktiikka. Eli huomauttaisin aina, että ukko saa taas tyhjentää sen suodattimen sieltä koneesta. Se siivoo, joka sotkee. Kun tätä tapahtuu löhes joka koneellisen jälkeen, luulisi opin menevän perille.
Näin jotenkin ajattelin aamulla kun sanoin maskista. Sanomisen seurauksena tuli riita ja hulluksi haukkuminen.. tosiaan LUULISI että oppi joskus menee perille.. joskus sitten. 😅
Ap
Ymmärtääkö mies, miksi biojätettä ei kuulu laittaa koneeseen? Muutenkin kuin siksi, että joku (sinä) joutuu tyhjentämään sihdin...
Vierailija kirjoitti:
Jos se noin vaikeeta on, niin luopukaa tiskikoneesta ja tiskatkaa käsin. Aikuiset ihmiset..
No äläpä muuta sano 🤣 sanoin miehelleni jotenkin Näin "Aikuinen mies eikä osaa tyhjentää biojätettä biojäteastiaan. Kun tiskiaine ei ole happoa jolla sen lasagnen saisi sujahtamaan pois koneesta"
Ehkä olin vähän provosoiva sitten kun se riita jo oli käynnissä. Mut siis wtf!?! Kuka laittaa puolikkaan lasagnen koneeseen 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No äläpä muuta sano 🤣 sanoin miehelleni jotenkin Näin "Aikuinen mies eikä osaa tyhjentää biojätettä biojäteastiaan. Kun tiskiaine ei ole happoa jolla sen lasagnen saisi sujahtamaan pois koneesta"
Ehkä olin vähän provosoiva sitten kun se riita jo oli käynnissä. Mut siis wtf!?! Kuka laittaa puolikkaan lasagnen koneeseen 🙄
Kieltämättä kuulostaa ihan siltä, että halusit tapella. Tarkkaile sanavalintojasi, vaikka kyllä sitä välillä saa antaa tulla just niinkuin ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkö mies, miksi biojätettä ei kuulu laittaa koneeseen? Muutenkin kuin siksi, että joku (sinä) joutuu tyhjentämään sihdin...
Ei varmaankaan ymmärrä. Kun telkkarissakin fairy mainos sanoo ettei tarvitse esihuuhdella on niin hyvää ainetta. Meidän aine on tosin jotai halvinta mutta noh ihan sama mikä aine ku ei se fairykään sulata lasagnea..
Nyt en kyllä tyhjennä sihtiä. Levitin tiskikoneen kaikki hyllyt ja telineet keittiön lattialle ja sanoin että en aio siivota. Kerta minua haukuttiin hulluksi.
Vierailija kirjoitti:
Teillä vaikuttaa olevan ihana suhde.
Jep Ai ettien että on ihanaa... 🙄
Ap
Vierailija kirjoitti:
Puolikas lasagne. Taisit lyödä vähän löylyä tuohon tarinaan.
Lasagnevuoka jossa oli joka seinällä roippeita kiinni.. yksi selkeä pastalevy on erotettavissa tuolta moskan keskeltä
Vierailija kirjoitti:
#naiset
#draamaily
#kiukuttelu
#nalkutus
#miehet
#alisuorittaminen
#erotuleeyllärinä
#kuuntelemisenjalotaito
Vierailija kirjoitti:
Näytä hänelle ystävällisesti, miten astianpesukone täytetään oikein.
En halua, tarvitsee vain kaapia ruoan jämät biojätteeseen. Simppeliä. Eiks kaikki tee näin? Eikö jo ala-asteella velvoiteta lapset lajittelemaan servetit sekajätteeseen ja ruoantähteet bioon?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#naiset
#draamaily
#kiukuttelu
#nalkutus#miehet
#alisuorittaminen
#erotuleeyllärinä
#kuuntelemisenjalotaito
Jos keittiö on sinulle suorittamisen paikka, niin onnea valitsemallesi tielle.
Vierailija kirjoitti:
Ap on hermoheikko, omasta mielestäni ”hullu” ei liene kaukana todellisuudesta.
Sua ei harmittaisi jos oot pari kertaa pyytänyt et jättää tiskikoneen täyttämisen kokonaan minulle jos ei viitsi tyhjentää moskia astioista? Vähän kuin kuuroille korville esittäisi pyynnön joka helpottaa minun elämää kun ei tartte tyhjentää moskasihtiä? Välillä se ärsyttää kun ei kuunnella. Joka aamu ei..
Ap
Jätä se sika!!