Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marin sysää omalla vastuullaan olevan asian virkamiehille

Vierailija
29.05.2021 |

Eikö jokaisella ole itsellään vastuu verottajan suuntaan? Siis siinä tapauksessa, ettei ole alaikäinen tai holhouksessa.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä VNK:n virkamiesjohdon kuuluisi tietää miten erilaisia etuuksia käsitellään verotuksellisesti, joten ei voi Marinia syyttää tästä. Olisi ehkä ollut sekin outoa, jos Marin olisi ruvennut aktiivisesti kyseenalaistamaan VNK:n virkamiesjohdon laintulkinnan.

Lähdetään nyt siitä että pääministerilta odotetaan jonkinlaista tilannetajua ja itsekritiikkiä.

Neuvottelemassa Brysselissä miljardeista muttei tunne Suomen verotuksen perusasioitakaan?

Kyllä Brysselissäkin oli paljon virkamiehiä hänen apunaan.

Pääministerin ei tarvitse olla juristi.

Vierailija
22/89 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä VNK:n virkamiesjohdon kuuluisi tietää miten erilaisia etuuksia käsitellään verotuksellisesti, joten ei voi Marinia syyttää tästä. Olisi ehkä ollut sekin outoa, jos Marin olisi ruvennut aktiivisesti kyseenalaistamaan VNK:n virkamiesjohdon laintulkinnan.

Lähdetään nyt siitä että pääministerilta odotetaan jonkinlaista tilannetajua ja itsekritiikkiä.

Neuvottelemassa Brysselissä miljardeista muttei tunne Suomen verotuksen perusasioitakaan?

Kyllä Brysselissäkin oli paljon virkamiehiä hänen apunaan.

Pääministerin ei tarvitse olla juristi.

Se ettei ole juristi ei vapauta tilannetajun ja itsekritiikin käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on itse asiassa työnantajan asia ilmoittaa työntekijälle myöntämänsä verotettavat etuudet verottajalle ihan siinä missä kaikki muutkin maksamansa tulot. Työnantaja on nyt vaan tähän asti ollut väärässä luulossa, minkä on myös työntekijälle kertonut, että kyseessä olisi veroton etuus.

Ja minusta valtioneuvoston oma mihinkään lakiin perustumaton tulkinta on ollut ihan perseestä, ja 300 eur/kk käyttäminen "aamiaisiin" törkeää leveilyä. Ihan hyvä että tuli nyt ilmi. Mutta se nyt ei muuta noita yo. faktoja, että vika ei ollut Marinin. 

Jokainen verovelvollinen on vastuussa itse omasta verotuksestaan. Minäkin sain joskus isot mätkyt, kun veroilmoituksista vastuussa ollut kp toimisto sotki ilmoituksia. Taisi useampi tonni tulla maksua, vaikka itse asiassa ilmoitus oli tehty ja rahat maksettu verottajalle. Ilmoitus vaan oli tehty väärälle konserniyhtiölle. Verottajan mukaan kyse törkeästä teosta, vaikka ainut virhe oli että kp toimisto oli käyttänyt väärän konserniyrityksen verotiliä.

Virheitä sattuu kaikille, mutta olisi asiallista edes kantaa vastuu niistä ilman toisten syyttämistä…

Vierailija
24/89 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Marinille edes kerrottu käsitelläänkö etuutta verottomana vai verollisena etuutena? Oliko hän tietoinen ollenkaan tästä?

Vierailija
25/89 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijä tietysti ottaa itse selvää verotettavista eduista myös.

Mutta miten valtiota johtavan pääministerin, joka pyörittelee miljardeja meidän rahoja, oma veroilmoitus voi olla myöhässä? Siinä antaa kyllä oudon kuvan luotettavuudesta ja asioiden hoidosta.

Vierailija
26/89 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on itse asiassa työnantajan asia ilmoittaa työntekijälle myöntämänsä verotettavat etuudet verottajalle ihan siinä missä kaikki muutkin maksamansa tulot. Työnantaja on nyt vaan tähän asti ollut väärässä luulossa, minkä on myös työntekijälle kertonut, että kyseessä olisi veroton etuus.

Ja minusta valtioneuvoston oma mihinkään lakiin perustumaton tulkinta on ollut ihan perseestä, ja 300 eur/kk käyttäminen "aamiaisiin" törkeää leveilyä. Ihan hyvä että tuli nyt ilmi. Mutta se nyt ei muuta noita yo. faktoja, että vika ei ollut Marinin. 

Jokainen verovelvollinen on vastuussa itse omasta verotuksestaan. Minäkin sain joskus isot mätkyt, kun veroilmoituksista vastuussa ollut kp toimisto sotki ilmoituksia. Taisi useampi tonni tulla maksua, vaikka itse asiassa ilmoitus oli tehty ja rahat maksettu verottajalle. Ilmoitus vaan oli tehty väärälle konserniyhtiölle. Verottajan mukaan kyse törkeästä teosta, vaikka ainut virhe oli että kp toimisto oli käyttänyt väärän konserniyrityksen verotiliä.

Virheitä sattuu kaikille, mutta olisi asiallista edes kantaa vastuu niistä ilman toisten syyttämistä…

Ei Marin kai ole kyllä ketään syytellyt. Hän on vain vaatinut että asia selvitetään koska VNK:n ohjeistus ja Verottajan yleinen linjaus näyttävät olevan ristiriidassa keskenään. Marin on myös sanonut, ettei hän ole ollut itse aloitteellinen koko aamupala-asiassa eli ei ole itse vaatinut mitään aamupaloja itselleen ja perheelleen.

Poliisi on kyllä ruvennut tekemään esiselvitystä VNK:n toimista tässä asiassa.

Kannattaa muistaa, että VNK:.n virkamiesjohto toimii virkavastuulla eli heidän täytyy olla erityisen tarkkoja kaikkien toimien lainmukaisuudessa.

Vierailija
27/89 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijä tietysti ottaa itse selvää verotettavista eduista myös.

Mutta miten valtiota johtavan pääministerin, joka pyörittelee miljardeja meidän rahoja, oma veroilmoitus voi olla myöhässä? Siinä antaa kyllä oudon kuvan luotettavuudesta ja asioiden hoidosta.

Ei ole veroilmoitus myöhässä, vaan jos ilmoittaa jonkun etuuden myöhässä siihen jo aiemmin jätettyyn veroilmoitukseen, niin siitä seuraa joku veronkorotus.

Vierailija
28/89 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokkarien kannattaja eli en periaatteessa mikään SDP puudeli yms. Silti kun nyt esim. saan omasta työpaikastani puhelinedun niin olen kyllä automaattisesti olettanut että työnantajani on 1) selvittänyt että ko. edun saa minulle antaa, 2) että he ilmoittavat sen verottajalle sääntöjen mukaan muiden palkkatietojen ilmoituksen yhteydessä ja 3) pidättävät siitä tarvittavat verot jos tarvitsee. Ei ole tullut mieleen että minun pitäisi kovasti vaivata päätäni asialla ja lähteä kyselemään verottajalta olenko minä oikeutettu tällaiseen ja varmistelemaan onhan työnantaja toiminut asianmukaisesti tietojen ilmoituksen kanssa.

Puhelinedun verotusarvo on 20€ ja jokainen täysivaltainen tämän tietää. Oma moka jos tätä ei katso tai ymmärrä. Lisäksi kuuluu yleissivistykseen ymmärtää ettei verotta yleensä voi juuri mitään maksaa.

Vierailija
29/89 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkansaajan osalta yleensä työnantaja ilmoittaa verolliset etuudet suoraan Verottajalle.

Vierailija
30/89 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä spämmi sataa pois persujen laarista. Äänestän seuraavaksi muuta kuin oikeistopuoluetta.

Siinähän äänestät vasemmistoa, kuten olet äänestänyt tähänkin asti.

Vierailija
31/89 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkansaajan osalta yleensä työnantaja ilmoittaa verolliset etuudet suoraan Verottajalle.

Vaikka en SM:stä erityisemmin tykkääkään, niin näinhän se taitaapi olla. Työnantaja tsiigaa verotettavat.

Vierailija
32/89 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä Marinin touhua, ei ota omista teoistaan vastuuta. "Kun isot pojat sanoivat", byhyy. Ja ukon firma meni konkkaan vaikka hommasin sille tukia, byhyy.

Vierailija
33/89 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Marin kai ole kyllä ketään syytellyt. Hän on vain vaatinut että asia selvitetään koska VNK:n ohjeistus ja Verottajan yleinen linjaus näyttävät olevan ristiriidassa keskenään. Marin on myös sanonut, ettei hän ole ollut itse aloitteellinen koko aamupala-asiassa eli ei ole itse vaatinut mitään aamupaloja itselleen ja perheelleen.

Poliisi on kyllä ruvennut tekemään esiselvitystä VNK:n toimista tässä asiassa.

Kannattaa muistaa, että VNK:.n virkamiesjohto toimii virkavastuulla eli heidän täytyy olla erityisen tarkkoja kaikkien toimien lainmukaisuudessa.

Ei sitten tullut mieleen heti Kesärantaan muuttaessa selvittää että onko eriskummallinen veroton aamiainen verottajalle ok? Kyllä jokapaikkaan veronkorotuksia vaativan demarin luulisi pitävän jotain verotonta kivaa outona, selvityksen arvoisena asiana.

Vierailija
34/89 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manster kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en SM:stä erityisemmin tykkääkään, niin näinhän se taitaapi olla. Työnantaja tsiigaa verotettavat.

Kuka on Marinin työnantaja? VNK? Ei, Marin on VNK ylin esimies.

Vierailija
35/89 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manster kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on Marinin työnantaja? VNK? Ei, Marin on VNK ylin esimies.

Marin johtaa poliittista päätöksentekoa. Marinin poliittinen avustaja on VNK:n valtiosihteeri.

VNK:n hallintoa johtaa alivaltiosihteeri Timo Lankinen.

Nuo tiedot löytyy kyllä ihan VNK:n nettisivuilta.

Marin ei itse asiassa ole varsinaisesti kenenkään esimies tuolla. Toki Marinin omat avustajat (esim. valtiosihteeri) ovat hänen "komennossaan" käytännössä.

Vierailija
36/89 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ottaa eniten päähän se, että pääministerin kk-tulot ovat 17.000 euroa ja silti hän kehtaa syödä veronmaksajien rahoilla. Samaan aikaan moni eläkeläismummo ja -pappa säästelevät ruuastaan, jotta saavat lääkkeet ostettua. Säännöt ovat yhdet meille verojen maksajille ja toiset sääntöjen laatijoille. Mikään ei ole niin ahne kuin vassari, jos vain tulee tilaisuus.

Vierailija
37/89 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokkarien kannattaja eli en periaatteessa mikään SDP puudeli yms. Silti kun nyt esim. saan omasta työpaikastani puhelinedun niin olen kyllä automaattisesti olettanut että työnantajani on 1) selvittänyt että ko. edun saa minulle antaa, 2) että he ilmoittavat sen verottajalle sääntöjen mukaan muiden palkkatietojen ilmoituksen yhteydessä ja 3) pidättävät siitä tarvittavat verot jos tarvitsee. Ei ole tullut mieleen että minun pitäisi kovasti vaivata päätäni asialla ja lähteä kyselemään verottajalta olenko minä oikeutettu tällaiseen ja varmistelemaan onhan työnantaja toiminut asianmukaisesti tietojen ilmoituksen kanssa.

Se puhelinetu mainitaan jokaisessa palkkalaskelmassa, jonka olet saanut. Oikeastiko et yhtään ihmettelisi, jos se sieltä häviäisi?

Vierailija
38/89 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ottaa eniten päähän se, että pääministerin kk-tulot ovat 17.000 euroa ja silti hän kehtaa syödä veronmaksajien rahoilla. Samaan aikaan moni eläkeläismummo ja -pappa säästelevät ruuastaan, jotta saavat lääkkeet ostettua. Säännöt ovat yhdet meille verojen maksajille ja toiset sääntöjen laatijoille. Mikään ei ole niin ahne kuin vassari, jos vain tulee tilaisuus.

No ehkä se aamupala ei ole ollut ihan päällimmäisenä edes Marinin mielessä kun on aamusta yömyöhään paahtanut koko ajan koronan ja muiden asoiden kimpussa. Voisin ainakin itse kuvitella, että en kauheasti uhraisi silloin ajatuksia tuollaiselle aamupala-asialle.

Ymmärrän kyllä, että joidenkin pienituloisten näkökulmasta voi tuntua periaatteellisesti väärältä, että tuollaisia etuuksia jo muutenkin hyvätuloisille tarjotaan.

Vierailija
39/89 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan palkanlaskennasta vastaavat ovat tehneet virheen. Aamiaisetu olisi pitänyt ottaa huomioon nimenomaan palkanlaskennassa. Palkansaajan ei oleteta olevan perillä näistä asioista.

Vierailija
40/89 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekin pistetty kokonainen armeija spämmimään ja puolustelemaan asiaa minkä "ei pitäisi ketään kiinnostaa niin paljoa, ihan pikku juttu". No miksi sitä pitää puolustella sitten? Olisitte vaan hiljaa niin asia unohtuisi viikossa, mutta ei, taas muistutus että "mitään ei tapahtunut, mutta tapahtui vähän kuitenkin eikä ole ollenkaan paha juttu".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi