Onko muita, joilla on hyvät välit exään/exiin?
Mä olen tällainen. Kaikken kanssa olen yhä kavereita, parin kanssa voi puhua jopa ystävyydestä. Yhdenkään kanssa ei olla erottu mitenkään riitaisesti.
Kommentit (70)
Ero ei tarkoita sitä että asiat olisi jotenkin huonosti. Moni kaipaa vaan jotain vähän erilaista kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Ero ei tarkoita sitä että asiat olisi jotenkin huonosti. Moni kaipaa vaan jotain vähän erilaista kumppania.
Hyi helvetti mitä ihmisiä, joille muut ihmiset on vain kertakäyttökamaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalle osalle ihmisistä on. Koita siinä sitten olla toiselle aikutkertainen kumppani kun et ole toisen ensimmäinen tai edes toinen avioliitto etkä kymmenes avopuoliso tai 15 seurustelukumppani. Tuollaiset ihmiset jättää hetkessä miettimättä ja korvaa sinut toisella merkityksettömällä. Menee aikansa tajuta, että sinä olit suhteessa ainoa kenellä oli tunteet. Toinen vain pyöritti samaa levyä kuin jokaisen kohdalla. Sinusta ei edes jäänyt naarmua siihen levyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalle osalle ihmisistä on. Koita siinä sitten olla toiselle aikutkertainen kumppani kun et ole toisen ensimmäinen tai edes toinen avioliitto etkä kymmenes avopuoliso tai 15 seurustelukumppani. Tuollaiset ihmiset jättää hetkessä miettimättä ja korvaa sinut toisella merkityksettömällä. Menee aikansa tajuta, että sinä olit suhteessa ainoa kenellä oli tunteet. Toinen vain pyöritti samaa levyä kuin jokaisen kohdalla. Sinusta ei edes jäänyt naarmua siihen levyyn.
Jep. Itsekin joskus luulin, että sydämellisen oloiset ihmiset, jotka puhuvat tunteistaan, halaavat, sanovat "ai kun ihanaa oli nähdä", ovat miltä näyttävät. Myöhemmin tajusin, että he voivat mennä vaikka kuinka syviin vesiin ilman, että se tarkoittaisi mitään. Nykyään suhtaudun epäillen parisuhdemielessä kahteen porukkaan. Niihin, jotka haukkuvat kaikki eksänsä. Ja niihin, jotka erosivat hyvissä väleissä kaikista ja muutamien kanssa ovat "tosi hyviä ystäviä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi eronnut, jos suhde hyvä ja välit kunnossa. Et ole tainnut rakastaa heitä.
Parisuhdevälit on sulle sama asia kuin kaverivälit? Ja juu, erotessa en enää rakastanutkaan. Silleenkö osoittaisi rakkautta, että erotaan kolinalla ja katkeruudella?
En jotenkin pysty yhtään samaistumaan siihen, että ensin toinen on muka suuri rakkaus ja eron jälkeen ei haluta nähdäkään. Tietenkin on poikkeuksena jos toinen on esim. rumasti pettänyt (silloinkin voi lasten vuoksi kohdella asiallisesti) mutta miten se ihana ihminen muuttuukin niin kauheaksi jos ei hän ole oma?
Ei kuulosta rakkaudelta vaan omistuksenhalulta.
Jos on rakastanut ja pettynyt, se synnyttää alussa vihaa. Myöhemmin toipuu, mutta ei ole siitä palauttaa välejä. Jos eroaa hyvissä väleissä, suuria tunteita ei ole ollutkaan. Ei ole syytä pitää yllä pinnallista ihmissuhdetta, lari sanaa voi toki vaihtaa, jos sattumalta kohtaa. Ja jos on rakastanut ja suhde on vain väljähtänyt, sen haluaa elvyttää ja suhteesta ei luovu, koska edelleen rakastaa.
puhut aika kypsymättömästä rakkaudesta. Moni haluaa rakastamilleen ihmisille hyvää elämään, vaikka se olisikin jonkun toisen kanssa. Usko tai älä.
Se ettei pidä yhteyttä, ei tarkoita, etteikö haluaisi hyvää. Minusta taas on kypsymättömyyttä, jos ei päästä irti, vaan haluaa syödä ja säästää saman kakun.
Kai huomioit, että kun lapsia on, on hyvin tarpeellista pitää yhteyttä? Eikä ystävyys ole kakun syömistä. Kun kaikki romanttiseroottinen viritys on loppu, ystävyys on todellakin vain ystävyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi eronnut, jos suhde hyvä ja välit kunnossa. Et ole tainnut rakastaa heitä.
Parisuhdevälit on sulle sama asia kuin kaverivälit? Ja juu, erotessa en enää rakastanutkaan. Silleenkö osoittaisi rakkautta, että erotaan kolinalla ja katkeruudella?
En jotenkin pysty yhtään samaistumaan siihen, että ensin toinen on muka suuri rakkaus ja eron jälkeen ei haluta nähdäkään. Tietenkin on poikkeuksena jos toinen on esim. rumasti pettänyt (silloinkin voi lasten vuoksi kohdella asiallisesti) mutta miten se ihana ihminen muuttuukin niin kauheaksi jos ei hän ole oma?
Ei kuulosta rakkaudelta vaan omistuksenhalulta.
Jos on rakastanut ja pettynyt, se synnyttää alussa vihaa. Myöhemmin toipuu, mutta ei ole siitä palauttaa välejä. Jos eroaa hyvissä väleissä, suuria tunteita ei ole ollutkaan. Ei ole syytä pitää yllä pinnallista ihmissuhdetta, lari sanaa voi toki vaihtaa, jos sattumalta kohtaa. Ja jos on rakastanut ja suhde on vain väljähtänyt, sen haluaa elvyttää ja suhteesta ei luovu, koska edelleen rakastaa.
puhut aika kypsymättömästä rakkaudesta. Moni haluaa rakastamilleen ihmisille hyvää elämään, vaikka se olisikin jonkun toisen kanssa. Usko tai älä.
Se ettei pidä yhteyttä, ei tarkoita, etteikö haluaisi hyvää. Minusta taas on kypsymättömyyttä, jos ei päästä irti, vaan haluaa syödä ja säästää saman kakun.
Kai huomioit, että kun lapsia on, on hyvin tarpeellista pitää yhteyttä? Eikä ystävyys ole kakun syömistä. Kun kaikki romanttiseroottinen viritys on loppu, ystävyys on todellakin vain ystävyyttä.
Totta kai. Kun on lapsia, on välttämätöntä olla väleissä. Ystävä ei tarvitse olla.
Kakun syöminen ja pitäminen on sitä, että napsii ihmissuhteista sen, mitä huvittaa.
Ei ole,! sopivat laulut on: Anna-Liisa Räsäsen .Tavallinen Tyttö ja Lea Laven:Ei oo, Ei tuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole,! sopivat laulut on: Anna-Liisa Räsäsen .Tavallinen Tyttö ja Lea Laven:Ei oo, Ei tuu.
Ei kun aikuinen nainen mä oon... Eeen, vapauttas tahdo riistää... Jos jätät mut siitä en mä piittaa. Oothan sydänystävä aikuisen naisen!
On kait teillä, kun on yhteiset lapset. En edes viitti lukee. Muuten on turha ylläpitää mitään välejä vaik se kuinka olisi kyllä kiva ajatus. Ei voi yhtä aikaa kaataa ja kasvattaa metsää. Harmi.
Minulla ei välejä eksiin, vain yhden kanssa erottu riitaisesti joten en edes välitä. Muita moikkaan jos näen mutten pidä esim kaverilistoilla, ihan turhaa.
Miehelläni oli välit eksäänsä kunnes useamman vuoden jälkeen sai kuulla kuinka tämä eksä puhui minusta paskaa ja yritti sabotoida miehen ja mun välistä suhdetta valheillaan (en mennyt heidän väliin, olivat eronneet jo aikoja ennenkuin tapasin miehen, eikä heillä ole yhteisiä lapsia), siihen loppui heidän "ystävyys". En oikeasti tiedä mikä sitä naista söi mutta onneksi en tarvitse olla tekemisissä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
On kait teillä, kun on yhteiset lapset. En edes viitti lukee. Muuten on turha ylläpitää mitään välejä vaik se kuinka olisi kyllä kiva ajatus. Ei voi yhtä aikaa kaataa ja kasvattaa metsää. Harmi.
K
Elämässä ei ole kyse toisen ihmisen omistamisesta, mihin nää kaikki metsä-ja kakkuvertaukset viittaa. Minä en kaada metsää tai syö ja säästä kakkua, kun puhun ihmissuhteista. En alunperinkään ole omistanut ketään joten metsäö ei ole kaadettu edes parisuhteessa ollessa.
Kun on kyse vapaaehtoisuuteen perustuvasta tilanteesta, sitä kakkua syödään yhdessä eikä se lopu kesken. Tai metsää kasvatetaan. Ilman, että tilanne olisi mikään toinen saa, toiselta pois. Yhdessä, samaan suuntaan.
Erottiin aloitteestani ilman riitaa, mutta en ole yhteydessä enkä haluakkaan olla. Ex oli raskasta seuraa ja uhriutui kaikesta. Viimeiset puoli vuotta pelkäsin koko ajan milloin menee taas uhriutumisvaihe päälle. Jo pari päivää erosta aloin nähdä maailman kirkkaammin kuin koskaan ennen ja sillä tiellä aion pysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K
Elämässä ei ole kyse toisen ihmisen omistamisesta, mihin nää kaikki metsä-ja kakkuvertaukset viittaa. Minä en kaada metsää tai syö ja säästä kakkua, kun puhun ihmissuhteista. En alunperinkään ole omistanut ketään joten metsäö ei ole kaadettu edes parisuhteessa ollessa.Kun on kyse vapaaehtoisuuteen perustuvasta tilanteesta, sitä kakkua syödään yhdessä eikä se lopu kesken. Tai metsää kasvatetaan. Ilman, että tilanne olisi mikään toinen saa, toiselta pois. Yhdessä, samaan suuntaan.
Hetken jos vaan syö kakkua yhdessä, niin miksi siinä jatkettaisiin samaan suuntaan? Jos se on kiinnostava paikka, pysyn siinä. Jos jokin ei natsaa, miksi haluaisin edelleen syödä joskus kakkua yhdessä? Olenhan jo ottanut uuden suunnan, kohti toisia kakkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K
Elämässä ei ole kyse toisen ihmisen omistamisesta, mihin nää kaikki metsä-ja kakkuvertaukset viittaa. Minä en kaada metsää tai syö ja säästä kakkua, kun puhun ihmissuhteista. En alunperinkään ole omistanut ketään joten metsäö ei ole kaadettu edes parisuhteessa ollessa.Kun on kyse vapaaehtoisuuteen perustuvasta tilanteesta, sitä kakkua syödään yhdessä eikä se lopu kesken. Tai metsää kasvatetaan. Ilman, että tilanne olisi mikään toinen saa, toiselta pois. Yhdessä, samaan suuntaan.
Yhdessä ja samaan suuntaan...vaan ei kuitenkaan. Yksin omaan suuntaan. Tässä puhutaan eronneista ihmisistä ei parisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K
Yhdessä ja samaan suuntaan...vaan ei kuitenkaan. Yksin omaan suuntaan. Tässä puhutaan eronneista ihmisistä ei parisuhteesta.
Jep. Tässä vertauksessa exien kaverit kasvattaa puita kolmella eri palstalla.
Minulla on 4 eksää. Kahden kanssa en ole eron jälkeen ollut missään tekemisissä, lukuun ottamatta yhtä tapaamista toisen kanssa jokusen vuoden jälkeen. Yhden kanssa pysyin erosta asti aika pitkäänkin hyvissä väleissä, kunnes hän yritti iskeä bestikseni. Välit meni täysin pilalle. Yksi otti vuosien jälkeen yhteyttä muutama kuukausi sitten ja nyt tapailemme. Hän haluaisi yrittää uudelleen, mutta minä en tiedä vielä mitä haluan.
Mun parilla ystävällä on hyvät välit moneen eksäänsä. Eräällä heistä ex on paras kaveri. Hän juuri sanoi, ettei heidän olisi koskaan pitänytkään seurustella. Toinen taas on esim. matkustellut exänsä kanssa, joka on siis myös hänen lastensa isä. Mekin oltiin kerran yhteisellä reissulla.
15 vuotta ei lähes mitään yhteyttä.Nyt 9 vuotta ei yhtään mitään yhteyttä.
Minulla on ainoaan exääni hyvät välit, puolisolla myös yhteen existään. Itse erosin omasta exästä, koska lopulta seksuaalisuutemme ei kohdannut. Päätimme, että molemmille parempi jatkaa ystävinä. Välillä kysellään kuulumisia, mutta ei ole nyt viime aikoina nähty. Miehellä taas on pari exää, joihin välit kuulostavat menneen ihan syystä. Yhden exän kanssa ovat ihan väleissä, hoidetaan matkojen yms ajan vuorotellen toistemme koiria, mikä on ihan kätevää.
Lasten isän kanssa ollaan hyvissä väleissä. Tultiin avioliitonkin aikana tosin hyvin toimeen eikä juuri koskaan riidelty ja rakastettiin toisiamme. Meillä on terveet ja fiksut aika nuoret koulussa olevat lapset ja halutaan niille hyvää. Ero tuli kun mies ihastui toiseen naiseen. Minäkin olen nykyisin uudessa parisuhteessa.