Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen uskova ihminen, ja sisällä on välillä niin hirvee tuska, että

Vierailija
28.05.2021 |

Mietin itsemurhaa. Kaikki on periaatteessa hyvin, mutta mun sisimmässä ei tunnu mikään olevan hyvin.
Viimeksi tänään, ajoin lähikaupunkiin, itkin matkalla ja mietin että hukuttautuisin suohon.

Ymmärrän todella niitä, jotka itsemurhan ovat tehneet tai miettivät sitä. Tuntuu kuin tuo tuska repisi palasiksi, eikä kukaan ota sitä pois.

Kysyin vain, miksi Jeesus sallit tämän...

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus itse koki kaikki mahdolliset tuskat mitä ihminen voi kohdata. Erämaa kiusattuna, pilkan, väheksynnän, lopulta ystävän petturuuden ja jänishousujen karkuun juoksemusen ja tuskallisen kuoleman. Siksi hän ymmärtää ihmusen tuskan. Enkä minä usko, että ihmisen vaikeudet on Jeesuksen sallimisesta kiinni. Jokaisella meillä on "ristimme kannettavana, muta uskossa onkin kyse siitä, että meillä on Jeesuksessa tuli ja apu, hänen avulla selviää koettelemusista. Sinäkin selviät. En voi sanoa sinulle että milloin, mutta tulevaisuus on sinulle paremoi, luota siihen. Ota vastaan myös maallinen apu. Rukous auttaa sinua, juttele Hänelle. Mutta älä oleta että Hän olisi pyyntö-vastausautomaatti. Rukouksella ei Luojaansa voi ohjailla. Mutta se rauhoittaa itseä. Kuuntele hengellistä musiikkia. Itse saan lohdun esim. Jaakko Löytyn rouheasta äänestä ja nöyrästä körttiläisestä, ymmärtävästä musiikista.

Kiitos lohdutuksesta ja kiitos kaikille kannustavista vastauksista ❤️

Tiedän, että mulla ei oikeasti ole mitään "oikeaa" syytä tehä mitään, odotan että tulee parempia päiviä taas, kun tiedän että tää josain vaiheessa helpottaa, ainakin haluan uskoa niin...

Jos näkisin itse jonkun aikovan tehdä itselleen jotain, niin kertoisin hänelle, miten paljon Jeesus rakastaa häntä.

Mutta itseäni en vain vieläkään pysty rakastamaan, vaikka tiedän että kaikki ihmiset ovat arvokkaita ja rakkaita Jeesukselle...

Ap

Vierailija
22/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä keskusteluapua terveyskeskuksesta. Osa ihmisistä masentuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko Jeesukseen ei tee ihmisestä yhtään sen kummallisempaa kuin tai kärsimyksistä vapaata kuin kenestäkään muustakaan. Melkein päinvastoin ”Monen ahdistuksen kautta teidän pitää mennä Jumalan Valtakuntaan”.

Puhu lääkärille, puhu myös papille jos tiedät hyvän sellaisen. Rovasti Peltolan nettisivut on hyvä paikka vierailla.

Sitten lue Jobin kirja. Hänelle tapahtui suunnilleen hirveimmät mahdolliset asiat, vaikka raamattu väittää Jobia ”mieheksi jolla ei ollut syntiä”.

Varoituksen sana papeille puhumisesta, ole varovainen. Papit käyttävät heikkoa hetkeäsi hyväkseen kietoakseen sinut orjakseen. Älä luota leipäpappiin, heitä et sinä eikä elämäsi kiinnosta tippaakaan.Hoida asiat maallisella tasolla kuntoon ja järjestykseen niin hyvin kuin pystyt, rukoile ja pyydä jotain luotettavaa lähimmäistä rukoilemaan myös puolestasi. Käänny Jumalan puoleen vilpittömästi ja rehellisesti sekä koko sydämestäsi. Myöskään terveydenhuollon piiriin hakeutumista ei tule arkailla. Päivä paistaa vielä sinunkin risukasaasi.

Vierailija
24/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Varmaankin siis rukoilet ja olet rukoillut jo paljon tuskasi loppumista.

Omissa tuskissani rukoilin, mutta tuska ei lähtenyt pois. Sitten mietin yhtäkkiä koko maailmaa ja maailman ihmisten tuskia. Mietin, mitä kaikkia tuskaisia, kivullisia ja surullisia kokemuksia ihmisillä on. Ja Jumala sallii niiden tapahtua. Joten Hän sallii sen minullekin. En silti lopeta rukoilua. Emme ymmärrä kaikkea, emmekä ihmisen älylöä tule ymmärtämäänkään.

Ja samaan aikaan Jumala voi olla pelastanut sinutkin monelta sellaiselta asialta mitä et ole ajatellutkaan. Jumala on voinut estää monia ikäviä asioita tapahtumasta. Jumala on antanut tuskallesi rajan mitä se ei voi ylittää.

Kiitos Jumalalle. Kiitä sinäkin. Ja saat myös anoa kevyempää oloa.

Vierailija
25/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuskasi johtuu?

Oon yrittänyt sitä itekkin pohtia...Jeesus on antanut mulle niin paljon, ja nyt kun kaikki pitäisi olla vihdoin ja viimein hyvin, niin tuntuu kuin olisinkin pieninä sirpaleina enkä vaan pysty korjaamaan itteäni...

Ap

Vierailija
26/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae apua, oma terveyskeskus auttaa alkuun.

Jeesus on "sallinut" hirveiden asioiden tapahtumisen lapsille jo monta tuhatta vuotta. Et sinä enkä minä olla mitään erityisiä lellikkejä, joilla pitäisi olla helppoa.

Tuleeko kaikille uskoville niin vaikeita hetkiä että toivoo kuolevansa? Joskus tuntuu että toisilla uskovilla on vain helpompaa kuin toisilla...

En tiedä tuleeko kaikille, mutta ainakin itselleni tulee. Samoin aika monelle muullekin uskovalle - kuten myös uskosta osattomille. Masennus ei kysy uhrínsa uskontunnustusta.

masennusta voi rukoilla pois, joten ei tarvi edes pillereitä. kyllä uskovaisilla on helppoa

Vierailija
27/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaako kela uskovaisten lääkkeitä. nehän ei tarvitse niitä, koska jumala parantaa ne

Vierailija
28/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliäkö sinä kaipaat?

Vierailija
29/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa,

Varmaankin siis rukoilet ja olet rukoillut jo paljon tuskasi loppumista.

Omissa tuskissani rukoilin, mutta tuska ei lähtenyt pois. Sitten mietin yhtäkkiä koko maailmaa ja maailman ihmisten tuskia. Mietin, mitä kaikkia tuskaisia, kivullisia ja surullisia kokemuksia ihmisillä on. Ja Jumala sallii niiden tapahtua. Joten Hän sallii sen minullekin. En silti lopeta rukoilua. Emme ymmärrä kaikkea, emmekä ihmisen älylöä tule ymmärtämäänkään.

Ja samaan aikaan Jumala voi olla pelastanut sinutkin monelta sellaiselta asialta mitä et ole ajatellutkaan. Jumala on voinut estää monia ikäviä asioita tapahtumasta. Jumala on antanut tuskallesi rajan mitä se ei voi ylittää.

Kiitos Jumalalle. Kiitä sinäkin. Ja saat myös anoa kevyempää oloa.

Vuosikausien tuskan jälkeen yhtäkkiä huomaan, olen elossa! Olen enemmän elossa! Olen oppinut paljon. En enää voi niin huonosti. Mitä tapahtui? Saan kiittää.

Sinäkin voit huomata, että sopivan ajan kuluttua voit paremmin, asiat ovat paremmin, et ole enää tuskassa kiinni.

Vierailija
30/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on kaikenlaisia tunteita.

Vierailija
31/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siunausta kirjoitti:

Olet pahan riepoituksessa

Sano heti ja samalla myös itse siihen uskoen:

Asetan itseni Jeesuksen ristin ja veren suoraan✝️❤️

Saatanalla ei ole mitään asiaa mieleeni eikä ruumiiseeni. Olen Jeesuksen oma🙏

Aamen

❤️ Tiijätkö, kun mielen valtaa niin voimakkaasti, että ei toisaalta osaa ajatella muuta kuin sitä poispääsyä tästä maailmasta. Jos voisin olla varma, että pääsisin taivaaseen itsemurhan jälkeen, niin tekisin sen heti...mutta en halua joutua helvettiinkään.

Sinulla on maailmassa joku tehtävä, jota ei voi tehdä kukaan muu. Suostu olemaan Jumalan työtoveri ja kärsi Kristuksen kanssa.

Siitä syystä älä tee ítsemurhaa vaan odota ja katso kuinka Jumala auttaa sinua. Se voi viedä vuosia, mutta Jumala ei jätä kesken sinussa aloittamaansa työtä.

Kiitos, välillä tuntuu vain pelkoa tulevasta, kun mietin, onko minusta mihinkään. Oon jo kauan halunnut päästä tekemään Jumalan työtä, jotain pientä tässä välillä saanutkin tehdä, mutta nyt vain pelkään, etten pystykkään mihinkään...

Vierailija
32/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on paholaisen vallassa.

Vierailija
33/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae apua, oma terveyskeskus auttaa alkuun.

Jeesus on "sallinut" hirveiden asioiden tapahtumisen lapsille jo monta tuhatta vuotta. Et sinä enkä minä olla mitään erityisiä lellikkejä, joilla pitäisi olla helppoa.

Tuleeko kaikille uskoville niin vaikeita hetkiä että toivoo kuolevansa? Joskus tuntuu että toisilla uskovilla on vain helpompaa kuin toisilla...

En tiedä tuleeko kaikille, mutta ainakin itselleni tulee. Samoin aika monelle muullekin uskovalle - kuten myös uskosta osattomille. Masennus ei kysy uhrínsa uskontunnustusta.

masennusta voi rukoilla pois, joten ei tarvi edes pillereitä. kyllä uskovaisilla on helppoa

En tunne itseäni masentuneeksi...enkä usko että tää ois sitä.

Vierailija
34/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika lääkäriin. Tekee ihan hyvää joskus vaikka jutella ihan ulkopuoliselle asioista ja lääkäri tarkistaa ettei mitään oo vinossa. Uskovillekin tulee kausia ja erilaisia elämäntilanteita, joista ei aina yksin ja uskon avulla pääse eteenpäin, eikä tarvitsekaan, kun apua on saatavilla. Älä jää yksin vatvomaan asioita, aina on valoa risukasassa, lopulta. Tsemppiä.

T. ateisti

Vierailija
35/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko Jeesukseen ei tee ihmisestä yhtään sen kummallisempaa kuin tai kärsimyksistä vapaata kuin kenestäkään muustakaan. Melkein päinvastoin ”Monen ahdistuksen kautta teidän pitää mennä Jumalan Valtakuntaan”.

Puhu lääkärille, puhu myös papille jos tiedät hyvän sellaisen. Rovasti Peltolan nettisivut on hyvä paikka vierailla.

Sitten lue Jobin kirja. Hänelle tapahtui suunnilleen hirveimmät mahdolliset asiat, vaikka raamattu väittää Jobia ”mieheksi jolla ei ollut syntiä”.

Varoituksen sana papeille puhumisesta, ole varovainen. Papit käyttävät heikkoa hetkeäsi hyväkseen kietoakseen sinut orjakseen. Älä luota leipäpappiin, heitä et sinä eikä elämäsi kiinnosta tippaakaan.Hoida asiat maallisella tasolla kuntoon ja järjestykseen niin hyvin kuin pystyt, rukoile ja pyydä jotain luotettavaa lähimmäistä rukoilemaan myös puolestasi. Käänny Jumalan puoleen vilpittömästi ja rehellisesti sekä koko sydämestäsi. Myöskään terveydenhuollon piiriin hakeutumista ei tule arkailla. Päivä paistaa vielä sinunkin risukasaasi.

Vai että pappi olisi pahempi kuin suomalainen terveydenhuolto. Vai niin...

Vierailija
36/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen Juha Tapion laulu ”Rakastettu”, toivottavasti saat siitä voimia tähän hetkeen. Hae apua, olet arvokas.

Vierailija
37/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurha on syntiä

Mä oon niin paljon miettinyt näitä ihmisiä, kun on niin paljon nuoriakin, jotka tekevät itsemurhan...

He eivät tee sitä huvikseen, eihän kukaan jolla on hyvä olla, tapa itseään?

Eikö Jeesus armahtaisi tälläisiä ihmisiä, joilla on varmasti tuhatkertaisesti pahempi olla, kuin minulla? Ja minäkin mietin itsemurhaa.

Eikö Jeesus nää heidän sydämeensä, millasta tuskaa nämä kokevat...

Ap

Vierailija
38/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika lääkäriin. Tekee ihan hyvää joskus vaikka jutella ihan ulkopuoliselle asioista ja lääkäri tarkistaa ettei mitään oo vinossa. Uskovillekin tulee kausia ja erilaisia elämäntilanteita, joista ei aina yksin ja uskon avulla pääse eteenpäin, eikä tarvitsekaan, kun apua on saatavilla. Älä jää yksin vatvomaan asioita, aina on valoa risukasassa, lopulta. Tsemppiä.

T. ateisti

Tässä on taas kirjoitus, miksi humaanit ateistit ovat minulle huomattavasti "rakkaampia" kuin tekopyhät ja kaksinaismoralistiset "uskovaiset". Uskon, että Jumala näkee asian samoin.

-ei-ateisti Jumalan lapsi-

Vierailija
39/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ja ahdistus iskevät eivötkå kyay oletko uskovainn vai et. Hakeudu lääkäriin. On OK jos saat lohtua myös uskosta, mutta tarvitset silti lääkäriä ja lääkettä, yhtä varmasti kuin jos olisit katlsissut koipesi. Uskovaiset ystäväsi tarkoittavat hyvää ja rohkaisevat, mutta usko ei teenheistä.lääkäreitä.

Vierailija
40/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliäkö sinä kaipaat?

Sääliä? Ehkä ennemminkin vaikka vertaistukea? Koska luulen etten ole ainoa...tai halusin vain kertoa, että ymmärrän niitä ihmisiä jotka ovat päätyneet itsemurhaan..ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä