Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen uskova ihminen, ja sisällä on välillä niin hirvee tuska, että

Vierailija
28.05.2021 |

Mietin itsemurhaa. Kaikki on periaatteessa hyvin, mutta mun sisimmässä ei tunnu mikään olevan hyvin.
Viimeksi tänään, ajoin lähikaupunkiin, itkin matkalla ja mietin että hukuttautuisin suohon.

Ymmärrän todella niitä, jotka itsemurhan ovat tehneet tai miettivät sitä. Tuntuu kuin tuo tuska repisi palasiksi, eikä kukaan ota sitä pois.

Kysyin vain, miksi Jeesus sallit tämän...

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuskasi johtuu?

Vierailija
2/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua, oma terveyskeskus auttaa alkuun.

Jeesus on "sallinut" hirveiden asioiden tapahtumisen lapsille jo monta tuhatta vuotta. Et sinä enkä minä olla mitään erityisiä lellikkejä, joilla pitäisi olla helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, minkä ikäinen olet? Joka tapauksessa suosittelen samaa kuin joku tuossa aiemmin. Käy puhumassa lääkärille. Oletko työelämässä tai opiskelija?

Vierailija
4/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko Jeesukseen ei tee ihmisestä yhtään sen kummallisempaa kuin tai kärsimyksistä vapaata kuin kenestäkään muustakaan. Melkein päinvastoin ”Monen ahdistuksen kautta teidän pitää mennä Jumalan Valtakuntaan”.

Puhu lääkärille, puhu myös papille jos tiedät hyvän sellaisen. Rovasti Peltolan nettisivut on hyvä paikka vierailla.

Sitten lue Jobin kirja. Hänelle tapahtui suunnilleen hirveimmät mahdolliset asiat, vaikka raamattu väittää Jobia ”mieheksi jolla ei ollut syntiä”.

Vierailija
5/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko jutella vaikka nimettömänä kriisipuhelimessa, niin se toinen osaa ehkä kysyä kysymyksen tai pari tai kuuntelee, näet asioita eri kannoilta - ja siten pääset eteenpäin ajatuksissasi. Se ei jumiudu

Vierailija
6/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIELI ry:n Kriisipuhelin päivystää numerossa 09 2525 0111 suomen kielellä 24/7. https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kriisipuhelin-keskusteluapua-numeross…

Soita ja juttele! Sun elämäsi on arvokas vaikka nyt näkyy vain tuskaa ja pimeyttä. Uskovan elämässäkin on vaikeita juttuja, usko ei tarkoita et elämä sujuis kivuitta. Siksi tässä kaikessa Jeesus ei sua koskaan hylkää vaan kulkee sun vierellä vaikket näe tai tunne sitä. Hae apua pliis!!

Vierailija
7/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on "sallinut" hirveiden asioiden tapahtumisen lapsille jo monta tuhatta vuotta. Et sinä enkä minä olla mitään erityisiä lellikkejä, joilla pitäisi olla helppoa.

Mun elämä ei ennen uskoontuloakaan ole ollut kovin helppoa, mutta tällästä ei edes silloin ollut...ap

Vierailija
8/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIELI ry:n Kriisipuhelin päivystää numerossa 09 2525 0111 suomen kielellä 24/7. https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kriisipuhelin-keskusteluapua-numeross…

Soita ja juttele! Sun elämäsi on arvokas vaikka nyt näkyy vain tuskaa ja pimeyttä. Uskovan elämässäkin on vaikeita juttuja, usko ei tarkoita et elämä sujuis kivuitta. Siksi tässä kaikessa Jeesus ei sua koskaan hylkää vaan kulkee sun vierellä vaikket näe tai tunne sitä. Hae apua pliis!!

Kiitos ❤️ Tää on nii vaikee juttu, kun tunnen, miten paljon Jeesus rakastaa kyllä kaikkia muita ihmisiä, mutta omalla kohalla nykyään koen ja ajattelen, että oon vaan nii epäonnistunu ja huono..että miten mua voi enää rakastaakkaan.

Ap

Vierailija
9/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kettuilla mutta ota pari sidukkaa.

Jeesuskin muutti vedet viiniksi

Helpottaa joskus elämää ja voitelee iloja isommiksi. Relaa mutta älä alkoholisoidu

Vierailija
10/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä usko, niin jo olo paranee. Ei tarvitse enää miettiä joutavia. Sielu säilyy kuoleman jälkeen joka tapauksessa, sillä energia ei katoa. Helvettiä ei ainakaan kannata miettiä, kun sitä ei ole.

Vierailija
11/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunausta kirjoitti:

Olet pahan riepoituksessa

Sano heti ja samalla myös itse siihen uskoen:

Asetan itseni Jeesuksen ristin ja veren suoraan✝️❤️

Saatanalla ei ole mitään asiaa mieleeni eikä ruumiiseeni. Olen Jeesuksen oma🙏

Aamen

Taidat olla aika nuori uskova? Tuo temppu ei ihan hirveästi eroa taikuudesta, vaikka Jeesuksen risti ja veri mainitaankin (hyviä ja oikeita asioita).

”Myös itse siihen uskoen”? 🤣🤣 Anteeksi.

Ihmisellä on tarpeeksi pelastavaa uskoa kun hän rukoilen kääntyy Jeesuksen puoleen. Ei sitä uskoa kannata yrittää itsestään puristaa.

Vierailija
12/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunausta kirjoitti:

Aamen

❤️ Tiijätkö, kun mielen valtaa niin voimakkaasti, että ei toisaalta osaa ajatella muuta kuin sitä poispääsyä tästä maailmasta. Jos voisin olla varma, että pääsisin taivaaseen itsemurhan jälkeen, niin tekisin sen heti...mutta en halua joutua helvettiinkään.

Vierailija
13/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoville ole luvattua helppoa elämää kuten joku jo täällä totesikin. Kerroit, että elämäsi ei ollut ennen uskoakaan helppoa, niin on vain naiivia kuvitella sen muuttuvan kuin taikasauvan iskusta helpoksi. Et myöskään kerro, mikä siitä niin vaikeaa tekee, niin on tosi vaikea ottaa mitään kantaa. Ei voi antaa muuta neuvoa kuin, että tee jotain, hae apua. Ei kaikkea anneta suoraan taivaasta, myös ihmisen itse on nähtävä vaivaa.

Sinulle on varmasti tuttu myös tämä kohta Raamatusta:

”Menkää sisään ahtaasta portista, sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monet menevät siitä portista sisään. Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja harvat löytävät sen!”

Matteus 7:13‭-‬14

Vierailija
14/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus itse koki kaikki mahdolliset tuskat mitä ihminen voi kohdata. Erämaa kiusattuna, pilkan, väheksynnän, lopulta ystävän petturuuden ja jänishousujen karkuun juoksemusen ja tuskallisen kuoleman. Siksi hän ymmärtää ihmusen tuskan. Enkä minä usko, että ihmisen vaikeudet on Jeesuksen sallimisesta kiinni. Jokaisella meillä on "ristimme kannettavana, muta uskossa onkin kyse siitä, että meillä on Jeesuksessa tuli ja apu, hänen avulla selviää koettelemusista. Sinäkin selviät. En voi sanoa sinulle että milloin, mutta tulevaisuus on sinulle paremoi, luota siihen. Ota vastaan myös maallinen apu. Rukous auttaa sinua, juttele Hänelle. Mutta älä oleta että Hän olisi pyyntö-vastausautomaatti. Rukouksella ei Luojaansa voi ohjailla. Mutta se rauhoittaa itseä. Kuuntele hengellistä musiikkia. Itse saan lohdun esim. Jaakko Löytyn rouheasta äänestä ja nöyrästä körttiläisestä, ymmärtävästä musiikista.

Vierailija
15/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko kaikille uskoville niin vaikeita hetkiä että toivoo kuolevansa? Joskus tuntuu että toisilla uskovilla on vain helpompaa kuin toisilla...

Vierailija
16/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siunausta kirjoitti:

Aamen

❤️ Tiijätkö, kun mielen valtaa niin voimakkaasti, että ei toisaalta osaa ajatella muuta kuin sitä poispääsyä tästä maailmasta. Jos voisin olla varma, että pääsisin taivaaseen itsemurhan jälkeen, niin tekisin sen heti...mutta en halua joutua helvettiinkään.

Sinulla on maailmassa joku tehtävä, jota ei voi tehdä kukaan muu. Suostu olemaan Jumalan työtoveri ja kärsi Kristuksen kanssa.

Siitä syystä älä tee ítsemurhaa vaan odota ja katso kuinka Jumala auttaa sinua. Se voi viedä vuosia, mutta Jumala ei jätä kesken sinussa aloittamaansa työtä.

Vierailija
17/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko kaikille uskoville niin vaikeita hetkiä että toivoo kuolevansa? Joskus tuntuu että toisilla uskovilla on vain helpompaa kuin toisilla...

ei. sinä olet vaan enemmän sekaisin kuin muut uskovaiset (eikä nekään täysissä järjissä ole)

Vierailija
18/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, uskovatkin ovat vain ihmisiä... Toisilla on helpompaa kuin toisilla, se on elämää.

Vierailija
19/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tuleeko kaikille, mutta ainakin itselleni tulee. Samoin aika monelle muullekin uskovalle - kuten myös uskosta osattomille. Masennus ei kysy uhrínsa uskontunnustusta.

Vierailija
20/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha on syntiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän