Kuinka kauan lukiolainen lukee kokeisiin?
Kuinka paljon teidän perheen lukiolainen käyttää aikaa yhteen kokeeseen valmistautumiseen? En tarkoita nyt normaalia läksyjen tekemistä ja tunnilla kuuntelua, vaan nimenomaisesti siihen kokeeseen harjoittelua ja kertaamista?
Puhuttiin tästä asiasta ystäväni kanssa, kun hän kauhisteli lukioon menevää aikamäärää ja erityisesti koeviikkojen raskautta. Äidin luvalla on välillä koulusta poiskin, jotta pystyy lukemaan kokeisiin.
Meidän lapset lukevat minusta ihan hyvin, mutta kyllä 2 t per koe on ihan maksimi. Siinä ajassa pystyy käymään läpi isonkin koealueen ja kappaleiden kertauskysymykset.
Mikähän on se tavallinen tapa?
Kommentit (31)
JUSSI HALLA AHO HALUAA KIUSATA SANNA MARINIA
SE ON KIUSAAJA😠😠🍑🍆🍆🍆🍑 UUH AAH OOH
MIKSI TE PILAATTE MUN SEKSIÄ TEKEMÄLLÄ KESKUSTELUN MINUN PALSTALLE TÄÄ ON MUN TEKEMÄ PALSTA
Jumala antaa teille Netflixin
Ei maksa paljoakaan KOSKA KIHARAPENIS
En ymmärrä kysymystä. Miten niin lukee? Meidän ylioppilas ei koskaan lukenut, tehnyt läksyjä ja komeasti Been paperit tuli!
Onko teidän kaikkien nuoret selvinneet lukiosta nyt korona-aikanakin ongelmitta? Täällä monenlaisia ongelmia, olisi kyllä tarvinnut lähiopiskelua motivaation ylläpitämiseksi, ja meinaa pudota kelkasta. Numerotkin laskeneet kuin lehmän häntä, toivottavasti pääsee vuoden päästä kirjoituksista jotenkin läpi.
Itse en juurikaan lukenut lukiossa kokeisiin. Jos tunnilla oli hereillä/teki tehtävät niin jo tuolla pärjäsi ainakin ennen pitkälle, usein selailin vielä koealueen läpi (jos jaksoin...) ja reaaliaineista tuli
8 -->
Mutta en tiedä miten nykyään, väitän että se että ennen (lähes kaikki) muistiinpanot kirjoitettiin käsin auttoi muistamaan paremmin. Itse huomaan jo esim. "kauppalistaa" tm. tehdessä, että jos kirjoitan paperille muistan ulkoa kaiken, jos näpyttelen puhelimen muistikorjaan, en muista "mitään" vaan on pakko tarkistaa kaupassa moneen kertaa mitä listalla oli...
Minulla on myös "visuaalinen muisti" (EI siis valokuvamuisti) mutta muistan hyvin erilaisia juttuja jos niissä on kuvia, usein se kuva auttaa hahmottamaan miten asia meni (esim. Historian kirjassa on kuva tykistä niin muistin sen "kuvan kautta" mitä sillä sivulla luki, ja sitä kautta osasin vastata kokeessa)
En osaa oikein selittää tuota, mutta jos esim. teen lomasuunnitelmat "paperille" muistan päivämäärät ym. ulkoa, mutta en muista jos vain luen ne jostain ilman "kirjoittamista" (esim. paperiseen kalenteriin merkkaus, jolloin saa "kuvan" mistä voin päässäni "nähdä" että mitä milloinkin oli suunniteltu)
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän kaikkien nuoret selvinneet lukiosta nyt korona-aikanakin ongelmitta? Täällä monenlaisia ongelmia, olisi kyllä tarvinnut lähiopiskelua motivaation ylläpitämiseksi, ja meinaa pudota kelkasta. Numerotkin laskeneet kuin lehmän häntä, toivottavasti pääsee vuoden päästä kirjoituksista jotenkin läpi.
Ei varmaan kaikki ole selvinneet, mutta meidän lapsista toiselle etäopiskelu oli ok ja toinen piti siitä kovasti. Täällä oltiin vain ihan kohtuullinen aika etänä. Tällä vanhemmalla etäilystä pitäneellä on pitkä matka lukioon, joten etänä päivään tuli 2 t lisää vapaa-aikaa. Nuorempi on lähilukiossa ja kaipasi enemmän harrastuksiaan, jotka välillä olivat tauolla. Sos. elämä tuntuu muutenkin olevan heillä netissä. Nytkin ovat yhdessä pelaamassa (yhteinen kaveriporukka).
Ap
Etäopiskelu ei ole ollut ongelma. Pikemminkin päinvastoin.
Riippuu kokeesta. Esimerkiksi fysiikan kokeeseen valmistautuu huolella ja useana päivänä, mutta vaikka esim Yh:n kokeisiin on mennyt lukematta ja saanut silti ysin.
?
Ap