Vauvan yritystä takana vähän yli kolme kk: tta, eikä ole vielä tärpännyt.
:( Toista siis yritetään. Reilut kaksi vuotta oli hormoonikierukka eli tämän ainokaisen lapsen iän verran.
Kommentit (17)
jos ei ole muuta sanottavaa.
AP:lle lohdutukseksi, että voi johtua hormonikierukasta. Yhdellä ystävälläni meni useampi kuukausi sen jälkee ennen kuin tärppäsi, vaikka kaksi aiempaa oli alkanut ensimmäisestä kierrosta. Meillä itselläkin yritys menossa (kolmas), nyt toinen kierto menossa ja tottahan sitä toivoisi, että tärppäisi nopeasti.
Mitään syytä tähän en tiedä, kaks seuraavaa raskautta alko ehkä kolmannella kierrolla. Odotamisen odottaminen on kamalaa. Onnea teille siihen ja toivottavasti pian tärppää:)
Joskus nämä asiat vaativat vähän kauemmin. Yhden synnytyksen ja hormoniehkäisyn jälkeen myös kierto voi olla tyystin erilainen kuin aikaisemmin. Minulla kierto lyheni 28 päivästä 21 päivään enkä enää oannut edes arvioida ovulaation ajankohtaa. Raskaaksi silti tulin.
käyppä tuolla lapsettomuus puolella itkemässä että kolme kuukautta yritetty ja ei oo tärpännyt.... ne kivittää sut siellä..........
kolmeen kertaan siinä vuosien aikana kävin gynellä tutkimusten toivossa, mutta ei mitään. Yhdelläkin kerralla määrättiin ehkäisypillereitä. Raskaus sai sitten nopeasti hoidoilla alkunsa.
Niin että odota nyt muutama vuosi ja tule sitten uudelleen tänne nyyhkimään.
Olet käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, ehkä elimistösi kaipaa muutaman kuukauden palatakseen normaalitilaan.
Osittaista lainausta Kimmo Viholta (LT, dosentti):
-Alle kolmekymppisillä nuorilla pareilla raskaus alkaa käytännössä muutaman kuukauden kuluessassa.
-Vanhemmat, yli 30-35-vuotiaat, voivat hyvin yrittää raskautta pidempään, esimerkiksi noin puolen vuoden ajan.
-Yli 35-vuotiailla naisilla hedelmällisyys kuitenkin laskee jo iän takia nopeasti, joten tulematta jäävän raskauden syiden selvityksiin sekä hoitoihin on hyvä ryhtyä ripeästi. Kaiken kaikkiaan lapsettomuushoitojen tulokset nimittäin heikkenevät selvästi mitä lähemmäs nainen tulee 40:ttä ikävuottaan.
Tuollaistako opetat sille lapsellekin jonka hoidoilla sait?
Niin että odota nyt muutama vuosi ja tule sitten uudelleen tänne nyyhkimään.
käyppä tuolla lapsettomuus puolella itkemässä että kolme kuukautta yritetty ja ei oo tärpännyt.... ne kivittää sut siellä..........
Huonona päivänä noin voisi vaikka käydäkin... ;) Ei vaan, kyllä minä ainakin vielä muistan kolmen vuoden takaa, kun yritys aloitettiin, kuin kovasti sitä raskautta odotti ja toivoi heti alkuun. Kyllä sitä sitten pikkuhiljaa rahoittui, kun oli pakko todeta, että hätäilemällä asia ei etene yhtään se nopeammin.
Ap:lle vaan jaksamista. Vuosi on tosiaan vielä ihan normaaliyritysaika. Koita nauttia siitä mitä sulla jo on.
Vaan eikös tuo nyt ollut ennemminkin sellanen toteamus että olis kiva jo olla raskaana...?
Minä tulin kahdella edellisellä kerralla raskaaksi heti, yhdestä kerrasta. Nyt kolmatta on yritetty ja yritetty ja viimeksi tällä viikolla taas sai pettyä. Edellisestä synnytyksestä kohta 6 v ja minulla ikää 35, joten ehkäpä siinä syitä. Jotenkin sitä aluksi kuvitteli, että tämäkin lähtee alkuun yhtä helposti, vaan eipä lähtenyt likimainkaan.
Totean vain, että en tullut nyyhkimään. Totesin vain asian.
Toisekseen en ole itse edes maininnut mitään hoitoja.
Olemme puhuneet miehen kanssa, että jos ei toista koskaan tule, niin todellakin olemme onnelllisia tästä lapsesta joka meille on jo HELPOSTI suotu. Eli tuskin menisimme hoitoihin edes.
Usein tuntuu, että tällä palstalla ihmisillä on vaikeuksia käyttäytyä hyvin.
Esimerkiksi 9 ja 7. Tuliko teille nyt hyvä mieli, kun saitte vastata inhottavasti jollekulle? Mielipiteiden vaihto ja neuvojen antaminen on eri asia kuin tahallinen ilkeily. Sääliksi käy teidänkin lapsianne.
Ymmärrän kyllä, että esimerkiksi sinä 9 olet katkeroitunut ja et ole päässyt siitä yli, mutta mitä pahaa ap on sinulle tehnyt, että vaivaudut kirjoittamaan tänne noin ilkeän vastauksen. Aloitus ei ollut mitenkään henkilökohtaisesti sinua kohtaan suunnattu, joten miksi edes vastasit. Kasva jo aikuiseksi. Muiden vauvanyritys, piinailu tai mikään siihen liittyvä ei ole sinulta pois. Mene vuodattamaan katkeruuttasi vaikkapa sinne lapsettomuuspalstalle.
että lapsihan itse valitsee vanhempansa? Jospa kukaan ei halua olla lapsenne?