Tultiin juuri oikein juntti mohno häistä...
Ei voi muuta kuin nauraa koko touhulle. Koko häiden ohjelma, ruoka yms. oli todella surkeaa. Morsian oli 22v tyttö joka ei saanut sanaa suustaan. Koko illan lompsotti miehensä perässä joka sentään edes vähän yritti seurustella vieraiden kanssa.
Kommentit (29)
Missäs ne opitaan, jos ei kotona? Kyllä meille on lapsesta lähtien kotona opetettu sekä käytöstapoja että etikettisääntöjä, ja erittäin hyvin ne on jo mulla hallussa, ikää 22v.
Ja ikäkö siitä morsiamesta tekee juntin, tylsän ja hiljaisen? Ei se kuule iästä ole luonne kiinni, eikä iästä ole kiinni sekään osaako suunnitella omanlaisensa häät. Kyllä se on täysin luonteesta kiinni, jos ei osaa ja uskalla pitää puoliaan ja järjestää mieleisiään häitä. Tietty ikä tuo lisää itsevarmuutta ja itsetuntemusta, mutta jospa arvon aikuiset muistaisivat, etteivät kaikki samanikäiset ole samanlaisia!
-Kahden lapsen äiti, 22v.-
tuo ap on oikastikin ihan nipo ja turhantärkee...
tässä nyt oli noilla etiketti säännöillä??? Itse menen ensi kesänä naimisiin ja juhlissa EI noudateta vanhoillisia etikettejä... Joo-oo olen emäjuntti! :D
T: 22v.
Ei ehkä ihan joka ikisessä asiassa noudatettu PILKULLEEN etikettiä, mutta oli aivan 100% varmasti juuri meidän omannäköiset häät ja samaa ovat vieraatkin kiitelleet.
Että kyllä siinä on morsiusparilla itselläänkin paljon pelissä, millaiset häät tulee olemaan.
Oman näköiset häät, ja tuntemattomia nyrpistelijöitä ei kutsuta.
Meillä nääs anoppi lupasi järjestää meidän häät, mun vanhemmet on kuollu. Ja mitä tahansa ehdotin jyräsi anoppi kaiken eli mikään mun tai mieheni ehdotuksista ei kelvannut anopille..
Joten häät oli anopinnäköiset eikä mun ja ukon. Ja juuh olin kyllä aika vittuuntunnu koko häihin, no tulipahan mentyä naimisiin ja se olikin parasta koko häissä. Olisi oinut mennä vaikka maistraatissa.. Sielläkin olisi sentään ollut varmaan enemmän järkeä kuin anopin järjestämissä kemuissa.
Ollaankin ukon kanssa mietitty, että joskos järjestetään 20v hääpäivänä uudet häät ja ns. meidännäköiset.
siihen olisi vielä 6 vuotta.
enkä niin sujuvasti osannut/halunnut keskustella puolituttujen sukulaisten yms. kanssa. Mutta nyt 31-vuotiaana hoidan tuollaiset tilanteet ihan sujuvasti. Kyllä iälläkin on varmasti monen kohdalla merkitystä.
Että anopilla ei ollut alkeellisiakaan etikettisääntöjä tiedossa ...
Mm. perus jutut, kuten hääpari aloittaa ruokailun, häälahjoja ei esitellä kuka ostannu ja mitä. ja hääkakkua ei leikata selkä vieraihin päin.. ym...
Ja ihminen kumminkin oli jo reilusti yli 50..
arvatkaa vaan nolottiko hiukan kun anoppi mogaili kaikessa oikein perusteellisesti.
jos siellä vieraat tuntee itsensä kömpelöiksi ja toiset kyttää toisten jokaista virheliikettä
mitään junttietikettiä, niin innolla odota esimerkiksi sitä, kun tulette tänne itkemään sitä, kuinka kutsumattomat häävieraat ovat suuttuneet teille.
Nämä nykyajan etikettiä noudattamattomat hääparit kun katsovat oikeudekseen jättää esimerkiksi avio- tai avopuolisoista toisen kutsumatta, jos ei silmää miellytä.
Ihan tooodella yleistä.
mutta kyllä silti se hääparin oikeus on aloittaa esim ruokailu ensin.. me muuten meinattiin jäädä kokonaan ilman ruokaa... ja entäs sitten miltä sinusta tuntuisi jos sun häissä laitettas vieraat eriarvoasemaan eisttelemällä lahjat? " tämän kalliin hienon hopea aterinsetin osti.... ja tämän kaulinmen ja tossut osti tämä ja tämä... ja perhe.... tuli vain 20¿ lajhakortti..." oliskos kivaa....
Vierailija:
" tämän kalliin hienon hopea aterinsetin osti.... ja tämän kaulinmen ja tossut osti tämä ja tämä... ja perhe.... tuli vain 20¿ lajhakortti..." oliskos kivaa....
koska on minusta naurettavaa ruveta erittelemään, että tuon otan mutten tykkää tuon kumppanista niin sen ei tarvii tulla..
aikas lapsellista minusta erottaa kumppanit toisistaan.
Anopin loistava idea ohjelma numerosta...
Tosin huusin kyllä kuin rantahaukka tuon jälkeen ja kyllä sen varmaan vieraatkin kuulivat.....
Vierailija:
koska on minusta naurettavaa ruveta erittelemään, että tuon otan mutten tykkää tuon kumppanista niin sen ei tarvii tulla..
aikas lapsellista minusta erottaa kumppanit toisistaan.
Viikko sitten olin tällaisissa häissä. Kihlaparista oli kutsuttu vain toinen. Nämä juuri ovat niitä etikettimokia... Tai paremminkin erittäin kamalaa välinpitämättömyyttä.
Vierailija:
Anopin loistava idea ohjelma numerosta...Tosin huusin kyllä kuin rantahaukka tuon jälkeen ja kyllä sen varmaan vieraatkin kuulivat.....
Vielä vähemmän kiinnostaisi olla itse morsiamena kirkkohäissä tai hääjuhlissa ylipäätään. Ei voisi vähempää kiinnostaa...
En mä ainakaan kutsu muita kuin sellaisia ihmisiä, joiden kanssa muutenkin seurustelen.