Alasti nukkuvat!
Ettekö hikoile yöllä ollenkaan vai miten estätte käsivarsia liimaantumasta hikiseen vartalon ihoon? Olen joskus nukahtanut ilman vaatteita ja herännyt keskellä yötä inhottavan niljaiseen oloon.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos jonnet, kun tulitte sotkemaan tämänkin keskustelun noilla ap-sekoiluilla. Täytyy olla aika köyhä elämä, että tarvii tulla VAUVA-palstalle trollaamaan ja tehdä se vielä noin huonosti. Säälittävää.
Ap
Yöllinen tissihiki on harmittavaa, ymmärrän tuohtumuksesi. Tuohon saatavilla myös terapiaa sekä imukykyinen sieni.
Nukun alasti, mutta ei kädet liimaudu mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni pahinta on tissihiki. Vaikka kuinka käyttää pyjamaa ja peittoja, niin aina on kauhea tissihiki yön aikana. Joskus jopa herään siihen ja pitää mennä pyyhkeellä kuivaamaan.
Ap
Tämä en ole minä.
Ap
Kukas sinä olet. Älä häiritse tätä keskustelua.
Oikea ap
Et ole vaan minä olen ap. Palataanpas nyt asialliseen keskusteluun aiheesta.
Et ole ap. Vaikkakin asialliseen keskusteluun on aika palata.
Oikea ap
Vierailija kirjoitti:
Nukun alasti, mutta ei kädet liimaudu mihinkään.
Miten onnistut tuossa? Itsellä kädet ovat aamulla aina täysin limaiset ja ällyttävät.
Ap
Ilmeisesti en sitten hikoile, kun en ole tällaiseen ongelmaan törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni pahinta on tissihiki. Vaikka kuinka käyttää pyjamaa ja peittoja, niin aina on kauhea tissihiki yön aikana. Joskus jopa herään siihen ja pitää mennä pyyhkeellä kuivaamaan.
Ap
Laihduta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos jonnet, kun tulitte sotkemaan tämänkin keskustelun noilla ap-sekoiluilla. Täytyy olla aika köyhä elämä, että tarvii tulla VAUVA-palstalle trollaamaan ja tehdä se vielä noin huonosti. Säälittävää.
Ap
Yöllinen tissihiki on harmittavaa, ymmärrän tuohtumuksesi. Tuohon saatavilla myös terapiaa sekä imukykyinen sieni.
Minkälaista terapiaa voisit suositella tissihikeen? Tai minkälaista sientä?
Oikea ap (tuo kommentti, johon vastasit ei ollut ap)
Ite nukun alasti ja pyykkipojat nänneissä sekä olen sitonut kivekseni yhteen.
Aih kuinka kiihottaa
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua niin kovasti hikoiluttaa; liian lämmin makuuhuone? liian paksu peitto? terveysongelmia? Jos itse hikoilen yöllä mainittavasti niin tarkistan jo terveystilani, koska se on poikkeava tilanne.
Sytostaatit ja hormoninestolääke(rintasyöpään) aiheuttivat ennenaikaiset vaihdevuodet, kuumat ja kylmät aallot ja hikoilun. Olen kuin saunassa josta ei pääse pois 24/7.
Epäilen, että mulla saattaa olla joku lämmönsäätelyn ongelma. Jos kylmetyn, niin palelen vielä seuraavat neljä tuntia lämpimään pääsyn jälkeenkin. Ja sama toisinpäin esim. saunottuani.
Ap
En hikoile usein.
Joskus jos liian paksu peitto niin toki, mutta sitten vaan suihkuun.
Moi kaikki naiset haluatteko että puristan rintoja
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sama homma. Olen ratkonut asian niin että mulla on alushousut jalassa ja sellainen ohit pieni bandeau toppi, siis vähän kuin olkaimeton liivi. Se estää tissihikiongelman
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että mulla saattaa olla joku lämmönsäätelyn ongelma. Jos kylmetyn, niin palelen vielä seuraavat neljä tuntia lämpimään pääsyn jälkeenkin. Ja sama toisinpäin esim. saunottuani.
Ap
Mulla on ihan tää sama! Mistähän tuo johtuu?
Nukun mieluimmin alasti. Viileä huone, futon ja talvisin kokovillatäkki tai untuvapeitto. Kesällä kevyempää.
Tissihiki ei ole nukkuessa ongelma, joku teinijonne provoilee. Rintojen asentoon vaikuttaa katsokaas painovoima ja muun kehon asento.
N42, 75G
Milloin tutkimuksiin
Yöhikoilu on useimmiten melko harmiton vaiva, eikä sen vuoksi automaattisesti tarvitse mennä tutkimuksiin. Toisaalta yöhikoilun syynä voi olla sairaus, joka tulisi hoitaa. Seuraavissa tilanteissa on aiheellista hakeutua tutkimuksiin viikon parin kuluessa.
Yöhikoiluun liittyy muita oireita, esimerkiksi laihtumista, väsymystä tai lämmön nousua (lievää kuumetta).
Selvä yöhikoilu on alkanut melko nopeasti, muutaman päivän tai viikon aikana.
Yöhikoilu on jatkuvaa ja voimakasta (vuodevaatteet kastuvat).
Vierailija kirjoitti:
Milloin tutkimuksiin
Yöhikoilu on useimmiten melko harmiton vaiva, eikä sen vuoksi automaattisesti tarvitse mennä tutkimuksiin. Toisaalta yöhikoilun syynä voi olla sairaus, joka tulisi hoitaa. Seuraavissa tilanteissa on aiheellista hakeutua tutkimuksiin viikon parin kuluessa.
Yöhikoiluun liittyy muita oireita, esimerkiksi laihtumista, väsymystä tai lämmön nousua (lievää kuumetta).
Selvä yöhikoilu on alkanut melko nopeasti, muutaman päivän tai viikon aikana.
Yöhikoilu on jatkuvaa ja voimakasta (vuodevaatteet kastuvat).
En kehtais mennä lääkäriin kertomaan, että mulle tulee yöllä kuuma..
Alasti nukkuvat vain itsensä paljastajat joiden pitää nukkuessaankin pervoilla. Hyi!
kannattaisi käydä joskus suihkussa niin ei olisi niin niljainen
Kyllä terve ihminen hikoilee nukkuessaan. Ei älyttömästi, mutta sen verran, että aamulla olisi hyvä nesteyttää.
Itse en osaa nukkua vaatteet päällä, vääntelehdin loputtomiin jos en ole alasti. En ole huomannut mainittavaa hikoilua, mutta vaihdan petivaatteet useammin varan vuoksi.