Tori lasten vaatteet haju
Ärsyttääkö muita kun Torissa myydään vaatteita, joissa on pinttynyt pesuaineen/ huuhteluaineen haju? Se ei lähde pesussa eikä tuulettamalla. Kysyn tästä aina ennen ostoa. "Omaan nenään ei tuoksu" ja muut huonot "myyntipuheet" pitäisi jotenkin saada aisoihin. Sen kyllä haistaa. Tullut nyt tehtyä hutiostoksia tästä johtuen.
Kommentit (41)
Käytetty on aina käytetty, mutta kyllä tuotteen on vastattava kuvausta. Ei mitään "mun mielestä ei tuoksu". Faktat pöytään. Toinen asia: älä myy käytettynä ostettua itse muka uutena.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ostaa kirpparilta. Osta kaupasta uusia äläkä valita. Muutenkin, muissakin tuotteissa kuin vaatteissa ärsyttää ostajissa se, kun haluaisivat uusia vaatteita lähes ilmaiseksi. Joskus olen myynyt uusia ja ostajat vinkuvat niitä lähes ilmaiseksi ja käytetyistä tavaroista "löydetään" aina jotain vikaa ja vaaditaan rahoja takaisin. Käytetty on aina käytetty. Helpommalla pääsee kun heittää kaikki roskiin.
Vie mieluimmin kierrätykseen. Luonto kiittää. Ajattele edes luontoa, ennen kuin heität käyttökelpoisia tavaroita roskiin.
Se huuhteluaineen haju on oksettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ostaa kirpparilta. Osta kaupasta uusia äläkä valita. Muutenkin, muissakin tuotteissa kuin vaatteissa ärsyttää ostajissa se, kun haluaisivat uusia vaatteita lähes ilmaiseksi. Joskus olen myynyt uusia ja ostajat vinkuvat niitä lähes ilmaiseksi ja käytetyistä tavaroista "löydetään" aina jotain vikaa ja vaaditaan rahoja takaisin. Käytetty on aina käytetty. Helpommalla pääsee kun heittää kaikki roskiin.
Vie mieluimmin kierrätykseen. Luonto kiittää. Ajattele edes luontoa, ennen kuin heität käyttökelpoisia tavaroita roskiin.
Aikoinaan myin nettikirppiksillä ja voi että mikä vaiva oli ansaita muutamia euroja. Sitten laitoin roskalavaryhmään ja joka kerta oli kauhea väenpaljous haluamassa ilmaiseksi samoja tavaroita joita ei 20 snt tai jopa hui parin euron hintaan halunnut ostaa. Joten pitäköön tunkkinsa. Heitän roskiin.
Tottakai "valitan" jos on aihetta. Palautetta saa ja pitää antaa.
Allerginen ei voi ostaa käytettyä. Jos tilaat, niin ainoastaan kaupasta.
Mun mielestä roskiin kuuluu kaikki vaatteet, jotka on pilattu näillä hajullisilla pesuaineilla.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai "valitan" jos on aihetta. Palautetta saa ja pitää antaa.
Ei tarvitse antaa yksityiselle ihmisen omista vanhoista vaatteista. Vastuu on ostajalla. Rikkinäiset ja tahraiset vaatteet tai huonosti pakattu on huono asia, mutta ei puhtaan tuoksu!
Joku valehtelee hajusta ja toinen ei yksinkertaisesti tunnista enää sitä pesuaineen löyhkää, koska hänen mielestään vaatteet tuoksuvat aina sille eikä se ole mikään ylimääräinen haju. Pahin oli itsellä kuitenkin röökin haju, jonka sain yhden vaatteen mukana. Kyse ei ollut lastenvaatteesta, mutta eipä sitä tehnyt itsellekään mieli päälle pukea.
Vaikka ei ole allergiaa niin se haju aiheuttaa päänsärkyä. Kuinka te voitte edes käyttää niitä ja vielä lapsilla? En ymmärrä.
Nykyään suututaan rakentavasta palautteesta. Olisko syytä muuttaa asennetta.
Otsikko muodostaminen lause ymmärrettävyys
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin kerran sohvan, jonka myyjä toi kotiin. Siinä oli sellainen ummehtunut kellarin haju. Piti viedä heti poistoon, koska oli taatusti ollut paikassa, jossa oli hometta.
Jos vahingossa päätyy hajusteisen vaatteen uudeksi omistajaksi, voi kokeillä etikkavedessä liottamista.
Joku neuvoi vaatteen laittamista muovipussiin ja reilusti soodaa mukaan.
Kerran sain tunkkaisen kirjan nettiantikvariaatista ja kylvetin soodajauheessa ehkä parisen viikkoa. Paha haju lähti sillä käsittelyllä.
Kotonaan sitten melkein jokainen käyttää huuhteluaineita. Miksi käytätte, haju on kamala. Minulla on hyvä hajuaisti ja lopetin jo vuosia sitten huuhteluaineiden käytön. Jos joku vaate tai liinavaate on kaapissa ja huuhteluainetta käytetty alkaa se haista jo kolmen päivän päästä siellä kaapissa. Sama on niinden veskinpytyn hajusteiden laita. Jos menee asuntoon missä niitä käytetään jo ovenavauksella eteisessä haistaa sen kamalan hajun. Kaikilla ei ole hyvää hajuaistia ja/tai ovat tottuneet niihin hajuihin ja hengittävät semmoista huoneilmaa kodeissaan mutta naapurin parveketupakoinnista sitten ränklätetään sitäkin enemmän. Ei, en ole tupakoitsija itse.
Ostan kaikki lasten vaatteet kaupasta. Esim. Tokmannilla oli todella kivoja, söpöjä puuvillamekkoja ja nättejä puuvillaisia pitkiä housuja. Hinnat aika edullisia. Yritän pukea lapset aina niin, että ovat siistejä ja puhtaita. Myös kotona ollessa. Enkä käytä vaatteisiin mitenkään paljoa rahaa. Tuloni ovat korkeintaan keskitasoa.
Mulle ei tulis mieleenkään myydä vaatetta, jota en oo pessy ennen myyntiä (hajusteettomalla pesuaineella). Nykyään siis pistetään myyntiin myös likaisia vaatteita. Järki käteen hei.
Emmyn käytettyjen vaatteiden nettikaupassa oli haalari jossa luki että on pestävä. Tai että tahrat saattaa lähteä pesussa. Olin ihan että mitä ihmettä täällä tapahtuu. Ennen myyntiähän se on pestävä!
Ei auta etikka tai mikään, kokeiltu on. Vaate on pilalla.