Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Essitalopraami kokemuksia

Vierailija
27.05.2021 |

Lääkäri määräsi masennukseen Essitalopraamia. Minkälaisia kokemuksia kyseisestä lääkkeestä? Viekö kokonaan seksihalut? En haluaisi aloittaa, jos tosiaan tappaa libidon kokonaan. Mistään muusta ei saa mitään iloa irti kuin seksistä niin olisi aika ankeaa, ettei sitäkään tekisi mieli.
Oliko minkälaisia haittavaikutuksia? Esim. vösyttikö tai tuliko vatsavaivoja?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole kokemuksia tästä lääkkeestä?

Vierailija
2/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten toimi hyvin mutta seksihalut kuolivat jo pienellä annoksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut käytössä meljein kymmenen vuotta masennukseen ja ahdistukseen. Hyvä lääke, ei oo koskaan tullut mitään haittavaikutuksia ja masennus sekä ahdistuneisuus ovat helpottaneet. Tosi hyvin toimii mulla.

Vierailija
4/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappoi libidon pysyvästi 

Vierailija
5/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tappoi libidon pysyvästi 

:o

Oikeastiko

Vierailija
6/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä edes kokeile

Vierailija
7/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ryypännyt niin paljon kuin essitaloprameissa.

Vierailija
8/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti voi viedä libidon pysyvästi tai aiheuttaa pysyvän erektiohäiriön.

Vierailija
9/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tappoi libidon pysyvästi 

:o

Oikeastiko

Kyllä ihan oikeasti. Ongelma on orgasmin saanti ja se että ei kiihotu niin kuin ennen. Seksi ei tunnu juuri miltään edes lääkkeen jälkeen enää. Käyttövuosia oli muutama, aloitin aika nuorena. 

Vierailija
10/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää, mutta ei ole vaikuttanut seksihaluihin mitenkään. Aluksi olo paheni, mutta nyt 3kk käytön jälkeen olo on parempi ja olen tyytyväinen kun aloitin. Vielä kun veisi hirveät pms-oireet pois.

Vierailija
11/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuosikausia käytössä enkä näe että olisi vaikuttanut seksihaluihin. Enemmän kai se kova ahdistus vie seksihaluja kuin lääke, ainakin mulla! Älä murehdi tuollaista etukäteen vaan lopeta lääke jos tulee haittavaikutuksia vielä muutaman viikon jälkeenkin. Mulle ainakin oli tosi iso apu tästä lääkkeestä. Actavis-rinnakkaisvalmisteesta on kuitenkin sekä mulla että ystävällä kokemus, että ei sovi yhtään yhteen alkoholin kanssa. Eli kannattaa apteekissa sanoa että ei sitä. Ratiopharm ollut itsellä hyvä.

Vierailija
12/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Jukka-talo

Vierailija
13/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vei kyllä seksihalut täysin, mutta on auttanut muuten aivan valtavasti! Halu elää on mulle ainakin tärkeämpää kuin libido. En kyllä silti suosittele alottamaan ko. lääkettä, jollei sun masennus ole täysin biologista niin kuin mulla on.

Vierailija
14/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalielämään liittyvät haittavaikutukset voivat jäädä pysyviksi, vaikka lääkkeenkäytön lopettaisikin. Siksi on todella tärkeää miettiä näitä asioita etukäteen.

Vierailija
15/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Escitalopram Orion:

"Lääkevalmisteet, kuten Escitalopram Orion, (niin kutsutut SSRI-/SNRI-lääkkeet) voivat aiheuttaa seksuaalisen toimintahäiriön oireita (katso kohta Mahdolliset haittavaikutukset). Joissain tapauksissa kyseiset oireet ovat jatkuneet hoidon lopettamisen jälkeen."

Vierailija
16/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vei kyllä seksihalut täysin, mutta on auttanut muuten aivan valtavasti! Halu elää on mulle ainakin tärkeämpää kuin libido. En kyllä silti suosittele alottamaan ko. lääkettä, jollei sun masennus ole täysin biologista niin kuin mulla on.

Mistä sä tiedät, että sun masennus on biologista? 

Vierailija
17/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsyttää, mutta ei ole vaikuttanut seksihaluihin mitenkään. Aluksi olo paheni, mutta nyt 3kk käytön jälkeen olo on parempi ja olen tyytyväinen kun aloitin. Vielä kun veisi hirveät pms-oireet pois.

Kokeilepa raskaus ja imetys -monivitamiinia. Siinä on b-vitamiineja, hivenaineita ja rautaa ja se on mulla auttanut pahaan pms:ään.

Vierailija
18/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Escitalopram Orion:

"Lääkevalmisteet, kuten Escitalopram Orion, (niin kutsutut SSRI-/SNRI-lääkkeet) voivat aiheuttaa seksuaalisen toimintahäiriön oireita (katso kohta Mahdolliset haittavaikutukset). Joissain tapauksissa kyseiset oireet ovat jatkuneet hoidon lopettamisen jälkeen."

Ei ollut tuo kohta silloin paketissa, kun minä aloitin! 

Vierailija
19/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät, että sun masennus on biologista? 

Ei mulla ole mitään syytä olla masentunu, ei esim. ole koskaan tapahtunut mitään pahaa mulle tai mun läheisille. Mun isällä on ihan sama juttu ja uskon, että tää on vaan jotenkin periytynyt mulle. Lääkäri oli samaa mieltä.

Vierailija
20/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kalaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän