Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Essitalopraami kokemuksia

Vierailija
27.05.2021 |

Lääkäri määräsi masennukseen Essitalopraamia. Minkälaisia kokemuksia kyseisestä lääkkeestä? Viekö kokonaan seksihalut? En haluaisi aloittaa, jos tosiaan tappaa libidon kokonaan. Mistään muusta ei saa mitään iloa irti kuin seksistä niin olisi aika ankeaa, ettei sitäkään tekisi mieli.
Oliko minkälaisia haittavaikutuksia? Esim. vösyttikö tai tuliko vatsavaivoja?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt muutaman vuoden paniikkihäiriöön. Ei ole vaikuttanut seksihaluihin tai orgasmiherkkyyteen mitenkään.

Vierailija
42/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt ahdistukseen. Seksihalut väheni, muutuin kylmemmäksi ja tunteettomammaksi, lihoin. Ahdistuksessa ei merkittävää muutosta.

Lopetin lääkkeen, ja lopettaessa vieroitusoireet oli kamalat, vaikka pienensin annosta asteittain. Ei toiminut itselläni tämä lääke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Escitalopram Orion:

"Lääkevalmisteet, kuten Escitalopram Orion, (niin kutsutut SSRI-/SNRI-lääkkeet) voivat aiheuttaa seksuaalisen toimintahäiriön oireita (katso kohta Mahdolliset haittavaikutukset). Joissain tapauksissa kyseiset oireet ovat jatkuneet hoidon lopettamisen jälkeen."

Ei ollut tuo kohta silloin paketissa, kun minä aloitin! 

Ei ollut 2013, kun itse käytin.

Kyllä se seksihaluja ja -kykyjä vei.

Palautuivat kyllä minulla käytön lopettamisen jälkeen.

Auttoi pahimpaan masennukseen ja ahdistukseen kyllä.

1. viikon ajan pahensi fyysistä ahdistuksen tunnetta.

Vierailija
44/63 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus haittaa myös seksitoimintoja. Ei tule edes yritettyä.

Masennus ei aiheuta genitaalialueen tunnottomuutta milloin kosketusta on hankala tuntea mitä SSRI aiheuttaa kuin alakertaan olisi laitettu puudutusainetta. Tämän SSRI aiheutti. Masennus ei varasta kykyä orgasmiin. Minulla ei ollut mitään haittoja seksipuolelle koskaan masennuksesta ennen SSRI vaan SSRIn jälkeen. Tunnen kyllä kehoni. En koe oloani masentuneeksi vaikkakin se että ei ole tuo osa palautunut "vähän" aiheuttas pahaa oloa.

Vierailija
45/63 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kurjaa että jos 1/10 000 menettää seksihalut ja 1/2 saa huomattavaa apua invalidisoiviin ahdistusoireisiin, joku ei edes kokeile lääkettä kun pelkää tuota ensin mainittua. Vähän sama kuin Astra Zenecan koronarokotteen kanssa...

Ja tuoko tilasto muka pitää paikkaansa? seksihalujen menetys SSRIn seurauksena on varmasti yleisempää kuin tuo jos jo tässä ketjussa sitä on raportoitu useaan otteeseen. Pysyvää menetystä tuskin on tutkittu tilastollisesti montaako se koskee.

Olisi mielenkiintoista tutkia mikä lisää todennäköisyyttä sille että seksihalut menettää. Veikkaisin nuorena aloitusta, pitkää käyttöaikaa ja isoja annoksia riskitekijöinä. Näitä harvemmin tosin tutkitaan koska haittojen tutkimus jää vähälle huomiolle.

Vierailija
46/63 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on muutenkin vaikea saada orgasmi. En uskalla kokeilla tuota lääkettä.

Kiitoksia paljon vastauksista, aion kysyä olisiko jotain toista lääkettä.

Vierailija
47/63 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välittää edelleen seksistä ja orgasmeista, niin onko silloin oikeasti masentunut?

Vierailija
48/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli pitk

Tään niin, että siitä lääkkeestä aiheutui vähän haittaa seksipuolelle. Halut oli ihan normaalit. Aloin kuitenkin huomata, etten saa normaalisti orgasmia ja orgasmi jäi vähän laimeammaksi. Tunto ei tuntunut normaalilta. Pystyin kuitenkin nauttimaan seksistä niinkin, että en saa orgasmia ja ajattelin että tarvin lääkettä että kyllä ne hyödyt nousee haittoja suuremmaksi. 

Vuodet vieri. Annos nousi, koska lääkkeen tehokin vaimeni. Hiljalleen huomasin että orgasmi ei enää tunnu miltään ja on tosi vaimea. Kiinnostus seksiin vaimeni ja vaimeni, koska siitä ei saanut iloa. Joku suuseksi esimerkiksi tuntui siltä että se ei tunnu miltään koska ei ollut tuntoa. Pitkän ajan lopetuksen jälkeen koin vieroitusoireita ja silloin seksi oli viimeinen asia mielessä. Tuntui, että lopetuksen jälkeen nuo ongelmat seksipuolella vielä pahenivat mikä oli outoa. Ja eivät koskaan palautuneet. Edelleenkin seksi tuntuu siltä että ei se tunnu miltään. Vuosia mennyt. En enää oikeastaan edes muista mitä oli kiihottuminen. 

Tuosta on nykyään jo aika paljon tutkimusartikkeleitakin sulkaistu, että SSRI:n käyttö vie osalla kiihottumiskyvyn tai tunnon genitaaleista pysyvästi. Niin ettei se palaudu lääkkeen syömisen jälkeenkään. Nykyään näistä haittavaikutuksista on SSRI-purkkien sisällä tuoteselostelapussa ympäripyöreät varoituksetkin muiden tekstien lomassa, jotta lääkevalmistaja välttää vastuut siitä, etteikö haitan mahdollisuudesta olisi käyttäjälle kerrottu.

Vierailija
49/63 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöty tätä nyt pari kk.

Loppuuko tää väsymys ikinä? Auttaa kyllä muutoin, vie pois ahdistuksen ja tasaa tunteet. Mutta tää väsymys.

Vierailija
50/63 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh d k kirjoitti:

Syöty tätä nyt pari kk.

Loppuuko tää väsymys ikinä? Auttaa kyllä muutoin, vie pois ahdistuksen ja tasaa tunteet. Mutta tää väsymys.

Minulla ei loppunut. Söin 1,5v ennen kuin sain tilalle Voxran.

Vierailija
51/63 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ja vaimensi seksihaluja. Libido alentunut lääkkeen lopettamisen jälkeen, mutta vaikea sanoa mistä täysin johtuu. En kuitenkaan enää aloittaisi kyseistä lääkettä, eikä minua varoitettu asiasta aloittaessani. Aiemmin seksi oli minulle todella tärkeää, nykyään vähemmän.

Vierailija
52/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kurjaa että jos 1/10 000 menettää seksihalut ja 1/2 saa huomattavaa apua invalidisoiviin ahdistusoireisiin, joku ei edes kokeile lääkettä kun pelkää tuota ensin mainittua. Vähän sama kuin Astra Zenecan koronarokotteen kanssa...

lukisit vähän asiasta ennen kuin kommentoit.

Vierailija
53/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Escitalopram Orion:

"Lääkevalmisteet, kuten Escitalopram Orion, (niin kutsutut SSRI-/SNRI-lääkkeet) voivat aiheuttaa seksuaalisen toimintahäiriön oireita (katso kohta Mahdolliset haittavaikutukset). Joissain tapauksissa kyseiset oireet ovat jatkuneet hoidon lopettamisen jälkeen."

Ei ollut tuo kohta silloin paketissa, kun minä aloitin! 

Tiede ei ole koskaan täysin "valmis" koska uutta tietoa tulee kokoajan lisää

Vierailija
54/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin nelisen kuukautta. Tuntui toimivan mielialaan tai ainakin ahdistukseen, mutta sekoitti elimistön niin, etten tunnistanut nälän tunnetta ja toisaalta silti teki koko ajan mieli syödä. Vatsa oli turvonnut ja aloin jo tuossa ajassa lihoa nopeasti. Nyt pari kk ilman, ja olo on taas melko normaali ja painoa lähtenyt. 

Vierailija
55/63 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin reippaan vuoden 2018-2019, annostuksella 10mg. Silloin ei tullut alun liikahikoilun lisäksi mitään haittaoireita. Nyt olen syönyt kuulauden, edelleen 10mg annostuksella, ja pari viikkoa seksihalut ovat olleet aaltoilevat.

Olen kaikissa parisuhteissani ja jokaisessa elämäntilanteessa ollut halukas ja seksuaalisesti aktiivinen, joten tämä on uutta minulle. Toisaalta haluttaa, mutta samaan aikaan ei kiinnosta ollenkaan. Orgasmi tuntuu hieman laimeammalta kuin aiemmin. 

Masennukseen ja ahdistukseen kyllä auttoi aiemmin ja auttaa nytkin, olo on tasaisempi ja saan tehtyä asioita. Silti jos seksuaalinen halukkuus laskee, niin taidan harkita soittoa lääkärille.

Vierailija
56/63 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt vuoden 10mg, ja on ollut tosi tehokas lääke jatkuvaan ahdistukseen. Tilanteeni mielenterveyden kanssa ennen tätä lääkettä oli todella huono, en tiedä miten olisin pärjännyt sen yli ilman. Olen siis pääosin erittäin tyytyväinen ja kiitollinenkin siitä, että tällainen apu oli saatavilla. Elämäni on suorastaan mullistunut, saan asioita aikaan, olen positiivinen, energinen ja elämä tuntuu taas elämisen arvoiselta. Ahdistus on vähentyny ehkä 90%. 

Orgasmin saaminen on kuitenkin vaikeutunut ja seksihalut vähentyneet, joskaan eivät ne ennenkään huikean korkealla olleet, varmaan juuri ahdituksestakin johtuen. Ehkä jonkinlaista latteutta on myös muissa positiivisissa tunteissa havaittavissa. 

Nyt kun voin paremmin, käyn terapiassa ja elämäntilanne on rauhoittunut ajattelin kokeilla lopettaa lääkkeen. Toivon että seksihalut palautuvat, voin tulla kertomaan kokemuksiani myöhemmin. Itsekin löysin tämän ketjun googlesta kun etsin kokemuksia, joten eiköhän näitä muutkin etsi. 

Vierailija
57/63 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole 1/10 000, tosi yleinen haittavaikutus essitalopramissa. Itsellä ei halut vähentyneet, mutta orgasmia ei tullut niin millään kun tunto hävisi. Vaihdoin toiseen, meinasi oikeasti lähteä järki kun ei saanut vuoteen orgasmia edes satisfyerilla. Mutta auttoi kyllä masennukseen. 

Vierailija
58/63 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt Escitalopram Actavis 10mg useamman vuoden. Syy siihen oli trauman aiheuttavat vapina kohtaukset, pitkään jatkuneiden ahdistus ja stressi ajanjaksojen käytyä liian pitkiksi, kärsin myös ahdistus ja pakko oireista/ ajatuksista, kärsin jatkuvasta huolestuneisuudesta enkä pystynyt rentoutumaan. Lääkkeen aloittamisen jälkeen elämänlaatu parantunut, ei vapina kohtauksia, jatkuvaa ahdistusta, huolta jne. Pystyn auttamaan valtavaa määrää ihmisiä ympärilläni, ja silti rentoutumaan ja nauttimaan myös elämästä kun jatkuva huolestuneisuus ja ahdistus lievittynyt. Haittavaikutuksia kohdallani ei ole ollut,  seksielämä, orgasmin saanti, seksuaalinen halu ja aktiivisuus on todella hyvällä mallilla. Nyt elämäni erittäin hyvää kaikin puolin lääkityksen ansiosta.  Tiedän että osalle kyseinen lääke ei sovi, mutta minulle se on ollut elämänlaadun parantaja, jolloin pystyn toimimaan monien muiden ihmisten hyväksi ja myös itse voin hyvin.

Vierailija
59/63 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
60/63 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnon masennuslääke (Restilen) - https://tonzes.com/deprfi.htm

Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme