Elikö ihmiset ennen vedenpaisumusta oikeasti satoja vuosia?
Mikä selitys uskovaisilla on näihin hurjiin elinvuosiin?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään eläneet satoja vuosia. Ne on vain taruja. Eikä mitään vedenpaisumustakaan ole ollut olemassa. Gilgamesh eepoksessa on vastaavanlainen Taru ja Raamatun kertomus on selvästi kopioitu siitä. Monessa kirjastossa on lsinattavissa suomennettu gilgamedh eepos. Ei ole pitkä. Kannattaa lainata.
Ei Gilgames-eepoksen ikää ole todistettu.
Paljon vanhempi kuin yksikään Raamatun kirjoista. Raamatun vanha testamentti kirjoitettiin vasta pakkosiirtolaisuuden aikana. Gikgamesh on vuodelta 2100-20200eea
Ei sitä ole todistettu
Kaikki ns. pyhät kirjoitukset kopioivat toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattua ei tule "uskoa" sanasta sanaan, vaan tulkita tekstiä. Tekstit kertovat siitä millainen Jumala on.
Tekstit kertoo, että jumla on ihan hirveä vaikka raamattua tulkitsisi miten päin tahansa.
Vanha testamentti kertoo Jumalan kansan pelastushistoriaa. Meidän korviin se kuulostaa hirveältä, mutta punainen lanka on Israelin kansan pelastus, joka sai alkunsa Egyptin orjuudesta. Tekstit ovat ihmisten kirjoittamia ja on mahdollista, että ihmiset ovat värittäneet tekstejä. Siihen aikaan kuningas joka väkivaltaisesti valtasi alueita oli kunnioitettava. Jumalasta haluttiin antaa sama kuva. Me onneksi tiedämme miten kertomus jatkui, voimme lukea armollisesta Jumalasta Uudesta Testamentista.
Myös uuden testamentin tekstit on ihmisten kirjoittamia ja värittämiä. Miksi siihen sitten pitäisi uskoa?
Tekstit ovat syntyneet Jumalan inspiroimina. Olet oikeassa siinä, että ne ovat ihmisten kirjoittamia siinä kulttuurisessa kontekstissa, joka silloin oli. Siksi niitä tuleekin tulkita tähän päivään sopiviksi. Näistä on tavallaan turha vängätä, sillä vaikka Raamattua ei olisi, uskoisin silti. Minulle kaikkein suurin todistus on se, miten Jumala on vaikuttanut minun elämässäni ja vaikuttaa edelleen.
Miten voit todistaa itsellesi tai muille että jumala millään tavalla vaikuttaisi elämässäsi?
Yksi selkeä asia on se miten aikaisemmin juoruilin mm. työkavereiden kesken. Jossain vaiheessa se alkoi tuntua tosi pahalta enkä halua enää niin tehdä. Pyhä Henki vaikuttaa minussa. Elämässäni on ollut monenlaisia vastoinkäymisiä, mutta Jumala on muistuttanut minua ihmeillään etten ole yksin. Hän on myös johdattanut minua ja koen, että hänellä on suunnitelma minua varten.
Pyhä Henki vahvistaa uskoani ja koenkin sen varmaksi. Voin luottaa siihen, että mitä tahansa elämässä vastaan tulee, tulen selviämään siitä.
Mistä voit tietää että Jumala sinun elämässäsi vaikuttaa? Nuo on vain kuvailtu ja tuntoja ja luuloja
Kaikki mitä evoluutikot pistävät evoluution todisteena, ovat todellisuudessa vedenpaisumuskatastrofin ja sen jälkeisen jääkauden todiste
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattua ei tule "uskoa" sanasta sanaan, vaan tulkita tekstiä. Tekstit kertovat siitä millainen Jumala on.
Tekstit kertoo, että jumla on ihan hirveä vaikka raamattua tulkitsisi miten päin tahansa.
Vanha testamentti kertoo Jumalan kansan pelastushistoriaa. Meidän korviin se kuulostaa hirveältä, mutta punainen lanka on Israelin kansan pelastus, joka sai alkunsa Egyptin orjuudesta. Tekstit ovat ihmisten kirjoittamia ja on mahdollista, että ihmiset ovat värittäneet tekstejä. Siihen aikaan kuningas joka väkivaltaisesti valtasi alueita oli kunnioitettava. Jumalasta haluttiin antaa sama kuva. Me onneksi tiedämme miten kertomus jatkui, voimme lukea armollisesta Jumalasta Uudesta Testamentista.
Myös uuden testamentin tekstit on ihmisten kirjoittamia ja värittämiä. Miksi siihen sitten pitäisi uskoa?
Tekstit ovat syntyneet Jumalan inspiroimina. Olet oikeassa siinä, että ne ovat ihmisten kirjoittamia siinä kulttuurisessa kontekstissa, joka silloin oli. Siksi niitä tuleekin tulkita tähän päivään sopiviksi. Näistä on tavallaan turha vängätä, sillä vaikka Raamattua ei olisi, uskoisin silti. Minulle kaikkein suurin todistus on se, miten Jumala on vaikuttanut minun elämässäni ja vaikuttaa edelleen.
Miten voit todistaa itsellesi tai muille että jumala millään tavalla vaikuttaisi elämässäsi?
Yksi selkeä asia on se miten aikaisemmin juoruilin mm. työkavereiden kesken. Jossain vaiheessa se alkoi tuntua tosi pahalta enkä halua enää niin tehdä. Pyhä Henki vaikuttaa minussa. Elämässäni on ollut monenlaisia vastoinkäymisiä, mutta Jumala on muistuttanut minua ihmeillään etten ole yksin. Hän on myös johdattanut minua ja koen, että hänellä on suunnitelma minua varten.
Pyhä Henki vahvistaa uskoani ja koenkin sen varmaksi. Voin luottaa siihen, että mitä tahansa elämässä vastaan tulee, tulen selviämään siitä.
Mistä voit tietää että Jumala sinun elämässäsi vaikuttaa? Nuo on vain kuvailtu ja tuntoja ja luuloja
Mistä sinä voit tietää ettei se ole Jumalan vaikutusta? Jos oikeasti haluat päteä vastaväitteissäsi, niin anna Jumalalle mahdollisuus. Kerro Hänelle, miten vaikea sinun on uskoa. Hän voi johdattaa sinua, mutta Jumala on antanut meille vapaan tahdon. Hän ei meitä pakota.
Satuihin pitää uskoa. Ei niitä voi järjellä selittää.
Jumalaan uskovat kyllä vertailevat asioita tieteen kannalta. Eivät he kiellä tieteen tuloksia, vaan ajatellaan, että "noinhan se Jumala sen teki". Mikähän siinä on, että Jumalan kieltävä ei kuitenkaan uskalla antaa mahdollisuutta uskolle...
Happipitoisuus oli korkeampi mm. muuten ei olisi dinosaurukset voineet elää.
Nykyisin ei ole mahdollisuuksia ihmisillä eikä niillä sukupuuttoon hävinneillä.
Selväähän se on.
Mooseksen aikaan oli elinikä 70-80v.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla uskovaisten näkemys asiaan.
Jumala on Kaikkivaltias ja äärimmäisten suurten, ihmeellisten ja ihan mahdottomienkin asioiden Luoja - kuten maan, kuun, auringon, tähdet, erittäin monelaiset ihmiset, hyvin erikoiset kasvit, luonnon ja eläimet.
Koko maailmankaikkeuden on Jumala - Isä, Poika Jeesus ja Pyhä Henki luonut.
Jokaikisen asian, jonka tiedät, on Jumala luonut, mutta äärimmäisen paljon sellaisia asioita, joista sinulla ei hajuakaan, ovat Hänelle todellisuutta.
Mikä siis joku sellainen asia on, että ennen ihmiset elivät 500 - 600 vuotta, sehän on Hänelle ihan perusjuttuja.