Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(Miehen) kaverin asiaton käytös ärsyttää suunnattomasti

Vierailija
27.05.2021 |

Kyseinen mies on miesystävän kaveri vuosien takaa ja itse häneen tutustuin vasta melko hiljan kun aloimme miehen kanssa seurustella. Hänestä on siis tullut minullekin jossain määrin kaveri kun samoissa porukoissa pyörimme paljon.

Tämä kaveri on muuten mukava tyyppi, mutta tietyt piirteet hänen käytöksessään ovat alkaneet ärsyttää suunnattomasti. Ensinnäkin etenkin alkuun hän kommentoi kovaan ääneen ulkonäköäni; kehuja, mutta silti epämiellyttävään sävyyn ilmaistuna, vähän kuin sen vanhan pervon suusta joka kadulla huutelee hävyttömyyksiä perään. Aluksi en osannut reagoida oikein mitenkään, vaivaannuin ja hämmennyin vaan. Nykyään uskallan jo käskeä lopettamaan mutta sama kommentointi toistuu. Etenkin takapuoleni tuntuu olevan hänelle pakkomielle. Olen pistänyt merkille että on muutenkin kova kommentoimaan esim. ohikulkevien naisten olemusta mistä olen hänelle huomauttanut.

Toinen ärsyttävä asia on miesystäväni "testailu". Jos istumme iltaa ja ruudulle lävähtää vähäpukeinen nainen, on tämän pakko kiusoitella miestäni tyyliin "kato nyt mikä muija, kato mikä prse" tms samalla katsoen minua ilkikurinen virne naamallaan. En ole koskaan "kieltänyt" miestä katsomasta ruutuun jos siellä muita naisia näkyy, on ihan itse useasti sanonut ettei jaksa kiinnostaa. On sanonut tämän myös tuolle kaverilleen, sanonut että käytöksensä on kiusallista sekä hänelle että minulle. Jatkaa silti.

Ihan kuin yrittäisi aiheuttaa tahallaan kitkaa meidän välillemme. Tehdä minut ja toisinaan miesystäväni mustasukkaiseksi. On suoraan sanonut kuinka harmittaa että meitä/miestä näkyy nykyään vähemmän pippaloissa ja syyksi olemme sanoneet sen, että yksinkertaisesti näin vastarakastuneina viihdymme kaksin kotona esim. kokkaillen ja leffoja katsellen. Etenkin minua mutta myös miesystävää ärsyttää tuo kaverin käytös. Kyseessä pitkälle aikuinen mies, voisipa käyttäytyä sen mukaisesti. Huoh.

Onkohan yleistäkin että mieskaveristaan mustasukkainen mies käyttäytyy kuin mieslapsi. Mies epäilee että on mustis hänestä ja myös kateellinen että hän on löytänyt hyvän naisen ja itse on sinkku. Ihmeellistä käytöstä, koskaan aikaisemmin en ole tällaiseen törmännyt vaikka olen ennenkin ollut parisuhteissa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi sanoa muuta kuin että kaikenlaisia ihmisiä sitä maailmaan mahtuu.

Ei ole se miehesikään kovin fiksu jos tuollaisen kaverin kanssa viitsii olla.

Huh huh!

Vierailija
2/27 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko 15-vuotiaita? Miehes kaveri on tosiaan mustis ja ihastunut suhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anders kirjoitti:

No ei voi sanoa muuta kuin että kaikenlaisia ihmisiä sitä maailmaan mahtuu.

Ei ole se miehesikään kovin fiksu jos tuollaisen kaverin kanssa viitsii olla.

Huh huh!

Olen sitä itsekin ihmetellyt, että miksi tuollaisen ihmisen kanssa heiluu, mutta syyksi on annettu " muut veljelliset syyt", eli ovat olleet toistensa tukena vaikeina aikoina ja käyneet yhdessä läpi kaikenlaista vuosien varrella.

Kaikissa meissä on huonot puolensa/heikkoutensa ja tavallaan ymmärrän, ettei mies halua katkaista välejä kaveriinsa vain koska tämä on sosiaalisesti "hieman" hakoteillä. En kuitenkaan tiedä kaikkea heidän historiastaan ja siitä kuinka vahva side heillä noin muuten on. Ap

Vierailija
4/27 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa aika juntilta. Ehkä sinun vain kannattaisi vältellä hänen seuraansa. Miehesi varmaan voi tavata kaveriaan ilman sinua.

Vierailija
5/27 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että meininki kuulostaa ihan teinien meiningiltä. 😄 Miesystävän kanssa ollaan 25-vuotiaita ja tuo kaveri on kolmikymppinen (vaikkei tosiaan uskoisi). Ap

Vierailija
6/27 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa enemmän, että on ap:lle mustis kaveristaan. Tai muuten vaan törppö ja juntti. Tuskin on ihastunut aloittajaan.

Vierailija
7/27 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se sun ukko kuuntelee tota sujuvasti? Aikamoinen vässy.

Vierailija
8/27 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa idiootilta.

Vierailija
9/27 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa aika juntilta. Ehkä sinun vain kannattaisi vältellä hänen seuraansa. Miehesi varmaan voi tavata kaveriaan ilman sinua.

On sääli, että tuo kaveri osaa kyllä olla tosi fiksuakin juttuseuraa kun sille päälle sattuu. Ollaan käyty syvällisiäkin keskusteluja ja olen saanut sen kuvan, että on melko epävarma sisimmässään.

Olen vähän pyrkinytkin välttelemään liiallista hengailua hänen kanssaan, mutta täysi välttely on mahdotonta. Meillä on tässä tiivis kaveriporukka ja jos lähdetään viettämään iltaa kavereiden kanssa, on siellä yleensä samat naamat paikalla ja tämä kaveri on yksi niistä. En voi kieltää häntä olemasta paikalla, mutta en myöskään halua itse jäädä pois kivasta tapahtumasta ja kavereiden kanssa vietetystä ajasta vain koska hän on siellä möläyttelemässä typeryyksiä. 🙄

Vierailija
10/27 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia olette vielä koko porukka. Palaa asiaan 20 vuoden kuluttua.

Vierailija
11/27 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen miestarina tälle torstaille sitten. 

Vierailija
12/27 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se sun ukko kuuntelee tota sujuvasti? Aikamoinen vässy.

Ei, puuttuu kyllä tilanteisiin jos sattuu huomaamaan. On sanonut useasti kaverilleen kun kommentointi on mennyt mauttomaksi ja tehnyt selväksi, että kehua minua saa mutta asiallisuuden rajoissa. Kuten aloitukseen kerroin, kun tulee tilanne että kaveri yrittää härnätä miestäni tuijottamaan muiden naisten takamuksia, sanoo mies suoraan että lopeta, ei kiinnosta. Jostain kumman syystä tälle luupäälle ei mene sana perille? Ap

Vierailija
13/27 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa miesporukoissa puhutaan naisten takapuolista, että sikäli.

Vierailija
14/27 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tapailin tuollaista miestä, joka oli äärettömän mustasukkainen kun kaverinsa oli päätynyt suhteeseen ja saanut vielä lapsen. Tämä mies myös laski vain aikaa siihen kun tämä ystävänsä ja tämän nainen eroavat, jotta saavat jatkaa poikamiesseikkailujaan. Kertoi minulle myös kuinka hänen vanhemmat luuli että on suhteessa tämän rakkaan ystävänsä kanssa, kun olivat tehneet niin paljon lomia yhdessä. Joillekin on näemmä vaikeaa ymmärtää että elämä muuttuu ja jotkut voivat olla onnellisia suhteessa, eivätkä kaipaa ikuista sinkkuelämää. Myöhemmin "erosin" tästä bestiksestään mustiksena olevasta miehestä.

Vierailija
15/27 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa enemmän, että on ap:lle mustis kaveristaan. Tai muuten vaan törppö ja juntti. Tuskin on ihastunut aloittajaan.

Uskon itsekin enemmän siihen, että on mustis miesystävästä. Mies on kuitenkin kertonut useamman kaverinsa myöntäneen olleensa kateellinen siitä millaisen naisen hän itselleen löysi ja saaneensa kommentteja "miten ja miksi juuri sinä hänet sait" tai "oot onnekas ja olen kateellinen". Tämä kyseinen kaveri on sanonut samaa. Kaveriporukassa on paljon sinkkumiehiä ja ymmärrän, että saattaa ärsyttää kun kaveri löytää jonkun ja vakiintuu eikä enää ravaa jätkien bileissä niin usein, mutta eikö tämä tyyli hoitaa asia ole hieman lapsellinen... Ap

Vierailija
16/27 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa miesporukoissa puhutaan naisten takapuolista, että sikäli.

Ehkä ainakin sun kaveriporukoissa. On kuitenkin eri asia kommentoida silloin, kun naisystäviä ei ole paikalla. Osoittaa vaan käytöstapojen puutteesta moinen käytös.

Vierailija
17/27 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tapailin tuollaista miestä, joka oli äärettömän mustasukkainen kun kaverinsa oli päätynyt suhteeseen ja saanut vielä lapsen. Tämä mies myös laski vain aikaa siihen kun tämä ystävänsä ja tämän nainen eroavat, jotta saavat jatkaa poikamiesseikkailujaan. Kertoi minulle myös kuinka hänen vanhemmat luuli että on suhteessa tämän rakkaan ystävänsä kanssa, kun olivat tehneet niin paljon lomia yhdessä. Joillekin on näemmä vaikeaa ymmärtää että elämä muuttuu ja jotkut voivat olla onnellisia suhteessa, eivätkä kaipaa ikuista sinkkuelämää. Myöhemmin "erosin" tästä bestiksestään mustiksena olevasta miehestä.

Minäkään en tajua sitä, miten jollekin kaverin onnellisuus voi olla niin raskas paikka. Useat miehen kavereista ovat ottaneet tämän hyvin, ovat tosi onnellisia meidän puolesta ja kehuvat aina kuinka hyvä tiimi ollaan ja miten meistä näkee kauas, kuinka hyvin sovitaan yhteen. Sitten on tämä yksi sankari ja pari hänen lisäkseen, joilta on saanut kuulla kateellista kuittailua siitä, että miehellä menee hyvin eikä enää elä sitä samaa poikamieselämää kuin ennen. Mies ei kuitenkaan ole hylännyt kavereitaan, näkevät edelleen usein joskaan eivät enää päivittäin kuten ennen oli tapana. Ap

Vierailija
18/27 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useat miehen kavereista ovat ottaneet tämän hyvin, ovat tosi onnellisia meidän puolesta ja kehuvat aina kuinka hyvä tiimi ollaan ja miten meistä näkee kauas, kuinka hyvin sovitaan yhteen.

Huono trolli. Kukaan mies ei kaveriporukassa puhu noin! Saattavat kyllä ajatella, mutta ilmaisu menee läpänheiton ja ystävällisen kuittailun kautta.

Eikä kukaan normaali myöskään kaveriporukalle sano, että ”me _näin vastarakastuneina_ haluamme olla kahdestaan jne”.

lol

Vierailija
19/27 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useat miehen kavereista ovat ottaneet tämän hyvin, ovat tosi onnellisia meidän puolesta ja kehuvat aina kuinka hyvä tiimi ollaan ja miten meistä näkee kauas, kuinka hyvin sovitaan yhteen.

Huono trolli. Kukaan mies ei kaveriporukassa puhu noin! Saattavat kyllä ajatella, mutta ilmaisu menee läpänheiton ja ystävällisen kuittailun kautta.

Eikä kukaan normaali myöskään kaveriporukalle sano, että ”me _näin vastarakastuneina_ haluamme olla kahdestaan jne”.

lol

Onhan sen oltava trollia, kun kuulee jotain sellaista mitä omassa elämässä ei tapahdu! Missä kohtaa muuten sanottiin, että nuo asiat on sanottu porukassa eikä vaikka miehen ja jonkun hänen kaverinsa kanssa kahden kesken?

Vierailija
20/27 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en tajua sitä, miten jollekin kaverin onnellisuus voi olla niin raskas paikka. Useat miehen kavereista ovat ottaneet tämän hyvin, ovat tosi onnellisia meidän puolesta ja kehuvat aina kuinka hyvä tiimi ollaan ja miten meistä näkee kauas, kuinka hyvin sovitaan yhteen. Sitten on tämä yksi sankari ja pari hänen lisäkseen, joilta on saanut kuulla kateellista kuittailua siitä, että miehellä menee hyvin eikä enää elä sitä samaa poikamieselämää kuin ennen. Mies ei kuitenkaan ole hylännyt kavereitaan, näkevät edelleen usein joskaan eivät enää päivittäin kuten ennen oli tapana. Ap

Tuo taitaa nykyään olla pelinhenki. Toisaalta osan on vaikea löytää suhdetta ja osa ei edes sitä halua ja sitten on ne jotka saavat suhteen ja sitten kaverit jakautuu joko pariskuntaa tsemppaaviin tai sitten juuri näihin mustiksiin ja osa vaan häviää kuvioista. Miehesi on selkeästi tehnyt valinnan. Tää mun "ex" ei tosiaan oikein usko parisuhteisiin ja pärjää taloudellisesti hyvin ja heidän kaveripiirissään on yleistä sitten vaikka ostaa seuraa, tuohan ei ollut mulle ok, joten jätin miehen, toki jos oltaisiin oltu yhdessä pidempään niin pettämiseen se jossain vaiheessa olisi kaatunut kuitenkin, mutta kun tapasin exäni kanssa tätä lapsen saanutta miestä, niin tää lapsen saanut koki jopa vaivaannuttavaksi ja hämmentäväksi kaverinsa menneiden fiilistelyt ja vanhat sinkkuaikojen lempinimet, joilla tää mun exä kutsui kaveriaan. Nää miehet oli 40-vuotiaita, että jotkut tosiaan haluavat elää siinä sinkkumenossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä