Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Malttinsa menettäminen ja kasvojen menetys kun ongelmana on olematon tunteiden sietokyky

erakko-elli
27.05.2021 |

Ok. Ap huhuilee täällä kaltaisiaan. Tunteiden hallinta käy välillä työstä. Jossain vaiheessa en enää pysty olemaan räjähtämättä enkä osaa aikuisella tavalla hillitä itseäni. Ja kun suutun niin en osaa lopettaa ajoissa. Yritän välttää ihmisiä keiden kanssa kemiat ei kohtaa. Yritän olla hyväntuulinen ja oikeiden ihmisten seurassa se ei ole edes vaikeaa. Mieluummin olen seurassa hiljaa koska porukassa on aina joku kuka huomaa luonteenheikkouden ja alkaa härnätä.
Jälkeenpäin tunteenpurkauksen jälkeen tulee suunnaton häpeä, ja alan välttelemään kanssakäymistä ihmisten kanssa. Vika on minussa, ja huomaan etten osaa olla vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa.
En itsekään ole pyhimys, mutta selän takana puhuminen ja valehteleminen on asioita missä sietokyky on välillä lujilla. Välillä tuntuu että olen ihmisenä liian erilainen, koska suhtaudun liian tunteellisesti tiettyihin asioihin. Lapsenomaisesti haluan uskoa että jokaisessa ihmisessä on jotain hyvää, ja siksi olen muiden osalta tullut myös hyväksikäytetyksi.
En vain osaa elää tätä elämää niinkuin valtaosan mielestä pitäisi. Omassa kotonani saan olla oma itseni, eikä arvosteljoiden ääni kuulu tänne.
Toivottavasti joku sai tästä aivopierusta selvää.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista. Tsemppaamiset oli kivoja, ihan oikeasti piristivät päivää. Kasvun tiellä tässä kuljen ja vahvistun. Koskaanhan sitä ei ole liian "vanha" oppimaan uutta, jos ei muuttumaan niin muuttamaan ajattelutapaansa.  

Vierailija
22/28 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos avauksestasi. Mä olen myös tälläinen ja tosiaan esim. Exäni ja hänen nykyinen puolisonsa kokee että olen ailahtelevainen ja oikukas, kun oikeasti mulla heidän lapsen kasvatusmetodeistaan ja asioiden jatkuvasta säätämisestä räjähtää. Ei ole helppoa. Käytiinkin juuri tekemässä tapaamissopimus, että voin elää rauhassa niin ettei heidän jatkuva säätäminen ja varsinkin exän nykyisen puolison päteminen ja yhteydenotot pääse enää ihoni alle. Mäkin olen kiltti siihen saakka, kunnes mitta tulee totaalisen täyteen aikuisia ihmisiä jotka säätää ja vääntää, ilman huolta huomisesta ja olettaen että joustan kaikkien heidän oikkujensa edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä asioita saisi opettaa jo ihan päiväkodissa ja koulussa.

Vierailija
24/28 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunausta!

Vierailija
25/28 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon niitä hiuksia kerääntyykään siivottavaksi kolon lattialle, ja voi sitten korttelissa huutaa nimetyn miehen nimeä pimeässä ja varoa ettei taas juostessa mene nurin?

Vierailija
26/28 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyssä kulttuurissa kasvojen menetys on arka paikka, vähän kuin pitkän sekoilun jälkeen ero.

mutta kuivahtaako kynel?

Vierailija
27/28 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni vähän triggeröi, kun monet helposti loukkaantuvat tuntuvat usein perustelevan tätä omalla herkkyydellään. Tottakai varmasti ovat herkkiäkin, ei poissulje sitä. Mutta herkkänahkaisuus ja herkkyys ei ole kuitenkaan sama asia.

Herkkä ihminen voi olla sinut itsensä kanssa, vahva itsetuntoinen ja liikuttua kaltoinkohtelusta, mutta silti osata olla ottamatta asioita itseensä. Toki jokaisella meistä on varmasti välillä sellaisia kausia, kun tuntuu, että monet kommentit menevät enemmän ihon alle, jos vaikka elämässä on muutenkin hankaluuksia, niin on ikään kuin enemmän vereslihalla jatkuvasti.  Jos ottaa jatkuvasti asiat liian henkilökohtaisesti, tämä liittyy enemmän huonoon itsetuntoon kuin herkkyyteen. Ja edelleenkään en tarkoita, etteikö herkkänahkainen olisi silti herkkä. Mutta puolustelemalla asioita omalla herkkyydellä, sysää vastuun muille. 

Vierailija
28/28 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään yksityispuolelle tuntipalkka on 10,88 e.

Joku yhteinen sopimus noissa palkoissa kun koulutuksesta ja työkokemuksesta ei tule lisiä.

Kuukausipalkka 1750 e ja netto 1450 e kk.

Ei jatkoon. Surkea työ, surkea palkka.