Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9v tyttäreni tykkää mekoista mutta koulussa kuulemma nauretaan jos hänellä on mekko!

Vierailija
27.05.2021 |

Tilasin tytölle nyt HenkkaMaukalta Pipsa Possu mekon ja sanoin että pääsee käyttämään sitä, kun koulu loppuu kesälomaksi. Mikä ihmeen mekkofobia koulun aloittaviin tyttöihin iskee? :O Surullista

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohis, mutta tätä lukiessa huomasin, etten muista kenenkään käyttäneen hameita tai mekkoja omina kouluaikoinani 90-luvulla, muuten kuin joulu- tai kevätjuhlissa.

Vierailija
22/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen ja nauraminen on toki ikävää, mutta 9 v ja Pipsa Possu? Onko tässä nyt kysymys ihan oikeasti vain mekosta. 

No joo, tyttö on kyllä muutenkin tosi ”lapsellinen”. Tarkoitan siis, että tykkää asioista, joista oma ikäryhmänsä ei ne tykkää, koska tykkäävät jo vanhempien tyttöjen jutuista. Olen kyllä myös tarkoituksellisesti kannustanut tyttöä katsomaan pienille lapsille suunnattuja ohjelmia ja käyttämään tällaisia vaatteita, jotta hän säilyisi söpönä äidin tyttönä hieman pitempään.

Ap

Toivottavasti sä olet trolli. Kyseessä ei siis ole lapsen oma toive vaan äidin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut mekkotyttö ja olen yhä edelleen lähes kolmekymppisenä. Havaintojen mukaan tuo mekkofobia ja mekkoja käyttävien pilkkaus kumpuaa aikuisten asenteista.

Eräs lapsuudenkaverini äiti aina naureskellen ja ivalliseen sävyyn totesi, että minä olen sellainen prinsessa ja hienohelma yms. Tuo oli potaskaa ja perustui siihen, että pukeuduin tyttömäisesti. Oikeasti olin aikamoinen rämäpää, tykkäsin leikkiä metsässä, urheilla, tehdä poikien "juttujakin", vaikka pukeuduin koulussa mekkoon. Enkä nirppanokkaillut tai käyttäytynyt kuin prinsessa. Ja mitä sitten, vaikka olisinkin ollut rauhallinen ja tyttömäinen, ns. hienohelma, mikä synti se on?

Vierailija
24/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa maissa ei varmasti katsota kieroon tyttöä joka pukeutuu mekkoon.

Vierailija
25/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen ja nauraminen on toki ikävää, mutta 9 v ja Pipsa Possu? Onko tässä nyt kysymys ihan oikeasti vain mekosta. 

No joo, tyttö on kyllä muutenkin tosi ”lapsellinen”. Tarkoitan siis, että tykkää asioista, joista oma ikäryhmänsä ei ne tykkää, koska tykkäävät jo vanhempien tyttöjen jutuista. Olen kyllä myös tarkoituksellisesti kannustanut tyttöä katsomaan pienille lapsille suunnattuja ohjelmia ja käyttämään tällaisia vaatteita, jotta hän säilyisi äidin tyttönä hieman pitempään.

Ap

Kyllähän lapsi itse haluaa toimia kuten tekee. Minä vain ohjaan hänen toimiaan, jotta hän pysyisi äidin tyttönä.

Ap

Vierailija
26/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä jännä. Nykyään on ok ja hienoa, että poika käyttää "tyttömäisiä" vaatteita ja tekee perinteisesti tyttöjen jutuiksi miellettyjä asioita, mutta tyttö ei saa tykätä prinsessaleikeistä ja mekoista.

Tämä! Tyttöjen äitinä harmittaa tämä asenne suuresti. Jopa muskarissa saa kommenttia toisilta äideiltä jos tytöllä on vaaleanpunainen mekko päällä. Kyseessä kolmevuotiaiden ryhmä joten lapset eivät kiinnitä huomiota toisten vaatteisiin mutta äidit tosiaan kyllä.

Poikatytöt selvästi ”parempia”, reippaampia ym.?

Vierailija
27/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on äärimmäisen tärkeää olla oma itsensä, näyttää kuinka omalaatuinen ja erityinen on. Mutta se pitää tehdä täsmälleen samalla tavalla kuin kaikki muut ettei tule syrjityksi. 

Vierailija
28/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, tyttö on kyllä muutenkin tosi ”lapsellinen”. Tarkoitan siis, että tykkää asioista, joista oma ikäryhmänsä ei ne tykkää, koska tykkäävät jo vanhempien tyttöjen jutuista. Olen kyllä myös tarkoituksellisesti kannustanut tyttöä katsomaan pienille lapsille suunnattuja ohjelmia ja käyttämään tällaisia vaatteita, jotta hän säilyisi äidin tyttönä hieman pitempään.

Ap

Kyllähän lapsi itse haluaa toimia kuten tekee. Minä vain ohjaan hänen toimiaan, jotta hän pysyisi äidin tyttönä.

Ap

Sinä olet karmiva. 

Vierailija
29/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko on epäkäytännöllinen koulussa. Niitä voi käyttää kotona.

Vierailija
30/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipsa Possuhan on cool!

Minäkin haluaisin sellaisen mekon.

N45

Vierailija
31/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä jännä. Nykyään on ok ja hienoa, että poika käyttää "tyttömäisiä" vaatteita ja tekee perinteisesti tyttöjen jutuiksi miellettyjä asioita, mutta tyttö ei saa tykätä prinsessaleikeistä ja mekoista.

Tämä! Tyttöjen äitinä harmittaa tämä asenne suuresti. Jopa muskarissa saa kommenttia toisilta äideiltä jos tytöllä on vaaleanpunainen mekko päällä. Kyseessä kolmevuotiaiden ryhmä joten lapset eivät kiinnitä huomiota toisten vaatteisiin mutta äidit tosiaan kyllä.

Millainen äiti pukee lastaan kuin nukkea?

Vierailija
32/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä! Peppa pig on ihqu!

Vierailija
33/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

RÖH RÖH.

Vierailija
34/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No provohan koko aloitus vain onkin.

Pipsa Possu ei ole 9 vuotiaiden tyttöjen yleinen suosikki.

Vierailija
35/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisia miehiä palvotaan urheina ja säteilevinä jos haluavat mekkoilla, mutta pikkutytöt eivät saa pukeutua pikkutytöille tarkoitettuihin vaatteisiin? Kuka nämä säännöt oikein päättää?

Ja miksi äidit täällä kilvan neuvovat toisiaan että pue tyttösi poikien vaatteisiin, muuten sitä saa kiusata? En tajua.

Vierailija
36/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen äiti pukee lastaan kuin nukkea?

Tirsk, just sun laisia äitejä haittaa muiden lasten vaatteet.

Vierailija
37/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse tuskin on mekoista, vaan PIPSA POSSUSTA.

Pipsa Possu on taaperoiden juttu, joten liittyy varmasti siihen. Toki ei saa silti nauraa toisen vaatteille.

Sä vaan nyt virheellisesti puhut mekosta vaikka kyse on Pipsa Possu-vaatteista.

Vierailija
38/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisia miehiä palvotaan urheina ja säteilevinä jos haluavat mekkoilla, mutta pikkutytöt eivät saa pukeutua pikkutytöille tarkoitettuihin vaatteisiin? Kuka nämä säännöt oikein päättää?

Ja miksi äidit täällä kilvan neuvovat toisiaan että pue tyttösi poikien vaatteisiin, muuten sitä saa kiusata? En tajua.

Saahan pukeutua?

Mitään mekkofobiaa en ole havainnut, tuon ikäluokan tytön äitinä.

Vierailija
39/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muissa maissa ei varmasti katsota kieroon tyttöä joka pukeutuu mekkoon.

Ei katsota Suomessakaan. Ihme hysterisointia ketju täynnä.

Vierailija
40/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä surullista, että heti alaluokilta lähtien pitää alkaa pukeutua kuin teini :( oma 6v tyttäreni rakastaa mekkoja, käyttää aina vaan niitä. Jotenkin surettaa ajatus, ettei hän enää vuoden-parin päästä voikaan ehkä käyttää mekkoja. No, turha harmitella etukäteen, voihan se olla ettei hän välitä muiden mielipiteistä, tai voihan se olla että hän kyllästyy mekkoihin ihan itse.

Mutta miksi noita pipsa possu-mekkoja tehdään vielä 140cm koossa, jos sen kokoiset ei saisi niitä käyttää? Toivoisin ainakin, että aikuiset antavat lasten olla lapsia, eivätkä naureskele jos lapsi tykkää pipsa possusta tms vähän isompanakin. Ja opettaisivat myös lapsilleen, ettei toisten vaatteille saa naureskella...

Oma tyttöni käytti vielä vuosi sitten eskarissa lähes pelkästään mekkoja. Ensimmäisen kouluvuoden aikana mekot ja hameet on vaihdettu legginseihin ja sortseihin. Pari mekkoa kelpuutti vielä kesäksi, mutta nekään ei ole sellaisia ”pienten mekkoja”. Samalla moni muukin juttu on muuttunut ”isojen jutuksi”, vaikka samalla on vielä niin pieni ja onneksi vielä katsoo Ryhmä Hauta ja Pipsa Possua. Tosin salaa kotona silloin, kun ei ole kavereita kylässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi