Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9v tyttäreni tykkää mekoista mutta koulussa kuulemma nauretaan jos hänellä on mekko!

Vierailija
27.05.2021 |

Tilasin tytölle nyt HenkkaMaukalta Pipsa Possu mekon ja sanoin että pääsee käyttämään sitä, kun koulu loppuu kesälomaksi. Mikä ihmeen mekkofobia koulun aloittaviin tyttöihin iskee? :O Surullista

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä jo tokaluokkaisten mielestä addun verkkarit/legginsit on ainoa oikea vaate eikä ainakaan mitään Pipsa Possun kuvia!  Toki tyttäresi saa tykätä Pipsasta, mutta kouluun ei kannata tuollaista vaatetta laittaa. Ettei kiusata.

Vierailija
2/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin peruskoulussa myös tämän "mekkofobian" läpi. Jotenkin aloin hakemaan omaa tyyliäni ja identiteettiäni ja olin läpi peruskoulun tosi "poikatyttö". Olen vieläkin 20-vuotiaana ja pidän tummista ja väljistä vaatteista, mutta tykkään pitää väillä mekkoakin. Sinäänsä en kyllä näe mitään pahaa siinä, että tyttö ei käytä mekkoja. Voihan päättäjäisiin pistää siistit housut ja paidankin. Ja onkohan syy, miksi tätä mekkoa ei suostu laittamaan ne pipsa possun kuvat? Lapsi on kuitenkin jo 9.v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen ja nauraminen on toki ikävää, mutta 9 v ja Pipsa Possu? Onko tässä nyt kysymys ihan oikeasti vain mekosta. 

Vierailija
4/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä jo tokaluokkaisten mielestä addun verkkarit/legginsit on ainoa oikea vaate eikä ainakaan mitään Pipsa Possun kuvia!  Toki tyttäresi saa tykätä Pipsasta, mutta kouluun ei kannata tuollaista vaatetta laittaa. Ettei kiusata.

Pistä korvat höröllesi, elleivät sitä vielä ole. Lapselle pitää voida laittaa sellaiset vaatteet, joista lapsi itse pitää, sen ei pidä olla hyväkkäiden kiusaamiskohde, auta armias, jos lastani kiusataan vaatteiden vuoksi, silloin on rehtorille asiaa, tasan niin monta kertaa, että hän saa asiat järjestykseen. Sinulla on jo kiusaamiseen viittaava näkökanta, koska kerroit juuri tämän kuosin aiheuttavan kiusaamista, eli onko omaa kokemusta?

Vierailija
5/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen ja nauraminen on toki ikävää, mutta 9 v ja Pipsa Possu? Onko tässä nyt kysymys ihan oikeasti vain mekosta. 

Nii-in? Mun 8v tykkää Ryhmä Hausta, ongelma on..?

Vierailija
6/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii-in? Mun 8v tykkää Ryhmä Hausta, ongelma on..?

Onko? Ap sanoi, että ongelma on mekko, sitten hän puhui Pipsa possu mekosta. Minun puolesta sinäkin saat käyttää ryhmä hauta tai pipsa possua, mutta kysymys on edelleen sama - onko ongelma lapsellinen aihe vai mekko?

Kummassakaan tapauksessa kiusaaminen ei ole ok, mutta siitä huolimatta aloitus on vähän arveluttava. 

Vierailija
7/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä jännä. Nykyään on ok ja hienoa, että poika käyttää "tyttömäisiä" vaatteita ja tekee perinteisesti tyttöjen jutuiksi miellettyjä asioita, mutta tyttö ei saa tykätä prinsessaleikeistä ja mekoista.

Vierailija
8/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen mekko 9v. mielestä.. ei katso Pipsa possua muuta kuin päiväkoti-ikäiset.

Vierailija
9/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän oppitunteja. Nyt pitää valita haluaako miellyttää muita vai mennä oman mielen mukaan ja antaa muiden haukkua.

Vierailija
10/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on tyhmää, mutta tuon ikäisellä tarkkaa, että kaikilla samat vaatteet ja sama tyyli kuin muillakin.. ei hyväksytä erilaisuutta... ainakaan joka koulussa ja luokalla. Mun lapsen luokkalaiset ihan fiksuja ja suvaitsevaisia.

Vierailija
11/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä surullista, että heti alaluokilta lähtien pitää alkaa pukeutua kuin teini :( oma 6v tyttäreni rakastaa mekkoja, käyttää aina vaan niitä. Jotenkin surettaa ajatus, ettei hän enää vuoden-parin päästä voikaan ehkä käyttää mekkoja. No, turha harmitella etukäteen, voihan se olla ettei hän välitä muiden mielipiteistä, tai voihan se olla että hän kyllästyy mekkoihin ihan itse.

Mutta miksi noita pipsa possu-mekkoja tehdään vielä 140cm koossa, jos sen kokoiset ei saisi niitä käyttää? Toivoisin ainakin, että aikuiset antavat lasten olla lapsia, eivätkä naureskele jos lapsi tykkää pipsa possusta tms vähän isompanakin. Ja opettaisivat myös lapsilleen, ettei toisten vaatteille saa naureskella...

Vierailija
12/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla sellainen kuin on.. jos tykkää mekoista niin sitten käyttää niitä... Itse kyllä mukauduin aina kiusaajien tahtoon.

Vierailija
13/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis trollin mielikuvitustytär

Vierailija
14/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä jännä. Nykyään on ok ja hienoa, että poika käyttää "tyttömäisiä" vaatteita ja tekee perinteisesti tyttöjen jutuiksi miellettyjä asioita, mutta tyttö ei saa tykätä prinsessaleikeistä ja mekoista.

Kyllä prinsessavaatteisiin pukeutuvaa poikaa katsotaan kieroon ja pahasti. "Tyttömäiset" jutut ei nykyään sovi kummallekaan sukupuolelle. Korkeintaan pinkki paita tai asuste tai vähän kimalletta jossain on ok.

Vierailija
15/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, tyttö on kyllä muutenkin tosi ”lapsellinen”. Tarkoitan siis, että tykkää asioista, joista oma ikäryhmänsä ei ne tykkää, koska tykkäävät jo vanhempien tyttöjen jutuista. Olen kyllä myös tarkoituksellisesti kannustanut tyttöä katsomaan pienille lapsille suunnattuja ohjelmia ja käyttämään tällaisia vaatteita, jotta hän säilyisi söpönä äidin tyttönä hieman pitempään.

Ap

Vierailija
16/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, tyttö on kyllä muutenkin tosi ”lapsellinen”. Tarkoitan siis, että tykkää asioista, joista oma ikäryhmänsä ei ne tykkää, koska tykkäävät jo vanhempien tyttöjen jutuista. Olen kyllä myös tarkoituksellisesti kannustanut tyttöä katsomaan pienille lapsille suunnattuja ohjelmia ja käyttämään tällaisia vaatteita, jotta hän säilyisi söpönä äidin tyttönä hieman pitempään.

Ap

Mikä homma? Kirjoitteletko jostain kaveristasi ja tämän lapsesta? Miten noin paljon sua koskettaa?

Vierailija
17/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä surullista, että heti alaluokilta lähtien pitää alkaa pukeutua kuin teini :( oma 6v tyttäreni rakastaa mekkoja, käyttää aina vaan niitä. Jotenkin surettaa ajatus, ettei hän enää vuoden-parin päästä voikaan ehkä käyttää mekkoja. No, turha harmitella etukäteen, voihan se olla ettei hän välitä muiden mielipiteistä, tai voihan se olla että hän kyllästyy mekkoihin ihan itse.

Mutta miksi noita pipsa possu-mekkoja tehdään vielä 140cm koossa, jos sen kokoiset ei saisi niitä käyttää? Toivoisin ainakin, että aikuiset antavat lasten olla lapsia, eivätkä naureskele jos lapsi tykkää pipsa possusta tms vähän isompanakin. Ja opettaisivat myös lapsilleen, ettei toisten vaatteille saa naureskella...

Siksi, että tarhaikäisiäkin on nykyään yllättävän pitkiä.

Totta kai SAA käyttää mitä vsin. Saa lyödä päätään betoniseinäänkin, jos haluaa. Mutta sitten ei kannata kitistä somessa, että on se ihme, kun otsassa on kuhmu.

Yhdeksänvuotiaat eli kolmasluokkalaiset katsovat olevansa aika isoja jo. Monet eivät kehtaa enää leikkiä nukeilla julkisesti ja muutenkin ovat siirtymässä esiteinivaiheeseen. Vähän julmaa ja hoopoahan tuo on, mutta se on sellaista roolien kokeilua, joka seKIN kuuluu lapsuuteen ja kasvamiseen.

En sano, että on OIKEIN mollata kenenkään pipsapossumekkoja. Ei ole, jokaisen lapsen pitäisi voida kulkea ihan sellaisissa vaatteissa ja näyttää siltä, miltä haluaa.

Mutta pointti oli, että ap:n tyttären vaatteissa ongelma ei taida olla mekon käyttö, vaan pienempien lapsien kuvioiden suosiminen. Voisi siis kokeilla jonkin muun laista mekkoa ja se olisi todennäköisesti ihan ok. Täällä on paljon muutakin kuin tarhaikäisten malleja.

https://www2.hm.com/fi_fi/lapset/osta-tuotteen-mukaan/vaatteet/mekot.ht…

Vierailija
18/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäväähän tuo on, tosin eikö Pipsa Possu ole jo vähän lapsellinen. Meidän 3v on sitä mieltä että on vauvoille. Ostakaan vaikka Pipsapossu yökkäriä tms tai se mekko kotimekoksi. Kouluun vähän isommille tarkoitettu mekko. Ei nyt ole lapsenkaan etu että laitetaan kouluun kiusattavaksi (vaikkei kiusaaminen ole ok).

Vierailija
19/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tasan ole ok. Woke- kulttuuri ei ole vallalla kouluilssa, jossa homottelu on edelleen kiusaamisen tyypillisin muoto ja se tarkoittaa myös naismaisia poikia. 

Vierailija
20/51 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäväähän tuo on, tosin eikö Pipsa Possu ole jo vähän lapsellinen. Meidän 3v on sitä mieltä että on vauvoille. Ostakaan vaikka Pipsapossu yökkäriä tms tai se mekko kotimekoksi. Kouluun vähän isommille tarkoitettu mekko. Ei nyt ole lapsenkaan etu että laitetaan kouluun kiusattavaksi (vaikkei kiusaaminen ole ok).

Vaikka itse epäilinikin ongelmaksi teemaa, en mekko, niin en nyt oikeastaan usko, että tässä kaivataa 3 v mielipidettä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän