Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18v tytär ei tee mitään elämällään

Vierailija
27.05.2021 |

Minulla alkaa loppua voimat 18-vuotiaan tyttäreni kanssa. Heitti koulun kesken viime vuonna, aloitti uuden alan ja keskeytti senkin melko pian. Sen jälkeen ei ole lähtenyt mitään uutta alaa opiskelemaan vaan makaa kotona.
Hän nukkuu suurimman osan päivästä ja on lihonut varmasti jo kymmenen kiloa. Ei jaksa pitää huolta itsestään muutenkaan, haisee jo pahalle kun ei muista ikinä pestä itseään saippualla suihkussa. Käy öisin jääkaapilla ja päivät syö nuudeleita ja pullaa ja katsoo telkkaria sängyssään.
Ulkoinen olemus on hälyttävä, mutta sitäkin enemmän olen huolissani hänen mielenterveydestään. Hän käy nuorisopsykiatrian polilla kerran viikossa juttelemassa ja käyttää masennuslääkkeitä, mutta liikettä ei ala tapahtua.
Hän ei tee oikeastaan mitään eikä poistu kotoa kuin satunnaisesti lenkille.
En ole raaskinut häätää pois kotoa häntä, kun tuskin pärjäisi itsekseen. Jollekin alalle hänen pitäisi kyllä hakea opiskelemaan ja siitä puhuvat paljon terapiassa, mutta kun mikään ei tunnu omalta eikä kiinnosta. Olen kyllä sitä mieltä, että vaikkei kiinnostaisi, joku ammatti on oltava. Hänellä ei ole myöskään kesätöitä vaikka patistelin hakemaan, eikä mitään töitä hänen taustallaan tietenkään edes saa, kun ei opiskele eikä ole eläessään töitä tehnyt.
Olo on todella voimaton enkä enää tiedä, mitä tehdä. Apua kaipaisin.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on tosijuttu, niin ensiksi lopeta se painostaminen, että nyt pitää, nyt täytyy. Ilmiselvästi tyttö pitää saada ensin paremmin voivaksi. Voisitko tehdä teille yhteisen ilta-aterian? Olet nähtävästi töissä. Tee ruokaa, josta tulee hyvä olo: kanaa, kasviksia, hedelmiä, salaatteja jne. Minä tekisin kyllä myös aamiaisen ja kantaisin varmaan sänkyyn: vastapuristettua appelsiinimehua, kanamunia, pekonia, marjoja, kokojyvää.

Voisitteko tehdä pienen yhteisen viikonloppuretken?

Musta kuulostaa siltä, että tyttö tarvitsee tukea ja rakkautta. Hän on masentunut. Nyt pitää edetä pienin askelin. Kun suihku alkaa olla ylivoimainen homma, niin tulevaisuuden miettiminen on jo sitten tiiliseinä tai vuori.

Onko muita läheisiä?

Älä pakota, älä tuputa ajatuksiasi. Pidä kommunikointiväylä auki, mutta ole se kuuntelija. Jos kysytään, niin vastaa. Ehdota, mutta älä tuputa.

Vierailija
42/42 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli lähipiirissä on kunnollisia naimattomia ~30v miehiä niin voisit yrittää pimpata tyttöä trad vaimoksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän