Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meidän lasten päiväkotirumba pian ohi! Tätä muuten juhlitaan!

Vierailija
27.05.2021 |

Jep, tietäjät tietää ne aamut kun väsynyt lapsi kiukuttelee, ei suostu syömään, kaataa maidot pöytään, ei suostu pukemaan kuravaatteita, vaikka päiväkotiin ne on pakko laittaa, välillä lapsi sanoo heti aamusta, ettei halua päiväkotiin ja aloittaa raivoamisen suoraan sängystä..

Ja entäs ne ei niin ammattimaiset päiväkodin tädit? Niitä ei ainakaan tule ikävä.

Todellakin syksyn alussa me juhlitaan tätä mun miehen kanssa.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tiedän tunteen. Ne kiireiset aamut, kun kaikki oma energia meni just noihin edellä mainittuihin ja sitten vaan robottimaisesti hymyillen töihin.

Vierailija
2/80 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs uskot, että tilanne muuttuu lapsen aloittaessa koulun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitähän ei saa ääneen sanoa, mutta lapsien päiväkodit kun oli käyty, niin vierähti aika iso ”vastuu” pois elämästä. Kuinka nautinnollista olikaan, kun sai itse nauttia aamukahvin rauhassa, kun lapset olivat jo lähteneet kouluun ja itse oli herännyt uuteen päivään vasta klo. 9.00, hiljainen talo - vain kissan kehräys kuului 😂

Vierailija
4/80 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, mä en tee enää ikinä lasta tilanteeseen, jossa joudun viemään sitä päiväkotiin.

En tiedä mitään niin rasittavaa kuin päiväkotiralli, jonka minä jouduin vieläpä yksin hoitamaan (tutuilla päiväkotilasten vanhemmilla yleensä esim. niin, että isä vie ja äiti hakee, mikä on tietysti rennompaa vanhemmille).

Vierailija
5/80 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitähän ei saa ääneen sanoa, mutta lapsien päiväkodit kun oli käyty, niin vierähti aika iso ”vastuu” pois elämästä. Kuinka nautinnollista olikaan, kun sai itse nauttia aamukahvin rauhassa, kun lapset olivat jo lähteneet kouluun ja itse oli herännyt uuteen päivään vasta klo. 9.00, hiljainen talo - vain kissan kehräys kuului 😂

Joo arjesta tuli kyllä heti rennompaa, kun lapsesta tuli koululainen.

Vierailija
6/80 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs uskot, että tilanne muuttuu lapsen aloittaessa koulun?

Asumme koulun vieressä, minun ei tarvitse kuljettaa lapsia kouluun. Ekaluokkalainen tekee myös itse aamupalansa, kun on ensin tottunut kouluarkeen. Koulussa ei käytetä kuravaatteita, joten ei tarvitse siitäkään enää tapella. Hän osaa herätä myös itse herätyskelloon. Minun ei tarvitse vaihtaa joka aamu inhottavien hoitajien kanssa lapsen kuulumisia, opettajankin nään todennäköisesti vain 1-2 kertaa vuodessa.

Ja hei, vuorotyössä se hyvä puoli että saan nukkua itse vaikka klo. 12.00 asti, jos haluan... minun ei tarvitse itse herätä ketään kuskaamaan päiväkotiin enää..

Vierailija
7/80 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuotta äitiyttä takana ja tunnistan tämän ilon aiheen täysin 😅 Meilläkin tapahtuu tämä sama muutos syksyllä. Let’s partyyyyy!

Vierailija
8/80 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan sitten sitä iltatähteä pukkaamaan 😂 Ja sama ralli aluss!

Vierailija
9/80 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan sitten sitä iltatähteä pukkaamaan 😂 Ja sama ralli aluss!

Painajainen, ei enää!!!!

Vierailija
10/80 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkoti ja päiväkodin aamupala pelastaa monen töissä käyvän perheen aamun. En oikein ymmärrä mitä vastuuta kannoit päiväkodista ollessasi kotona? Ja nyt sitä ei ole, kun lapset ovat koulussa? Nukut lasten herätessä kouluun?

Vierailija
11/80 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiaika oli kaikkein helpoin vaihe.

Vierailija
12/80 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! 5.6. jälkeen minä olen hommani hoitanut! Sitäkin muuten juhlitaan!

Vierailija
13/80 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin *todella* omituinen koko ajatus äidistä, joka jää vain nukkumaan 6–7-vuotiaan herätessä yksin valmistautumaan kouluun… 😶 Eritoten se, että luulee saavansa nukkua rauhassa 😂

Vierailija
14/80 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppuu jo peruskoulurumba. Kuopus päättä 9. luokan.

Vierailija
15/80 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi ollyt vuoden päiväkodissa. Aloitti 3-v, kun menin töihin hoitovapaan jälkeen. Ei mitään ongelmaa minulla. Tietenkin vain yksi lapsi ja kohtalaisen helppo tapaus. Mikä rumba?

Vierailija
16/80 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä loppuu jo peruskoulurumba. Kuopus päättä 9. luokan.

Mitä rumbaa peruskoulu on aiheuttanut?

Minua hirvittää kun lapsi kasvaa, ja tähän mennessä parhaita vaiheita on ollut alle 1-vuotias eli vauvavuosi (niin ihanaa, rentoa ja seesteistä aikataulutonta eli STRESSITÖNTÄ elämää + vielä imetyksen tuomat tasaiset oksitosiinihöyryt niin ah) sekä 7-vuotiaasta ylöspäin pikkukoululaisena, nyt siis 10v.

2-5v eli ns. päiväkoti-ikää/vaihetta en ole ikinä kaipaillut :D

Vierailija
17/80 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, minäkin 46v valkoinen heteromies hoidan vieläkin joka aamu 8v lapsen kouluun ja tätä ennen hoidin aina päiväkotiin. Kyllä se on mukavaa hommaa, sanon minä! Mammat ei vaan osaa, kyllä miehet hoitaa nämäkin jutut vaan paremmin ja rennommin. Terveisin 46v valkoinen heteromies jumalan armosta

Vierailija
18/80 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, minäkin 46v valkoinen heteromies hoidan vieläkin joka aamu 8v lapsen kouluun ja tätä ennen hoidin aina päiväkotiin. Kyllä se on mukavaa hommaa, sanon minä! Mammat ei vaan osaa, kyllä miehet hoitaa nämäkin jutut vaan paremmin ja rennommin. Terveisin 46v valkoinen heteromies jumalan armosta

Tietysti osaan, vaan en halua eli se on vastenmielistä :D

Vierailija
19/80 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, veitkö lapset päiväkotiin, kun olit itse kotona?

Vierailija
20/80 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Vaimosi herätti, pesetti kiljuvan lapsen, teki aamupalat, pesi ja etsi vaatteet ja sukat ja hoki ja huusi, että pue, tai puetti väkisin, laittoi varavaatteet ja kaikki allekirjoitetut laput reppuun, eväätkin, ohjeisti sinua mitä piti muistaa kysyä ja sanoa päiväkodissa. Joo. Eikä itse ehtinyt käydä suihkussa, meikata, laittoi viimeviikkoiset hikiset vaatteet, lähti syömättä ja eväittä töihin, bad hair day, keittiön siivos odottaa kottiin tullessa, myöhästyi töistä sai moitteet, ei ehtinyt tehdä kaikkea mitä piti.

Peukut sulle: sulla on kivaa, osaat tehdä elämästä kepeää, iloista ja helppoa. Onnittelut.