Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka saada entinen avopuoliso takaisin? En halua ketään muuta.

Vierailija
26.05.2021 |

Eli turha sanella ja kannustaa etsimään uutta. Olen tapaillut vuoden eron aikana muita ja kukaan ei sytytä. Entinen naiseni oli kaikkea sitä mitä haluan vaimoltani. Sydämellinen ja positiivinen, itsenäinen ja rakastava ja hauska. Lista jatkuu. Jätin hänet vuosi sitten, koska hän oli masentunut ja oli ollut jo viidettä vuotta. Nyt hänen elämässään näyttää menevän hyvin, olemme siis yhteydessä edelleen.

Miten lähestyn takaisinpaluun merkeissä??

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätit hänet, koska hän oli masentunut??? Jos hänellä menee nyt hyvin, niin sun kannattaa pysyä hänestä kaukana.

Vierailija
42/88 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos te olette hyvissä väleissä niin pyydät ulos ja kerrot tunteistasi. Itse ainakin arvostaisin suoraa lähestymistä. Jos sanoo ei, niin sittenpä tiedät.

Jos mut jätettäisiin sen takia että pääsee panemaan muita juuri silloin kun tarvitsisin toisen tukea eniten, ja tullaan takaisin itkemään kun ei huvita enää panna muita ja kun itse olen yksin saanut itseni kuntoon niin nauraisin päin naamaa.

En todellakaan arvostaisi vaan halveksuisin.

Tässäpä toinen näkökulma. Jos minä olisin vakavasti masentunut ja itsetuhoinen niin en jaksaisi pitää samalla parisuhdetta yllä vaan uhkailisin syyttäisin ja suorastaan työntäisin toisen pois. En olisi hyvää hyvää seuraa kenellekään/kaipaisi seuraa. Ero tuossa tilanteessa voi tehdä jopa hyvää. Saisi aikaa itse käsitellä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta huomaa ettei teillä valitettavasti ole mitään käsitystä masennuksesta. Se on vierestäkatsottuna rankkaa. Yritin kyllä olla tukena, mutta oli pakko antaa hänelle tilaa parantua ja siksi lähdin. Ajattelin kyllä aina että rulen takaisin pölyn laskettua. Ap

Puolisollani on kaksisuuntainen ja itselläkin ollut hyvinkin lamaavia ja itsetuhoisia masennuskausia.

Kumpikaan ei tässä "katso vieressä" kun toisella on huono olo vaan hyppää sinne pimeyteen toisen viereen auttamaan valoa kohti. Jos toisella on liikaa taakkaa, niin siltä otetaan osa itselle kannettavaksi. Jos niikseen tulee niin se toinen otetaan vaikka reppuselkään ja kannatellaan se hetki kun pitää.

Olet itsekäs. Jos nainen voi paremmin nyt niin anna nyt hlvetti soikoon sen olla. Susta ei ollut kannattelemaan aiemmin vaan lähdit täysin itsekkäistä syistä ja olet edelleen vaan täysin mätä itsekäs ksipää.

Vierailija
44/88 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: ehkäpä kannattaa nyt selvittää ensin omat ajatukset ennen liikkuja. Itselleni kuvastaa sen, ettet ole ollut tukena silloin kun elämäsi nainen sinua kaikkein eniten tarvitsi. Entäpä jos palaatte yhteen ja tulee uusi vastoinkäyminen? Lähdetkö taas pakoon yhteistä elämää?

Itse olen ex-puolisosi tilanteessa; minulla oli syöpä. Selvisin, mutta miehen pää sekosi, kun menetin hoidoissa mm pitkät hiukset ja vähän muutakin. Vuoden kärvisteli peruukkinaisen kanssa, mutta lähti ”selvittämään” sitten ajatuksiaan. Lähtö tuli 4 vuoden jälkeen salamana ja salama oli myös hänen lähtönsä. Nyt kun aikaa on kulunut, mulla taas pitempää omaa hiusta päässä, elämä näyttää taas paremmat puolensa, niin mies tekee tikusta asiaa ja pyörii ympärillä. No enpä ota todellakaan häntä takaisin, vaikka tunteitakin vielä on. Luottaisi en enää koskaan sellaiseen pelkuriin, joka lähtee, kun eniten toista tarvitsee.

En tunne teitä, mutta ennen kuin teet yhtään liikettä, mieti, oletko oikeasti valmis seisomaan vieressä, niin hyvinä kuin huonoina aikoina. Tietysti myös ex- avopuolisollasi voi olla vahvakin mielipide yhteenpaluuseen, eikä se vastaus välttämättä ole sinulle mieluinen. Aika paljon itselleni olisi ainakin hyvitettävää, jos edes harkitsisin omalla kohdallani, mutta en edes harkitse, koska tiedän etten voisi koskaan luottaa exään 100% ja se luottamus on oikeasti sen yhteisen elämän perusta.

Kaikkea hyvää toivon sinulle ja että elämää näyttää parhaat puolensa.

Vierailija
45/88 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai se mikään rikos ole jättää puolisoa jos siltä tuntuu. Se tässä mättää että jätät kun toinen on masentunut, kun huomaat että menee paremmin haluat takaisin. Sillä välin panet muita. Kuulostaa aika sairaalta.

Vierailija
46/88 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta huomaa ettei teillä valitettavasti ole mitään käsitystä masennuksesta. Se on vierestäkatsottuna rankkaa. Yritin kyllä olla tukena, mutta oli pakko antaa hänelle tilaa parantua ja siksi lähdin. Ajattelin kyllä aina että rulen takaisin pölyn laskettua. Ap

Minä olen yksi näistä jotka on käskeneet sinun jättää naisen rauhaan. Ja usko pois. Minulla on kokemusta lähes koko sinun elinikäsi verran siinä masentuneen puolison roolissa olemisesta joka vihdoin paranee kun laittaa kaltaisillesi ihmisille lopullisen kiellon elämässään. Anna naisen mennä.

Vierailija
47/88 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos te olette hyvissä väleissä niin pyydät ulos ja kerrot tunteistasi. Itse ainakin arvostaisin suoraa lähestymistä. Jos sanoo ei, niin sittenpä tiedät.

Jos mut jätettäisiin sen takia että pääsee panemaan muita juuri silloin kun tarvitsisin toisen tukea eniten, ja tullaan takaisin itkemään kun ei huvita enää panna muita ja kun itse olen yksin saanut itseni kuntoon niin nauraisin päin naamaa.

En todellakaan arvostaisi vaan halveksuisin.

Sama. Tuollaisen jälkeen ei voi enää sanoa/tehdä mitään mikä saisi aikaan arvostuksen. Itsekäs pelle ja vielä epätoivoinenkin kun joutuu entisen perään ruikuttamaan. Säälittävää.

Vierailija
48/88 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne sun muut naiset on sanoneet kun olet kertonut, että jätit exän sen takia kun et jaksanut hänen sairauttaan? Mutta toki aina ajattelit palata sitten kun hän on parantunut?

Onko vanhempasi ylpeitä sinusta?

Vierailija
49/88 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on varmasti paljonkin kokemusta masennuksesta. Siksi juuri sinua ei kannusteta.

Vierailija
50/88 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Mutta eikö teillä ole sellaista eksää jonka ottaisitte anytime takaisin joka on niin merkittävä teille? Mokasin, mutta haluan korjata virheen. Ap

Vierailija
51/88 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rakastat, niin sitten hattu kouraan ja exän juttusille. Ymmärrän kyllä ap:tä, on vielä ollut tosi nuori ja keskenkasvuinen itse(kin). Masentunut (5v) puoliso on ollut varmasti myös ap:lle hirveää, parikymppiselle. Molemmat tarvitsette apua ja yhdessä pariterapiaa, jos päätätte vielä yhdessä yrittää. Voihan romanttisesti ajatella, että ap:n lähteminen sai exän tajuamaan tilanteensa ja hakemaan apua.

Jos hän rakastaisi, hän kunnioittaisi naista sen verran ettei edes kuvittelisi yrittävänsä moisen tempun jälkeen takaisin.

Vierailija
52/88 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko viiden vuoden masennuksen aikana ilmi mistä masennus johtuu?

Vierailija
53/88 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Mutta eikö teillä ole sellaista eksää jonka ottaisitte anytime takaisin joka on niin merkittävä teille? Mokasin, mutta haluan korjata virheen. Ap

Ei ole. Merkittävä kyllä mutta takaisin en ottaisi vaikka tulisi mahdollisuus.

Vierailija
54/88 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä on tullut turhaakin kuraa ap:n suhteen. Eihän hän sanonut, että tapaili muita exänsä aikana, vaan sen jälkeen. Ja masentuneen kanssa seurustelu voi olla todella rankkaa ja joskus vain on parempi molemmille lopettaa suhde.

Mutta se exän takaisin haikailu tässä tapauksessa on äärimmäisen typerää. Jos toisella on nyt hyvä olla, niin anna olla. Tiedät varmasti itsekin, ettette olleet hyväksi toisillenne. Joskus, vaikka kuinka vaikeaa se olisikin, on parempi vain antaa olla. Ei se suhde tulisi yhtään sen parempi olemaan kuin oli aiemmin.

Vierailija
55/88 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko viiden vuoden masennuksen aikana ilmi mistä masennus johtuu?

Masennus johtuu nuorena koetusta raiskauskesta ja koulukiusaamisesta. Suurelti ainakin. Ap

Vierailija
56/88 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exät ovat exiä syystä. Voisiko nyt kuitenkin olla niin, että se teidän suhde masensi hänet?

Olet kovin nuori ja suhteesta 5 vuotta masentuneena.. Kauanko sitä hyvää aika kesti?

Vierailija
57/88 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut mokat ovat niin peruuttamattomia ettei niitä saa korjattua. Esimerkiksi parhaan kaverin kanssa pettäminen tai vakavasti sairastuneen jättäminen. Sellaisen luottamuksen romuttamisen jälkeen ei suhteesta enää ehjää ja tervettä rakenneta. Vaikka toinen huolisi takaisin, varjostaisi katkeruus ja epäluottamus suhdetta aina. Anna vaan olla ja etsi jonku muu jonka kanssa voit aloittaa puhtaalta pöydältä. Ja älä mokaa tällä kertaa.

Vierailija
58/88 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten meinasit korjata? Miltä susta tuntuisi jos vaikka sairastuisit syöpään ja nainen lähtisi panemaan muita kun ei jaksa katsella sua kun hiukset tippuu ja makaat sairaalassa kivuissa?

Kuvittele nyt, silleen oikeasti ja pitkään elävässä elämässä omalle kohdalle.

Ja mikä se sun virhe on? Se, että SINÄ menetit naisen oman hölmöytesi takia, nyt SINUA kaduttaa.

Sulla ei todellakaan ole sen naisen etu ja onni tässä päämääränä. Jos olisi niin tajuaisit pysyä kaukana ja antaisit hänen unohtaa ja olla onnellinen jonkun kanssa joka on hänen arvoinen, sinä et ole.

Vierailija
59/88 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä viisi vuotta joista jokainen masentuneena, sen jälkeen kun pääsi eroon apsta elämä rullaa 😂😂 aika selvää peliä tämä...

Vierailija
60/88 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä ap, että mitä sinä teit tuossa suhteessa aiemmin? Kuinka olit apuna ja tukena? Huomioitko muuten?

Ihan käytännön esimerkein.

Ainakin kuulostaa siltä että sinä olet paljon saanut, mikä se sun osa ja panostus oli?