Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liikunta, kuvaamataito ja käsityö ovat täysin tarpeettomia aineita koulussa

Vierailija
26.05.2021 |

Näitä voi halutessaan jokainen harrastaa itse vapaa-ajallaan. On verorahojen tuhlausta sisällyttää nämä peruskoulun opetusohjelmaan.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa että sentään pidät musiikkia tarpeellisena.

Vierailija
2/39 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja musiikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa että sentään pidät musiikkia tarpeellisena.

No turha aine sekin

ap

Vierailija
4/39 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta uskonto on turhaa.

Vierailija
5/39 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kieliopinnot, Ruotsi ainakin heti pois, sen voi opetella netistä jos haluaa ja englanninkin voisi ottaa pois, lapset oppii sitä peleistä ihan itse.

Vierailija
6/39 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on tärkeää iässä kuin iässä, ilman koululiikuntaa moni nuori ei urheilisi ollenkaan.

Vierailija
7/39 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkieltä ja matematiikkaa voi jokainen myös harrastaa vapaa-ajallaan!

Lopetetaan koko koululaitos!

Vierailija
8/39 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taito- ja taideaineet ovat tärkeitä! Ne opettavat lapsille motoriikkaa, itsensä ilmaisemista, yhteistyötaitoja, pitkäjänteistä työskentelyä.. näistä kaikista on hyötyä myös muiden aineiden opiskelussa sekä elämässä yleensä. Ihan yhtälailla ne ovat kasvatuksellisesti merkittäviä oppiaineita siinä missä matikka tai äidinkieli.

Vierailija
9/39 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta edistää terveyttä. On hyvä, että koulussa oppilailla on mahdollisuus kokeilla monia eri lajeja ja löytää niistä sellaiset, jotka sopivat itselle.

Kuvaamataito on muutakin kuin itse tekemistä. Tunneilla opiskellaan taidehistoriaa, mikä on puhtaasti yleissivistystä.

Musiikki on myös muutakin kuin itse laulamista tai soittamista. Se on eri musiikkigenrejen opiskelua.

Käsityössä harjoitetaan hienomotoriikkaa ja opetellaan arkisia taitoja, joista on hyötyä elämässä.

Myös kotitaloudessa opetellaan arkisia taitoja.

Vierailija
10/39 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n kaltaiset voitaisiin vapauttaa koulunkäynnistä kokonasn ja käyttää heidän lahjojaan tehokkaammin

Vaikka Soylent Greeniin

Vierailija
11/39 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden takia jaksoin käydä koulussa. T. Kolmen laudaturin ylioppilas

Vierailija
12/39 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän ja käytännönläheisempää matematiikkaa, kemiaa ja fysiikkaa. Ruotsi, uskonto ja liikunta kokonaan pois. Musiikki ja kuvataide vähän niin ja näin.

Enemmän oikeassa elämässä tarvittavia tietoja ja taitoja. Terveystieto, yhteiskuntatieto, biologia, käsityöt/puutyöt, köksä jne.. Paljon yhdessä vapaata pohdiskelua.

Vierailija
13/39 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaamataito ja käsityöt olivat matikan kanssa ehkä hyödyllisimmät aineet minulle. Opiskeluaikana sai vääntää jos jonkinlaista piirustusta ja hökötystä kaiken maailman materiaaleista. Ai että jos olisi tajunnut valita koululaisena teknisen työn, niin isojen sahakoneiden käyttö ei olisi pelottanut niin paljoa opiskeluiden alussa. Kyllä nuo taideaineet toimivat eräänlaisena kipinänä ammatinvalintaan. Taideaineet ovat tärkeitä!

Kummasti aina ollaan kovaan ääneen vaatimassa taideaineiden leikkausta, mutta silti maailman pitäisi olla täynnä (jonkun suunnittelemaa ja tuottamaa) hienoa sisältöä, upeita vaatteita, viihdyttävää mediaa, kauniita rakennuksia, cooleja kenkiä, uusimpia muotiuutuuksia, hyviä elokuvia. Monille noiden alojen ammattilaisille koulun taide- ja käsityötunnit ovat varmasti olleet vähintään ihana hengähdystauko kouluviikossa ja tilaisuus toteuttaa, harjoitella ja näyttää kykyjään jo koululapsena.

t. arkkitehti

Vierailija
14/39 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun liikuntatunneilla ei muistaakseni opetettu juuri mitään hyödyllistä. Uinti, hiihto ja luistelu piti itse opetella ennen koulun liikuntatunteja ja opettaja vain katsoi, osaanko. Enimmäkseen koulun liikuntatunneilla pelattiin pallopelejä. Niitä taitoja en ole tarvinnut missään kouluajan jälkeen.

Tulee minulla mieleen yksi asia, mitä liikuntatunneilla opetettiin ja mitä taitoa olen tarvinnut jälkeenpäin: valssin tanssiminen. Omissa häissä tuli valssia tanssittua ja ehkä vielä jonain päivänä oman lapsen häissä. Tanssi liikuntatunneilla oli minulle muutenkin mieleistä, koska siinä pääsi olemaan läheisessä kontaktissa poikien kanssa toisin kuin muilla liikuntatunneilla.

Vierailija
15/39 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä jotka haluaisivat tehdä vain töitä. Koulut eivät kiinnosta. Nämä voivat oikeasti olla todella motivoituneita ja kovia tekemään töitä ilman koulutusta.

Vierailija
16/39 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto, liikunta, musiikki ja kuvaamataito pitäisi olla vapaaehtoisia aineita niille joita ne kiinnostaa. Minkäänlaista arviointia, eikä kokeita, pitäisi näissä aineissa olla.

Vierailija
17/39 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taideaineet ovat hyvää vastapainoa muuten kirjapainotteiselle koululle.

Vierailija
18/39 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis pieni rouva Ullanlinnasta äänestää persuja, koska persut eivät ole vasemmalla eikä oikealla eikä heidän tarvitsekaan olla :)

Vierailija
19/39 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta matikkakin on turhaa, koska ainahan voi tienata SoMessa twerkkaamalla!

Vierailija
20/39 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta on tärkeää iässä kuin iässä, ilman koululiikuntaa moni nuori ei urheilisi ollenkaan.

Niille nuorille, jotka pitäisi saada liikkumaan, koululiikunta on myrkkyä, joka tuhoaa liikuntahalut pitkälle tulevaisuuteen.