Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko jatkuva kurkkukipu olla allergiaa?

Vierailija
19.08.2006 |

Minulla on jo pari viikkoa ollut kurkku vähän kipeä, varsinkin aamuisin ja oikealta puolelta. Myös korvia on tuikkinut ja hyvin lievää " käheyden" tunnetta on. Muuten oloni ei kuitenkaan ole yhtään flunssainen. Vähän ihmetyttää tämä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurkkukipu ollut allergiaa vai jotain muuta.

ap

Vierailija
2/9 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi viimekesänä että kauan jatkunut kurkkukipu liittyy siitepölyallergiaan. Eli voi olla oire allergiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuiko se koko kurkun alueella vai vain toisella puolella ym?

ap

Vierailija
4/9 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulehdukseen (kaikille ei tule painetta poskiin...) tai sitten paiseeseen kurkussa. Kannattaa pyytää lääkäriä katsomaan PEILILLÄ kurkkuun, sillä joskus patti tmv. voi olla niin syvällä, että tavallisella " avaa suu ja sano aaaa" -tutkimisella ei nähdä tarpeeksi syvälle.

Vierailija
5/9 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim. kokemusta on...

Vierailija
6/9 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yks homeallergian oire on kurkkukipu. Jossain rakennuksissa kurkku tulee alle tunnissa tosi kipeäksi. Rakennuksesta pois lähdön jälkeen kurkkukipu ja huono olo helpottaa seuraavana päivänä. Älä nyt huolestu tästä, paljon muutakin voi olla kurkkukivun takana. Jos epäilet homeallergiaa, niin seuraile vointiasi eri paikoissa: helpottaako olo esim. ulkona/kotona/töissä/kaupassa. Jos kivussa ei ole muutosta, niin sit ei ole kyse ainaskaan homeallergiasta. Antihistamiini ei ainakaan mulla vaikuta kurkkukipuoireisiin yhtään.

Vierailija
7/9 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täytynee käydä lääkärissä, ellei tämä asetu. Minulla on talviaikaan monesti ennenkin ollut liioittelematta kuukaudenkin kurkku kipeä, mutta olen aina ajatellut sen olevan flunssaa. Nyt tämä vaiva ihmetyttää, sillä koko muu perhe on ihan terve.

ap

Vierailija
8/9 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha katsos meidän täällä vaan arvuutella!

:-)

Vierailija
9/9 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä kipu oli todella kovaa, kyselin jo täällä kurkkupaiseestakin, mutta sitten se taas laantui ja vaihtoi jopa puolta. Mulla oli myös peitteitä täynnä koko kurkku, mut viljely oli negatiivinen. Kurkkuun alkoi kertyä limaa, jota yskin ja oksensin. No poskiontelon tulehdus se lopulta oli; varmaan viruksesta alkoi, mutta jännällä tapaa kipeä oli kurkku. Ei ole moista ennen ollut.