Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2022 OFFICIAL

Vierailija
26.05.2021 |

Ken voittaa viisut Italiassa?

Kommentit (12303)

Vierailija
11481/12303 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen naureskelin lukiessani palstan "Rasmus on varmasti top 5:ssä"-kommentteja. Samoin iltauutisissa jälleen kerrottiin Suomen olevan ennakkosuosikki ja Rasmus itsekin puhui, että sijoitus top 10:ssä. Mun mielestä Rasmus on ihan häntäpään sijansa ansainnut useammastakin syystä.

Ensinnäkään ei mitään uutta eikä raikasta niin Rasmuksessa kuin biisissäkään. Naftaliinista kaivettu 20 sitten suosion huipulla ollut yhtye, jonka keulakuva ei osaa uudistua sitten yhtään. Lisäksi täällä haukutaan aina Ruotsia laskelmoidusta euroviisubiisistä mutta ihan samaa laskelmoitua ja viimeisen päälle hiottua, ulkomailta ostettua tuontitavaraa on myös Jezebel. Rasmuksen Lauri kertoi biisin taustasta näin, suora sitaatti: "

Jezebel-kappale lähti syntymään niin, että Ylönen sai päähänsä aihion kappaleesta. Hän ajatteli, että biisissä olisi potentiaalia Euroviisuihin. Tässä kohtaa hän otti yhteyttä laulunkirjoittaja-tuottaja Desmond Childiin, jota hän itse kutsuu ”ehkä maailman kovimmaksi biisinikkariksi”. Childin kynästä ovat lähtöisin esimerkiksi Alice Cooperin Poison, Bon Jovin Livin’ on a Prayer ja Kissin I Was Made for Loving You. Child on aiemmin tuottanut The Rasmuksen Black Roses -albumin vuodelta 2008. Ylösen yhteydenotto Childille oli ytimekäs.

- Pistin hänelle tekstiviestin, jossa luki: ”Nyt tarvitsisimme apua. Pitäisi kirjoittaa maailman kovin biisi ja voittaa Euroviisut. Onko sinulla aikaa?” Ylönen kertoo.!"

Toinen virhe olettaa, että koska yhtyeellä oli keski-Euroopassa menestystä 2000-luvun alussa, on se sama menestys nyt käännettävissä viisuvoitoksi. Eri asia olisi ollut, jos Rasmus olisi ollut Euroviisuisssa vuonna 2002. 

Kolmanteen pointtiin sanon vaan sen, että verratkaa Rasmuksen Lauria vaikka Måneskinin Damianoa ja miettikää, kumpi on esteetttisesti viehättävämpi. Kovasti paheksutaan täällä Espanjan per se esitystä mutta käsi sydämellä, kuka haluaa oikeasti nähdä Rasmuksen Laurin näköisen miehen ilman paitaa? 

Sen sijaan esim. Englannin voittajalle kaikki kunnia ja sympatia! Itse tehty biisi, huikea lauluääni ja karisma isolla lavalla. Ja tietenkin hieno juttu, että Tiktokin kautta tehnyt läpimurtonsa. Juuri tuollaisille uusille ja lahjakkaille kasvoille Euroviisut on mainio areena. 

On kyllä vähän epäreilua verrata Lauria Damianoon, joka muistuttaa lähinnä kreikkalaista jumalaa. Ei noita ole edes yhtä miljoonasta. Laurin ulkonäössä ei ole mitään vikaa, ei myöskään vikaa siinä, että hän on uskollinen omalle tyylilleen, josta itse pitää.

Iso-Britannian biisistä on pakko sanoa, että näitä tämän tyyppisiä kappaleita on vuosikymmenten aikana kuultu euroviisuissa kyllästymiseen asti, niitä on ollut 13 tusinassa. Hieno ääni miehellä kyllä ja vaikuttaa tosi sympaattiselta ihmiseltä, mutta uutta ja raikasta tuossa on vain TikTok.

Yksikin konkreettinen esimerkki noista tusinalauluista olisi kiva noista. Sam Ryder on kreikkalainen jumala siinä missä joku Damiaanokin.

No eipä tulee mieleen, ja juuri siitä syystä että ne on sitä "viisutusinakamaa", joka häipyy nopeasti muistista. Mulla on myös termistö ehkä vähän hukassa, mutta tämä menee vissiin aika lähelle kategoriaa "voimaballadi", ei siis ole herkkä balladi, mutta hidas, hieman pateettinen, laulettu antaumuksella kovaa ja korkealta. :D Jonkinlainen sekoitus länsieurooppalaista schlageria ja hitaampaa poppia tms. En osaa selittää tämän paremmin, sori.

Lisäyksenä: Minustakin Sam on hyvännäköinen mies, mutta ei kyllä samaa sarjaa Damianon kanssa. Ovat tyyppinäkin ihan erilaisia.

Vierailija
11482/12303 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukraina sai lähes jokaisasta maasta täydet pisteet yleisöäänestyksessä. Sinällään ihan turhat viisut, koska voi sitä tukea muutenkin Ukrainalle osoittaa kuin luomalla vääristyneen viisuvoiton.

Äänestitkö itse? Jos et, niin syytätkö ihmisiä väärin äänestämisestä vain lämpimiksesi? Suuri suu, pienet teot?

Mitä mun äänestys tähän liittyy. On se kumma kuinka joillakin menee tunteisiin, jos vähänkin pohtii viisuvoiton syitä. Kait itsekin tajuat, miksi Ukraina voitti? Eikö noiden ole tarkoitus olla laulukilpailu eikä sympatiakilpailu?

No onhan se vähän paksua syyttää äänestäneitä väärin äänestämisestä, kun itse ei ole edes äänestänyt. Jos kaikki ammattitykkääjät olisivat äänestäneet, olisi ehkä lopputulos ollut mieleinen. Tai sitten olet vain vähemmistöä. Suu käy, mutta teot puuttuvat. Miten selität muuten Ukrainan hyvän menestyksen viime vuonna? Tyylilaji oli sama. 

Ukraina ei olisi ikinä voittanut tuolla biisillä ilman sotaa, se on fakta, ei ainakaan noi ylivoimaisesti.. Kukaan ei sitä paitsi ole syyttänyt ketään mistään. Sulla on ihme tapa alkaa solvaamaan toisia, jos sun kanssa ei olla samaa mieltä.

Lue tekstisi uudestaan uhriutuja. Et edelleenkään äänestänyt, joten sinulla ei ole oikeutta arvostella äänestäneitä väärin äänestämisestä.

?🤪

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11483/12303 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://eurovision.tv/event/turin-2022/grand-final/jury

Kaikkien maiden tuomarit.

Suomen raadissa siis Amie Borgar, Haza Hajipoori, Juuso Määttänen, Riku, Tiina Susanna Vainikainen.

Ketä nää on? Pitäiskö nää tuntea?

Suomen ammattilaisraadin jäsenet

Amie Borgar, tuomariston puheenjohtaja, musiikkipäällikkö, Svenska Yle

Riku Pääkkönen, Music business executive, Ranka kustannus

Juuso Määttänen, musiikkitoimittaja, Helsingin Sanomat

Tiina Vainikainen, laulaja, säveltäjä

Haza von Hertzen, tanssija ja koreografi

https://yle.fi/aihe/a/20-10002793

Ei sano mitään mullekaan.

Heheh jos puheenjohtaja on joku svenska ylen tyyppi, niin ihmekös joka vuosi Suomen raati antaa Ruotsille automaattisesti maksimipisteet, riippumatta siitä millaisen geneerisen puppugeneraattorin aikaansaama pökäle olisi Ruotsin ehdokkaana. 

Voisiko tästä valittaa jonnekin? Hs:n yleisönosastolle vähintään joku ytimekäs kirjoitus. Oikeasti toi on säälittävää.

Hyvänen aika sentään. Eihän suomenruotsalaiset ole mitään ruotsifaneja. He ovat suomalaisia, joiden suvussa puhutaan ruotsia.

Tietenkin ruotsin taito tuo ruotsalaisen viihdemaailman eteen, minullekin kouluruotsi on sen tehnyt. Me täällä Suomessa tykätään samanlaisista jutuista kuin Ruotsissa ja olihan tuo kappale oikein mallikas kipale. Niin laskelmoitu, että en itse siitä tykännyt, mutta juryt ovat ammattituotannosta tykänneet. Onneksi yleisö ei tuota enempää lähtenyt mukaan, vaikka eivät toki huonoa pistepottia nytkään saaneet.

Vierailija
11484/12303 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut yllätys tuo Ukrainan voitto. Biisi minustakin kiva ja en olisi halunnut esim Espanjan voittavan. Silti tuntuu tietysti vähän itsestäni epäreilulta jos muut antavat säälipisteitä. Näin muuttuu tuo asetelma ja viisuista tulee poliittisia. Tosin Ukraina voitti jo Jamalan avulla 2016 jolloin myös oli taustalla muutakin, kuin vaan se biisi. Samalla ei saa ajatella, että suosisin Venäjää, mutta minusta musiikki ja maailmantilanne eivät saisi yhdistyä ainakaan tälläisessä kilpailussa missä kaikki kuitenkin yrittävät parhaansa. Näin en itse oikein enää tykkää katsoa viisuja. Tänä vuonna en pitänyt monestakaan biisistä.

Tietysti euroviisut ovat mitä ovat ja varmasti politiikka ja maailmantilanne vaikuttavat ja se kuuluu asiaan. Samalla siinä ei toisaalta tapahtunut mitään väärää vaikka Ukraina voittikin. Toivoisin silti aina musiikin olevan vaan musiikkia ja ettei siihen lisättäisi mitään ylimääräisiä juttuja taustalle. Jos Suomi tekisi esim Venäjän vastaisen talvisodan muistelu biisin tyyliin esim Sabaton bändin talvisota biisi ja voittaisi niin varmasti joku taas kirjottaisi, että Suomi voitti vaan sen biisin teeman vuoksi (kuten Jamala) tai sitten sodan uhkan tai maailmantilanteen vuoksi. Tietysti se on ymmärrettävää ja oikein, että ihmiset haluavat tukea Ukrainaa. En kiistä sitä. Samalla tämä biisi minustakin kiva ja on ollut paljon kamalia voittajia aiempina vuosina. Tämä paljon parempi. Itse en tykkää esim Portugalin voittobiisistä vuodelta 2017 tai 2018 vuoden Israelin biisistä enkä kyllä monesta muustakaan. Harvoin on mieluinen voittaja ja senkin vuoksi tämä voitto hyvä asia ja Ukraina voitti biisillään monet laadussa täysin. Olkoon tämä nyt ensimmäinen ja viimeinen viestini aiheeseen.

Samoilla linjoilla. Mun käy tosi paljon sääliksi Sam Ryderiä ja UK:ta, että jäivät toiseksi. Pidän heitä moraalisina voittajina, vaikka Ukrainan olisin rankannut muutenkin ainakin top 10:iin, ehkä jopa top 5:een. Toki pitää muistaa, että Ukraina ON kova viisumaa, useita hyviä sijoituksia viimeisen 20 vuoden aikana, ei vaan tämä voitto ja Jamala vaan paljon muitakin kovia esityksiä mahtuu Ukrainan ESC historiaan. Esim. 2004 voitto Wild Dances, 2006 7. sija, Helsingissä 2007 toinen sija, 2008 toinen sija, 2011 4. sija, 2013 kolmas sija, 2014 6. sija, voitto 2016, 2021 5 sija.  Jos Suomella olisi tuollainen ESC tausta, niin eihän me pysyttäisi edes housuissamme. 

Tuskin asia harmittaa Ryderia itseään mitenkään. Vielä vähemmän, jos ensi vuoden viisut pidettäisiin Lontoossa. Britit itse näyttävät olevan onnesta soikeina ja iloisia sekä maan että laulajan puolesta.

Vierailija
11485/12303 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pernilla Karlssonin När Jag Blundar on mun lemppari suomalaisista Euroviisubiieistä :D Ihmetyttää miksi ei pärjännyt?

Katso biisin nimeä. Ei sovi ruåtsalaiseen mentaliteettiin blundarointi :DD Ja biisikin oli vaan så-så, ei edes jättekiva.

Vierailija
11486/12303 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen raadissa siis Amie Borgar, Haza Hajipoori, Juuso Määttänen, Riku, Tiina Susanna Vainikainen.

Suomen ammattilaisraadin jäsenet

Amie Borgar, tuomariston puheenjohtaja, musiikkipäällikkö, Svenska Yle

Riku Pääkkönen, Music business executive, Ranka kustannus

Juuso Määttänen, musiikkitoimittaja, Helsingin Sanomat

Tiina Vainikainen, laulaja, säveltäjä

Haza von Hertzen, tanssija ja koreografi

https://yle.fi/aihe/a/20-10002793

Ei sano mitään mullekaan.

https://www.teosto.fi/tiina-vainikainen-on-vuoden-musiikintekija/

"Vainikainen on ollut tekijänä lukuisissa Kaija Koon tulkitsemissa kappaleissa kuten Taipumaton, Hullut päivät, Pelkkää voittoo ja Onnellinen loppu. Vuoden 2021 suuria hittejä olivat myös Lauri Tähkän esittämä Aavikko sekä Ressu Redfordin Pieni askel."

Humppabiisitekijä, en edes tykkää Kaija koosta, Ressusta ym. Eikä tommoset humppaesiintyjät edes menesty viisuissa.

Vierailija
11487/12303 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joukossa joku Riku?

Vain vahingossa raatiin valittiin Riku, Juuso ja Tiina. Luotan siihen, että seuraavissa Euroviisuissa virhe on korjattu.

Raati oli tänä vuonna kyllä melko samoilla linjoilla kuin kansa, kun katsoo äänituloksia. Ainakin UMK:ssa.

Eniten mua haittaa jos tuomarit sotkee sen kilpailun. Ihan sama mitä antavat itse finaalissa euroviisuissa.

Vierailija
11488/12303 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joukossa joku Riku?

Vain vahingossa raatiin valittiin Riku, Juuso ja Tiina. Luotan siihen, että seuraavissa Euroviisuissa virhe on korjattu.

Raati oli tänä vuonna kyllä melko samoilla linjoilla kuin kansa, kun katsoo äänituloksia. Ainakin UMK:ssa.

Eniten mua haittaa jos tuomarit sotkee sen kilpailun. Ihan sama mitä antavat itse finaalissa euroviisuissa.

Suomen raati ei antanut Ukrainalle yhtään pistettä, kansa antoi 12. Joten ei kovin samoilla linjoilla, vaan täysin eri linjoilla.

Vierailija
11489/12303 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen naureskelin lukiessani palstan "Rasmus on varmasti top 5:ssä"-kommentteja. Samoin iltauutisissa jälleen kerrottiin Suomen olevan ennakkosuosikki ja Rasmus itsekin puhui, että sijoitus top 10:ssä. Mun mielestä Rasmus on ihan häntäpään sijansa ansainnut useammastakin syystä.

Ensinnäkään ei mitään uutta eikä raikasta niin Rasmuksessa kuin biisissäkään. Naftaliinista kaivettu 20 sitten suosion huipulla ollut yhtye, jonka keulakuva ei osaa uudistua sitten yhtään. Lisäksi täällä haukutaan aina Ruotsia laskelmoidusta euroviisubiisistä mutta ihan samaa laskelmoitua ja viimeisen päälle hiottua, ulkomailta ostettua tuontitavaraa on myös Jezebel. Rasmuksen Lauri kertoi biisin taustasta näin, suora sitaatti: "

Jezebel-kappale lähti syntymään niin, että Ylönen sai päähänsä aihion kappaleesta. Hän ajatteli, että biisissä olisi potentiaalia Euroviisuihin. Tässä kohtaa hän otti yhteyttä laulunkirjoittaja-tuottaja Desmond Childiin, jota hän itse kutsuu ”ehkä maailman kovimmaksi biisinikkariksi”. Childin kynästä ovat lähtöisin esimerkiksi Alice Cooperin Poison, Bon Jovin Livin’ on a Prayer ja Kissin I Was Made for Loving You. Child on aiemmin tuottanut The Rasmuksen Black Roses -albumin vuodelta 2008. Ylösen yhteydenotto Childille oli ytimekäs.

- Pistin hänelle tekstiviestin, jossa luki: ”Nyt tarvitsisimme apua. Pitäisi kirjoittaa maailman kovin biisi ja voittaa Euroviisut. Onko sinulla aikaa?” Ylönen kertoo.!"

Toinen virhe olettaa, että koska yhtyeellä oli keski-Euroopassa menestystä 2000-luvun alussa, on se sama menestys nyt käännettävissä viisuvoitoksi. Eri asia olisi ollut, jos Rasmus olisi ollut Euroviisuisssa vuonna 2002. 

Kolmanteen pointtiin sanon vaan sen, että verratkaa Rasmuksen Lauria vaikka Måneskinin Damianoa ja miettikää, kumpi on esteetttisesti viehättävämpi. Kovasti paheksutaan täällä Espanjan per se esitystä mutta käsi sydämellä, kuka haluaa oikeasti nähdä Rasmuksen Laurin näköisen miehen ilman paitaa? 

Sen sijaan esim. Englannin voittajalle kaikki kunnia ja sympatia! Itse tehty biisi, huikea lauluääni ja karisma isolla lavalla. Ja tietenkin hieno juttu, että Tiktokin kautta tehnyt läpimurtonsa. Juuri tuollaisille uusille ja lahjakkaille kasvoille Euroviisut on mainio areena. 

On kyllä vähän epäreilua verrata Lauria Damianoon, joka muistuttaa lähinnä kreikkalaista jumalaa. Ei noita ole edes yhtä miljoonasta. Laurin ulkonäössä ei ole mitään vikaa, ei myöskään vikaa siinä, että hän on uskollinen omalle tyylilleen, josta itse pitää.

Iso-Britannian biisistä on pakko sanoa, että näitä tämän tyyppisiä kappaleita on vuosikymmenten aikana kuultu euroviisuissa kyllästymiseen asti, niitä on ollut 13 tusinassa. Hieno ääni miehellä kyllä ja vaikuttaa tosi sympaattiselta ihmiseltä, mutta uutta ja raikasta tuossa on vain TikTok.

Yksikin konkreettinen esimerkki noista tusinalauluista olisi kiva noista. Sam Ryder on kreikkalainen jumala siinä missä joku Damiaanokin.

No eipä tulee mieleen, ja juuri siitä syystä että ne on sitä "viisutusinakamaa", joka häipyy nopeasti muistista. Mulla on myös termistö ehkä vähän hukassa, mutta tämä menee vissiin aika lähelle kategoriaa "voimaballadi", ei siis ole herkkä balladi, mutta hidas, hieman pateettinen, laulettu antaumuksella kovaa ja korkealta. :D Jonkinlainen sekoitus länsieurooppalaista schlageria ja hitaampaa poppia tms. En osaa selittää tämän paremmin, sori.

Lisäyksenä: Minustakin Sam on hyvännäköinen mies, mutta ei kyllä samaa sarjaa Damianon kanssa. Ovat tyyppinäkin ihan erilaisia.

Ihme miestenvalinta täällä menossa. Otan itse Puolan hepun, onko kohteliaampaa yleisön kiittämistäkään ikinä nähty? :D

Vierailija
11490/12303 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta mä en tajua mitä komeaa siinä Damianossa muka on. Näyttää ikäänsä 15 vuotta vanhemmalta, kasvot on aivan liian karut, rokkityyli ja jatkuva paljastelu ei sytytä yhtään. Siis ei tipan tippaa. Vaihtaisin pöytää jos hänen näköisensä tulisi iskemään.

Sen sijaan Azerbaijanin poika oli supersöpö.

Eli mitä tästä opimme - makuja on monia.

Itse asiassa ei tässä ole kyse kenenkään henkilökohtaisesta mausta, vaan tietyistä universaaleista kauneusihanteista. Ei kaikki miehet kuolanneet Grace Kellyäkään, mutta tiettyjen, objektiivisten määritelmien mukaan hän oli todella kaunis. Klassinen kaunotar.

Damianon androgyyni olemus, rokkityyli jne. ei välttämättä sytytä, mutta on aika outoa, jos hänen kasvojensa kauneutta ja esim. todella upeaa luustoa ei ollenkaan huomaa. Tässä kuvassa Damianon kasvojen "veistoksellisuus" (vrt. mainitsemani kreikkalainen jumala) tulee hyvin esille:

https://pbs.twimg.com/media/E2K1Yd4XsAAE95Y.jpg

Vierailija
11491/12303 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joukossa joku Riku?

Suomen raati ei antanut Ukrainalle yhtään pistettä, kansa antoi 12. Joten ei kovin samoilla linjoilla, vaan täysin eri linjoilla.

Luitko, siinä luki UMK:ssa.

Vierailija
11492/12303 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös suomi ole / ollut tangomaa . ensi vuonna siis tosi tango jonka esittää hyvän näköinen (ei mikään vanhus ) kaveri ja puoliajan kuluttua kaksi miestä jotka tanssivat tangoa eikä se saa olla mitään laiskaa kävelytangoa

Ei sadetakkeja, palloja jne.👍😇💚

Vierailija
11493/12303 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joukossa joku Riku?

Luitko, siinä luki UMK:ssa.

En ymmärtänyt lukemaani. Suomen jury ei antanut pistettäkään Espanjalle, kiitos siitä!!

Vierailija
11494/12303 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi ja Viro antoi 12p Suomelle toisessa semissä yleisöäänissä. Miksei sitten finaalissa?

https://eurovisionworld.com/eurovision/2022/semi-final-2#finland

Vierailija
11495/12303 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko viime vuoden Ukrainan biisin? Se oli aivan huikea Shum:

Vierailija
11496/12303 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme miestenvalinta täällä menossa. Otan itse Puolan hepun, onko kohteliaampaa yleisön kiittämistäkään ikinä nähty? :D

Vauvan pilkku on jo ihan pian ja hoitsupuumat saalistavat täällä ja Damiano-ketjussa. Näitä jumalaisen näköisiä kilttimiehiä ei riitä kaikille ;DDD

Vierailija
11497/12303 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös suomi ole / ollut tangomaa . ensi vuonna siis tosi tango jonka esittää hyvän näköinen (ei mikään vanhus ) kaveri ja puoliajan kuluttua kaksi miestä jotka tanssivat tangoa eikä se saa olla mitään laiskaa kävelytangoa

Ei sadetakkeja, palloja jne.👍😇💚

Kaija Koo sinne koko komeudessaan. Hän on tottunut isojen areenojen leidi.

Ja saa vetää suomeksi.

Vierailija
11498/12303 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä viisu biisi pitäis olla suomeksi edes osittain, tai jotenkin muuten kotimaisuutta "ylistävä". Ihan p:n hailee vaikkei siitä tykättäis, mutta me tykättäis ja oltais siitä ylpeitä. Surkeinta ikinä on lähettää edustamaan joku joka vois olla jo valmiiksi tunnettu ja tykätty ulkomailla.. Eli tehä biisi sillä ajatuksella, et mistähän ne muut tykkäis.. Rohkeesti vaan jotain omaperäistä ja sitten haistattaa ketut kaikille, jotka vaan ei ymmärrä hyvän päälle. Toki hyvän biisin, esittäjän ja shown se vaatis jokatapauksessa. 🤔

Vierailija
11499/12303 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi ja Viro antoi 12p Suomelle toisessa semissä yleisöäänissä. Miksei sitten finaalissa?

https://eurovisionworld.com/eurovision/2022/semi-final-2#finland

Koska oli parempiakin tarjokkaita.

Vierailija
11500/12303 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teemu Brunilan Studio Killers ois kova edustaja. Teemulla kiinnostava ääni ja on kielitaitoinen.

Ei tuo ole suomalainen bändi, ja onko koskaan edes vahvistettu että solisti on Brunila? Yhden jäsenistä on kerrottu olevan suomalainen, muut jonkun muun maan kansalaisia.

Ei edustajien tarvitse olla edustamansa maan kansalaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä