Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vierailija kirjoitti:
Rasmus ei yllä top kymmeneen. Oon silti ylpeä siitä esityksestä, ei siinä mitään hävettävää ole. Ihan kuin olisi keikalla ollut, näytti hyvältä ja kuulostikin ihan hyvältä. En ymmärrä mikä siinä on kun aina pitää omaa edustajaa haukkua. Mitä sitten vaikka on ilman paitaa? Olkoon.
Mun top 5: Ukraina, Ruotsi, Serbia, Kreikka, Iso-Britannia.
Kreikalla hölmöt sanat, mutta esityksessä on jotain vaikuttavaa. Serbia on outo ja vangitseva. Ukraina tuo kyyneleet silmiin, siinä on tunnetta. Ruotsi vähän liian muovinen ja laskelmoitu omaan makuun, vetoaa silti yleisöön. Iso-Britannialla pitkästä aikaa hyvä biisi.
Paljon joukossa hitaita kappaleita, mikä taas Suomen kannalta hyvä.
Ei sen tarvitse yltää topkymppiin, top 15 on se mikä on ollut koko ajan se missä on liikkunut veikkauksissa.
Kunhan kamala Korni-liia ei voita.
Vierailija kirjoitti:
He ovat olleet loistavia. Nöyriä ja ystävällisiä ja ammattilaisia.
Kaikki bändin jäsenet vaikuttaa olevan todella mukavia ja sympaattisia persoonia. Todellisia ammattilaisia.
Katselin eilen illalla finaaliesityksistä pätkiä ja muodostelin mielipiteitä.
Englanti ja Serbia eivät saa minulta pisteitä.
Ykkössuosikiksi nousi Belgia. Kaveri laulaa hyvin ja hänellä on sanottavaakin. Esityksessä ei mennä överiksi, vaikka porukkaa on ympärillä.
Miellyttävä on myös Viron esitys, laulaja vaikuttaa rennolta eikä laulussa teknisestikään ole moittimista. Huomasin että sanoitus toistelee samaa säkeistöä moneen kertaan. Aihe olisi ollut antoisa laveampaankin kuvailuun.
Tykkään hyvin tehdystä tanssiesityksestäkin, siksi kolmantena suosikkina Norja. Kevyempää kampetta vastapainoksi noille kahdelle muulle, jotka tuntuvat ilmaisevan jotakin syvempää tunnetason kokemusta.
Ukrainan kappale ei ole huono, ja se on kuuntelukertojen myötä parantanut tehoaan. Vaikka kertsi vaikuttaa melodisesti yksinkertaiselta, se tuntuu toimivan vastaanotossani hyvin.
Näillä mennään, vähän on aneemisempaa kuin viime vuonna, mutta ilokseni löysin sentään nämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasmus ei yllä top kymmeneen. Oon silti ylpeä siitä esityksestä, ei siinä mitään hävettävää ole. Ihan kuin olisi keikalla ollut, näytti hyvältä ja kuulostikin ihan hyvältä. En ymmärrä mikä siinä on kun aina pitää omaa edustajaa haukkua. Mitä sitten vaikka on ilman paitaa? Olkoon.
Kreikalla hölmöt sanat, mutta esityksessä on jotain vaikuttavaa. Serbia on outo ja vangitseva. Ukraina tuo kyyneleet silmiin, siinä on tunnetta. Ruotsi vähän liian muovinen ja laskelmoitu omaan makuun, vetoaa silti yleisöön. Iso-Britannialla pitkästä aikaa hyvä biisi.
Paljon joukossa hitaita kappaleita, mikä taas Suomen kannalta hyvä.Ei sen tarvitse yltää topkymppiin, top 15 on se mikä on ollut koko ajan se missä on liikkunut veikkauksissa.
Suomen kirous on ollut jäädä finaalissa ihan jumbosijoille, joten kannattaa varautua siihenkin, ettei tule pettymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat olleet loistavia. Nöyriä ja ystävällisiä ja ammattilaisia.
Kaikki bändin jäsenet vaikuttaa olevan todella mukavia ja sympaattisia persoonia. Todellisia ammattilaisia.
No kyllä. Aivan ihania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon joukossa hitaita kappaleita, mikä taas Suomen kannalta hyvä.Ei sen tarvitse yltää topkymppiin, top 15 on se mikä on ollut koko ajan se missä on liikkunut veikkauksissa.
Suomen kirous on ollut jäädä finaalissa ihan jumbosijoille, joten kannattaa varautua siihenkin, ettei tule pettymyksiä.
Minulle riittää että sinne finaaliin päästään. Haluan itse olla mukana koko viisuviikon niin että oma maakin on finaalissa - ja samaa toivon meidän artisteille.
Minä uskon sijaan 15 nyt.
Eiköhän Top 15 ole se missä ollaan mikäli esitys menee yhtä hyvin ku semifinaalissa. Ei sekään täydellinen ollut mut hyvä, viihdyttävä ja energinen. Bändillä asenne kohillaan.
Iso-Britannialle toivon menestystä, pitkästäaikaa hyvä biisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Ukraina ei voita sodan takia. Jos biisistä tykkää niin sitten ok äänestää, mutta Ukrainan edustajat ovat itsekin toivoneet etteivät voittaisi. Voitto ei auta heitä, etenkään jos se tulee sääliäänillä. Näkyvyyttä on tullut joka tapauksessa. Jos ukrainalaisia haluaa tukea niin mieluummin lahjoittaa äänestysrahat sitten vaikka hyväntekeväisyyteen.
No varmasti saavat myös sympatiapisteitä, mutta ei se biisikään niin huono ole, kyllä minä voin heille voiton suoda, kun ajat ovat mitä ovat.
Eikä yleisöä voida syyttää siitä, että liikuttuvat kappaleesta joka on ylistys ukrainalaisille äideille (ja joka edelleenkin valittiin edustajaksi ennen Venäjän hyökkäystä!). Stefaniassa lauletaan muun muassa kuinka löydän aina takaisin luoksesi, vaikka rikottujen teiden kautta...
Ei Euroviisut ole mikään muusta maailmasta irrallinen kupla, jossa mitataan pelkästään musiikillisia ansioita täysin neutraalisti. Ihmiset liikuttuu eri asioista ja voi kokea monenlaiset kappaleet ja esiintyjät äänestämisen arvoiseksi. Kalush on ansainnut voiton ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin kilpailijat, he olivat ennakkosuosikkien joukossa jo ennen sotaa.
SIIS MITÄ?? Kuuntelin juuri ekaa kertaa brittien biisin. Sehän on mahtava, ihana ja helkutin karismaattinen laulaja. Nyt on heidän vuoro vihdoinkin voittaa, siis oon niin yllättynyt VAU...
Minä aion äänestää Englantia. Toivon sen voittavan.
Jezebel on youtubessa #1 trendaavissa videoissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa, ei koko maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Anna kun kerron sinulle salaisuuden: oma viisuesitys on jokaisessa maassa trendaavien videoiden kärjessä.
Nyt jännitetään, saako Ukraina kaikilta mailta 12 points, ja nouseeko yleisön suosikiksi.
Toivon niin, mitä enemmän Ukrainan viisua kuuntelen, sitä enemmän tykkään. Ei huono lainkaan.
Oli sydäntä lämmittävää, kun solisti kiitti kaikkia tuesta.
Jännittävää Euroviisuiltaa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun kerron sinulle salaisuuden: oma viisuesitys on jokaisessa maassa trendaavien videoiden kärjessä.
Ok, kiitos. En tiennyt😅
Suomi kun on finaalissa niin se on iso voitto jo.
Enää ei harmita, mutta toivottavasti pärjää vielä hyvin.
Rasmus saisi olla top 5.
Ens viikolla Lauri voisi aloittaa kestävyysharjoittelun, koska siltä loppuu happi hyppiessä ja laulaessa.
Vierailija kirjoitti:
Ens viikolla Lauri voisi aloittaa kestävyysharjoittelun, koska siltä loppuu happi hyppiessä ja laulaessa.
Sehän laulaa paremmin hyppiessä ja pomppiessa kuin niissä alun rauhallisemmissa kohdissa! Sitä monet ulkomaiset viisufanitkin ihmettelevät ja hihittelevät semifinaalivideon kommenteissa. :D
Ihme vinkunaa täällä siitä, että omaa esitystä ei saisi kritisoida. Minä en tykkää The Rasmuksesta yhtyeenä enkä voi sille mitään, että Laurin ääni ei ole koskaan kuulostanut hyvältä korvissani. Kappale on silti ihan ok ja esitys myös. Ovat edustaneet Suomea ihan asiallisesti. Jotenkin sellainen kädenlämpöinen veto kaiken kaikkiaan, ei hyvää eikä pahaa sanottavaa.
Toivon heille kohtuullisen hyvää sijoitusta tänä iltana ihan sen vuoksi, että UMK jatkuisi laadukkaana ja artistien näkökulmasta houkuttelevana musiikkikilpailuna jatkossakin.
Espanjalla oli epäonnea arvonnassa ja esiintyvät siksi ensimmäisellä puoliskolla. Viimeisten joukossa esiintyessään olisivat hyvinkin voineet yltää jopa voittoon. Hyvin tulee kuitenkin varmasti menestymään.