Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Ai niin, ja Slovenian tippuminen surettaa, mutta sitäkin osasin odottaa. Hyvin meni noin nuorilta
Tanska ei onneksi päässyt jatkoon. Myötähäpeää herättävä muka-voimabiisi naisbändiltä. En voi käsittää kuinka surkeilla biiseillä lähdetään edustamaan omaa maata.
Sekä Moldova että Ukraina ovat mielenkiintoisia viisumaita. Moldovalla on saksofonimies, Ukrainalla Ruslana ja Verka Serduchka. Olisi ollut verinen vääryys, jos Moldova ei olisi mennyt jatkoon, tykkäsin kovasti.
Suomenhan olis pitänyt olla tossa ykköskarsinnassa, harvinaisen surkea taso. Olis menny heittämällä jatkoon. Ainoastaan Ukraina, Liettua ja Kreikka herätti hyvällä tavalla mielenkiintoa.
17 esiintyjää, joista olisi pitänyt valita 10 finaaliin. Lähes kaikista esityksistä tuli fiilis: "Nähty tarpeeksi, seuraava!" ja minuutit tuntuivat pitkiltä. Noista olisin päästänyt jatkoon hädin tuskin 7, ja niistäkin pari säälistä, kun ei parempiakaan ollut. Ja näistä seitsemästä kaksi pääsi finaaliin. :D Toivottavasti huomenna on parempi meininki. Jos ei, niin en välttämättä katso finaalia.
Vierailija kirjoitti:
Albanian tippuminen ei ollut yllätys. Ronelan heikohko laulu yhdistettynä pinkkiin (sen alkuperäisen keskiaika/soturiteeman sijaan) ja sekavahkoon lavashow'hun tiputti pois.
Kiitos vinkistä, katsoin alkuperäisen esityksen eikä voi kuin ihmetellä, miksi solistille hyvin sopinut asu oli vaihdettu huonosti istuviin paljettibikineihin ja esitykseen lisätty kiusallista haaroväliin hierontaa ja maassa kiemurtelua.
Melkoinen taso tässä viisukeskustelussa, haukutaan kaikki esitykset ja kehutaan vaan Suomea 🤣
Mun mielestä semi 1 oli tasokkaampi kuin osasin odottaa. Miksaus oli jotenkin pahasti pielessä ja taustanauhat ja livelaulu menivät epäsynkassa? Esitykset olivat hyviä, mutta tuotanto on ollut surkea mustasta auringosta kameratyön epäonnistumiseen.
Jännittää miten Laurin ääni tulee kestämään huomenna. Ainakin Suomen karsinnoissa oli järkyttävän epävireistä.
Toisaalta karsinnoissa on aina ihan surkea äänentoisto, toivottavasti Italiassa osataan paremmin kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Albanian tippuminen ei ollut yllätys. Ronelan heikohko laulu yhdistettynä pinkkiin (sen alkuperäisen keskiaika/soturiteeman sijaan) ja sekavahkoon lavashow'hun tiputti pois.
Kiitos vinkistä, katsoin alkuperäisen esityksen eikä voi kuin ihmetellä, miksi solistille hyvin sopinut asu oli vaihdettu huonosti istuviin paljettibikineihin ja esitykseen lisätty kiusallista haaroväliin hierontaa ja maassa kiemurtelua.
Muistelisin, että Ronela itse kertoi somessa musta-punaisen teeman olevan jo niin nähty ja halunneensa tehdä jotain erilaista.
Ukraina, Hollanti ja Moldova oli ainoat mistä tykkäsin. Norja ja Kreikka oli sen verran laadukkaita, että arvasin menevät jatkoon. Muut oli aika turhia.
Liettua oli maailman tylsin, ei jaksanut koko esitystä katsoa/kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistelisin, että Ronela itse kertoi somessa musta-punaisen teeman olevan jo niin nähty ja halunneensa tehdä jotain erilaista.
Itseään saa siis syyttää, että tippuivat finaalista.
Moldovalla on kyky tehdä huokealla mukaansatempaavia lavaesityksiä.
Se Doremin laatikkoleikki esimerkiksi.
Ja tällä tämän vuoden kappaleella oli oikeasti vuoden paras video.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä eilinen oli hirvein viisuesitys todella pitkään aikaan.
Piinallista katsottavaa ja kuunneltavaa. Ja hän lauloi pieleen sen mitä huutamiselta ja läähättämiseltä ylipäätään lauloi.
Vierailija kirjoitti:
Höh, Itävalta ei päässyt jatkoon. Tykkäsin siitä kappaleesta, tanssittava ja jää päähän soimaan. Huonompiakin meni finaaliin.
Biisi on ihan tanssittava ysärihumppa ja studioversio toimii. Valitettavasti Pia Marian laulu ei kulje livenä ja siksi luultavasti jäi ulos finaalista.
Vierailija kirjoitti:
Jännittää miten Laurin ääni tulee kestämään huomenna. Ainakin Suomen karsinnoissa oli järkyttävän epävireistä.
Toisaalta karsinnoissa on aina ihan surkea äänentoisto, toivottavasti Italiassa osataan paremmin kuin Suomessa.
Eilen ainakin tippui heikoimmat laulajat pois, mm. Albania, Slovenia, Itävalta. Saapa nähdä.
Joko täällä on keskusteltu siitä, että Norjan DJ Astronaut on todennäköisesti paljastunut ja puvun sisältä löytyy TIX?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuota määkivää MikkoSilvennoista vaan pidetään vuosi vuoden jälkeen studiossa. Narsisti.
Silvennoinen on ihana!
Minusta Hollannin esiintyjä ei onnistunut kovin hyvin esityksessään eilen, mutta kiva, että pääsi jatkoon. Biisi on kuitenkin ihan hyvä ja hollannin kieli toimii tässä.
Fiilikset:
Latvian puolesta olen surullinen, koska ovat tehneet erittäin kovasti töitä koko kevään ajan. Mielenkiintoista nähdä myöhemmin, kuinka paljon saivat puhelinääniä. Luulen, että juryt tipauttivat ulos kuten ennakkoon arvelin.
Liettua oli maaginen ja ihanaa, että suuri yleisö oli samaa mieltä. En saanut katsettani irti Monikasta esityksen aikana.
Islannista olen tykännyt koko ajan eteerisen lavaesityksen vuoksi. Kappale on todella kaunis livenä ja sisarukset säteilevät haltiamaista energiaa.
Portugalin puolesta olen myös onnellinen. Kappale on kaunis ja Maron ääni upea. Esitys oli toteutettu hyvin.
Sveitsin jatkoon pääseminen ei yllättänut. Kappale on tylsä, mutta Mariuksella on hyvä ääni ja varmasti oli vanhemman väestön mieleen. Tämäkin sai todennäköisesti jury-pisteitä roimasti.
Moldovan puolesta olen todella iloinen! Heidän energiansa välittyi kotiin asti.
Armenian kappale on edelleen tylsä, mutta Rosa Linnin ääni on todella vaikuttava livenä.
Itävallan tippuminen harmittaa, mutta ei yllätä.
Norja ja Ukraina odotetusti jatkossa. Norjalle olen alkanut jopa lämmetä.