Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime vuoden ketjussa sai jakaa ajatuksia euroviisuista ihan miltä kantilta vaan.
Tässä ei näköjään saa. Tämä on tämmöinen ummistus -ketju.Politiikka on varmasti voimakkaammin esillä näissä euroviisuissa, mutta puhutaan sitten vaan esiintyjistä tässä ketjussa.
Ei ole kovinkaan mielekäs ketju tämä kun on vain niin rajoittuneet aiheet.
Saa tietenkin puhua! Täällä on muutama rasittava ketjupoliisi, jotka alapeukuttaa tai yrittää rajata keskustelua muiden maiden edustajista ja kilpailuista, politiikasta, vanhoista voittajista jne. mutta minä ainakin vaan hyppään yli aiheista, jotka ei kiinnosta. Ei välitetä noista.
Sitä toki toivoisin, että keskustelu ei kääntyisi vain sotaan ja sodan uhkaan, kun sille on muitakin ketjuja. Tai ettei täällä haukuttaisi euroviisufaneja siitä, että kehtaamme keskustella koko viisuista kun Ukrainassa soditaan. Vaan mitä olisi maailma ilman toivoa siitä, että aurinko nousee huomennakin?
Annetaan kaikkien viisukukkien kukkia ☺️❤️
Itse ajattelin nostaa jalustalle Venäjän toimien vaikutukset näihin euroviisuihin. No, eipäs sitten puhuta siitä, kun eräs kommenttini poistettiin. Ihan rakentavastihan mä kirjoitin niin en tiedä mistä kiikastaa.
Rasmuksen esitystä ei olekaan tyritty vähän erikoisemmalla mikkiständillä, tanssivilla karhuilla tai Pandora-livelaululla? Pahoin pelkään, että voittavat.
Isaacin klippi enteilee aika stereotyyppisen viisuista esitystä. Tuskin voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
UMK Instagram-tilillä tänään stooreissa videoita harjoituksista! Ainakin Rasmuksen ja Isaacin treenejä jo kuvattu. Ei toistaiseksi näytä hirveän erilaiselta videoihin verrattuna. (Laurin ja Empun kiehnäystä ei noissa näkynyt, onneksi.)
Jännittää ihan tosi paljon nuo huomiset livet. Ei yhtään tiedä, mitä tuleman pitää. Isaac ja Olivera ovat varsinkin täysin avoimia kysymyksiä. Laurin laulu huolestuttaa. Ja Bess, jos on rakennettu temppurata koreografian sijaan... Tomppa varmasti vetää homman kotiin ja Youngheartedin sekä Cyan Kicksin uskon osaavan esiintyä hyvin.
Itseäni jännittää mikä on Cyan Kicksien se suuri juttu esityksessänsä. Youngheartedin en usko pärjäävän, mutta itse olen alkanut pitää siitä euroviisujen ulkopuolella. Youngheartedilla on niin aidon kuuloista musiikkia.
Esitykset määrittelee kelle annan ääneni. Cyan Kicks oli pitkään suosikkini, mutta en mä halua vielä muita pois sulkea. Vaikea on päättää ketä äänestää. Toivottavasti esitykset antaa selvän kuvan ketä äänestän.
Isaacilla on näemmä jonkinlainen ihmistetris luvassa, erikoinen lavastehässäkkä ja monta taustatanssijaa vähissä vaatteissa. Ääni kuulosti hieman epävireiseltä, hirvittää näin fanina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
UMK Instagram-tilillä tänään stooreissa videoita harjoituksista! Ainakin Rasmuksen ja Isaacin treenejä jo kuvattu. Ei toistaiseksi näytä hirveän erilaiselta videoihin verrattuna. (Laurin ja Empun kiehnäystä ei noissa näkynyt, onneksi.)
Jännittää ihan tosi paljon nuo huomiset livet. Ei yhtään tiedä, mitä tuleman pitää. Isaac ja Olivera ovat varsinkin täysin avoimia kysymyksiä. Laurin laulu huolestuttaa. Ja Bess, jos on rakennettu temppurata koreografian sijaan... Tomppa varmasti vetää homman kotiin ja Youngheartedin sekä Cyan Kicksin uskon osaavan esiintyä hyvin.
Itseäni jännittää mikä on Cyan Kicksien se suuri juttu esityksessänsä. Youngheartedin en usko pärjäävän, mutta itse olen alkanut pitää siitä euroviisujen ulkopuolella. Youngheartedilla on niin aidon kuuloista musiikkia.
Esitykset määrittelee kelle annan ääneni. Cyan Kicks oli pitkään suosikkini, mutta en mä halua vielä muita pois sulkea. Vaikea on päättää ketä äänestää. Toivottavasti esitykset antaa selvän kuvan ketä äänestän.
Youngheartedin tavoitteena onkin ollut päästä suomalaisten tietoisuuteen, ja siinä on onnistunut. Samaten Tommi Läntinen sai itsensä vähän nuoremman yleisön tietoisuuteen. Itse hänet muistan omasta nuoruudestani, teini-ikäinen lapseni ei esiintyjiä julkistaessa edes tiennyt kuka Tommi on. Nyt tietää ja tykkää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime vuoden ketjussa sai jakaa ajatuksia euroviisuista ihan miltä kantilta vaan.
Tässä ei näköjään saa. Tämä on tämmöinen ummistus -ketju.Politiikka on varmasti voimakkaammin esillä näissä euroviisuissa, mutta puhutaan sitten vaan esiintyjistä tässä ketjussa.
Ei ole kovinkaan mielekäs ketju tämä kun on vain niin rajoittuneet aiheet.
Saa tietenkin puhua! Täällä on muutama rasittava ketjupoliisi, jotka alapeukuttaa tai yrittää rajata keskustelua muiden maiden edustajista ja kilpailuista, politiikasta, vanhoista voittajista jne. mutta minä ainakin vaan hyppään yli aiheista, jotka ei kiinnosta. Ei välitetä noista.
Sitä toki toivoisin, että keskustelu ei kääntyisi vain sotaan ja sodan uhkaan, kun sille on muitakin ketjuja. Tai ettei täällä haukuttaisi euroviisufaneja siitä, että kehtaamme keskustella koko viisuista kun Ukrainassa soditaan. Vaan mitä olisi maailma ilman toivoa siitä, että aurinko nousee huomennakin?
Annetaan kaikkien viisukukkien kukkia ☺️❤️
Sanottaisiinko, että tähän mennessä ketjussa ollaan oltu hyvinkin kartalla koko Euroopan tapahtumista, joten ei kokonaisuudelta nyt oikein voi sulkea silmiään tai korviaan.
The Weeknd sai just kuittia siitä, että ei seuraa maailman tapahtumia. Kyllä tässä pari viime yötä on ollut vähillä yöunilla, eikä todellakaan sen jännityksen takia, että kuka voittaa UMK:n.
Hyvä silti, jos jonkun suurin huolenaihe on vain Viisut. Maailma ympärillä vaan ei oikein nyt anna mahdollisuutta olla 🙈🙉🙊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youngheartedin tavoitteena onkin ollut päästä suomalaisten tietoisuuteen, ja siinä on onnistunut. Samaten Tommi Läntinen sai itsensä vähän nuoremman yleisön tietoisuuteen. Itse hänet muistan omasta nuoruudestani, teini-ikäinen lapseni ei esiintyjiä julkistaessa edes tiennyt kuka Tommi on. Nyt tietää ja tykkää!
Voisihan musiikki ohjelmiakin olla enemmän, jossa nämä vähemmän tunnetut saisivat näkyvyyttä, mutta ei. Ohjelmien uusinnat ja hömppä ohjelmat ovat tietenkin etusijalla.
Mä tykkäsin ohjelma ideoista kuin Elastinen feat. ja se jokin jossa esiintyjät tekivät tekstien pohjalta kappaleet, joita sitten esittivät ohjelman lopuksi.
Jotenkin tuntuu vähän tyhmältä, jos UMK:a pidetään ponnahduslautana, kuin sitä mikä sen oikea tarkoitus on, mutta kivat heille.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu vähän tyhmältä, jos UMK:a pidetään ponnahduslautana, kuin sitä mikä sen oikea tarkoitus on, mutta kivat heille.
Onhan Sanremokin pääasiassa italoartistien uusien albumien promoa kotimarkkinoille. Viisuedustus ihan pieni sivuraide vain.
Ei nyt tähän ketjuun tänään sitten muuta kuin tsemppiä ukrainalaisille ja putinistit alas Venäjällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleekohan euroviisuja tänä vuonna?
Jos Venäjä alkaa enemmän hämmentää soppaa niin...Mitenköhän Venäjä ja Ukraina on euroviisujen kannalta? Jääköhän pois kisoista?
Tulee. Viisut on toukokuusta lähtien suunniteltu worst case scenariona videoversioksi.
Suurin huoli on se, onko meillä enää Ukrainaa toukokuussa.
Puhumattakaan siitä, mikä on hyökkäyskäskyn antaneen sodanhimoisen ihmishirviön seuraava kohde.
Ukraina voittaa oli laulu mikä tahansa! En ole katsonut kisoja koskaan.
winner kirjoitti:
Hyvä silti, jos jonkun suurin huolenaihe on vain Viisut. Maailma ympärillä vaan ei oikein nyt anna mahdollisuutta olla 🙈🙉🙊
Jos ei kiinnosta keskustella UMK:sta, ei tarvitse tulla tähän ketjuun.
Minä itse murehdin maailmantilannetta JA seuraan mielenkiinnolla Australian ja Suomen valintoja huomenna. Eihän ne asiat sulje toisiaan pois. Olen lähtökohtaisesti toiveikas sen suhteen, että toukokuussa päästään pitämään Euroviisut. Niiden ajattelu antaa minulle voimaa tällaisina päivinä, kun on tullut vuodatettua kyyneleitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan Sanremokin pääasiassa italoartistien uusien albumien promoa kotimarkkinoille. Viisuedustus ihan pieni sivuraide vain.
Melodifestivalen myös. Sitä katsotaan enemmän kuin itse Euroviisuja.
Viisujen alkuperäinen tarkoitus oli esitellä omaa musiikkia, omalla kielellä. Ysärillä se lakkasi toimimasta ja voiton vei englanninkielinen maa liian monta kertaa.
Suomi voi täysin suoraselkäisesti lähettää minkä tahansa näistä kappaleista viisuihin. Jokainen on hyvä ja esittäjänsä näköinen kappale, sellaista musiikkia, mitä Suomessa kuunnellaan. Eivät nämä silti tasavahvoja UMK-ehdokkaita ole. Pari kolme kamppailee tosissaan voitosta, lopuille jää paljon pienemmillä pisteillä heikommat sijoitukset.
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Jos ei kiinnosta keskustella UMK:sta, ei tarvitse tulla tähän ketjuun.
Minä itse murehdin maailmantilannetta JA seuraan mielenkiinnolla Australian ja Suomen valintoja huomenna. Eihän ne asiat sulje toisiaan pois. Olen lähtökohtaisesti toiveikas sen suhteen, että toukokuussa päästään pitämään Euroviisut. Niiden ajattelu antaa minulle voimaa tällaisina päivinä, kun on tullut vuodatettua kyyneleitäkin.
Winner taas tahallaan trollailee. Onhan täällä puhuttu Ukrainan tilanteesta jo pitkään ennen Venäjän hyökkäystä ja seurattu tilannetta.
Blind Channelkin sit sopivasti pisti uuden biisin tänään jakoon. Ottavat julkisuudesta kaiken irti. Minusta huomisen kilpailukappaleet pitäisi kuitenkin olla se tärkein juttu, ei se että BC tulee esittämään viime vuotisen kappaleensa.
Toivottavasti koko Euroviisut peruttaisiin Venäjän mahdollisen osallistumisen takia. Turhaa rahan haaskausta moiset viisut joissa voittaja valitaan esiintyjän taustatarinan perusteella eikä itse kappaleen.
Iltalehti:
Yle ei aio osallistua Euroviisuihin, mikäli Venäjä osallistuu. Asiasta kertoo Ylen Luovat sisällöt ja media -yksikön johtaja Ville Vilén Ylen tiedotteessa.
– Venäjän hyökkäys Ukrainaan on vastoin kaikkia niitä arvoja, joita Yle ja muut eurooppalaiset yleisradioyhtiöt edustavat. Yle puolustaa aina länsimaista demokratiaa, oikeusvaltion perusperiaatteita, sananvapautta ja ihmisarvoa, Vilén sanoi.
Vilén sanoi torstaina, että Ebu päättäköön Venäjän osallistumisesta.
Suomen euroviisuedustaja valitaan lauantaina Uuden musiikin kilpailussa.
Lisää aiheesta hetken kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
UMK-ennustus: The Rasmuksen livelle käy teflonbrothersit/erikavikmanit
Laitettu esiintymään ensimmäisenä, eli yhtyeen ei edes haluta voittavan.
Luultavasti lavashowhun liittyy jokin niin iso rakennelma, että ihan sen takia esiintyvät ensimmäisinä.
Harmi, kun UMK-biisit melkein kaikki pilataan huonoilla lavaesityksillä. On liikaa tavaraa lavalla, tai pistetään tanssimaan artisti jolta se ei käy luontevasti, tai vähintään on jokin ihan omituinen vaate päällä (esim. Zühlkella muutama vuosi sitten).
Toivottavasti Yle olisi saanut miksauksen kuntoon. Se on monena vuotena liveissä tökkinyt tosi pahasti.
Muuten alkaa olla hienosti paketti koossa, nyt kun lava-apua on ostettu Ruotsista. Sitä sieltä kannattaa hommata, biisejä ei enää koskaan. Biisit osataan tehdä jo itse. Kohta osaan itse tehdä toimivat lavaesityksetkin!