En jaksa enää! Onko oikeasti missään otettu kantaa siihen, milloin maskisuosituksesta luovutaan?
Tämä maskin käyttö on itselleni ehkä kaikkein kuormittavinta koko korona-ajassa. Miksi missään ei puhuta siitä, milloin maskisuosituksesta luovutaan? Ahdistaa ja stressaa jo etukäteen, kun edessä on pitkä junamatka, ja joudun käyttämään hiostavaa maskia sen ajan. Ja kokeiltu on sekä kirurgiset että kangasmaskit, molempien kanssa on tukalaa. kangasmaskeja leikkelin vielä ohuemmaksi (poistin sisäkankaat) ja pistelin parsinneulalla sen täyteen reikiä, mutta ei sekään auttanut.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko nämä jutut ironisia, vai ihanko epäironisesti jotkut sitä maskia oikeasti yhä pitää???
New Study: No correlation between school mask mandates and COVID-19 case rates for students and staff in Florida, New York, and Massachusetts.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.05.19.21257467v1
Tiedekään ei puolla maskin käyttöä. Eikä kaupoissakaan enää näe vaippanaamoja kovinkaan paljoa. Voitte jo lopettaa sen. Itse en ole käyttänyt maskia koko aikana muuta kuin lentokoneessa lomamatkoilla. Enkä ole saanut pöpöjä kertaakaan siitä huolimatta.
Ja tiedoksi, että Brasseihin tullessa ei ollut nyt mitään koronatestiä eikä myöskään karanteenia. Täydellinen hetki lähteä Brasiliaan vaivatta. Maailmanhistorian paras hetki matkustaa. Ottakaa siitä kaikki irti.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole kertaakaan käyttänyt, eikä kyllä kukaan ole sanonut mitään. Voit sanoa, että sinulla on terveydellinen este. Jos joku alkaa kitisemään silti, niin tuumi vain, että tuohon ahdistukseen on saatavilla apua :)
Onneksi käyttöä tai käyttämättömyyttä ei tarvitse selitellä kellekään.
Et tarvitse selitystä maskittomuuteen.
Voit toki sanoa, että sinulla on CFS. Eli Common F ing Sense.
Vierailija kirjoitti:
Pidä joku juotava/syötävä koko matkan ajan esillä. Ei kukaan vaadi syömään maski naamalla.
Pähkinämiikan tempaus ei ainakaan päättynyt hyvin
No, senkus aletaan systemaattisesti jättää ne maskit pois. Suositushan se muutenkin vain on. Ikään kuin kansalaisilla ei olisi mitään valtaa päättää itsestään :D Mutta siihenhän täällä luotetaan - suomalaiset on tosi auktoriteettiuskovaisia.
Vierailija kirjoitti:
Jos tahtoisit välttyä koronalta käyttäisit FFP2 tason maskia, mutta jos et pysty käyttämään tehokkaampaa maskia, niin otat riskin saada koronan. Voit olla ilman kirurgista tai leikeltyä kangasmaskiasi. Niistä ei ole hyötyä. Minä en matkustaisi, jos en pystyisi käyttämään FFP2-maskia tiiviisti puettuna. Matkustaisin vain välttämättömät matkat muutenkin.
Koska alat olla väsynyt maskeihin, niin olisiko aika siirtyä koronan tukahduttamista tahtovien leiriin? Me ei tahdottaisi jatkaa kuukaudesta ja nyt jo vuodesta toiseen tätä kituvaa elämää. Matkustavien oikeudet tuoda tauti uudestaan Suomeen ei voi olla niin tärkeä, kuin täällä päivästä toiseen elävien. Matkustavat voivat maksaa itse karanteenihotellinsa.
Kaikki eivät pelkää hysteerisesti saavansa tartunnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maskinkäyttö on ongelma? Miksi teet siitä ongelman?
Maski on epämiellyttävä ja epämukava, se hiostaa ja hengittäminen tuntuu hankalammalta. Ja en ole edes astmaatikko, en ylipainoinen, olen ihan perusterve. Minua myös ahdistaa se, että säädetään tällainen suositus, joka tuntuu päättymättömältä, kun ikinä ei edes puhuta, että maskeista joskus luovuttaisiin. En myöskään tykkää siitä, ettei oikein voi meikata, koska meikit alkavat maskin alla haista tosi ällöttävältä - ja kun kuljen meikkaamattomana, en näytä yhtään oman tyylini mukaiselta. Ja muutenkaan en tykkää siitä, että säädetään joku asuste, joka vaikuttaa ulkonäköön ja ulkoiseen olemukseen. Mutta tärkein pointti on se epämukavuus ja epämiellyttävyys.
Onko sinun mielestäsi maskin käyttö sitten ihan yhtä mukavaa kuin olla ilman maskia? Olen ollut tosi hämmästynyt siitä, miten moni muka ei koe maskin eroavan ollenkaan siitä, jos olisi ilman - jotktu vielä tuntuvat tykkäävän maskeista ja väittävät niiden kanssa olon olevan mukavampaa kuin ilman. En oikein käsitä.
No jo on vaikeaa eräillä, voi hyvä tavaton.
Epidemian tukahduttamiseen tarvitaan kolme rokotekierrosta.
T: aisan tunnustelija
Mä luovuin maskeista tänään lopullisesti. Muutenkin käyttänyt vähän milloin mitenkin koska en pidä niitä minään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maskinkäyttö on ongelma? Miksi teet siitä ongelman?
Maski on epämiellyttävä ja epämukava, se hiostaa ja hengittäminen tuntuu hankalammalta. Ja en ole edes astmaatikko, en ylipainoinen, olen ihan perusterve. Minua myös ahdistaa se, että säädetään tällainen suositus, joka tuntuu päättymättömältä, kun ikinä ei edes puhuta, että maskeista joskus luovuttaisiin. En myöskään tykkää siitä, ettei oikein voi meikata, koska meikit alkavat maskin alla haista tosi ällöttävältä - ja kun kuljen meikkaamattomana, en näytä yhtään oman tyylini mukaiselta. Ja muutenkaan en tykkää siitä, että säädetään joku asuste, joka vaikuttaa ulkonäköön ja ulkoiseen olemukseen. Mutta tärkein pointti on se epämukavuus ja epämiellyttävyys.
Onko sinun mielestäsi maskin käyttö sitten ihan yhtä mukavaa kuin olla ilman maskia? Olen ollut tosi hämmästynyt siitä, miten moni muka ei koe maskin eroavan ollenkaan siitä, jos olisi ilman - jotktu vielä tuntuvat tykkäävän maskeista ja väittävät niiden kanssa olon olevan mukavampaa kuin ilman. En oikein käsitä.
No jo on vaikeaa eräillä, voi hyvä tavaton.
Toisilla on, mitä sitten. Minulla on moni asia vaikeampaa kuin monilla, mutta on vastaavasti asioita, jotka menevät minulta heittämällä enkä vaikeroi ihmettelemässä, miten jotkut toiset ovat niissä asioissa heikommilla. Annat itsestäsi moukkamaisen ja typerän kuvan.
Mietippä meitä, jotkatyössä joutuvat sitä käyttämään. Ei auta vaikka on saanut kaikki rokotukset.
Maskin käyttämisessä ei ole mitään vaikeaa. Jos tuntuu vaikealta, suosittelen autismitutkimusta. Autistinen tyttäreni kyllä käyttää maskia.
Vierailija kirjoitti:
Maskin käyttämisessä ei ole mitään vaikeaa. Jos tuntuu vaikealta, suosittelen autismitutkimusta. Autistinen tyttäreni kyllä käyttää maskia.
Sulle suosittelen palikkatestiä, kun ensin diagnosoit ihan hihasta vetämällä maskiongelmaiset autisteiksi ja sitten vielä itse kumoat oman väitteesi seuraavassa lauseessa.
Eikö Ap:lla yhtään kilkata päässä, kun jo aloituksessaan kirjoittaa avainsanan "maskiSUOSITUS"? Eli...? Suositus on vain suositus, ei pakko. Onneksi minä ja moni muu olemme ymmärtäneet sanan suositus jo aikoja sitten, ja maskeja ei ole tullut käytettyä kertaakaan koskaan. Yhden kerran dösäkuski kysyi että mites maski. Sanoin vaan, että ei pysty käyttämään ja kuski oli vaan et asia selvä. Kukaan muu ei ole tullut sanomaan mitään. Asun Pk-seudulla.
Aika huoletonta elämää olen pystynyt elämään, koska useimmat rajoitukset eivät koske minua ja elämääni. Onneksi työpaikalla on myös vain maskisuositus ja siellä on 50/50 jakauma maskinkäytöllä. Asiakkaat eivät käytä. Vapaa-ajalla tapaan muita ihmisiä ihan normaalisti (koko pandemian ajan näin) ja he tapaavat taas omia tuttujaan. Kukaan ei ole sairastanut koronaa, enkä tunne henk.koht yhtään sairastunutta, ei edes työpaikalla, vaikka meitä on siellä satoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä joku juotava/syötävä koko matkan ajan esillä. Ei kukaan vaadi syömään maski naamalla.
Pähkinämiikan tempaus ei ainakaan päättynyt hyvin
Aloituksessa oli kyse junamatkasta, Miika oli lentomatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Autisti saattaa ärsyyntyä nähdessään massasta poikkeavan kuten maskittoman maskillisten joukossa.
Tappava, yleisvaarallinen tartuntatauti leviää yhteiskunnassa, ja muunnokset myös. Miten joku voi ruikuttaa masinkäytöstä? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Maskisuositus on voimassa vain leviämisalueilla.
Minun ymmärtääkseni VR suosittaa tai edellyttää maskia kaikilla reiteillään, ei väliä onko leviämisalue tai mikä... SIllä yhdessä junassa voi olla matkustajia eri puolilta Suomea, myös sieltä leviämisalueelta tai pahassa tilanteessa olevasta kaupungista niin kuin myös ulkomailta tulleita.
Pitäisi laittaa maskipakko ja sakko, että kaikki pitäisivät maskia.
Nyt maskittomat syövät taloudelta pohjan pois, kun virus leviää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskisuositus on voimassa vain leviämisalueilla.
Minun ymmärtääkseni VR suosittaa tai edellyttää maskia kaikilla reiteillään, ei väliä onko leviämisalue tai mikä... SIllä yhdessä junassa voi olla matkustajia eri puolilta Suomea, myös sieltä leviämisalueelta tai pahassa tilanteessa olevasta kaupungista niin kuin myös ulkomailta tulleita.
Ja aloittajalle vielä:
VR:n junissa tapaa kyllä aika hyvin sisäilman viilennys toimia. Paitsi tietenkin silloin kun ei toimi, ja silloin junassa voi olla yhtä kuuma tai vielä kuumempi kuin pitkän matkan bussissa johon aurinko on porottanut koko pitkän kesäpäivän eikä ilmasuuttimet anna ilmaa yhtään.
Nimenomaan, varsinkin nyt kun ilmaantuvuus on alle 50/100,000 ihmistä.
Nyt maskien pito on yleisesti ottaen täysin turhaa, ja aina se on ollut turhaa.
Hengittäkää puhdasta ilmaa. Älkää kerryttäkö nanomateriaaleja aivoihinne, tulette nimittäin katumaan sitä jälkikäteen. Maskit eivät edes ehkäise koronan leviämistä, mutta tuhoavat terveyttä kroonisesti käytettynä. Sairaalassa kirurgit ja esim. hammaslääkäritkään eivät tavallisesti käytä niitä 8h päivässä, vaan vain sen operaation ajan. Maskien käyttö kroonisesti on erittäin haitallista terveydelle, aiheuttaa taatusti suuremmat haitat kuin mitä koronavirus ikinä voisi.