Parhaat videopelit, joita olet pelannut?
Pelit on varsinkin ennen nähty leimallisen miehisenä harrastuksena ja ala on edelleen vahvasti siihen kallellaan, mutta tiedän että naispelaajia on paljon. Mitkä on ollut kaikista parhaita pelejä mitä ootte pelanneet?
Mulle:
The Witcher 3: The Wild Hunt
Red Dead Redemption 2
Baldur's Gate 2
Mass Effect pelit
Kommentit (246)
EI missään järjestyksessä:
Donkey Kong Country 1, 2 ja 3 (Snes)
007 goldeneye (N64)
Shadows of the Empire (N64, lapsuuden star wars fanitus)
Banjo Kazooie (N64, lapsuus <3)
Batman (sega 1990, lapsuus <3 )
Metal Gear Solid (Ps1 1998, ehkä paras peli ikinä, uskomaton tarina ja kerronta, jääpi suurin osa leffoja/kirjoja kakkoseks tämä rinnalla vielä tänäkin päivänä)
Missä Gta 6? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
GTA ihan ylivoimainen ykkönen. Vice City, San Andreas, GTA 5, nämä varsinkin.
Olen nykyään 33v ja varmasti ostan uuden konsolin heti kun GTA 6 tulee. Tällä hetkellä löytyy uusimpana konsolina PS3 jonka ostin pelkästään GTA 5 takia.
Saisi pian tulla virallinen ilmoitusvideo GTA 6 pelistä. Gta 5 pelistä tulee taas marraskuussa mm. Playstation 5 konsolille paranneltu versio.
Paranneltu versio? Keskitason pc grafiiikat?
Mass Effect -trilogia päihittää minun mielestäni kaikki pelit. Siitä juuri äsken julkaistiin grafiikoiltaan paranneltu ja pelattavuudelta modernisoitu "Legendary edition", jos joku ei ole vielä pelannut.
Olen muuten myös naispuolinen pelien ystävä ja kyllä se nuorempana vähän herätti ihmetystä. Nykyään ei enää.
Mun suosikkeja on Heroes of Might and Magic -sarja ja Civilizationin eri versiot. Half life oli aikoinaan kova, mutta uusia versioita en ole koittanut.
Ai niin! JA Monkey Island! Se on ihan huippu.
Vierailija kirjoitti:
Näin nopeasti muisteltuna seuraavat:
Kirby's Adventure (nes)
Bucky O'Hare (nes)
Megaman 3 (nes)
Zelda: Link to the Past (snes)
Zelda: Link's Awakening (gb)
Super Mario World (snes)
Super Mario World 2: Yoshi's Island (snes)
Donkey Kong Country (snes)
Donkey Kong Country 3 (snes)
Chrono Trigger (snes)
Myös myöhempiä Zeldoja on tullut pelattua, mutta tässä on varmaan suosikkini. Pelien soundtrackeilla on suuri vaikutus siihen pidinkö peleistä, kuten myös sillä missä lapsuuteni vaiheessa niitä pelasin.
Tästä jäi puuttumaan Super Castlevania IV, enimmäkseen sen soundtrackin vuoksi. Tuskin kovin usein törmää videopelisoundtrackiin, jossa olisi improvisoituja sooloja!
Sama
Little big adventure sekä erityisesti sen kakkososa Twinsen's odyssey. Se oli pelisarja josta opin ala-asteella englantia innokkaammin kuin koulussa. Tarina kummassakin on tosi hyvä ja näin joskus niistä untakin. Sen pelin aiheet tuli myös monesti minun ja pikkusiskon leikkeihin kun leikittiin nukeillamme sun muilla. Koskettaviakin kohtia oli vaikka ne grafiikat on melko lapselliset. Ainakin kun nykyään katsoo.
El clasico! :D
Pelasin ton uudestaan muutama vuosi takaperin, harmitti kun muisti ihan tasan tarkkaan joka ikisen puzzlen (ja esim tarkan spotin mistä siellä 'juustonaksujen' saarella pitää kaivaa että löytyy se joku haudattu esine) ulkoa eikä ollut siis yhtään haastetta. Mutta lapsena oli todella hauska peli.
Treasure of Tarmin (Mattel Intellivision)
Utopia (Mattel Intellivision)
Moon Lander (Vic 20)
Elite (C64)
Centipede (Arcade)
Gravitar (Arcade)
XPilot (Unix)
Doom(PC)
Counter Strike(PC)
Ihan näin Fun Fact. Nuoret naiset pelaavat enemmän kuin nuoret miehet. Tämä kääntyy tasoihin +30 ikäluokkaan, +50 mennäänkin täysin miesvaltaisesti.
Olen huomannut, että minusta on tullut erittäin nirso pelien suhteen. 5-10 vuotta kun menee ajassa taakse päin, niin olin usein innostunut monista peleistä ja aina odotin jotain uutta peliä ihan täpinöissäni. Nykyään en innostu melkein mistään ja kyllästyn nopeasti uusiin peleihin. Tällä hetkellä odotan lähinnä Bf6 ja gta 6. Joka tapauksessa pelit joista minulla on parhaat muistot ovat:
-Rdr
-Gta iv
-Battlefield bc2
-Call of duty bo
-Assassin's creed bh
En oo mitenkään kovin valikoiva pelien suhteen, ainoastaan urheilupelejä en pelaa yhtään ja shoottereita todella vähän. Parhaiten iskee tarinapohjaset avoimen maailman hillumiset.
Joitain omia suosikkeja:
-Kingdom Hearts 2
-Yakuza-sarjasta useempiki peli
-Assassin's Creedeistä etenki nää uusimmat
-Red Dead Redemption 2
Horizon Zero Dawn ja Witcher 3 odottelee vielä et saan joskus alotettua
Vierailija kirjoitti:
Ihan näin Fun Fact. Nuoret naiset pelaavat enemmän kuin nuoret miehet. Tämä kääntyy tasoihin +30 ikäluokkaan, +50 mennäänkin täysin miesvaltaisesti.
Olisiko jotain lähdettä tälle faktalle? Kuulostaa aika uskomattomalta että naiset pelaisi enemmän. Ihan siis pelkästään sen takia, että pelaavia miehiä on niin paljon.
Grand Theft Auto IV
Red Dead Redemption 2
TES: Morrowind
Diablo 1&2
Hitmanit
Age of Empires 2
Keen Commander - pelit
Triplane Turmoil
BOFH:Servers under siege
Rally trophy
Dark Souls 1
Rakenna autoja Masa Mainion kanssa
Eikö kenelläkään ole kokemusta pelistä Sekiro: Shadows Die Twice?
Vierailija kirjoitti:
Onko tää se missä samat tekijät kuin Ds:ssa? Jos on niin en ole itse pelannut, mutta katsoin kun mies pelasi ja näytti tosi tylsältä verrattuna Ds:in. Ei jaksanut puolisokaan kauaa pelata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tää se missä samat tekijät kuin Ds:ssa? Jos on niin en ole itse pelannut, mutta katsoin kun mies pelasi ja näytti tosi tylsältä verrattuna Ds:in. Ei jaksanut puolisokaan kauaa pelata.
Just det. On toisaalta paljon kehuttu mutta en arvosteluja lukemalla saanut vielä kiinni että olisikohan se vai eikö olisi minun teekupposeni.
Kuvittele se että pidät diablo 3 parempana kuin diablo 2. Jep casuaali.