Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eivät ottaneet 80 € tarkastusmaksua junassa

Vierailija
25.05.2021 |

Eilen illalalla paikallisjunassa oli vanha mies, joka ei ollut ostanut matkalippua etukäteen. Konduktööri ei kuitenkaan ottanut tältä tarkastumaksua. Junassa on useassa kohdassa varoitusmerkki, että junissa ei myydä lippuja (siitä myös kuulutetaan) ja liputtomilta otetaan tarkastusmaksu, 80 e. Konduktööri ei ottanut kuitenkaan tuota tarkastusmaksua vaan myi asiakkaalle lipun ja sen pystyi maksamaan kortilla eli niillä onkin junassa kortin lukija. Koskeekohan tämä oikeus vain vanhoja ihmisiä vai saadaankohan me nuoremmatkin maksaa matkamme kortilla ilman tarkastumaksua, jos esim. nousemme junaan sellaiselta asemalta, jossa ei ole junlalioppuautomaattia? Nykyään varmaan oletetaan, että nuoret voi ostaa junalipun milloin vain etukäteen, koska onhan niillä kaikilla älypuhelimet. Minulla ei ole entäs jos jonkun älypuhelin menee juuri ennen junaan menoa rikki?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuinka monta kertaa olen nähnyt näitä Romanian man neja jotka saavat matkustaa ilmaiseksi junissa, metrossa sekä ratikoissa. Tarkastaja kävelee vain ohi.

Yksi eläkeläinen. Jestas sinua.

Niin en vaadi tuolle vanhukselle tarkastusmaksua, mutta haluaisin kyllä, että myös meillä nuoremmilla olisi mahdollista ostaa lippu junasta pankkikortilla, jos jostain syystä ei ole pystynyt lippua etukäteen ostamaan (esim.  ei lippuautomaattia juna-asemalla).

Vierailija
22/27 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä huvittavaa kuinka nuo lippujen tarkastajat ottavat usein henkilökohtaisesti jos on ilman lippua. Itse en osta lippua koskaan. Muutamat sakot olen saanut ja kun tarkastaja alkaa vaahtoamaan olen aina todennut, että mitäs jos ihan vaan kirjoittaisit sen tarkastusmaksun ilman mitään tunteen purkauksia, ei se minun rahoissa kuitenkaan mikään rangaistus ole ja maksan pois kun nyt vaan annat sen lappusen. Eivät oikein ymmärrä, että kaikilla ei ole perse auki vaikka heillä onkin ja pitävät ilmeisesti tuota tarkastusmaksua kovanakin sanktiona. Halvemmaksi tulee matkustaa ilman lippua ja maksella silloin tällöin noita tarkastusmaksuja kuin maksaa lippu aina. Onhan siinä myös tavallaan oma jännityksensä.

Mielenkiintoista, mutta kai se vaihtelee tarkastajien esiintymistiheys. Itse kuljen päivittäin ja vuodessa ABC-lippu pk-seudulla siis vajaa tonni. Tarkastajia on viikottain, konduktööritkin kyselevät lippuja lähes päivittäin,  olis rasittavaa matkustaa asemanväli kerrallaan. Ja tosiaan kuinka monta tarkastusmaksua vajaalla tonnilla kuittaa, noin 12.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä huvittavaa kuinka nuo lippujen tarkastajat ottavat usein henkilökohtaisesti jos on ilman lippua. Itse en osta lippua koskaan. Muutamat sakot olen saanut ja kun tarkastaja alkaa vaahtoamaan olen aina todennut, että mitäs jos ihan vaan kirjoittaisit sen tarkastusmaksun ilman mitään tunteen purkauksia, ei se minun rahoissa kuitenkaan mikään rangaistus ole ja maksan pois kun nyt vaan annat sen lappusen. Eivät oikein ymmärrä, että kaikilla ei ole perse auki vaikka heillä onkin ja pitävät ilmeisesti tuota tarkastusmaksua kovanakin sanktiona. Halvemmaksi tulee matkustaa ilman lippua ja maksella silloin tällöin noita tarkastusmaksuja kuin maksaa lippu aina. Onhan siinä myös tavallaan oma jännityksensä.

Ei ole perse auki, mutta et vaan halua maksaa lipusta? Kuljet ilmeisesti usein pummilla jos tarkastusmaksu tulee halvemmaksi maksaa.

Miten rikkaimmat onkin niitä nuukimpia tässä maassa 🙄

Vierailija
24/27 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Va-rti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otappa huomioon että kun sulla on x-määrä maksettuna,ne katsoo siellä toimistolla sitä ja sitten tuleekin jo petossyyte.

Usko pois!

Ja rangaistuksena siitä tässä maassa on, että sanotaan hyihyi ja annetaan taas pienet sakot. Joten eipä paljon stressaa edelleenkään.

Vierailija
25/27 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole perse auki, mutta et vaan halua maksaa lipusta? Kuljet ilmeisesti usein pummilla jos tarkastusmaksu tulee halvemmaksi maksaa.

Miten rikkaimmat onkin niitä nuukimpia tässä maassa 🙄

Kyllä siinä kyse on enemmänkin jännityksestä ja jos nyt sellaisen sata tonnia vuodessa maksan veroja ja veroluonteisia maksuja niin ei se nyt kovin nuukaa ole. Itse en saa sillä rahalla kuitenkaan juuri mitään, menee muiden elämän rahoittamiseen ja julkisiin palveluihin mitä en edes käytä.

Vierailija
26/27 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä ne sulle vaahtoaa? Ei mulle ole koskaan mitään vaahdottu ja aika monta sakkoa olen saanut. Siis nehän pyytää vain henkkareita, kirjoittaa sen lapun ja heippa. 

Vierailija
27/27 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis, ettei siitä lipusta tarviis maksaa ylimääräistä, jos niillä kuitenkin on junassa kortinlukija ja eihän kaikilla asemilla ole edes lipunmyyntiä eikä junissakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän